![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
W poprawionych sa inne pierscienie. Zmiana od polowy 2011 - to w skodzie w audi moze byc inaczej
W poprzednich mozna za kilka tysi przefrezowac tloki i zalozyc poprawione pierscienie tyle ze to juz sa koszty. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
3-4kzl i spalanie oleju ogarniete
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 July 2015 ![]() |
Witam ponownie,
auto dolatało do prawie 230 tys i ... coś się zaczęło ... - padł kolektor dolotowy a właściwie to ... nie wiem jak to nazwać - zatrzaski które trzymają ośkę klap, miały zamiar się uwolnić. Powodowało to wywalanie błędu, gdyż klapy nie domykały się. Kolektor został wymieniony, koszt samego kolektora w ASO 1450 pln. Błąd klap został wyeliminowany, drgawki na wolnych obrotach znikły, ale podczas testów okazało się że powyżej 5,5 tys obr. wypadaja zapłony na 3-cim cylindrze. Wymienione zostały świece, zamienione cewki miejscami, zamienione wtryskiwacze miejscami, wyczyszczona przepływka, wymienione popychacze zaworowe, zmierzona kompresja - wszystkie cylindry równo 10,5 bar, sprawdzony rozrząd czy nic tam się nie uwolniło i podobno OK. absolutnie bez zmian, missfire na 3-cim garze jak na zawołanie powyżej 5,5 tys rpm, za każdym razem na każdym biegu, nawet na luzie. Jakieś pomysły? Szczerze powiedziawszy to nie mam ochoty się doktoryzować z tego silnika, chciałbym żeby ktoś ogarnięty zdiagnozował i wyeliminował przyczynę. To że jest coś nie tak słychać jak auto stoi odpalone na luzie, słychać lekkie kłapanie jakby właśnie popychacz zaworowy albo luźny łańcuch - tyle że popychacze zostały wymienione wszystkie a rozrząd około 30 tys temu... Specjaliści u których byłem nie mieli przekonania co do przyczyny. Są jakiś domniemania, ale wymieniać graty w ciemno to takie sobie rozwiązanie przynajmniej dla mnie. Co innego dla wymieniającego ![]() Kto na śląsku ogarnia takie silniki, ewentualnie w rozsądnej odległości? Pozdrawiam Andrzej |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Frog z Zabrza?
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 July 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Wpisz w google frog zabrze,znajdzie
![]() |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 July 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Bez kitu sa lepsze silniki... Poza tym 200KM z 2 litrow to osiagi aut sprzed 20 lat. Stare Volvo S40 1.9L 200KM za 5k pln lepiej jedzie, z MBC masz juz 220KM bez chipa itd.
Dalej... sa BMW, Jaguary... Gdzie nie spojrze to te benzyniaczki VW inne niz wolnossace 1.4 to katastrofa pod wzgledem awaryjnosci, jesli nie silnik to skrzynia. Nie te czasy jak 1.8T sie latalo. ![]() |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
a czy takie np. scirocco 2.0 210KM z rocznika 2010+ jest już zdrowe, bezpieczne i wolne od wad ?
-------------------- kiedyś było...Megane3RS #RB7
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Bez kitu sa lepsze silniki... Poza tym 200KM z 2 litrow to osiagi aut sprzed 20 lat. Stare Volvo S40 1.9L 200KM za 5k pln lepiej jedzie, z MBC masz juz 220KM bez chipa itd. Porownaj krzywe momenty obrotowego i laga silnikow z lat 80 i 90 oraz post 2000, a szczegolnie z regulacja walkow i najlepiej wzniosu, postep jest i to duzy. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 January 2014 Skąd: WML ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Jak sie dba tak sie ma, w TSI trzeba pilnowac regularnie serwisować rozrząd a przy okazji zrobić tłoki i nie ma problemu.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 October 2003 Skąd: Białystok ![]() |
przy okazji zrobić tłoki... no rzeczywiście nie ma problemu
ja dziękuję za taką inżynierię, jest świat poza grupą VAG (a mamy obecnie 3 vagi w domu) -------------------- Renault Talisman Grandtour TCe200 EDC
Honda S2000 AP1 - płakałem jak sprzedawałem |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Kraków ![]() |
10 lat temu przerzuciłem się z turbo benzyny na TDI. Od tamtej pory w domu miałem tylko diesle, tak więc przed zakupem 2.0 tfsi szukałem informacji i opinii o silniku. W rezultacie naczytałem się o braniu oleju oraz ogólnej awaryjności tych silników… to samo z DSG. Jak na razie odpukać, użytkowane od początku roku 2.0 TFSI (EA888 na łańcuchu) nie sprawia żadnych problemów, nie bierze grama oleju, fajnie wyszło po programie. Więc coś jest w tym "jak dbasz tak masz".
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
moi klienci ea113 nie narzekaja na branie oleju , ea888 branie zdarza sie ale tez nie jest tak ze wszystkie biora, przerobka tlokow nie kosztuje 10tys zl, a 1/3 z tego wiec moim zdaniem, nie ma co tragizować, tutaj problem eliminuje sie raz i po sprawie.
btw. inne marki również nie są idealne -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Nie rozumiem jaki jest problem dolać oleju raz na tys km jeden litr? koszt powiedzmy 30-40z na sto tysięcy około 3-4 tys zł.... To jaki sens jest robić remont?
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jak na razie odpukać, użytkowane od początku roku 2.0 TFSI (EA888 na łańcuchu) nie sprawia żadnych problemów, nie bierze grama oleju, fajnie wyszło po programie. Więc coś jest w tym "jak dbasz tak masz". Pół roku jazdy to taki wyznacznik jak "mam już nalatane od nowości 50 000 km i nic się nie dzieje" ![]() |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Nie rozumiem jaki jest problem dolać oleju raz na tys km jeden litr? koszt powiedzmy 30-40z na sto tysięcy około 3-4 tys zł.... To jaki sens jest robić remont? A taki problem, że to zużycie przy normalnej jeździe a jak dajesz w palnik to litr oleju spali za 500km i wyobraź sobie jazdę "nowym" samochodem i ciągłe dolewanie oleju. Przykład z życia: kumpel jeździ do Wiednia do pracy golfem GTI - tam i nazad idąc ogniem musi mieć 2litry oleju na dolewkę. Trochę to śmieszne/żałosne/denerwujące. |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
To pokaż mi z turbo, gdzie idziesz ogniem i nie pali oleju
![]() |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 January 2014 Skąd: WML ![]() |
Jak sie dba tak sie ma, w TSI trzeba pilnowac regularnie serwisować rozrząd a przy okazji zrobić tłoki i nie ma problemu. Przepraszam bardzo, jak mam do cholery pilnować rozrządu jesli A) pada przy chgw jakim przebiegu? U mnie bylo to odpowiednio ~80km ~90kkm ~180kkm Bez objawów. W trzech różnych autach ktore znam od przebiegu zerowego. Ubtrzech różnych, ogarniętych kierowców. ![]() Jak wyżre olej to juz jest za późno i czapka spada. Mam miec stetoskop podłączony do silnika i nasluchiwac kiedy cos pierdnie? W XXI wieku? Kalamitki do zawiasu niech wroca od razu... I nie kapuje zależności. 4krotnie tanszy kompakt ze skośnego kraju robiacy 100kkm w 3 lata traktowany jak sciera nie klęka Prestiszofe chuchane i dmuchane limo managera smętnie staje w polu przy byle okazji. No chyba cos tu jest nie tak. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 11:46 |