Shoutbox 0 nowych PW 


29 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 2.0 TFSI 200KM czy warto?
jackkpl
post Fri, 20 Feb 2015 - 23:39
Post #101


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(skandaloo @ Fri, 20 Feb 2015 - 10:59) *
no właśnie .. ja miałem 3 samochody z tymi silnikami i potwierdzam że to bardzo dobry silnik , nie było żadnego problemu.

A ile przelatales pojedynczym 2.0 tfsi? Jak 100-150k km to wtedy opinia jest bardzo uzyteczna, jak 50k km to przy takim przebiegu nie wyjda zadne wady fabryczne.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 20 Feb 2015 - 23:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GREGOR10
post Sat, 21 Feb 2015 - 00:42
Post #102


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Zacznijmy od tego który silnik nie ma wad fabrycznych smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vasquez
post Sat, 21 Feb 2015 - 08:28
Post #103


Super User
Dołączył: Wed, 15 July 2009





ale co to za dyskusja, jak wiekszosc tutaj wypowiadających sie zapewne miała auta nowe a jesli nie to takie ktorym do 150tys km najechanych nawet sie niezblizylo, wiec jak auto nowe to trzeba miec pecha zeby cos wyszlo od razu, a jak takie tfsi wygląda po 200tys.km dalej jest takie super bezawaryjne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarol
post Sat, 21 Feb 2015 - 09:23
Post #104


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





Ja mam TFSI które ma obecnie 203tys km.
Jak na razie auto jeździ bezproblemowo a ma obecnie dodatkowe 100 koni mocy więcej.
Ostatnia naprawa była równy rok temu, gdzie musiałem wymienić kolektor dolotowy bo urwała się jedna klapa.
Od tego czasu auto nie maiło żadnych awarii.
Silnik CCZA czyli już ten na łańcuchu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skandaloo
post Sat, 21 Feb 2015 - 10:10
Post #105


Super User
Dołączył: Tue, 14 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(jackkpl @ Fri, 20 Feb 2015 - 23:39) *
A ile przelatales pojedynczym 2.0 tfsi? Jak 100-150k km to wtedy opinia jest bardzo uzyteczna, jak 50k km to przy takim przebiegu nie wyjda zadne wady fabryczne.

GTI 5 DSG zakupiłem jak miał 125 tys km , sprzedałem jak miał 205 tys , S3 8P zakupiłem jak miała 80 tys km a sprzedałem przy 140 tys km wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vasquez
post Sat, 21 Feb 2015 - 11:22
Post #106


Super User
Dołączył: Wed, 15 July 2009





a ciekawe jak przy 300 tys to wygląda bo teraz to pewnie bardzo ciezko znalezc gti/s3 czy a4 b7 z takim przebiegami jak podajecie no chyba, że ktoś ma fart i trafi akurat na ten niecofany z allegro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Sat, 21 Feb 2015 - 14:12
Post #107


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





w duzym uproszczeniu TSI jest na łancuchu i rzeczywiscie ma problemy z rozrzadem, wycierajacymi sie cyl itd.. a TFSI jest na pasku i jest mechanicznie dosc pancerny smile.gif
oba maja problemy z zasyfianiem dolotu
A silniki Saaba 2.0T to klasa sama w sobie chociaz te starsze do 2001 to wogule pancerniaki takie ze szok
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 21 Feb 2015 - 14:39
Post #108


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Rob555 @ Sat, 21 Feb 2015 - 14:12) *
w duzym uproszczeniu TSI jest na łancuchu i rzeczywiscie ma problemy z rozrzadem, wycierajacymi sie cyl itd.. a TFSI jest na pasku i jest mechanicznie dosc pancerny smile.gif
oba maja problemy z zasyfianiem dolotu
A silniki Saaba 2.0T to klasa sama w sobie chociaz te starsze do 2001 to wogule pancerniaki takie ze szok

Tych starych silnikow saaba bym nie przecenial. Po paru latach wychodzi na jaw, ze prawie kazdy kto ma mocnego saaba juz silnik remontowal, bo panewka, bo rozrzad, uszczelka pod glowica. Jesli 2.0tfsi ma usterki, ktore nie wymagaja zagladania do culindrow to nie jest zle.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Sat, 21 Feb 2015 - 15:53
Post #109


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Jackkpl, bo jak wiesz, z Saabami[B2X5 i częściowo B2X4] jest tak, że to są bardzo bezawaryjne samochody, pod warunkiem regularnej wymiany części eksploatacyjnych takich jak świece, kaseta, panewki lub silnik.

wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Statham
post Sat, 21 Feb 2015 - 23:36
Post #110


Super User
Dołączył: Wed, 13 July 2011





Jesli mam byc szczery to w przyapdku tego silnika przebieg tak nie ma znaczenia jak sposob jego uzytkowania zreszta jak z kazdym. Ogolnie tfsi na pasku jest udanym motorem, to dopraccowane 1.8 Turbo, moze osprzet daje sie we znaki wiec po zakupie przygotowac sie na wydatek rzedu 1,5 tys powymieniac co trzeba zeby byl swiety spokoj nawet profilaktycznie i seria dluugo pojezdzi. Atutem jest dosc dlugi interwal wymiany paska rozrzadu, a reszta bolaczek nie jest tak droga, biorac niestety to auto trzeba wiedziec ze uzywany silnik kosztuje 7 tys i jak juz brac to CDLA za 1.5-2 tys wiecej, pompa oleju jesli ma byc od tfsi nadal tez kosztuje, wiec czesci nie beda mega tanie jak do golfa/A3 czy Leona, ale tez nie sa bardzo drogie, popychacz, fazator, syf w dolocie mozna zrobic samemu, jesli sie ma jakies tam pojecie o tym.

Na pewno nie jest to ten bezawaryjny prosty motor z dawnych lat, to nowa konstrukcja, mnostwo elektrozaworow i czujnikow, moze byc to uciazliwe i meczace dla niektorych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamlass
post Tue, 17 Mar 2015 - 14:00
Post #111


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 March 2010





Koledzy, jaki silnik montowany jest w Audi A4 B7 2.0T EU 2007 r. produkcji. Pasek, łańcuch? Jeżeli jedno czy drugie to dobrze czy źle? wink.gif
Chodzi o silnik o oznaczeniu BWE. Trochę już zgłupiałem stąd pytanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ja456
post Thu, 19 Mar 2015 - 13:05
Post #112


Frequent User
Dołączył: Fri, 16 March 2007





Pasek http://www.audizine.com/forum/showthread.p...l=1#post6586729

Łańcuch był od B8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekRZ
post Sat, 23 May 2015 - 17:01
Post #113


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Rzeszów





Czyli 2.0 TSI montowany w Passacie CC (2009-2010) będziem tym "awaryjnym" silnikiem z łańcuchem dodatkowo pijącym olej ?
Nie ma jakiegos sposobu żeby po kupnie samochodu z przebiegiem ok 100 000 coś usprawnić żeby móc cieszyć się bezawaryjną jazdą przez kolejne 100 000 ?


--------------------
pozdrawiam
Grzesiek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavelToledo
post Sat, 23 May 2015 - 21:00
Post #114


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012
Skąd: Marki





Jest sposób. Trzeba po zakupie wymienić główny łańcuch z napinaczem i ślizgami i zalać dobry olej.
W CC 1.8 TSI, które jest w rodzinie przy przebiegu ok 70kkm zajrzałem kontrolnie do rozrządu i okazało sie, że łańcuch zaczyna dotykać do obudowy (jest tam wypust po którym łańcuch zaczyna trzeć jak się wyciaga i jak w porę się to usłyszy, to można uniknąć kłopotów).
Co do pobierania oleju, jak jeździł na castrolu (5W30 EDGE) to faktycznie dolewać trzeba było sporo, po przejściu na millersa (5W30 XF LL) jest spokój.

Wymieniłem trochę tych rozrządów i praktycznie w każdym aucie, które miało ~100-150kkm była ta sama historia. W jednym pasku b6 łańcuch przeskoczył przy przebiegu 103kkm i niestety koszty były większe, bo pogięło praktycznie wszystkie zawory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekRZ
post Sun, 24 May 2015 - 14:04
Post #115


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Rzeszów





Dziekuje za odpowiedz. Czy mozesz podac przyblizony koszt wymiany rozrządu w takim 2.0 TSI ?


--------------------
pozdrawiam
Grzesiek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavelToledo
post Mon, 25 May 2015 - 22:32
Post #116


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012
Skąd: Marki





Koszt wymiany tego co potrzeba to ok 1200zł z częściami.
Do słabych punktów w tych silnikach dorzuciłbym jeszcze pompę wody. Już kilka razy spotkałem cieknącą przy małym przebiegu, w dwóch przypadkach trzeba było wymienić razem z obudową.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 26 May 2015 - 13:50
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(pavelToledo @ Sat, 23 May 2015 - 21:00) *
Jest sposób. Trzeba po zakupie wymienić główny łańcuch z napinaczem i ślizgami i zalać dobry olej.
W CC 1.8 TSI, które jest w rodzinie przy przebiegu ok 70kkm zajrzałem kontrolnie do rozrządu i okazało sie, że łańcuch zaczyna dotykać do obudowy (jest tam wypust po którym łańcuch zaczyna trzeć jak się wyciaga i jak w porę się to usłyszy, to można uniknąć kłopotów).
Co do pobierania oleju, jak jeździł na castrolu (5W30 EDGE) to faktycznie dolewać trzeba było sporo, po przejściu na millersa (5W30 XF LL) jest spokój.

Wymieniłem trochę tych rozrządów i praktycznie w każdym aucie, które miało ~100-150kkm była ta sama historia. W jednym pasku b6 łańcuch przeskoczył przy przebiegu 103kkm i niestety koszty były większe, bo pogięło praktycznie wszystkie zawory.


O skoro znasz tę sprawę, to powiedz jakie silniki 2.0TFSI siedza w A6c6 i A6c7 ? Jak sie domyslam, to w c6 do konca ten na pasku (niby lepszy) a w c7 pewnie ten co w tych passatach o ktorych pisales... (czyli lancuch)? Czy dobrze rozumuję?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavelToledo
post Tue, 26 May 2015 - 23:06
Post #118


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012
Skąd: Marki





Zgadza się, w C6 był pasek do końca a w C7 łańcuch.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Wed, 27 May 2015 - 08:31
Post #119


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Dzięki za szybką odpowiedz. Łancuch, pompa wody...cos jeszcze? Jakie mogą byc jeszcze inne słabosci tego silnika? Warto sie ladowac w takie auto z przebiegiem ok 150 tys km (Passat 2012 rok) ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekRZ
post Mon, 06 Jul 2015 - 15:50
Post #120


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Rzeszów





Jeszcze pytanko:
Model Audi A5:
2.0 TFSI 180KM - łancuch rozrządu,
2.0 TFSI 211 KM - pasek rozrządu,

Czy ktoś może potwierdzić czy prawidłowo udało mi sie ustalić rodzaj konstrukcji ?


--------------------
pozdrawiam
Grzesiek
Go to the top of the page
 
+Quote Post

29 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 02:17