Shoutbox 0 nowych PW 


32 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mirage Saab 900NG 2.3T GT28RS 402KM & 564Nm, Żarłacz Drogojad
adam87
post Sun, 15 Jun 2014 - 12:09
Post #561


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Dobry silnik do saaba można kupić za 2000zl albo i mniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 15 Jun 2014 - 12:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bula997777
post Sun, 15 Jun 2014 - 13:23
Post #562


User
Dołączył: Mon, 09 June 2014





Tez wlasnie byc moze by za 15-20tys zrobil takiego gotowego swapa do mk1. Nikt tych silnikow nie docenia a to bardzo wytrzymale jednostki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 15 Jun 2014 - 15:52
Post #563


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Obawiam się że ostatnio wszyscy te silniki przeceniają... A za 2k PLN to może i można kupić ale serię B2x4 albo B2x5, na 100% nie zbudować sobie hybrydę. O ile B2x4 mimo znacznych przebiegów jeszcze osobiście bym przy założeniu budżetowego swapa wsadził "jak leci" wymieniwszy może rozrząd (ups, trochę to kosztuje, nie?) o tyle B2x5 już chyba nie bardzo. Reasumując - kupić silnik to jedno (że może być wtopa to drugie), ale rozrząd do tego to minimum + koszta swapa.

A za 15-20k PLN przy założeniu posiadania 1.8T już w aucie to można zrobić zdecydowanie więcej niż 400KM... Nawet odliczając to co weźmie się za kompletny swap (czyli góra 5k PLN bo to przecież "tylko" 1.8T) ciągle będzie spokojnie 400KM do codziennej jazdy, z tym małym plusem że silnik poza blokiem będzie cały nowy praktycznie.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 15 Jun 2014 - 18:53
Post #564


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





CYTAT(tjwasiak @ Sun, 15 Jun 2014 - 04:24) *
Żartujesz sobie chyba - jeśli już ma 1.8T to taniej nawet go zakuć niż znaleźć nie zakatowany silnik z Saaba i rzeźbić żeby go przełożyć! Poza tym przy rozsądnym strojeniu (nie strzał momentu a'la TDI) 1.8T spokojnie wytrzyma 350KM.

Ale to momentem przeciez jezdzisz...


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 15 Jun 2014 - 18:58
Post #565


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





No sorry, ale 400+ Nm z poniżej 2000 RPM to nie jest moment obrotowy normalny dla benzynowego silnika o pojemności poniżej 2 litrów. A właśnie takie tune'y zabijają seryjne graty w 1.8T.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sun, 15 Jun 2014 - 21:45
Post #566


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





CYTAT(tjwasiak @ Sun, 15 Jun 2014 - 18:58) *
No sorry, ale 400+ Nm z poniżej 2000 RPM to nie jest moment obrotowy normalny dla benzynowego silnika o pojemności poniżej 2 litrów. A właśnie takie tune'y zabijają seryjne graty w 1.8T.

To ja się podepnę pod temat z jakiej turbiny uzyskam Nm po niżej 2 tyś i moc 400 km?? właśnie takiej turbiny szukam ,wtedy miał bym bardzo duży zakres obrotów użytecznych...
silnik 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 15 Jun 2014 - 22:21
Post #567


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Nie ma takiej opcji przy pojedynczym turbo biggrin.gif

EDIT: No chyba że powiesisz VNT na benzynowym silniku...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sun, 15 Jun 2014 - 22:23
Post #568


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





litości na tym ciężko zrobić 300 km a gdzie 400...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bula997777
post Sun, 15 Jun 2014 - 22:50
Post #569


User
Dołączył: Mon, 09 June 2014





CYTAT(tjwasiak @ Sun, 15 Jun 2014 - 15:52) *
Obawiam się że ostatnio wszyscy te silniki przeceniają... A za 2k PLN to może i można kupić ale serię B2x4 albo B2x5, na 100% nie zbudować sobie hybrydę. O ile B2x4 mimo znacznych przebiegów jeszcze osobiście bym przy założeniu budżetowego swapa wsadził "jak leci" wymieniwszy może rozrząd (ups, trochę to kosztuje, nie?) o tyle B2x5 już chyba nie bardzo. Reasumując - kupić silnik to jedno (że może być wtopa to drugie), ale rozrząd do tego to minimum + koszta swapa.

A za 15-20k PLN przy założeniu posiadania 1.8T już w aucie to można zrobić zdecydowanie więcej niż 400KM... Nawet odliczając to co weźmie się za kompletny swap (czyli góra 5k PLN bo to przecież "tylko" 1.8T) ciągle będzie spokojnie 400KM do codziennej jazdy, z tym małym plusem że silnik poza blokiem będzie cały nowy praktycznie.

Rozrzad fakt drogi. Ale czy te silniki sa przeceniane? Kilka mocnych projektow juz jezdzi w 2.0t i 2.3t z saaba. Jeden plus jest taki ze jak padnie silnik od saaba to sie kupi nastepny i po klopocie a jak padnie zakuty to placz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 15 Jun 2014 - 23:03
Post #570


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ale co trzeba temu zakutemu zrobić żeby od tak padł? A te mocne w Saabach to najpierw zasięgnij opinii czy tak łatwo się kupuje i tanio żeby to było wytrzymałe. Bo jak dla mnie to się wyda wcale nie mniejszą kasę niż na kolejne zakucie 1.8T na taki drugi silnik. Dziś kucie to sprawa groszowa w porównaniu z tym co było jeszcze kilka lat temu... Zwłaszcza jeśli mówimy o popularnym R4.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Mon, 16 Jun 2014 - 00:19
Post #571


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





CYTAT(tjwasiak @ Sun, 15 Jun 2014 - 15:52) *
Obawiam się że ostatnio wszyscy te silniki przeceniają... A za 2k PLN to może i można kupić ale serię B2x4 albo B2x5, na 100% nie zbudować sobie hybrydę.


No za 2000zł jest B2x4 a co innego byś chciał? To najlepszy silnik, a B2x5 się nie nadaje. Stan rozrządu można sprawdzić przed zakupem, z resztą nie jest wcale drogi jeśli i tak odpina się balans.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 16 Jun 2014 - 00:29
Post #572


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





No to ciekawe dlaczego wszyscy kombinują i budują hybrydy z głowicami B2x5... Pewnie że można stan rozrządu sprawdzić, tylko po co jeśli wiadomo że i tak będzie do wymiany? Przynajmniej ja średnio widzę kupowanie silnika na swap (czyli w zamyśle do tuningu) i wkładanie go na pałę bo rozrząd dobry... A z tym odpinaniem balansu to też jak dla mnie nie tak hop siup, ale każdy robi to co lubi - jeden rzeźbi bez sensu 2.0T kręcać je nie wiadomo po co o dobry 1000 RPM wyżej niż konstruktor przykazał, a drugi jeździ sobie spokojnie 2.3T kręcąc je normalnie i objeżdżając wiertarkowate 2.0T ciesząc się w między czasie ze spokojnej pracy silnika z balansami biggrin.gif

EDIT: A tak poza tym, to ja się pytam o rzeczywiste przebiegi tych B2x4... Bo silnik po najmarniej ćwierć miliona od tak swapować bez przejrzenia to trochę nienajlepszy pomysł IMHO.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 16 Jun 2014 - 02:07
Post #573


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W benzyniaku ciężko żeby turbo męsko dołem szło i jednocześnie moc robiło...
Hehe porównania Diesla do beznyny mi się nasunęło:


Co do używanych silników to loteria, poza sprawdzeniem rozrządu obowiązkowo trzeba zdjąć miskę olejową i zajrzeć do panewek, ponadto w silnikach co mają 20 lat z automatu trzeba wymienić papierową uszczlkę pod głowicą bo kruszeje i cieknie olej na zewnątrz...

Grzebaj Mirarzu tego Saaba nie kombinuj ze zmianą budu z tej spokojnie 150KG wygrzebiesz smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 16 Jun 2014 - 02:56
Post #574


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Właśnie tak mi się wydawało że to za piękne byłoby gdyby 20 letni silnik tak po prostu brać i pakować bez wnikania w nic...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bula997777
post Mon, 16 Jun 2014 - 21:47
Post #575


User
Dołączył: Mon, 09 June 2014





CYTAT(Coobcio @ Mon, 16 Jun 2014 - 02:07) *
W benzyniaku ciężko żeby turbo męsko dołem szło i jednocześnie moc robiło...
Hehe porównania Diesla do beznyny mi się nasunęło:


Co do używanych silników to loteria, poza sprawdzeniem rozrządu obowiązkowo trzeba zdjąć miskę olejową i zajrzeć do panewek, ponadto w silnikach co mają 20 lat z automatu trzeba wymienić papierową uszczlkę pod głowicą bo kruszeje i cieknie olej na zewnątrz...

Grzebaj Mirarzu tego Saaba nie kombinuj ze zmianą budu z tej spokojnie 150KG wygrzebiesz smile.gif

Koszt wymiany panewek i uszczelki pod glowica to nie jest jakas kosmiczna kwota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 16 Jun 2014 - 21:51
Post #576


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ale jak już masz rozebrany cały silnik (a właśnie do tego doszedłeś praktycznie) to wypadałoby może i pierścionki, remont głowicy... No i zbiera się, w samych częściach tysiące lecą smile.gif


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bula997777
post Mon, 16 Jun 2014 - 22:15
Post #577


User
Dołączył: Mon, 09 June 2014





No niby tak zawsze najmniejsze pierdoly najwiecej ciagna a tym bardziej jak sie silnik rozbierze to juz wszystko po kolei. Z tym mussze sie zgodzic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Mon, 16 Jun 2014 - 22:34
Post #578


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





O jezu zdaje sie kolega jackpl probowal tak wlasnie dokoksowac swojego saaba po xxxxxx przebiegu i wyszlo jak wyszlo. Podstawa to z tego co Kuba mowi panwie, uszczela i mozna dzialac...ale jak sie leb zdejmie to wiadomo ze szkoda serie zakladac biggrin.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 16 Jun 2014 - 22:42
Post #579


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





No dobra, ale jak już się zdejmie głowicę, wał i rozkręci korby to głupio składać silnik na starych pierścieniach czy niewyremontowanej głowicy, bo jak się później okaże, że coś kopci bo np uszczelniacze puszczają olej czy pierścienie kompresji nie trzymają, to dochodzą bezsensowne koszty. Jak już robić to raczej porządnie, oszczędzanie lubi się mścić niestety... Co innego jeśli silnik jest na chwilę, gdy w założeniach może się bardzo szybko skończyć a rozchodzi się głównie o samo wpasowanie silnika do budy - ale tak mało kto robi wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 16 Jun 2014 - 22:45
Post #580


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ja nie mówię żeby zmieniać głowice, ale wypadałoby chociaż uszczelniacze zaworowe zrobić, no i zapewnić szczelność samych zaworów... Może popychacze wymienić (a te "trochę" drogie są). Do tego dołóż komplet uszczelek na cały silnik (no bo tak naprawdę to dokładnie tyle musisz "przy okazji" wymienić. I nagle się okazuje, że przy 1.8T który już siedzi w celu zakucia trzeba niby zrobić to samo, ale odpadają koszty zakupu silnika i samego swapa... A jeśli wystarczy 300-350KM ja bym wcale 1.8T nie dotykał, z taką mocą IMHO można jeździć bez kucia.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post

32 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:43