![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
MODEL: SAAB 900NG 2.0 Turbo z 1995 roku
![]() Silnik: - Swap silnika na B234R 2.3T z 9000 Aero - Swap głowicy z silnika B235 (z 9-5 - lepsze przepływy) - Porting kolektora ssącego z oryginalnego silnika - Usunięcie płytki grzejnej miedzy kolekotrem ssącym a głowicą - Turbosprężarka Garrett GT28RS z gorącym żeliwem - AR .86 - dodatkowa górna poduszka silnika - dolna poduszka silnika ze średniej twardości gumy (pełna) wykonana na zamówienie Modyfikacje bloku: - Seria Układ dolotowy: - 3" + KN - rura IC-przepustnica o zwiększonej średnicy - Intercooler 600x300x75 (rdzeń) Układ wydechowy: - 3" DP - przelotowy układ 2,75" na jednym tłumiku Układ paliwowy: - Wtryski Siemens DECA 630ccm - Walbro 255l/h Elektronika: - Trionic 5 wystrojony przez Coobcia - APC Trionic 7 Układ chłodzenia: - Seria Układ napędowy: - Skrzynia - 4,05 z Saaba 9-3 - Sprzęgło - VIGGEN - poliuretanowa poduszka skrzyni biegów Zawieszenie: - Sachs Performance - Jamex - kpl poliuretanów przód i tył Koła: - Felgi 7x17" Wolfrace - Bridgestone Potenza RE070 Układ hamulcowy: - Przód wentylowany 308mm 9-5 Aero - Tył wentylowany 300mm 9-5 Aero - Przewody w stalowym oplocie Googrige BODY KIT: - Seria poza przednim zderzakiem z 9-3 - Podniesiona o centymetr maska Wnętrze: - Fotele Subaru Impreza - Wskaźnik EGT i temp. oleju - Shift light Mirage patent Tak wygląda na zewnątrz ![]() ![]() Poniżej kilka pozostałych fotek : Baza na Swap ![]() Mało miejsca na suszarkę było i trzeba było ją lekko zmodyfikować ![]() Tak jak rurę idącą do przepustnicy ![]() Kolektor na razie seryjny ![]() IC trzeci z kolei ![]() ![]() Większa dupeczka ![]() ![]() Całość ![]() Wnętrze ![]() Ostatni wykres ![]() Wyniki całkiem niezłe jak na ośkę 0-100km/h w 5,84s, 0-200km/h w 16,02s, 0-250km/h w 27,32s, 100-200km/h w 9,27s ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=HuY17WfjzzU Wielkie podziękowania za pomoc w projekcie dla Osy z OSAMOTORS, tunera Coobcia który znalazł 100KM i bardzo gościnnego Doktora z ECU-PERFORMANCE -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Miazga!
Sądziłem że to auto ma znacznie większą sprężarkę. P.S. Szkoda że nie ma Saabowskich 17stek. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Byłoby za nudno.....
A suszarka - będzie większa. Ta jest dobra bo szybko wstaje -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
No wreście opisany
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Ile to auto waży? Niby 400KM, ale po logach czas na poziomie 13.7 na 400 nie powala absolutnie..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
No wreście opisany ![]() ![]() Limon, dziś zaczął znów jeździć bo metalową szmatę chyba wyplułem. Nie całą ale jakąś część. Szybciej wstaje, ładniej dźwięczy i lepiej jedzie...... Aaaa-było ciepło to i guma dobrze już klei -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Czas na ćwiartkę nie powala bo w saabie strasznie słabo jest zestopniowana skrzynia, bardzo dużo sie traci na zmianie biegów. Co do wagi jak sie nie myle ok 1350 kg ?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Ćwiartka kiepska faktycznie. Fura ciężka, skrzynie nieprecyzyjne i kiepsko zestopniowane. Ale z rolki urywa cyce
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No i seryjna skrzynia biegów jest słaba pod kątem przyspieszania o wiele lepiej sprawa się ma na tej z wolnossaka którą na chwilę obecną teraz u siebie testuję
![]() Co do dalszego rozwoju tego auta to fajnie by było zapodać na seryjny kolektor GT3071R z gorącą AR.86 wówczas coś koło 500KM powinno być i 550-650Nm od ok. 3500obr.min - w zależności od potrzeb... Tylko miękkie cięgło aktuatora musi być coby na niskich biegach kłopotów z trakcją nie było ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
W 3071 nie wchodzę. Za mały skok w górę. Albo GT35/Holset albo nic. Do tego ten nieszczęsny kolektor trzeba wyspawać z zewnętrznym dużym WG i może trochę trakcji się znajdzie
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Auto stało dzisiaj przed moim na bemowie, od razu wyczaiłem jakiś "podstęp", wzbudzał ogólnie zainteresowanie hehe
![]() pozdrawiam -------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SGL / M / GAP ![]() |
A poza skrzynką z wolnossaka są inne opcje? Gratuluje wyniku!
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Ile to auto waży? Niby 400KM, ale po logach czas na poziomie 13.7 na 400 nie powala absolutnie.. W tym samochodzie całość psuje kiepski czas do 100km/h. Kiepski jak na szybki samochód i relatywnie dobry jak na ośkę z taką masą. Myślałem ostatnio o Golfie VR6T i znalazłem VR6T +500PS i 770Nm: http://www.youtube.com/watch?v=XL_dVaefxpY 2 minuta są wyniki. 0-100 w 3,7s - mega 0-200 w 12,5s - mega ćwiartka w 12,3s - ok 100-200 w 9,4 - liiiipa bo ja mam mniej, a to tylko ośka i tylko 400KM Tak więc sam nie wiem co lepsze -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Jak Cię znam to od zawsze wspominałeś że chcesz mocne auto do streetu, żeby z rolki objeżdzać inne potencjalnie mocne auta i niech tak pozostanie bo żeby od zera to dobrze jechało to trzeba by zainwestować w jakąś skrzynię o indywidualnych przełożeniach a to już gruba kasa...
Lepiej zrobić te 650Nm w jak najszerszym zakresie i od jak najniższych obrotów i tyle ![]() Polatasz tak rok znudzi CI się w końcu dozbierać na skrzynkę... Ps. 900NG z klimą i full wypasie wagą dobiega do 1400kg więc nie jest to lekki wóz. Pss. Ciekawe ile na maksa szło by zrobić mocy z tej twojej GT28RS z gorącą stroną .86 na tą chwilę 402KM wyszły nam na seryjnych wałkach, jakby tak zapodać ENEM 268 - na nich ponoć dochodzi 50KM, fajnie by było zrobić te 450KM i pełen moment tych 560Nm żeby był już od 3500-3600obr.min. Do tego zrobić delikatny porting głowicy bo te łby w saabach mają tak małe kanały jak np. 100konny Nissan Almera 1,6.... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Szkoda przemęczać tą RS'kę. Zawsze taniej wyjdzie większa suszara niż wałki, porting, .....
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nono zawstydziliście producenta turbosprężarki
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Przed kilkoma ważnymi modami w kreatorze było 375KM i 535Nm więc chyba nie ma potrzeby.......
http://www.youtube.com/watch?v=XsOi9Z_vTN0 Poza tym producent podaje orientacyjne średnie wartości graniczne. Ten samochód pokazuje, że jednak można. Mało tego-zobaczysz pewnie jeszcze lepszy wynik na tej suszarce...... -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Był na bemowie? jakie czasy?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
orientacyjnie sie pomylił o 40 koni ? chyba że kręcicie ją do 300000 a to oznacza kłopoty. liczyłem ją dla silnika 2 l i przy 360 (jak podaje producent) zaczyna wyłazić poza mape
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Był na Bemowie ale nie jeździł.
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 07:36 |