Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.8 t AGU Szarpanie
strikerbest
post Wed, 15 Jun 2011 - 23:47
Post #41


User
Dołączył: Sat, 20 December 2008
Skąd: Łódź





Radku znam gościa który dość dobrze ogarnia temat napraw i modyfikacji skrzyni biegów VW więc jak chcesz to napisz do mnie PW, podzielę się namiarami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 15 Jun 2011 - 23:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
RADEK1985
post Thu, 16 Jun 2011 - 13:21
Post #42


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Strikerbest napisz mi na p.w namiary .. z gory dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jericho
post Sun, 15 Jan 2012 - 21:02
Post #43


User
Dołączył: Sun, 22 June 2008





CYTAT(GREGROR10 @ Tue, 24 May 2011 - 11:09) *
A ja znalazłem przyczyne ;]
Najpierw kupiłem przepływke w ciemno co było głupotą bo zawsze należy podpinać vag-a i sprawdzic co i jak. Ale wydawało mi sie na logike skoro bez przepływki jedzie lepiej to znaczy ze jest padnieta. Okazało sie ze w 99% przypadów jedzie dobrze ale czasami i tak miałęm wrażenie jakby minimalnie szarpnał.
Po założeniu nowej przepływki szarpanie było jeszcze mocniejsze....
Zaczałem szukać innej przyczyny - zanalazłem weżyk prowadzacy podcisnienie /nadcisnienie z kolektora dolotowego do regulatora paliwa że sie zasysa i wogole taki juz nadgryziony zębem czasu. Po wymianie efektu za bardzo nie było , wolne obroty jakby lepiej trzymał.

Nastepnie podpiałęm vag-a. No i wszystko wyszło eleganco - no prawie wszystko. Zawór DV padł -- auto przeładowywało 0,2bara w piku , na wolnych obrotach podcienienie nie bylo w stanie wciagnać tłoczka do góry tak żeby zapewnic recyrkulacje powietrza. Dodatkowo zauwazyłem że turbina tak jakby puzno wstawała pelny zadany boost osiagała przy ok 2200obrt na 3 biegu. pozatym maf wskazywał zaciaganie 135-140g powietrza co jak na serie jest troche dużo. Sugerowało to nieszczelność w dolocie. Pozatym jeszcze wyszło że sonda lambda ma przepaloną grzałke dopiero jak rozgrzeje silnik mocno to wtedy zaczyna pracować. Tak wiec sonda też do wymiany.

Szukałem wiec dalej nieszczelności. Zauważyłem że coś syczy pod maską kolo kolektora ssacego a wczesniej tego nie słyszałem. No i znalazłem - rozpadła się odma a konkretniej wężyk gumowy prowadzący podcisnienie /nadcisnienie z kolektora ssacego trafiajacy do trojnika z zaworkiem do odmy...

Zamówiłem rurke - jedyne 112zł w aso. A tymczasem zaślepiłem króciec od kolektora a odme zostawiłem w powietrzu.

Zrobiłem test drive - efekt - zero szarpnięc. Pozostało tylko zrobic jeszcze test drive podczas deszczu kiedy to zawsze najwiecej szarpał. Na drugi dzien ulewa była wiec wskoczyłem zrobic rundke - auto nadal jedzie bez zadnego zawachania.

Przyszedł zawor dv. Założyłem efekt - auto szybciej sie zbiera po zmienie biegów , jezdzi sie płynniej i co najciekawsze spalanie spadło o około 3L/100km. Wczesniej miałem 13,5-14L po mieście teraz mam 10,9L. Przy jezdzie 100km/h spalanie wczesniej oscylowało w granicy 8,5L, teraz jest to 6,5L. Dodam jeszcze tyle że mam naped quattro....

Tak że mi sie udało doprowadzić silnik do 'serii'.
Jak DV sprawdza sie na VAGu?

Jak udalo ci sie zlokalizowac te nieszczelnosci w ukladzie?

Posiadasz moze tablice diagnostyczne do 1.8T?

Sciagnalem kiedys do TDi, ale do 1.8T nie udalo mi sie znalezc.

Moj silnik to AWT w automacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 15 Jan 2012 - 21:50
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Dv sprawdza sie recznie, wciskasz tloczek do spodu , zatykasz podcisnienie ma trzymac jak tloczek opada to dv w kosz.
Nieszczelnosci udalo mi sie zlokalizowac na sluch - bylo slychac na pracujacym silniku syczenie , zaczalem ruszac wezami no i bylo slychac wieksze a raz mniejsze syczenie az znalazlem dziurawy wąż, w a3 jest to waz kolektor - trojnik odmy , a w passatach 1.8t wzdluznie sa to zazwyczaj okolice przewodów ezektora odmy czyli de fakto te same punky tylko ze w passacie inaczej rozmieszczone.

Tablic nie posiadam , 1.8T bylo wiele rodzai tak na prawde.
To co jest w sieci spokojnie wystarcza zeby 1.8T uleczyć - polecam czytać fora.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Mon, 16 Jan 2012 - 09:34
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





gregor po czyszczeniu przeplywki crc air sensor cleaner jest spoko jakis tydzien pozniej u mnie objawy wrocily az zmienilem na inna


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jericho
post Mon, 16 Jan 2012 - 20:00
Post #46


User
Dołączył: Sun, 22 June 2008





GREGOR, THX wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakubekk88
post Sun, 05 Feb 2012 - 09:13
Post #47


Rookie
Dołączył: Tue, 30 June 2009





do usuniecia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jericho
post Sun, 05 Feb 2012 - 20:08
Post #48


User
Dołączył: Sun, 22 June 2008





Gdzie znajde czujnik temp. w AWT w passacie odpowiedzialnym za podawanie wartosci na zegary i climatronic?
Odlaczalem ten na gorze silnika, ale wskazowka temp. i temp silnika na climatronicu w trybie diagnostycznym nie zmienila sie. Odlaczalem na wylaczonym silniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jericho
post Fri, 07 Sep 2012 - 21:21
Post #49


User
Dołączył: Sun, 22 June 2008





Okazalo sie, ze odlaczalem czujnik nie ten co potrzeba, a ten wlasciwy znajduje sie wlasnie pod tym nie wlasciwym wink.gif

Dojscie kiepskie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koosa
post Mon, 01 Apr 2013 - 22:38
Post #50


Rookie
Dołączył: Sun, 19 August 2012





a rozwazyles wymiane alternatora?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek0905
post Sat, 04 May 2013 - 23:31
Post #51


User
Dołączył: Tue, 22 March 2011





w takim arzie i ja podlacze sie pod temat a3 1.8t agu 99r mam pytanko jak ajde na biegu i zbaiore nogi z pedalow czyli ajde np 10 km/h to auto zaczyna szarpac tak jakbym uczyl sie ruszac ginie to jak delikatnie trace gazem lub rozlacze sprzeglem??a drugie pytanko jakk pobutuje swoja trojke to sprzeli czasem z wydechu zna ktos moze odpwoiedz na te pytania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek0905
post Sat, 11 May 2013 - 06:03
Post #52


User
Dołączył: Tue, 22 March 2011





ii jak zna ktos odpowiuedz na te pytanko????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Sat, 11 May 2013 - 09:41
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(misiek0905 @ Sat, 11 May 2013 - 06:03) *
ii jak zna ktos odpowiuedz na te pytanko????


Podepnij vag-a i sprawdz bledy. strzelanie to zaplon.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek0905
post Mon, 13 May 2013 - 17:49
Post #54


User
Dołączył: Tue, 22 March 2011





ale na vagu niema zadnych bledow a coo moze ot byc jakas zla oznaka???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 13 May 2013 - 18:15
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





i nie bedzie bledow. to jest pradawny sterownik ktory nie pozwoli na wlasciwa diagnostyke z bledow.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinlomza83
post Fri, 17 May 2013 - 08:17
Post #56


Rookie
Dołączył: Sat, 03 December 2011





CYTAT(GREGOR10 @ Sun, 15 Jan 2012 - 21:50) *
Dv sprawdza sie recznie, wciskasz tloczek do spodu , zatykasz podcisnienie ma trzymac jak tloczek opada to dv w kosz.
Nieszczelnosci udalo mi sie zlokalizowac na sluch - bylo slychac na pracujacym silniku syczenie , zaczalem ruszac wezami no i bylo slychac wieksze a raz mniejsze syczenie az znalazlem dziurawy wąż, w a3 jest to waz kolektor - trojnik odmy , a w passatach 1.8t wzdluznie sa to zazwyczaj okolice przewodów ezektora odmy czyli de fakto te same punky tylko ze w passacie inaczej rozmieszczone.

Tablic nie posiadam , 1.8T bylo wiele rodzai tak na prawde.
To co jest w sieci spokojnie wystarcza zeby 1.8T uleczyć - polecam czytać fora.



Witam, jeśli tłoczek podczas sprawdzania DV nie opada do końca a do połowy też jest do wymiany ? Pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 17 May 2013 - 09:17
Post #57


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





moze tak moze nie
jesli nie ma przerostu cisnienia na logach to nie ma potrzeby.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek0905
post Sun, 02 Jun 2013 - 22:29
Post #58


User
Dołączył: Tue, 22 March 2011





gregorr aa jak moge zlokalizowac usterke z tym zaplonem bo na jalowym mi szarpie moe to byc wina napinacza na lancuszkach???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 02 Jun 2013 - 22:48
Post #59


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





a dolot uszczelniony juz ?
bez tego nawet nie proboje zgadywac co jest nie tak. po uszczelnieniu logi 2 7 13 25


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek0905
post Mon, 03 Jun 2013 - 06:21
Post #60


User
Dołączył: Tue, 22 March 2011





aha czyli srawdzic dolot i zzrobic logi na tych kanalach mam rozumiec???oki postram sie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 02:07