![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Radku znam gościa który dość dobrze ogarnia temat napraw i modyfikacji skrzyni biegów VW więc jak chcesz to napisz do mnie PW, podzielę się namiarami.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Strikerbest napisz mi na p.w namiary .. z gory dzieki
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
User Dołączył: Sun, 22 June 2008 ![]() |
A ja znalazłem przyczyne ;] Jak DV sprawdza sie na VAGu?Najpierw kupiłem przepływke w ciemno co było głupotą bo zawsze należy podpinać vag-a i sprawdzic co i jak. Ale wydawało mi sie na logike skoro bez przepływki jedzie lepiej to znaczy ze jest padnieta. Okazało sie ze w 99% przypadów jedzie dobrze ale czasami i tak miałęm wrażenie jakby minimalnie szarpnał. Po założeniu nowej przepływki szarpanie było jeszcze mocniejsze.... Zaczałem szukać innej przyczyny - zanalazłem weżyk prowadzacy podcisnienie /nadcisnienie z kolektora dolotowego do regulatora paliwa że sie zasysa i wogole taki juz nadgryziony zębem czasu. Po wymianie efektu za bardzo nie było , wolne obroty jakby lepiej trzymał. Nastepnie podpiałęm vag-a. No i wszystko wyszło eleganco - no prawie wszystko. Zawór DV padł -- auto przeładowywało 0,2bara w piku , na wolnych obrotach podcienienie nie bylo w stanie wciagnać tłoczka do góry tak żeby zapewnic recyrkulacje powietrza. Dodatkowo zauwazyłem że turbina tak jakby puzno wstawała pelny zadany boost osiagała przy ok 2200obrt na 3 biegu. pozatym maf wskazywał zaciaganie 135-140g powietrza co jak na serie jest troche dużo. Sugerowało to nieszczelność w dolocie. Pozatym jeszcze wyszło że sonda lambda ma przepaloną grzałke dopiero jak rozgrzeje silnik mocno to wtedy zaczyna pracować. Tak wiec sonda też do wymiany. Szukałem wiec dalej nieszczelności. Zauważyłem że coś syczy pod maską kolo kolektora ssacego a wczesniej tego nie słyszałem. No i znalazłem - rozpadła się odma a konkretniej wężyk gumowy prowadzący podcisnienie /nadcisnienie z kolektora ssacego trafiajacy do trojnika z zaworkiem do odmy... Zamówiłem rurke - jedyne 112zł w aso. A tymczasem zaślepiłem króciec od kolektora a odme zostawiłem w powietrzu. Zrobiłem test drive - efekt - zero szarpnięc. Pozostało tylko zrobic jeszcze test drive podczas deszczu kiedy to zawsze najwiecej szarpał. Na drugi dzien ulewa była wiec wskoczyłem zrobic rundke - auto nadal jedzie bez zadnego zawachania. Przyszedł zawor dv. Założyłem efekt - auto szybciej sie zbiera po zmienie biegów , jezdzi sie płynniej i co najciekawsze spalanie spadło o około 3L/100km. Wczesniej miałem 13,5-14L po mieście teraz mam 10,9L. Przy jezdzie 100km/h spalanie wczesniej oscylowało w granicy 8,5L, teraz jest to 6,5L. Dodam jeszcze tyle że mam naped quattro.... Tak że mi sie udało doprowadzić silnik do 'serii'. Jak udalo ci sie zlokalizowac te nieszczelnosci w ukladzie? Posiadasz moze tablice diagnostyczne do 1.8T? Sciagnalem kiedys do TDi, ale do 1.8T nie udalo mi sie znalezc. Moj silnik to AWT w automacie. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Dv sprawdza sie recznie, wciskasz tloczek do spodu , zatykasz podcisnienie ma trzymac jak tloczek opada to dv w kosz.
Nieszczelnosci udalo mi sie zlokalizowac na sluch - bylo slychac na pracujacym silniku syczenie , zaczalem ruszac wezami no i bylo slychac wieksze a raz mniejsze syczenie az znalazlem dziurawy wąż, w a3 jest to waz kolektor - trojnik odmy , a w passatach 1.8t wzdluznie sa to zazwyczaj okolice przewodów ezektora odmy czyli de fakto te same punky tylko ze w passacie inaczej rozmieszczone. Tablic nie posiadam , 1.8T bylo wiele rodzai tak na prawde. To co jest w sieci spokojnie wystarcza zeby 1.8T uleczyć - polecam czytać fora. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
gregor po czyszczeniu przeplywki crc air sensor cleaner jest spoko jakis tydzien pozniej u mnie objawy wrocily az zmienilem na inna
-------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Sun, 22 June 2008 ![]() |
GREGOR, THX
![]() |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 June 2009 ![]() |
do usuniecia
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
User Dołączył: Sun, 22 June 2008 ![]() |
Gdzie znajde czujnik temp. w AWT w passacie odpowiedzialnym za podawanie wartosci na zegary i climatronic?
Odlaczalem ten na gorze silnika, ale wskazowka temp. i temp silnika na climatronicu w trybie diagnostycznym nie zmienila sie. Odlaczalem na wylaczonym silniku. |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Sun, 22 June 2008 ![]() |
Okazalo sie, ze odlaczalem czujnik nie ten co potrzeba, a ten wlasciwy znajduje sie wlasnie pod tym nie wlasciwym
![]() Dojscie kiepskie. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 August 2012 ![]() |
a rozwazyles wymiane alternatora?
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Tue, 22 March 2011 ![]() |
w takim arzie i ja podlacze sie pod temat a3 1.8t agu 99r mam pytanko jak ajde na biegu i zbaiore nogi z pedalow czyli ajde np 10 km/h to auto zaczyna szarpac tak jakbym uczyl sie ruszac ginie to jak delikatnie trace gazem lub rozlacze sprzeglem??a drugie pytanko jakk pobutuje swoja trojke to sprzeli czasem z wydechu zna ktos moze odpwoiedz na te pytania
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Tue, 22 March 2011 ![]() |
ii jak zna ktos odpowiuedz na te pytanko????
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
ii jak zna ktos odpowiuedz na te pytanko???? Podepnij vag-a i sprawdz bledy. strzelanie to zaplon. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
User Dołączył: Tue, 22 March 2011 ![]() |
ale na vagu niema zadnych bledow a coo moze ot byc jakas zla oznaka???
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
i nie bedzie bledow. to jest pradawny sterownik ktory nie pozwoli na wlasciwa diagnostyke z bledow.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2011 ![]() |
Dv sprawdza sie recznie, wciskasz tloczek do spodu , zatykasz podcisnienie ma trzymac jak tloczek opada to dv w kosz. Nieszczelnosci udalo mi sie zlokalizowac na sluch - bylo slychac na pracujacym silniku syczenie , zaczalem ruszac wezami no i bylo slychac wieksze a raz mniejsze syczenie az znalazlem dziurawy wąż, w a3 jest to waz kolektor - trojnik odmy , a w passatach 1.8t wzdluznie sa to zazwyczaj okolice przewodów ezektora odmy czyli de fakto te same punky tylko ze w passacie inaczej rozmieszczone. Tablic nie posiadam , 1.8T bylo wiele rodzai tak na prawde. To co jest w sieci spokojnie wystarcza zeby 1.8T uleczyć - polecam czytać fora. Witam, jeśli tłoczek podczas sprawdzania DV nie opada do końca a do połowy też jest do wymiany ? Pzdr. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
moze tak moze nie
jesli nie ma przerostu cisnienia na logach to nie ma potrzeby. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
User Dołączył: Tue, 22 March 2011 ![]() |
gregorr aa jak moge zlokalizowac usterke z tym zaplonem bo na jalowym mi szarpie moe to byc wina napinacza na lancuszkach???
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
a dolot uszczelniony juz ?
bez tego nawet nie proboje zgadywac co jest nie tak. po uszczelnieniu logi 2 7 13 25 -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
User Dołączył: Tue, 22 March 2011 ![]() |
aha czyli srawdzic dolot i zzrobic logi na tych kanalach mam rozumiec???oki postram sie
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 02:07 |