![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ruletka, loteria, jak zwał tak zwał
![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Napisz na pw ile je tam cenisz. A co bede robil ze starymi to nie wiem nie beda mi chyba potrzebne.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Bo chłodnica, to delikatny temat
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
No i po długim dniu. Chłodnica wymieniona. Czas na zawias. Przyszedł Ksport Drift:
Radosny kartonik Po drobnych 4h kombinowania i szlifowania przód wszedł na swoje miejsce: Gruba ta laga strasznie! Za to tylne sprężynki jakieś takie tycie: Camber/caster plate założyłem tak jak mówiliście pod kątem, reguluje oba parametry na raz, na zdjęciu jeszcze w pozycjizerowej: Tył założony po prawie 6h godzinach od rozpoczęcia walki z zawiasem, kurde wysokość na max jest na styk W międzyczasie z nudów założyłem stożeczek: Jak się jeździ? Bardzo dobrze, nie wiem dlaczego ludzie mówią, że zawias jest twardy, jest akuratni. Niestety mam chyba bublowate amory z przodu, nie mają pełnych dziurek do regulacju, nei wiem czy się mam przewiercić przez odlew sam do końca? W każdym razie auto jeździ spoko, nic nie obciera, z przodu można podnieść jeszcze duuuużo, z tyłu niestety zakres się kończy ![]() ![]() Potem pierwsza, delikatna jazda na torze: http://www.youtube.com/watch?v=0KQu-Eenk4s po 12 latach bez rwd w miarę, musze się przestawić, szkoda że kolega co kręcił stanął tak, że prawie żadnego zakrętu nie było widać jak trzeba, poza tym kurde te 235mm opony są dość śliskie, na ulicy się prawie nie da jeździć. Po kilku minutach jazdy na torze odzywa mi się któryś popychacz, chyba muszę olej zmienić na lepszy, jaki powinienem wlać? No i chłodzenie. Chłodnica szczelna, ale po dzisiejszym jeżdżeniu wygięła się lekko w pałąk, wydaje mi się że od ciśnienia ![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
masz Ksporta z US czy K-Sporta z Taiwanu ??
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Kupowałem w PL,a nie zwróciłem uwagi na made in, ale o ile wiem oba są z taiwanu
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Nie liczyłbym na to że po wymianie oleju szklanki ucichną...
Lepkość oleju jaki zaleca producent to 5W40, lub 0W40. Ja osobiście do tak używanego autka zalałbym coś pokroju 5W50. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
oil temp pokaze czemu stukaja
![]() |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Chłodnica już kupiona, trza założyć. Oil temp też
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 03 October 2008 Skąd: UK/PL ![]() |
ile motor ma przelotu?
-------------------- Bmw E46 M3/E30 cabrio 328i
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
260kkm, szklanka cichnie jak olej wystygnie ewidentnie i na amen.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
...Po kilku minutach jazdy na torze odzywa mi się któryś popychacz, chyba muszę olej zmienić na lepszy, jaki powinienem wlać?... Rozgrzej olej do około 60stopni i polataj te kilka minut szybciej po winklach (obroty silnika nie muszą być specjalnie wysokie ważne żeby były jak największe przeciążenia w zakrętach) - przez te kilka minut olej pewnie nie przekroczy jeszcze nawet 90 stopni a szklanka pewnie i tak się odezwie... Polataj troche ostrzej na slicku po przyczepnej nawierzchni a odezwą się wszystkie szklanki jakim olejem byś ich nie zalał i nie ważne czy będą nowe czy nie. Niestety wszystkie silniki z serii MxxBxx z fabrycznym układem smarowania klepią jak się je przegoni szybciej po zakrętach przez kilka minut z powodu zasysania oleju z powietrzem i nie pomoże na to żaden najlepszy olej na świecie. Sprawdziłem kiedyś w kilku silnikach M50 M52 M54 i M60 - jeden M52 zalewałem wszystkim od 0w30 do 20w60 i na każdym z tych olejów dało się w kilka minut ganiania po przyczepnym torze doprowadzić do "klepania" popychaczy na świeżym oleju, którego temp. nie przekroczyła nawet 80 stopni. Silnik nie musi ostygnąć żeby szklanka ucichła - można też potrzymać go kilka do kilunastu minut (zależnie od stanu silnika i oleju) powyżej 1500obr/min i mu przejdzie. Na biegu jałowym też ucichchnie po jakimś czasie ale potrwa to jeszcze dłużej. Pozdr. -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Wyciszałem je jadąc tor zamiast na 2 biegu w okolicach 4-5krpm to na 3 biegu jadąc 1500-2000rpm. Na 3 biegu sie wyciszały. No nic, zaleję jeszcze olej na max z groszem, potem chłodnica oleju. Na razie muszę wyeliminować problem z ciśnieniem w układzie, ależ jestem wściekły na to. Uszczelki pod głowicami z wszystkim pociągną mnie pewnie z 2000zł jak nie lepiej...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Zabawa faktycznie droga, ale przy okazji możesz obejrzeć cylindry i doprężyć silnik
![]() |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Etam, jak odprężyć, to i zakuć tłoki
![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 18 March 2011 Skąd: Sz-n ![]() |
Etam, jak odprężyć, to i zakuć tłoki ![]() ![]() od tłoków się zacznie a potem samo już się potoczy sprężarka itd ![]() pozdr -------------------- Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tia albo strzały po +250 z podtlenku, to są pomysły na zimę, teraz auto musi w końcu działać! I podziałać do jesieni-zimy.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Najpierw zmień korek chłodnicy, zanim głowice będziesz ściągał. Jeśli nie kopci na biało to prawdopodobnie zepsuty korek jest winien nadmiernego ciśnienia w układzie.
Jeśli kopci na biało, to w zasadzie możesz rwać głowice, ale dla pewności podjedź do kogoś kto Ci zbada zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Jeśli dwutlenek się tam pojawi to rzeczywiście uszczelka, bądź któraś z głowic kaput. Trudno zajechać uszczelki bo są metalowe, więc bardziej bym się na głowice szykował, ewentualnie w m60 był problem z urywającymi się śrubami głowic, ale zdaje się w m62 ten problem wyeliminowano. 2 tyś zapłacisz za samą robotę. Sam komplet uszczelek top end victora reinza, kosztuje ok 1300zł ![]() Kolega G-Rad, napisał "doprężyć" silnik, czyli mały tuning wolno ssaka. Jeśli dojdzie do remontu głowic, zrób mały porting. Te głowice są mocno okaleczone przez pozostałości odlewów. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Korek który? Są 2, większy do wlewu i mniejszy. Ten mniejszy lekuchno syczy, ale baardzo słabo.Auto nie kopci. Muszę znaleźć kogoś kto mi to badanie zrobi lub samemu najchętniej kupić przyrząd (gdzie?). Głowice są na allegro jakieś na szczęście, uszczelki na głowicę to niecałe 700zł, nie chcę z nimi szaleć, bo możliwe że na zimę i tak będę tłoki zmieniał. Chyba że się koncepcja zmieni. Najchętniej zmieniłbym cały silnik a ten powoli już robił po bożemu,ale na razie lato idzie i kasę trza na wypoczynek z rodziną wydawać a nie na peta
![]() Robota w Bydgoszczy na szczęście taniej wychodzi ![]() ![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
User Dołączył: Mon, 11 April 2011 ![]() |
Rozgrzej olej do około 60stopni i polataj te kilka minut szybciej po winklach (obroty silnika nie muszą być specjalnie wysokie ważne żeby były jak największe przeciążenia w zakrętach) - przez te kilka minut olej pewnie nie przekroczy jeszcze nawet 90 stopni a szklanka pewnie i tak się odezwie... Polataj troche ostrzej na slicku po przyczepnej nawierzchni a odezwą się wszystkie szklanki jakim olejem byś ich nie zalał i nie ważne czy będą nowe czy nie. Niestety wszystkie silniki z serii MxxBxx z fabrycznym układem smarowania klepią jak się je przegoni szybciej po zakrętach przez kilka minut z powodu zasysania oleju z powietrzem i nie pomoże na to żaden najlepszy olej na świecie. Święte słowa. Tak właśnie jest, a zmienić to trzeba, bo masa projektów do driftu V8 od Puza ma przerobione miski, by nie zacierały się na zakrętach. Nie wiem co oni tam robią, ale problem od dawien dawna znany i rozpracowany. Co do głowic to zmienić korek natychmiast. Odpowietrzanie tego silnika to cieżka sprawa i uczestniczyłem w kilku takich parodiach włacznie z wymianami pomp czyszczeniami układu i pompowaniem wężami. Ogólnie nie ma na to żadnego patentu, poza zalaniem płynu. Można próbować zdejmować węże w najwyższych partiach układu i zalewać płyn. No i najważniejsze: nigdy nie odkręcać korka wlewu na ciepłym/gorącym silniku. Układ z czasem sam się odpowietrzy, a głowice i uszczelki na pewno masz dobre. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 03:13 |