Shoutbox 0 nowych PW 


29 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Closed TopicStart new topic
> Śmietnik vel Pet, BMW E36 Sedan 4.4 V8 411KM/517Nm, robione na weekendowe zabawy :)
Kajman
post Fri, 06 May 2011 - 07:14
Post #121


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ruletka, loteria, jak zwał tak zwał smile.gif Teraz używany oryginał siedzi, pewnie zanim chłodnica z USA przyjdzie to się przekonam jak dobry jest smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 May 2011 - 07:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wojtek
post Fri, 06 May 2011 - 18:53
Post #122


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Napisz na pw ile je tam cenisz. A co bede robil ze starymi to nie wiem nie beda mi chyba potrzebne.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 06 May 2011 - 20:49
Post #123


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Bo chłodnica, to delikatny temat smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 06 May 2011 - 20:59
Post #124


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





No i po długim dniu. Chłodnica wymieniona. Czas na zawias. Przyszedł Ksport Drift:
Radosny kartonik


Po drobnych 4h kombinowania i szlifowania przód wszedł na swoje miejsce:


Gruba ta laga strasznie!


Za to tylne sprężynki jakieś takie tycie:


Camber/caster plate założyłem tak jak mówiliście pod kątem, reguluje oba parametry na raz, na zdjęciu jeszcze w pozycjizerowej:


Tył założony po prawie 6h godzinach od rozpoczęcia walki z zawiasem, kurde wysokość na max jest na styk



W międzyczasie z nudów założyłem stożeczek:


Jak się jeździ? Bardzo dobrze, nie wiem dlaczego ludzie mówią, że zawias jest twardy, jest akuratni. Niestety mam chyba bublowate amory z przodu, nie mają pełnych dziurek do regulacju, nei wiem czy się mam przewiercić przez odlew sam do końca?
W każdym razie auto jeździ spoko, nic nie obciera, z przodu można podnieść jeszcze duuuużo, z tyłu niestety zakres się kończy sad.gif Ale zaradzimy, muszą tam wejść M/H, które są już w drodze smile.gif

Potem pierwsza, delikatna jazda na torze:

http://www.youtube.com/watch?v=0KQu-Eenk4s

po 12 latach bez rwd w miarę, musze się przestawić, szkoda że kolega co kręcił stanął tak, że prawie żadnego zakrętu nie było widać jak trzeba, poza tym kurde te 235mm opony są dość śliskie, na ulicy się prawie nie da jeździć.
Po kilku minutach jazdy na torze odzywa mi się któryś popychacz, chyba muszę olej zmienić na lepszy, jaki powinienem wlać?
No i chłodzenie. Chłodnica szczelna, ale po dzisiejszym jeżdżeniu wygięła się lekko w pałąk, wydaje mi się że od ciśnienia sad.gif Kurde może być tak, że to jednak uszczelka pod głowicą, jak to sprawdzić? Są testery,ale skąd takowy załatwić? No i kurde co, rozbierać obie?! Na razie jeżdżę, myślę jakie moga być inne powody, ale pomysły się kończą sad.gif Wujowo.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Fri, 06 May 2011 - 21:19
Post #125


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





masz Ksporta z US czy K-Sporta z Taiwanu ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 06 May 2011 - 21:26
Post #126


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Kupowałem w PL,a nie zwróciłem uwagi na made in, ale o ile wiem oba są z taiwanu smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 06 May 2011 - 21:57
Post #127


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Nie liczyłbym na to że po wymianie oleju szklanki ucichną...
Lepkość oleju jaki zaleca producent to 5W40, lub 0W40. Ja osobiście do tak używanego autka zalałbym coś pokroju 5W50.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartpa
post Fri, 06 May 2011 - 22:14
Post #128


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





oil temp pokaze czemu stukaja rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 06 May 2011 - 22:20
Post #129


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Chłodnica już kupiona, trza założyć. Oil temp też smile.gif A jeżdżę na mineralu 15W, taki mi zalecono do tego rumpla.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
masilis
post Fri, 06 May 2011 - 22:23
Post #130


User
Dołączył: Fri, 03 October 2008
Skąd: UK/PL





ile motor ma przelotu?


--------------------
Bmw E46 M3/E30 cabrio 328i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 06 May 2011 - 22:24
Post #131


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





260kkm, szklanka cichnie jak olej wystygnie ewidentnie i na amen.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Sat, 07 May 2011 - 01:06
Post #132


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





CYTAT(Kajman date='Fri, 06 May 2011 - 20:59) *
...Po kilku minutach jazdy na torze odzywa mi się któryś popychacz, chyba muszę olej zmienić na lepszy, jaki powinienem wlać?...



Rozgrzej olej do około 60stopni i polataj te kilka minut szybciej po winklach (obroty silnika nie muszą być specjalnie wysokie ważne żeby były jak największe przeciążenia w zakrętach) - przez te kilka minut olej pewnie nie przekroczy jeszcze nawet 90 stopni a szklanka pewnie i tak się odezwie...

Polataj troche ostrzej na slicku po przyczepnej nawierzchni a odezwą się wszystkie szklanki jakim olejem byś ich nie zalał i nie ważne czy będą nowe czy nie. Niestety wszystkie silniki z serii MxxBxx z fabrycznym układem smarowania klepią jak się je przegoni szybciej po zakrętach przez kilka minut z powodu zasysania oleju z powietrzem i nie pomoże na to żaden najlepszy olej na świecie.

Sprawdziłem kiedyś w kilku silnikach M50 M52 M54 i M60 - jeden M52 zalewałem wszystkim od 0w30 do 20w60 i na każdym z tych olejów dało się w kilka minut ganiania po przyczepnym torze doprowadzić do "klepania" popychaczy na świeżym oleju, którego temp. nie przekroczyła nawet 80 stopni.

Silnik nie musi ostygnąć żeby szklanka ucichła - można też potrzymać go kilka do kilunastu minut (zależnie od stanu silnika i oleju) powyżej 1500obr/min i mu przejdzie. Na biegu jałowym też ucichchnie po jakimś czasie ale potrwa to jeszcze dłużej.

Pozdr.



--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 07 May 2011 - 07:15
Post #133


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Wyciszałem je jadąc tor zamiast na 2 biegu w okolicach 4-5krpm to na 3 biegu jadąc 1500-2000rpm. Na 3 biegu sie wyciszały. No nic, zaleję jeszcze olej na max z groszem, potem chłodnica oleju. Na razie muszę wyeliminować problem z ciśnieniem w układzie, ależ jestem wściekły na to. Uszczelki pod głowicami z wszystkim pociągną mnie pewnie z 2000zł jak nie lepiej...


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Sat, 07 May 2011 - 10:29
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Zabawa faktycznie droga, ale przy okazji możesz obejrzeć cylindry i doprężyć silnik wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 07 May 2011 - 18:22
Post #135


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Etam, jak odprężyć, to i zakuć tłoki smile.gif Teraz to bez sensu sad.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Z0_RS2
post Sat, 07 May 2011 - 18:41
Post #136


Super User
Dołączył: Fri, 18 March 2011
Skąd: Sz-n





CYTAT(Kajman @ Sat, 07 May 2011 - 18:22) *
Etam, jak odprężyć, to i zakuć tłoki smile.gif Teraz to bez sensu sad.gif



od tłoków się zacznie a potem samo już się potoczy sprężarka itd cool.gif


pozdr


--------------------
Pozdrawiam
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 07 May 2011 - 18:43
Post #137


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Tia albo strzały po +250 z podtlenku, to są pomysły na zimę, teraz auto musi w końcu działać! I podziałać do jesieni-zimy.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Sun, 08 May 2011 - 00:27
Post #138


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Najpierw zmień korek chłodnicy, zanim głowice będziesz ściągał. Jeśli nie kopci na biało to prawdopodobnie zepsuty korek jest winien nadmiernego ciśnienia w układzie.
Jeśli kopci na biało, to w zasadzie możesz rwać głowice, ale dla pewności podjedź do kogoś kto Ci zbada zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Jeśli dwutlenek się tam pojawi to rzeczywiście uszczelka, bądź któraś z głowic kaput.
Trudno zajechać uszczelki bo są metalowe, więc bardziej bym się na głowice szykował, ewentualnie w m60 był problem z urywającymi się śrubami głowic, ale zdaje się w m62 ten problem wyeliminowano.
2 tyś zapłacisz za samą robotę. Sam komplet uszczelek top end victora reinza, kosztuje ok 1300zł smile.gif
Kolega G-Rad, napisał "doprężyć" silnik, czyli mały tuning wolno ssaka.
Jeśli dojdzie do remontu głowic, zrób mały porting. Te głowice są mocno okaleczone przez pozostałości odlewów.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 08 May 2011 - 07:54
Post #139


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Korek który? Są 2, większy do wlewu i mniejszy. Ten mniejszy lekuchno syczy, ale baardzo słabo.Auto nie kopci. Muszę znaleźć kogoś kto mi to badanie zrobi lub samemu najchętniej kupić przyrząd (gdzie?). Głowice są na allegro jakieś na szczęście, uszczelki na głowicę to niecałe 700zł, nie chcę z nimi szaleć, bo możliwe że na zimę i tak będę tłoki zmieniał. Chyba że się koncepcja zmieni. Najchętniej zmieniłbym cały silnik a ten powoli już robił po bożemu,ale na razie lato idzie i kasę trza na wypoczynek z rodziną wydawać a nie na peta wink.gif
Robota w Bydgoszczy na szczęście taniej wychodzi smile.gif Porting będę chciał zrobić lekki, słyszałem że tam sporo mięsa zostało po odlewie. Doprężyć, odczytałem jako odprężyć smile.gif Zobaczyłem to co chciałem wink.gif Do nitro to nie jest dobry kierunek,ale może lekko...


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zakopianin
post Sun, 08 May 2011 - 10:37
Post #140


User
Dołączył: Mon, 11 April 2011





CYTAT(brus_ik @ Sat, 07 May 2011 - 01:06) *
Rozgrzej olej do około 60stopni i polataj te kilka minut szybciej po winklach (obroty silnika nie muszą być specjalnie wysokie ważne żeby były jak największe przeciążenia w zakrętach) - przez te kilka minut olej pewnie nie przekroczy jeszcze nawet 90 stopni a szklanka pewnie i tak się odezwie...

Polataj troche ostrzej na slicku po przyczepnej nawierzchni a odezwą się wszystkie szklanki jakim olejem byś ich nie zalał i nie ważne czy będą nowe czy nie. Niestety wszystkie silniki z serii MxxBxx z fabrycznym układem smarowania klepią jak się je przegoni szybciej po zakrętach przez kilka minut z powodu zasysania oleju z powietrzem i nie pomoże na to żaden najlepszy olej na świecie.


Święte słowa. Tak właśnie jest, a zmienić to trzeba, bo masa projektów do driftu V8 od Puza ma przerobione miski, by nie zacierały się na zakrętach. Nie wiem co oni tam robią, ale problem od dawien dawna znany i rozpracowany.
Co do głowic to zmienić korek natychmiast. Odpowietrzanie tego silnika to cieżka sprawa i uczestniczyłem w kilku takich parodiach włacznie z wymianami pomp czyszczeniami układu i pompowaniem wężami. Ogólnie nie ma na to żadnego patentu, poza zalaniem płynu. Można próbować zdejmować węże w najwyższych partiach układu i zalewać płyn. No i najważniejsze: nigdy nie odkręcać korka wlewu na ciepłym/gorącym silniku. Układ z czasem sam się odpowietrzy, a głowice i uszczelki na pewno masz dobre.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

29 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 03:13