Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Który silnik najlepszy? Audi 3.0, Mercedes 320CDI, BMW 3.0
tvn
post Thu, 14 Apr 2011 - 10:08
Post #21


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Silniki Bmw też mają wtopy,piszę o M57N2 a mianowicie: pękające łańcuszki rozrządu,(cienizna jak w rowerze) plastikowe ślizgi rozrządu, słaby materiał, zacierające się pompy oleju, zbyt cienkie bloki między cylindrami(teraz robiłem X3 3,0d 2007r miała wyrwane kawał gładzi między cylindrami, tłoki sie spotkały.. , pękające kolektory wydechowe z warstwowej chromonikieliny, padajace szpryce ale to Polska więc norma, rozwarstwiające się kolektory dolotowe i urywanie się sławetnych klapek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 Apr 2011 - 10:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_shafter_*
post Thu, 14 Apr 2011 - 12:37
Post #22









Dlatego najlepszym wyborem jest M57TU albo M57TOP, jest też silnik ze starym CR ale z calkowicie elektrycznym sterowaniem ktory wystepowal w coupe 2004 smile.gif

Cowboy naucz sie czytać, gośc wyrażnie pisze "Silnik ma się znaleść w aucie z sekwencyjną skrzynią i ramową konstrukcją..." a ty piszesz że nie wiadomo do czego to, po czym polecasz gościowi 2.5 o którym wszyscy którzy zetknęli sie z tym silnikiem wiedzą że to kibel ... że już nie wspomne o tym że do takiego zastosowania R6 chyba lepiej się nada od V6 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 14 Apr 2011 - 15:01
Post #23


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Ty też popracuj nad czytaniem bo cowboy pisał o 2.5TDI R5 a nie V6... Więc rozmiarowo może być jeszcze lepiej niż R6, prawda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 14 Apr 2011 - 19:59
Post #24


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(shafter @ Thu, 14 Apr 2011 - 12:37) *
Dlatego najlepszym wyborem jest M57TU albo M57TOP, jest też silnik ze starym CR ale z calkowicie elektrycznym sterowaniem ktory wystepowal w coupe 2004 smile.gif

Cowboy naucz sie czytać, gośc wyrażnie pisze "Silnik ma się znaleść w aucie z sekwencyjną skrzynią i ramową konstrukcją..." a ty piszesz że nie wiadomo do czego to, po czym polecasz gościowi 2.5 o którym wszyscy którzy zetknęli sie z tym silnikiem wiedzą że to kibel ... że już nie wspomne o tym że do takiego zastosowania R6 chyba lepiej się nada od V6 ?


shafter, chyba Ty masz problemy z czytaniem, od kiedy AHY / AXG to jest V6 ?

cały czas pisałem o silnikach R5 2.5 TDI VAG

co ma ramowa konstrukcja i sekwencyjna skrzynia do silnika? wytłumacz mi bo mozna wszystko wstawić w ramę ?

dla mnie najwazniejsze było wymaganie :

CYTAT(kidzio_r5gtt @ Mon, 28 Mar 2011 - 20:07) *
który z poniższych silników jest najprostszy i najtańszy i możliwie najmniej stresujący w dalszej eksploatacji


najtanszy w zakupie, modzeniu, wstawieniu do ramowej konstrukcji bedzie stare pancenre R5 na pompie bez żadnych CANów i rozbudowanej elektroniki


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T.C.
post Thu, 14 Apr 2011 - 20:29
Post #25


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007
Skąd: LEICESTER UK





co wy tak uparliście się na te 3,0 D BMW przecież klapki można w nich usunąć są nawet specjalne zaślepki ...
co do kolektorów wydechowych to pasują te od poprzedniej wersji tego silnika a tam nie pękały ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Fri, 15 Apr 2011 - 16:52
Post #26


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





@ T.C.
słyszałeś,że gdzieś dzwoni biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T.C.
post Fri, 15 Apr 2011 - 17:05
Post #27


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007
Skąd: LEICESTER UK





zaskoczę Cię ale wiem gdzie dzwoni i co dzwoni....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Fri, 15 Apr 2011 - 19:52
Post #28


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Nie zaskoczyłeś mnie biggrin.gif Pisząc poprzedni post nie wiesz chyba po co są klapki i co one dają, a kolektor wydechowy żeliwny z M57N nie pasuje do M57N2, owszem pasuje z M57 do M57N ale nie o tym tu.. biggrin.gif
Z całym szacunkiem dla Ciebie szanowny Kolego ale takie są fakty tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T.C.
post Fri, 15 Apr 2011 - 21:28
Post #29


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007
Skąd: LEICESTER UK





pewnie myślisz że napiszę że do gaszenia ..... biggrin.gif wiem do czego służą ....
ale tu się przyznam że z kolektorem dokładnie chodziło mi o silnik M57N ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Fri, 15 Apr 2011 - 22:08
Post #30


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Spoko looz biggrin.gif byli tacy co tak myśleli.ze do gaszenia biggrin.gif cały fun dają właśnie te klapki, tylko ,ze inaczej to czuć w aftomacie a inaczej w manualu tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Sat, 16 Apr 2011 - 00:26
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Trzeba miec hamownie w dupie zeby wyczuc roznice z klapkami i bez wink.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KruPin
post Sat, 16 Apr 2011 - 18:10
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: Płock/W-wa





Ten tego, a mercedesowski OM606 177KM? To byłoby coś...

500-konna apokalipsa na kołach.


--------------------
Forum Leasing.pl

TDIRACINGTEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Sat, 16 Apr 2011 - 21:44
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(tvn @ Thu, 14 Apr 2011 - 10:08) *
Silniki Bmw też mają wtopy,piszę o M57N2 a mianowicie: pękające łańcuszki rozrządu,(cienizna jak w rowerze) plastikowe ślizgi rozrządu, słaby materiał, zacierające się pompy oleju, zbyt cienkie bloki między cylindrami(teraz robiłem X3 3,0d 2007r miała wyrwane kawał gładzi między cylindrami, tłoki sie spotkały.. , pękające kolektory wydechowe z warstwowej chromonikieliny, padajace szpryce ale to Polska więc norma, rozwarstwiające się kolektory dolotowe i urywanie się sławetnych klapek.


Sugerujesz że wszystkie nowe diesle 3.0 są do d..y? A jak wygląda sprawa biturbo 535d? Te same bolączki?


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Sun, 17 Apr 2011 - 10:14
Post #34


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





..to ten sam silnik M57N2, blok jest inny ,tłoki i turbiny dwie.. spotkałem się juz z padnietą głowicą, peknietym blokiem, łańcuszki, kolektory, ślizgi, pompy oleju standard,wtryski, tu dochodzi jeszcze sterowanie turbin bo jest zwykłe a nie na stelmotorku jak w jedno-turbinowych, te silniki boją się oleju LL i wymian co 30tyś.km...
Ten nowy N57 w obydwu wydaniach już jest pozbawiony(PODOBNO) problemów z poprzednich kadencji, czas i przeloty pokażą tongue.gif z tego co wiem pali 1L mniej, pracuje ciszej, szybciej odpala i turbina wstaje 300obr/min wcześniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Sat, 23 Apr 2011 - 16:46
Post #35


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





CYTAT(KruPin @ Sat, 16 Apr 2011 - 18:10) *
Ten tego, a mercedesowski OM606 177KM? To byłoby coś...

500-konna apokalipsa na kołach.


Z ciekawości przeczytałem całe dwie strony i uważam, że ta propozycja jest najlepsza jeżeli chodzi o stosunek $/możliwości.

OM606 jest chyba jednym z najlepszych diesli jakie kiedykolwiek powstały.
Bez żadnej ingerencji lajtowo znosi moce rzędu 400KM przy 5k do 6k obr/min.
Przepis na sukces to OM606(wersja 177KM)+BigT+FMIC+przerobiona pompa z OM603.
Jeżeli to ma być w kratownicy to zapewne na wodę również ma być odporne, a OM606=zero elektroniki.
Wady tego rozwiązania:
-nie napierdziela niutonem od najniższych obrotów po sprzęgle i układzie przeniesienia napędu
-pali troszkę więcej od nowszych gniotów na CR

Jeże to ma robić bezawaryjnie w terenie to tylko OM606.
Jeżeli cały projekt ma być robiony na grubo i 'światowym poziomie' to niestety bez kumatego mechanika i worka kasy na usuwanie awarii się nie obędzie

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Sun, 24 Apr 2011 - 00:05
Post #36









Przecież OM606 śmiga w drifcie i ma się bardzo dobrze . Pancerny silnik i bez żadnych problemów wytrzymuję moce rzędu 500 KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Sun, 24 Apr 2011 - 01:36
Post #37


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





popieram stare 3.0TD 24v mesla to njlepsze i najprostsze rozwiazanie rozwiazanie

http://www.youtube.com/watch?v=ORPWDn2UD6s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 24 Apr 2011 - 12:25
Post #38


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





A z ciekawości jak w porównaniu do OM606 wypada jednostka 3.5 turbodiesel (nie znam oznaczenia) stosowwana np w W140? Czy da się z tej dodatkowej pojemności wyciągnąć jakieś korzyści czy same problemy?


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Sun, 24 Apr 2011 - 13:38
Post #39


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





Rennen muszę cię zasmucić ale dodatkowa pojemność w tym wypadku nic nie daje.
Teraz już nie pamiętam o co z tymi silnikami chodziło, a nie chcę kłamać, ale Ci co je mieli odradzają je. Jeżeli chcesz się zagłębić w temat to poszperaj na forum W140.

350TD(OM603D35A-150KM) to niby rozwiercone 300TD(OM603D30A-147KM) przy którym i tak wypada słabo, a OM603 jest starszy technologicznie od OM606.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gule-gule
post Sun, 24 Apr 2011 - 21:33
Post #40


User
Dołączył: Mon, 17 January 2011





a jak jest z pompa z 350 td(om603) z w140 duza rzeźba zeby to do om606 turbo wlozyc? bo wkladajac mechaniczna pompe mamy ZERO elektroniki jedyny prad to przy rozruchu idzie i tyle
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 06:04