Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Closed TopicStart new topic
> BMW 530d E60 - PADNIĘTE TURBO PRZEZ NIEFACHOWE PODEJŚCIE, ZNALEZIONA PRZYCZYNA ANOMALII! PROŚBA O WERYFIKACJĘ
mihas66
post Mon, 21 Feb 2011 - 19:00
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Proponuje przykleić temat z nie polecanymi firmami tuningowymi i do każdej zrobić link do takiego tematu....


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Feb 2011 - 19:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Joker
post Mon, 21 Feb 2011 - 19:05
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(bmwiu @ Mon, 21 Feb 2011 - 14:33) *
Bardziej odebrałem to jako podejrzenie o jakąś taką bezmyślność z mojej strony.

Oszalałeś ?smile.gif
Było proste pytanie, dla formalności postaram się je sformułować jeszcze raz, miało brzmieć tak, rozbite na dwie części:
Czy chciałeś doprowadzić auto do serii i zrobić chipa?
lub
Czy auto hulało jak należy i chciałeś jedynie zrobić program (co u normalnego tunera i tak uwzględnia diagnostykę).

Pytanie było o tyle ważne, że niekiedy klient nieświadomie zgadza się na program pomimo stanu motoru, który za bardzo tego programu nie chce. "Tuner" o tym nie informuje, a później zwala
winę na klienta, bo "przecież sam chciał".
Cieszę się, że miałeś sprawne i szybkie auto, ale po pierwszym poście wcale nie musieliśmy wiedzieć o stanie przed przyjazdem do 44tuning - chyba się zgodzisz, a przynajmniej nie zaprzeczysz.

CYTAT(bmwiu @ Mon, 21 Feb 2011 - 14:33) *
Chciałbym ustalić co się wydarzyło. Nikt jakoś nie chce ustosunkować się merytorycznie do teorii, które przedstawili mi panowie z 44tuning.

Ale do czego tu się ustosunkowywać? Pojechałeś sprawnym autem, wyjechałeś z......nym smile.gif
Do tego ich podejście - wymiana przepływki bez sprawdzania "bo tak i już" oraz program testowy, toż to parodia.
Ty miałeś prawo nie wiedzieć, wszystko zostało już powiedziane, jakiej merytoryki oczekujesz? smile.gif

CYTAT(bmwiu @ Mon, 21 Feb 2011 - 14:33) *
Te firmy, które wymieniłeś, naprawią mi auto?

Myślę, że bez większego problemu.
Do tego w mojej prywatnej opinii cechują się fachowym podejściem do rzeczy jak i do Klienta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patrox
post Mon, 21 Feb 2011 - 19:28
Post #23


User
Dołączył: Tue, 14 August 2007
Skąd: Wrocław





Nie lubię nikogo oczerniac aler poprawialiśmy po tej firmie juz kilkanaście samochodów. Lekarstwem u nich na popsucie jest chiptuning. Ostatnio bmw 520 po nich nie miało nawet serii a kleint dostał piekny wykres. Przez takie włąsnie firmy ludzie boja sie modyfikacji elektronicznej. Współczuje ci i postapiłbym tak samo jak doradził Ci Bobik, weż rzeczoznawcę i zrób wycenę


--------------------
------------------------------------------
EcuProject Wrocław
509 696 100
513 39 93 63
502 730 289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwiu
post Tue, 22 Feb 2011 - 02:20
Post #24


User
Dołączył: Sun, 20 February 2011





Witam serdecznie smile.gif

Byłem w jednej z firm tuningowych z Opola, aby zwiększyć parametry auta. Opis sytuacji w wątku(3-4 tematy w dół) www.racingforum.pl/index.php?showtopic=85272 (z niewiadomych dla mnie przyczyn temat zablokowany przez moderatora, może z powodu mało merytorycznych wypowiedzi)

1)Czy ktoś mi może jakoś racjonalnie wytłumaczyć, jak przy kończącej się turbinie ( opinia 44tuning ) auto osiągało na seryjnym programie 255-260PS i 565Nm?
Jak to jest możliwe?? Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale podchodząc logicznie do tematu, jak do jasnej ciasnej jest to możliwe? Wyjaśni mi to ktoś? Bo ja tego nie ogarniam...

2)Inna sprawa, jak to jest możliwe, że auto w serii ma takie paramerty? Czytałem na jednym z forów, że zdarza się, że turbiny mają tendencje do overboostu. Czy to możliwe w tym przypadku?

3)Czy jeśli współczynnik lambda(AFR) spada w trakcie zwiększania obrotów (poziom 1.12 i mniej powyżej 3,5tyś.obr) to znaczy, że turbina się kończy? Czy to oznacza, że dostaje wtedy mniej powietrza? Na tej podstawie tuningowcy ocenili spadek wydajności turbiny przy wyższych obrotach...

4)Czy przy sprawnej turbinie wgranie parametrów na poziomie 290PS i 635Nm może spowodować jej uszkodzenie nawet przy jeździe testowej (5-10km)?

Bardzo proszę o merytoryczne wypowiedzi, gdyż nie chciałbym znowu niespodzianki w postaci zablokowanego tematu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Tue, 22 Feb 2011 - 10:26
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Weź podjedź do kogos kto ma pojecie. Bobik ci ofiarował pomoc wiec z niej skorzystaj.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 22 Feb 2011 - 10:56
Post #26


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Jak tjunikowiec nie skasowal wszystkich starych bledow to powinienes miec je w pamieci ECU.
Nie jako aktuale, ale jako zapisane w pamieci. Podjedz do kogos kto ma dobry sprzet i pojecie o tym co robi
a wiele sie wyjasni .


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Tue, 22 Feb 2011 - 11:22
Post #27


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Namieszali Ci w głowie niewiedzą, zrób tak jak koledzy radzą .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 22 Feb 2011 - 11:31
Post #28


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Źle podchodzisz do tego, parametry które są optymalne dla turbiny i silnika to nie XXX ps i XXX Nm tylko odpowiednie dawki paliwa, ciśnienia doładowania, temperatury gazów wydechowych - mogą być 2 programy na 290 ps - na jednym auto ma spokój i będzie trwałe jak seria a na drugim zaraz się zesra. To nie jest aż takie proste że tyle to a tyle KM - poza tym hamownie też jedne pokazują tak, inne inaczej. Silnika nie powinno się stroić "na 300 ps" tylko na optymalne warunki pracy, jak przy tych warunkach pokaże 300 ps to jest pełen sukces smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Tue, 22 Feb 2011 - 13:29
Post #29


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





CYTAT(bmwiu @ Tue, 22 Feb 2011 - 02:20) *
(...)Byłem w jednej z firm tuningowych z Opola, aby zwiększyć parametry auta. Opis sytuacji w wątku(3-4 tematy w dół) www.racingforum.pl/index.php?showtopic=85272 (z niewiadomych dla mnie przyczyn temat zablokowany przez moderatora, może z powodu mało merytorycznych wypowiedzi)
(...)
Połączyłem oba tematy i z powodu braku widoków na większą merytorykę dyskusji temat ponownie zamykam.


CYTAT(bmwiu @ Tue, 22 Feb 2011 - 02:20) *
(…)1)Czy ktoś mi może jakoś racjonalnie wytłumaczyć, jak przy kończącej się turbinie(opinia tuningowców) auto osiągało na seryjnym programie 255-260PS i 565Nm? Jak to jest możliwe?? Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale podchodząc logicznie do tematu, jak do jasnej ciasnej jest to możliwe? Wyjaśni mi to ktoś? Bo ja tego nie ogarniam... (…)
Może tu jest wytłumaczenie:
CYTAT(Patrox @ Mon, 21 Feb 2011 - 19:28) *
(…) Ostatnio bmw 520 po nich nie miało nawet serii a kleint dostał piekny wykres. (…)


CYTAT(bmwiu @ Tue, 22 Feb 2011 - 02:20) *
(…)
3)Czy jeśli współczynnik lambda(AFR) spada w trakcie zwiększania obrotów (poziom 1.12 i mniej powyżej 3,5tyś.obr) to znaczy, że turbina się kończy? Czy to oznacza, że dostaje wtedy mniej powietrza? Na tej podstawie tuningowcy ocenili spadek wydajności turbiny przy wyższych (…)
Jak już wiesz, że ci kolesie spie….li Ci auto, to po co podpierasz się ich opiniami? No i dlaczego nazywasz ich tuningowcami?


CYTAT(bmwiu @ Tue, 22 Feb 2011 - 02:20) *
(…)
4)Czy przy sprawnej turbinie wgranie parametrów na poziomie 290PS i 635Nm może spowodować jej uszkodzenie nawet przy jeździe testowej (5-10km)?
(…)
Jakby się postarać, to pewnie i program 150/300 mógłby zabić turbo.
No i jeszcze jedno: Co to jest jazda testowa 5-10km/h? Taką jazdą to można wytrzymałość sprzęgła sprawdzić.


Jak tvn napisał:
CYTAT(tvn @ Tue, 22 Feb 2011 - 11:22) *
Namieszali Ci w głowie niewiedzą, zrób tak jak koledzy radzą .



1. Moje pytania postawione w tym poście potraktuj jako retoryczne.
2. Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Ciebie pytania są na tym forum. Poszukaj.
3. Kolejny temat załóż dopiero jak rzeczywiście czegoś nie znajdziesz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwiu
post Sun, 27 Feb 2011 - 17:07
Post #30


User
Dołączył: Sun, 20 February 2011





Wszystko już się wyjaśniło smile.gif

Tak jak wcześniej pisałem, odstawiłem auto do ASO.
Po wymianie turbiny i uruchomieniu auta, podłączyli się "online" z centralą BMW w celu weryfikacji programu i różnych danych. Okazało się, że mimo seryjnego programu, auto generuje niewłaściwe odczyty, wskazujące na montaż jakiegoś zewnętrznego urządzenia, modyfikującego pracę silnika. Zaczęli więc intensywnie szukać i okazało się w końcu, że przy głównym komputerze, z prawej strony przy podszybiu pod plastikami, znajduje się "box"... blink.gif I to wyjaśnia "anomalie" mające miejsce w moim aucie.

Teraz pozostaje wyrzucenia tego gówna - instalacja trochę namotana- i zrobienie programu, tak, żeby wszystko chodziło jak należy. smile.gif

Szkoda tylko, że się nie poznali w 44 tuning w Opolu, bo pewnie obyłoby się bez wymiany turbiny. A prosiłem ich o dokładną weryfikację, gdyż kilka lat temu miałem podobny przypadek z A6 3.0tdi(tam był wgrany program, a nie włożony box).
Wg nich turbina generowała ciśnienie 1.20-1.28 bara i jej praca nie była płynna. Ale żadnego dowodu w postaci wydruku z kompa nie ma, tylko słowa... Powiedzieli, że mają jakieś urządzonko pokazujące parametry pracy turbiny "live", bez zapisu danych. Po pomiarze serii, jak u nich byłem, mówili wyłącznie o niekorzystnym AFR - zbyt bogatym - i na tej podstawie ocenili brak wydajności turbiny. A teraz już wiadomo, że było zbyt "bogato", gdyż box zwiększał dawkę paliwa. Nie wiem tylko, czy mógł wpływać na obniżenie jej ciśnienia? Wątek ciśnienia doładowania pojawił się dopiero w kontakcie telefonicznym, kilka dni po...
Na forum znalazłem informację, że w peaku turbina taka jak moja, powinna mieć doładowanie 1.45 w serii. Czy sprawność turbiny na poziomie 85-90% świadczy o jej kończącym się "życiu"? Dziwne to wszystko dla mnie... (delikatnie rzecz ujmując) angry.gif

Pozdro RK smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Sun, 27 Feb 2011 - 19:54
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





To podjedz teraz na hamownie do jakiegos tunera i bedziesz wiedzial co masz i zrob dobry soft i smigaj wink.gif Ile nowe turbo jak mozna wiedziec?


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 27 Feb 2011 - 20:05
Post #32


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Nie rozumiem jak mając całkiem drogie auto, do którego kompletny silnik kosztuje 10k zamiast pojechać do dobrej firmy jedziesz do jakiejś firmy krzak, bo masz blisko? Ile na tym oszczędziłeś? 50 czy 100 zł? .. A potem do ASO? Bez sensu, masz nauczkę - znajdź dobrego tunera, oni znają się 100 x lepiej niż ASO i robią lepiej i często taniej.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Sun, 27 Feb 2011 - 20:09
Post #33


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





witam,

pisze z firmy VTG, mailowalismy juz w tej sprawie.... mi sie w glowie nie miescie, ze firma tuningowa moze az tak spaprac robote.... maja mocny marketing na google, ale jak widac poraz kolejn pokazuja zerowa wiedze....
tak jak juz pisalem Tobie w mailu, zapraszam teraz do nas na zdrowy i rozsadny chiptuning....bo na to zasluzyles wink.gif
Pozdrawiam
Maciek


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwiu
post Sun, 27 Feb 2011 - 20:34
Post #34


User
Dołączył: Sun, 20 February 2011





CYTAT(czesław @ Sun, 27 Feb 2011 - 19:54) *
To podjedz teraz na hamownie do jakiegos tunera i bedziesz wiedzial co masz i zrob dobry soft i smigaj wink.gif Ile nowe turbo jak mozna wiedziec?


Przy uwzględnieniu moich preferencyjnych warunków - 5k ... z demontażem całego dolotu, intercoolera i przeczyszczeniu wszystkiego. Turbina oczywiście nowa z gwarancją 2letnią
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwiu
post Sun, 27 Feb 2011 - 20:36
Post #35


User
Dołączył: Sun, 20 February 2011





CYTAT(rennen @ Sun, 27 Feb 2011 - 20:05) *
Nie rozumiem jak mając całkiem drogie auto, do którego kompletny silnik kosztuje 10k zamiast pojechać do dobrej firmy jedziesz do jakiejś firmy krzak, bo masz blisko? Ile na tym oszczędziłeś? 50 czy 100 zł? .. A potem do ASO? Bez sensu, masz nauczkę - znajdź dobrego tunera, oni znają się 100 x lepiej niż ASO i robią lepiej i często taniej.


rennen Twoje rozeznanie w cenach chyba nienajlepsze wink.gif 2,2k za program w 44tuning to chyba nie jest szukanie oszczędności smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 27 Feb 2011 - 20:46
Post #36


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(bmwiu @ Sun, 27 Feb 2011 - 20:36) *
rennen Twoje rozeznanie w cenach chyba nienajlepsze wink.gif 2,2k za program w 44tuning to chyba nie jest szukanie oszczędności smile.gif


Jak chcesz to ja ci zrobię za 5k, nigdy nie robiłem programu do żadnego diesla ale to jak widać nie musi być przeszkodą wink.gif nie sztuką jest drogo zapłacić za gównianą robotę - dlatego przede wszystkim zacząłbym od rozeznania. Poza tym jakby mi ktoś zrobił program za 2.2 z takimi efektami to by musiał się nauczyć pisać kolejne ze szpitalnego łóżka zawinięty gipsem jak mumia smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Sun, 27 Feb 2011 - 20:57
Post #37


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





a co w ogole 44tuning na ten temat ?


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
antoś
post Sun, 27 Feb 2011 - 20:58
Post #38


User
Dołączył: Wed, 23 September 2009





kontaktowałeś się ponownie z 44 tuning w tej sprawie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwiu
post Sun, 27 Feb 2011 - 21:23
Post #39


User
Dołączył: Sun, 20 February 2011





CYTAT(rennen @ Sun, 27 Feb 2011 - 20:46) *
Jak chcesz to ja ci zrobię za 5k, nigdy nie robiłem programu do żadnego diesla ale to jak widać nie musi być przeszkodą wink.gif nie sztuką jest drogo zapłacić za gównianą robotę - dlatego przede wszystkim zacząłbym od rozeznania. Poza tym jakby mi ktoś zrobił program za 2.2 z takimi efektami to by musiał się nauczyć pisać kolejne ze szpitalnego łóżka zawinięty gipsem jak mumia smile.gif


rennen ja jestem laikiem. Faktycznie za mało rozeznałem temat, ale to dlatego, że człowiek cały czas zaganiany wink.gif Pewnie zrobiłbyś program po którym auto by się nie popsuło biggrin.gif
Ja nie zapłaciłem im za program. Jedynie za przepływkę, którą Bóg jeden wie po co chcieli założyć nową, filtr powietrza i pomiary - razem 1.1k. Głupi jestem, bo nie powiniem był w ogóle złotówki zapłacić angry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwiu
post Sun, 27 Feb 2011 - 21:28
Post #40


User
Dołączył: Sun, 20 February 2011





CYTAT(Matschke @ Sun, 27 Feb 2011 - 20:57) *
a co w ogole 44tuning na ten temat ?


CYTAT(antoś @ Sun, 27 Feb 2011 - 20:58) *
kontaktowałeś się ponownie z 44 tuning w tej sprawie?



Oni z uporem maniaka uważają, że turbina się kończyła i że wręcz powinienem im być wdzięczny, że uchronili mnie przed poważniejszą awarią... blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 15:50