![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Proponuje przykleić temat z nie polecanymi firmami tuningowymi i do każdej zrobić link do takiego tematu....
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Bardziej odebrałem to jako podejrzenie o jakąś taką bezmyślność z mojej strony. Oszalałeś ? ![]() Było proste pytanie, dla formalności postaram się je sformułować jeszcze raz, miało brzmieć tak, rozbite na dwie części: Czy chciałeś doprowadzić auto do serii i zrobić chipa? lub Czy auto hulało jak należy i chciałeś jedynie zrobić program (co u normalnego tunera i tak uwzględnia diagnostykę). Pytanie było o tyle ważne, że niekiedy klient nieświadomie zgadza się na program pomimo stanu motoru, który za bardzo tego programu nie chce. "Tuner" o tym nie informuje, a później zwala winę na klienta, bo "przecież sam chciał". Cieszę się, że miałeś sprawne i szybkie auto, ale po pierwszym poście wcale nie musieliśmy wiedzieć o stanie przed przyjazdem do 44tuning - chyba się zgodzisz, a przynajmniej nie zaprzeczysz. Chciałbym ustalić co się wydarzyło. Nikt jakoś nie chce ustosunkować się merytorycznie do teorii, które przedstawili mi panowie z 44tuning. Ale do czego tu się ustosunkowywać? Pojechałeś sprawnym autem, wyjechałeś z......nym ![]() Do tego ich podejście - wymiana przepływki bez sprawdzania "bo tak i już" oraz program testowy, toż to parodia. Ty miałeś prawo nie wiedzieć, wszystko zostało już powiedziane, jakiej merytoryki oczekujesz? ![]() Te firmy, które wymieniłeś, naprawią mi auto? Myślę, że bez większego problemu. Do tego w mojej prywatnej opinii cechują się fachowym podejściem do rzeczy jak i do Klienta. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 August 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Nie lubię nikogo oczerniac aler poprawialiśmy po tej firmie juz kilkanaście samochodów. Lekarstwem u nich na popsucie jest chiptuning. Ostatnio bmw 520 po nich nie miało nawet serii a kleint dostał piekny wykres. Przez takie włąsnie firmy ludzie boja sie modyfikacji elektronicznej. Współczuje ci i postapiłbym tak samo jak doradził Ci Bobik, weż rzeczoznawcę i zrób wycenę
-------------------- ------------------------------------------
EcuProject Wrocław 509 696 100 513 39 93 63 502 730 289 |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Witam serdecznie
![]() Byłem w jednej z firm tuningowych z Opola, aby zwiększyć parametry auta. Opis sytuacji w wątku(3-4 tematy w dół) www.racingforum.pl/index.php?showtopic=85272 (z niewiadomych dla mnie przyczyn temat zablokowany przez moderatora, może z powodu mało merytorycznych wypowiedzi) 1)Czy ktoś mi może jakoś racjonalnie wytłumaczyć, jak przy kończącej się turbinie ( opinia 44tuning ) auto osiągało na seryjnym programie 255-260PS i 565Nm? Jak to jest możliwe?? Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale podchodząc logicznie do tematu, jak do jasnej ciasnej jest to możliwe? Wyjaśni mi to ktoś? Bo ja tego nie ogarniam... 2)Inna sprawa, jak to jest możliwe, że auto w serii ma takie paramerty? Czytałem na jednym z forów, że zdarza się, że turbiny mają tendencje do overboostu. Czy to możliwe w tym przypadku? 3)Czy jeśli współczynnik lambda(AFR) spada w trakcie zwiększania obrotów (poziom 1.12 i mniej powyżej 3,5tyś.obr) to znaczy, że turbina się kończy? Czy to oznacza, że dostaje wtedy mniej powietrza? Na tej podstawie tuningowcy ocenili spadek wydajności turbiny przy wyższych obrotach... 4)Czy przy sprawnej turbinie wgranie parametrów na poziomie 290PS i 635Nm może spowodować jej uszkodzenie nawet przy jeździe testowej (5-10km)? Bardzo proszę o merytoryczne wypowiedzi, gdyż nie chciałbym znowu niespodzianki w postaci zablokowanego tematu ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Weź podjedź do kogos kto ma pojecie. Bobik ci ofiarował pomoc wiec z niej skorzystaj.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Jak tjunikowiec nie skasowal wszystkich starych bledow to powinienes miec je w pamieci ECU.
Nie jako aktuale, ale jako zapisane w pamieci. Podjedz do kogos kto ma dobry sprzet i pojecie o tym co robi a wiele sie wyjasni . -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
Namieszali Ci w głowie niewiedzą, zrób tak jak koledzy radzą .
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Źle podchodzisz do tego, parametry które są optymalne dla turbiny i silnika to nie XXX ps i XXX Nm tylko odpowiednie dawki paliwa, ciśnienia doładowania, temperatury gazów wydechowych - mogą być 2 programy na 290 ps - na jednym auto ma spokój i będzie trwałe jak seria a na drugim zaraz się zesra. To nie jest aż takie proste że tyle to a tyle KM - poza tym hamownie też jedne pokazują tak, inne inaczej. Silnika nie powinno się stroić "na 300 ps" tylko na optymalne warunki pracy, jak przy tych warunkach pokaże 300 ps to jest pełen sukces
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
(...)Byłem w jednej z firm tuningowych z Opola, aby zwiększyć parametry auta. Opis sytuacji w wątku(3-4 tematy w dół) www.racingforum.pl/index.php?showtopic=85272 (z niewiadomych dla mnie przyczyn temat zablokowany przez moderatora, może z powodu mało merytorycznych wypowiedzi) Połączyłem oba tematy i z powodu braku widoków na większą merytorykę dyskusji temat ponownie zamykam.(...) (…)1)Czy ktoś mi może jakoś racjonalnie wytłumaczyć, jak przy kończącej się turbinie(opinia tuningowców) auto osiągało na seryjnym programie 255-260PS i 565Nm? Jak to jest możliwe?? Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale podchodząc logicznie do tematu, jak do jasnej ciasnej jest to możliwe? Wyjaśni mi to ktoś? Bo ja tego nie ogarniam... (…) Może tu jest wytłumaczenie:(…) Ostatnio bmw 520 po nich nie miało nawet serii a kleint dostał piekny wykres. (…) (…) Jak już wiesz, że ci kolesie spie….li Ci auto, to po co podpierasz się ich opiniami? No i dlaczego nazywasz ich tuningowcami?3)Czy jeśli współczynnik lambda(AFR) spada w trakcie zwiększania obrotów (poziom 1.12 i mniej powyżej 3,5tyś.obr) to znaczy, że turbina się kończy? Czy to oznacza, że dostaje wtedy mniej powietrza? Na tej podstawie tuningowcy ocenili spadek wydajności turbiny przy wyższych (…) (…) Jakby się postarać, to pewnie i program 150/300 mógłby zabić turbo.4)Czy przy sprawnej turbinie wgranie parametrów na poziomie 290PS i 635Nm może spowodować jej uszkodzenie nawet przy jeździe testowej (5-10km)? (…) No i jeszcze jedno: Co to jest jazda testowa 5-10km/h? Taką jazdą to można wytrzymałość sprzęgła sprawdzić. Jak tvn napisał: Namieszali Ci w głowie niewiedzą, zrób tak jak koledzy radzą . 1. Moje pytania postawione w tym poście potraktuj jako retoryczne. 2. Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Ciebie pytania są na tym forum. Poszukaj. 3. Kolejny temat załóż dopiero jak rzeczywiście czegoś nie znajdziesz. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Wszystko już się wyjaśniło
![]() Tak jak wcześniej pisałem, odstawiłem auto do ASO. Po wymianie turbiny i uruchomieniu auta, podłączyli się "online" z centralą BMW w celu weryfikacji programu i różnych danych. Okazało się, że mimo seryjnego programu, auto generuje niewłaściwe odczyty, wskazujące na montaż jakiegoś zewnętrznego urządzenia, modyfikującego pracę silnika. Zaczęli więc intensywnie szukać i okazało się w końcu, że przy głównym komputerze, z prawej strony przy podszybiu pod plastikami, znajduje się "box"... ![]() Teraz pozostaje wyrzucenia tego gówna - instalacja trochę namotana- i zrobienie programu, tak, żeby wszystko chodziło jak należy. ![]() Szkoda tylko, że się nie poznali w 44 tuning w Opolu, bo pewnie obyłoby się bez wymiany turbiny. A prosiłem ich o dokładną weryfikację, gdyż kilka lat temu miałem podobny przypadek z A6 3.0tdi(tam był wgrany program, a nie włożony box). Wg nich turbina generowała ciśnienie 1.20-1.28 bara i jej praca nie była płynna. Ale żadnego dowodu w postaci wydruku z kompa nie ma, tylko słowa... Powiedzieli, że mają jakieś urządzonko pokazujące parametry pracy turbiny "live", bez zapisu danych. Po pomiarze serii, jak u nich byłem, mówili wyłącznie o niekorzystnym AFR - zbyt bogatym - i na tej podstawie ocenili brak wydajności turbiny. A teraz już wiadomo, że było zbyt "bogato", gdyż box zwiększał dawkę paliwa. Nie wiem tylko, czy mógł wpływać na obniżenie jej ciśnienia? Wątek ciśnienia doładowania pojawił się dopiero w kontakcie telefonicznym, kilka dni po... Na forum znalazłem informację, że w peaku turbina taka jak moja, powinna mieć doładowanie 1.45 w serii. Czy sprawność turbiny na poziomie 85-90% świadczy o jej kończącym się "życiu"? Dziwne to wszystko dla mnie... (delikatnie rzecz ujmując) ![]() Pozdro RK ![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
To podjedz teraz na hamownie do jakiegos tunera i bedziesz wiedzial co masz i zrob dobry soft i smigaj
![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Nie rozumiem jak mając całkiem drogie auto, do którego kompletny silnik kosztuje 10k zamiast pojechać do dobrej firmy jedziesz do jakiejś firmy krzak, bo masz blisko? Ile na tym oszczędziłeś? 50 czy 100 zł? .. A potem do ASO? Bez sensu, masz nauczkę - znajdź dobrego tunera, oni znają się 100 x lepiej niż ASO i robią lepiej i często taniej.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 13 January 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
witam,
pisze z firmy VTG, mailowalismy juz w tej sprawie.... mi sie w glowie nie miescie, ze firma tuningowa moze az tak spaprac robote.... maja mocny marketing na google, ale jak widac poraz kolejn pokazuja zerowa wiedze.... tak jak juz pisalem Tobie w mailu, zapraszam teraz do nas na zdrowy i rozsadny chiptuning....bo na to zasluzyles ![]() Pozdrawiam Maciek -------------------- 730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl www.ventumair.eu - Szkola Pilotow |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
User Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
To podjedz teraz na hamownie do jakiegos tunera i bedziesz wiedzial co masz i zrob dobry soft i smigaj ![]() Przy uwzględnieniu moich preferencyjnych warunków - 5k ... z demontażem całego dolotu, intercoolera i przeczyszczeniu wszystkiego. Turbina oczywiście nowa z gwarancją 2letnią |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
User Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Nie rozumiem jak mając całkiem drogie auto, do którego kompletny silnik kosztuje 10k zamiast pojechać do dobrej firmy jedziesz do jakiejś firmy krzak, bo masz blisko? Ile na tym oszczędziłeś? 50 czy 100 zł? .. A potem do ASO? Bez sensu, masz nauczkę - znajdź dobrego tunera, oni znają się 100 x lepiej niż ASO i robią lepiej i często taniej. rennen Twoje rozeznanie w cenach chyba nienajlepsze ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
rennen Twoje rozeznanie w cenach chyba nienajlepsze ![]() ![]() Jak chcesz to ja ci zrobię za 5k, nigdy nie robiłem programu do żadnego diesla ale to jak widać nie musi być przeszkodą ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 13 January 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
a co w ogole 44tuning na ten temat ?
-------------------- 730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl www.ventumair.eu - Szkola Pilotow |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Wed, 23 September 2009 ![]() |
kontaktowałeś się ponownie z 44 tuning w tej sprawie?
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
User Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
Jak chcesz to ja ci zrobię za 5k, nigdy nie robiłem programu do żadnego diesla ale to jak widać nie musi być przeszkodą ![]() ![]() rennen ja jestem laikiem. Faktycznie za mało rozeznałem temat, ale to dlatego, że człowiek cały czas zaganiany ![]() ![]() Ja nie zapłaciłem im za program. Jedynie za przepływkę, którą Bóg jeden wie po co chcieli założyć nową, filtr powietrza i pomiary - razem 1.1k. Głupi jestem, bo nie powiniem był w ogóle złotówki zapłacić ![]() |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
User Dołączył: Sun, 20 February 2011 ![]() |
a co w ogole 44tuning na ten temat ? kontaktowałeś się ponownie z 44 tuning w tej sprawie? Oni z uporem maniaka uważają, że turbina się kończyła i że wręcz powinienem im być wdzięczny, że uchronili mnie przed poważniejszą awarią... ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 15:50 |