Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Projekty garazowe, w tym odcinku - hamownia silnikowa
berkut
post Sun, 13 Feb 2011 - 14:18
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Tak, ale najpierw musze to przemyslec i poszukac info. Mam prosta zasade - jak nie wiem dokladnie jak to zrobic to nie robie, nie bede eksperymentowal na aucie klienta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 13 Feb 2011 - 14:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Sun, 13 Feb 2011 - 21:05
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(sebcyc @ Sun, 13 Feb 2011 - 11:14) *
Nie



A jesteś pewien? Wygląda podobnie, łapy są prawie identyczne(jedna ma wzmocnienie dospawane)...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebcyc
post Sun, 13 Feb 2011 - 21:14
Post #23


Rookie
Dołączył: Sun, 06 February 2011
Skąd: Radomsko





Tak na 100%
Właściciel tego malucha kupił od zurawia silnik, mocowanie i flansze .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tcharec
post Sun, 13 Feb 2011 - 22:04
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 May 2005
Skąd: Gliwice





CYTAT(Dziku @ Sun, 13 Feb 2011 - 21:05) *
A jesteś pewien? Wygląda podobnie, łapy są prawie identyczne(jedna ma wzmocnienie dospawane)...

A w Twoim linku jest napisane, że maluch poszedł na żyletki.


--------------------
'91 Sierra kombi 24V (BOA)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 13 Feb 2011 - 22:39
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Żuraw teraz zbudował też czerwonego malczana, ale poszedł dużo grubiej. Ten z linku jest poprzednim, którego jakiś czas temu zezłomował.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Mon, 14 Feb 2011 - 04:47
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Grubiej napewno, obleśniej również.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 14 Feb 2011 - 13:49
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Na tematy stylingu się nie wypowiadam - bo to nie to forum wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amp
post Wed, 16 Feb 2011 - 19:55
Post #28


Frequent User
Dołączył: Wed, 06 January 2010





Fajnie. Widac ze chyba byly liczone dlugosci dolotu/wylotu. Kolektor dolotowy taki dlugi dla momentu obrotowego w niskim zakresie obrotow?


--------------------
G35 White Pearl
Triumph Spitfire Customized--> coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Sun, 20 Feb 2011 - 11:43
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





berkut poka coś jeszcze...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sun, 27 Feb 2011 - 11:42
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa










Filmik jest w jakosci HD. Przepraszam za brak edycji, nie moglem znalezc zadnego programu, ktory bylby w stanie edytowac ten film.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sun, 27 Feb 2011 - 12:39
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





BERKUT,najlepsze w tym malcu jest chyba to,ze kazdy zna dzwiek jedynego motoru jaki byl w kaszlaku,a tutaj?.... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sun, 27 Feb 2011 - 13:00
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Na rajdzie bylo smiesznie jak ludzie pytali sie co tam siedzi, jak im mowilismy ze to 1.2 to nie chcieli uwierzyc. "Widzialem jak jezdzi 1.2 i to napewno nie jest to" smile.gif Dopiero otwarcie maski weryfikowalo ze to faktycznie malo seryjne 1.2 smile.gif

Tomek mowi ze to ma <7 do 100 smile.gif Wiec zdziwienie na ulicy jest smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz_61
post Sun, 27 Feb 2011 - 13:52
Post #33


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 June 2007
Skąd: Białystok / Suchowola





ale to chodzi huh.gif


--------------------
E36 325i coupe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sun, 27 Feb 2011 - 18:58
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(berkut @ Sun, 27 Feb 2011 - 13:00) *
Na rajdzie bylo smiesznie jak ludzie pytali sie co tam siedzi, jak im mowilismy ze to 1.2 to nie chcieli uwierzyc. "Widzialem jak jezdzi 1.2 i to napewno nie jest to" smile.gif Dopiero otwarcie maski weryfikowalo ze to faktycznie malo seryjne 1.2 smile.gif

Tomek mowi ze to ma <7 do 100 smile.gif Wiec zdziwienie na ulicy jest smile.gif


mysle,ze praca tego motoru,ktory ''WYRZEZBILES'' robi wieksze WOW,niz osiagi...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Mon, 23 May 2011 - 22:12
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





W dzisiejszym odcinku - upalator silnikow.

Jest to fragmentu projektu Escort '84. Nie lubie pierdolic sie w tancu, jak mam zaraz robic silnik to trzeba to zrobic porzadnie. Upalanie fury na podwoziowce mija sie z celem, zawsze cos sie grzeje, strojenie na siekierkowskim jest dobre przy czyms co nie ma sily sie odpychac, pomiarow brak.

W zwiazku z pojawieniem sie pewnej sumy pieniedzy, moge zainwestowac je w cos co potencjalnie ma szanse mi przyniesc jakies zyski. Nie interesuje mnie zadna gielda, sklepy monopolowe, restauracje, kioski, caly ten szybki i latwy hajs. Chce robic to co kocham i mam gdzies to ile bede na tym zarabial. Jesli nie wypali to bede mial fajna zabawke smile.gif

Mialem przyjemnosc pracowac jako mechanik, konstruktor, spawacz, technik chlodnictwa i troche innych zajec z tych dziedzin, zbudowac pare projektow i o ile wszystko to jest fajne, nie sprawia to ze moje serce bije szybciej na tyle bym chcial to robic przez najblizsze kilka lat moze i cale zycie. Dalej bede dazyl do tego by byc w tym dobrym ale nie jest to na mojej scislej liscie osiagniec, ktore chce wpisac w moje zycie.

To co sprawia mi przyjemnosc to zamiana wegla w diament, robienie niemozliwego. Jak wiekszosc facetow jestem megalomanem i lubie gdy cos chodzi lepiej, parametr odczytywany na jakims wskazniku rosnie bo krece srobka. Jako dzieciak fascynowaly mnie komputery, bo mozna bylo z 300mhz procesora zrobic wpierw 450, po zalozeniu chlodzenia woda 500, z ogniwem peltiera 560, z jedno stopniowym agregatem chlodniczym 600 by wkoncu skonczyc droge przy -100C i 660mhz smile.gif Teraz jako mlody mezczyzna z jakims tam doswiadczeniem wiem ze to co chce robic to budowac silniki, a z kolei by to robic musze widziec co robie.

Pierwszym etapem zrealizowania mojej milosci jest budowa Hamowni Silnikowej. O tym tez bede tutaj pisal, z czasem wrzuce tez inne rzeczy jak budowa flowbencha, rozwoj warsztatu itd.





Tuningowe lekkie drzwi smile.gif Obok nich moi niewolnicy, TIG i MIG smile.gif



20cm stalowych drzwi.



W trakcie budowy... Wraz z podstawa pod silnik i hamulec mam takze zintegrowana suwnice, nie lubie cackac sie z 200kg silnikiem majac bolace plecy. W tle na gorze widac wentylator, na dole otwor ktorym bedzie uciekac powietrze. Narazie nie ma detali jak orurowanie, wydechy itd.




Wentylator od obiegu powietrza. Jedyne 5.5kW, po odpaleniu mozna stanac przed nim na malysza smile.gif Na dole otwor wylotowy. Lata obok wentylatora to dolne mocowanie komina ktorego jeszcze nie zamontowalem... (180kg zelastwa...). Wentylator robi jednoczesnie za wyciag spalin, przewiewanie pomieszczenia i chlodzenie cieczy.





Sanki pod silniki. Wraz z sankami jest tez wanna na korby, tloki i wszystko inne co bidulka moze odkaszlnac.



4 poduszki olejowe co by cala okolica sie nie trzesla.




Uniwersalne lapy pod silnik.



Glowna przekladnia. Podmieniajac przelozenia moge dostosowac sprzeta pod rozne wymagania, czy jest to V10 TDi krecace sie do 5000, czy wiertarka 11000rpm. Obecnie jest skonfigurowane pod silniki o zakresie obrotow do 9000rpm.



Flansza laczaca silnik z hamulcem. Na tym zdjeciu pod silniki FIRE Fiata, wersja pod moje V8/3SGTE jest w trakcie produkcji smile.gif



Wstepnie polaczony hamulec wraz z przekladnia.




Gdzies tutaj to bedzie wisiec.



Ciag dalszy nastapi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DEMISS
post Mon, 23 May 2011 - 22:34
Post #36


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 October 2007
Skąd: mmz





jesteś prze kozak!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LUT
post Mon, 23 May 2011 - 22:40
Post #37


User
Dołączył: Sun, 07 January 2007
Skąd: Bydgoszcz





to jest hamulec elektrowirowy, czy wodny?? jak będziesz rozłączał napęd, będzie pomiędzy jakieś sprzęgło cierne czy bezpośrednio z wału na hamulec??? do połączenia silnika z hamulcem polecam jakiś przekaźnik WOM bądź grubą półośke z dobrymi przegubami.
powodzenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 23 May 2011 - 22:54
Post #38


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Mega! Mógłbym się przyczepić, do niskiej jakości zdjęć, ale zupełnie mi to nie przeszkadza wink.gif

Czekam na dalsze update'y, bardzo miło się to czyta! smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Tue, 24 May 2011 - 00:11
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Hamulec jest hydrauliczny, ma wbudowany wymiennik ciepla olej <-> woda i z tego co udalo mi sie znalezc po katalogach to jest to model z najwiekszym wymiennikiem ciepla. Jak bedzie za maly to poprawi sie to, TIG miedz tez bierze.

Jak juz wczesniej pisalem z wykresow tego czegos wynika ze poradzi sobie z ~1060 koni. Jak nie odbierze to sie zrobi tak ze odbierze wink.gif Narazie sie tym nie martwie, do mojego V8 wystarczy smile.gif

Polos wystarczy. Radzi sobie z kilkoma tysiacami nm w napedzie, poradzi sobie z byle jakim silnikiem pracujac na wprost. Napewno nie planuje jej lichej.

Duzo bedzie zabawy z wysterowaniem tego, pewnie zajdzie potrzeba wymiany soleneoidu sterujacego przeplywem oleju, obecnie w wolnych chwilach siedze nad mikrokontrolerami. Sprytne to to....

Sprzegla raczej nie bedzie trzeba, kreci sie to razem z calym napedem w ciezarowce. Wiadomo ze briggsa tym nie sprawdze ale 1.2 poradzi sobie w wszystkich kolorach teczy.

Przepraszam za jakosc zdjec, postaram sie cos z tym zrobic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Tue, 24 May 2011 - 01:02
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





zamierzasz handlować tym bo ja bym się pisał do swojego warsztatu

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 01:23