Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Strojenie Auta z Turbo na LPG
jazz
post Wed, 19 Jan 2011 - 23:25
Post #21


User
Dołączył: Mon, 21 June 2010





Liczba oktanowa to nie to samo co wartość opałowa, a ta na kilogram jest podobna do wartości opałowej benzyny. http://autogaz-instalacje.pl/informacje-og...-lpg-i-benzyny/. Z resztą to już są dywagacje i się robi chyba offtop. Podsumowując da się to wystroić, ale jeśli ma to być naprawdę dobrze zrobione to musi to być sekwencja, AFR, EGT, sterowanie zapłonem i ktoś kumaty kto to wystroi. Co do wywalenia całego układu benzynowego to jazdę na pierwszych kilometrach, tym bardziej zimą widzę tylko przy podgrzewaniu płynu chłodzącego przed samym reduktorem. A jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 19 Jan 2011 - 23:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MrUw@
post Thu, 20 Jan 2011 - 12:59
Post #22


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





nietrzeba poprawiać masz swietą racje... tylko jakaś opcja grzałki płynu przed reduktorem bo inaczej to pedzie padaka a nie jazda +6 możliwości strzałów LPGa, ogolnie benzyne bym zostawił przy takim czymś tak aby była w razie czego i na odpalanie auta... chyba nietrzaba kolejny raz tłumaczyć jak odpalanie auta na gazie niszczy silnik na zimno...


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafalb33
post Thu, 20 Jan 2011 - 14:14
Post #23


Rookie
Dołączył: Mon, 22 December 2008





O ile się nie mylę, to sekwencja bez PB działać nie będzie. Sterownik nie podaje sam czasów wtrysku, tylko odpowiednio przelicza czas z wtrysków benzyny i dodaje cos od siebie ( w zaleznosci od ciśnienia i temp. gazu, mapy lpg w sterwoniku itp). Wątpię by jakikolwiek sterownik był w stanie działać sam.
Jeśli ma to być na prymitywnej instalacji bez benzyny to jedynie blos na śrubę może się udać. Ale bez sensu to smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lino
post Thu, 20 Jan 2011 - 14:40
Post #24


Frequent User
Dołączył: Fri, 06 March 2009





CYTAT(jazz @ Wed, 19 Jan 2011 - 23:25) *
Co do wywalenia całego układu benzynowego to jazdę na pierwszych kilometrach, tym bardziej zimą widzę tylko przy podgrzewaniu płynu chłodzącego przed samym reduktorem. A jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Nie ma z tym żadnych problemów, mam w domu 2 samochody które są uruchamiane only LPG i nie ma żadnych problemów z zamarzaniem i innymi tego typu sprawami (oczywiście obydwa używane na codzień, jednym śmiga mój ojciec do roboty, drugim ja). Jak były mrozy tegoroczne też nie było żadnych problemów z uruchomieniem. Jeden samochód to stare VW przerobiony z K-Jetronica i tu trzeba było jedynie dorobić linkę do podpierania przepustnicy żeby lekko podnieść obr. na zimno bo jak temp reduktora jest niska to AFR mocno wzbogaca. Drugi samochód to Polonez 1.4 16v, tam już jest silniczek krokowym i nie ma żadnych problemów, sam sobie nieco podniesie obr i można śmigać. Przy montażu bardzo ważne jest żeby doprowadzenie gazu do dolotu było na samej przepustnicy, a wąż doprowadzający od reduktora jak najbliżej. W golfie dodatkowo mogę regulować łatwo zapłon więc jest ostro wyprzedzony i autko naprawdę świetnie śmiga. Ostatnio zdjąłem głowicę z tego silnika i nie ma żadnych śladów spalania stukowego. Na początku instalki regulowałem sobie na drodze na podstawie wskazań wąskopasmówki, teraz na szerokopasmówce i jest super.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jazz
post Thu, 20 Jan 2011 - 16:48
Post #25


User
Dołączył: Mon, 21 June 2010





CYTAT(rafalb33 @ Thu, 20 Jan 2011 - 14:14) *
O ile się nie mylę, to sekwencja bez PB działać nie będzie. Sterownik nie podaje sam czasów wtrysku, tylko odpowiednio przelicza czas z wtrysków benzyny i dodaje cos od siebie ( w zaleznosci od ciśnienia i temp. gazu, mapy lpg w sterwoniku itp). Wątpię by jakikolwiek sterownik był w stanie działać sam.


Z tego co wiem, to bez ECU nie pojedziesz, ale czy reszta układu PB jest potrzebna to już trzeba sprawdzić. Chociaż ktoś z forum chyba sterował wtryskami od gazu przy pomocy MS'a. Co do dawki wtrysku, to najpierw rozwierca się dysze na odpowiednią średnicę. Nie pamiętam od czego to tam dokładnie zależy ale chyba od mocy. Co do przeliczania czasu wtrysku, to przyznaję rację, że w komórkach nie są to czasy wtrysku tylko jakieś umowne wartości. U mnie wygląda to tak:

z tym, że nie jest to moja mapa. Za obciążenie robi sygnał z MAP.

CYTAT(Lino @ Thu, 20 Jan 2011 - 14:40) *
W golfie dodatkowo mogę regulować łatwo zapłon więc jest ostro wyprzedzony i autko naprawdę świetnie śmiga.


Zmiana kąta jest potrzebna, bo LPG się wolniej spala i "moc idzie w wydech". Po wyprzedzeniu zapłonu o 8 stopni względem serii urwałem 2 konie więcej niż na benzynie, gdy przy oryginalnym zapłonie było to 3 konie mniej. Stukowego nie było laugh.gif Co do odpalania na LPG zimnego silnika to bez podgrzewania biednie to widzę, ponieważ raz musiałem taką akcję zrobić i z początku silnik chodzi bardzo nierówno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 20 Jan 2011 - 21:17
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





wszystko sie da tylko czasem nie warto sie meczyc i utrudniac sobie zycie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
195kuker
post Thu, 20 Jan 2011 - 23:23
Post #27


Rookie
Dołączył: Thu, 20 January 2011





Dużo tych odpowiedzi.
Spróbuje tu coś dołożyć od siebie.

Parę błędnych informacji dostaliśmy....(np. to że lpg ma mniejszą kaloryczność i dlatego auto jest słabsze hmm - więcej pali 10-15% bo trzeba podać troszkę większą dawkę lpg niż Pb..... 110oktanów lpg to dość umowne, ja bym strzelał między 104-108 przez to jest odporniejszy na spalanie stukowe

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić instalacji IIgen z turbo ale chętnie poczytam.
Z IV gen jest kilka problemów.
Przy mocy powyżej 150KM już zaczynają się problemy z dobraniem reduktora, spadki ciśnienia gazu przy mocnym bucie, i mocne przyrosty przy hamowaniu silnikiem. Utrudnia to mapowanie i najczęściej powoduje spadki dynamiki na wysokich obrotach, czasem zapętlenie wtrysków przy dobrej korekcie po ciśnieniu. A jeszcze problemy z termiką reduktorów słabo wygrzewają gaz albo latają z temperaturą. Więc troszkę większy wydatek na reduktor. Wielozawór i miedź na 8mm troszku droższa niż 6mm.

Wtryski LPG tu też jest problem z ceną, przy 4 cylindrach i dużej mocy trzeba założyć wydajne wtryski (duża moc na gar) a te bezawaryjne i solidne ....jak mają za małą wydajność to przy konfiguracji trzeba mocno wydłużać czas wtrysku lpg co może spowodować zapętlania, palą się cewki itd. A jeszcze nieliniowość, masz np. listwę czterech wtrysków z czego np jeden fabrycznie kuleje i ma mniejszą wydajność, na sądzie bogato a jeden gar kuleje: spalanie detonacyjne mniejsza moc wibracje itp hee było bogato a tłok się stopił ??????????

A jak to działa, sygnał z wtryskiwaczy Pb jest potrzebny do ustaleniu dawki gazu. Sygnał obrotów (czasem łapany w pierwszego wtryskiwacza, czasem inaczej) i podciśnienia potrzebny jest do działania modelu i utworzenia mapy wtrysku (czyli sprawdzenia czy model i reszta ustawione w granicach rozsądku). Sygnał z sondy niby potrzebny ale bez szerokopasmówki to i tak system zero-jedynkowy..............temat rzeka




Go to the top of the page
 
+Quote Post
Argosan
post Thu, 20 Jan 2011 - 23:37
Post #28


User
Dołączył: Thu, 23 December 2010
Skąd: Warszawa





heh widze że moj temat zszedł na zasade działania sekwencji tongue.gif moze tak ktoś kto miał drugi Gen na turbinie by się znalazł i napisał co i jak ! smile.gif sekwencja narazie odpada w moim przypadku bo wychodzi mnie to samo co zrobienie tego na benzynie smile.gif tylko tyle ze na gazie by było wiadomo....Tanio smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Fri, 21 Jan 2011 - 00:07
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





może na wzór r5 turbo i 2002 ti mikser przed turbo? To byłoby ciekawe i przy okazji ochładzało by sprężone powietrze


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Argosan
post Fri, 21 Jan 2011 - 00:29
Post #30


User
Dołączył: Thu, 23 December 2010
Skąd: Warszawa





Nie bardzo kumam o Co kaman z tym R5 ? duuuzy cooler bedzie zajmował się ochładzaniem powietrza smile.gif

tutaj przykład auta z turbo i lpg 2 gen http://otomoto.pl/ford-probe-probe-zam-suz...-C17025100.html

a tutaj fotka C20NE-T plus LPG Drugi GEN.


Uploaded with ImageShack.us

Typek zamontował to Do Calibry i jeździło ponoć ładnie ale regulował to sam na pałe nawet bez żadnych zegarków (AFR, EGT) i po jakimś czasie popłynął
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 21 Jan 2011 - 00:52
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





do auta bez elektroniki w postaci komputera sterujacego wtryskami nie da sie zamontowac sekwencji bo sekwencja bierze sygnal z wtryskow benzynowych , dlatego pisze sie ze gaz lata po benzynie smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jazz
post Fri, 21 Jan 2011 - 07:30
Post #32


User
Dołączył: Mon, 21 June 2010





CYTAT(195kuker @ Thu, 20 Jan 2011 - 23:23) *
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić instalacji IIgen z turbo ale chętnie poczytam.
Z IV gen jest kilka problemów.
Przy mocy powyżej 150KM już zaczynają się problemy z dobraniem reduktora, spadki ciśnienia gazu przy mocnym bucie, i mocne przyrosty przy hamowaniu silnikiem. Utrudnia to mapowanie i najczęściej powoduje spadki dynamiki na wysokich obrotach, czasem zapętlenie wtrysków przy dobrej korekcie po ciśnieniu. A jeszcze problemy z termiką reduktorów słabo wygrzewają gaz albo latają z temperaturą. Więc troszkę większy wydatek na reduktor. Wielozawór i miedź na 8mm troszku droższa niż 6mm.


Zapewne dlatego też w subarakach instaluje się 2 reduktory wink.gif

CYTAT(mate96 @ Fri, 21 Jan 2011 - 00:07) *
może na wzór r5 turbo i 2002 ti mikser przed turbo? To byłoby ciekawe i przy okazji ochładzało by sprężone powietrze


Niby jakiś plus jest, ale jak pójdzie płomień wsteczny (czy jak to się tam poprawnie zwie) to turbina ostro oberwie.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gabriel
post Fri, 21 Jan 2011 - 12:40
Post #33


User
Dołączył: Fri, 24 October 2008





Czy ktos moze mi wytlumaczyc z jakich konkretnych przyczyn zapalanie zimnego silnika na LPG jest szkodliwe? (Pomijajac oczywiscie szybsze zuzywanie sie parownika.)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Fri, 21 Jan 2011 - 12:45
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





ten sam powod dlaczego szkodzi na parownik czyli temp gazu


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 21 Jan 2011 - 12:55
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





dlaczego ma szkodzic ? gaz jest zimny co to ma do tego ? i tak ma byc w formie gazowej a nie cieklej przeciez . Chyba że chodzi Ci o to że własnie jest niedogrzany parownik i gaz zamiast byc w formie gazowej jest w formie cieklej , o to chodzi henry ? I przez to robi sie ubogo ?
Jesli tak to dać silnikowi chwilke na rozgrzanie sie na jalowym i juz.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lino
post Fri, 21 Jan 2011 - 13:44
Post #36


Frequent User
Dołączył: Fri, 06 March 2009





Silnikowi odpalanie na gazie wcale nie szkodzi, ba nawet jest bezpieczniejsze niż na benzynie bo gaz nie zmywa filmu olejowego z gładzi cylindra co ma miejsce przy rozruchu na PB kiedy siłą rzeczy trzeba wzbogacić mieszankę. Niektórzy twierdzą że reduktory szybciej siadają, ja co prawda nic takiego nie zauważyłem, ale jeżeli nawet to zestaw regeneracyjny reduktora to 70zł. A co do trudności z uruchomieniem na LPG, to chodzi o to że jak reduktor jest jeszcze chłodny to gęstość LPG wylatującego do dolotu jest większa i AFR rośnie na tyle że powoduje zalewanie silnika i stąd te problemy. Dobrze zmontowana i wyregulowana instalacja nie sprawia żadnych kłopotów. Jest za to jeden poważny problem jeżeli chodzi o tego typu instalacje w silnikach które miały wtrysk wielopunktowy, a mianowicie konstrukcja kolektora który nie zapewnia właściwego wymieszania mieszanki dla wszystkich cylindrów. Dlatego w moim nowym silniku zamierzam zastosować kolektor ssący od wersji gaźnikowej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 21 Jan 2011 - 13:53
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





lino - osobiscie mam takie samo zdanie jak ty, i rownież nie zauważyłem szybszego zuzywania sie reduktora , temp przelanczania na gaz 18 stopni , jedynie co to delikatna jazda na poczatku bo wciskanie gazu do spodu wychlada bardzo parownik i auto moze nie dostac wystarczajacej dawki i zgasnie, ale normalnie jak sie rozgrzewa to problemu nie ma smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Div
post Fri, 21 Jan 2011 - 16:02
Post #38


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 October 2009
Skąd: Kraków





Witam, ja się postaram wypowiedzieć "w temacie"
Da się wystroić, kwestia dobrania do blosa odpowiedniej "rurki" podającej gaz.
Blos tylko przed przepustnicą, ale nie zaraz za nią. (NIE przed IC, ani turbo) Trzeba się liczyć z możliwością strzałów.
miedź tylko 8mm - czy jeden reduktor wyrobi - nie wiem.

A silnik raczej i tak popłynie na tym, ale to tylko moje zdanie wink.gif Przy turbo ja się zdecydowałem jednak na sekwencję.

PS: w momencie zastosowania blosa, silnik i tak ma zmieniony sposób zasilania na "gaźnikowy" wink.gif Jednak słusznie zostało zauważone że zastosowanie kolektora od gaźnikowca było by najlepszym rozwiązaniem.


--------------------
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 22 Jan 2011 - 10:10
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Moj kumpel kupil passata b5 1.8t z zamontowanym gazem IIgen i zrobil na tym juz z 60kkm i jakos nic mu sie nie dzieje. Wiec Ci co mowia ze sie nieda to niech sie nie wypowiadaja smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 22 Jan 2011 - 10:51
Post #40


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Misior @ Sat, 22 Jan 2011 - 10:10) *
Moj kumpel kupil passata b5 1.8t z zamontowanym gazem IIgen i zrobil na tym juz z 60kkm i jakos nic mu sie nie dzieje. Wiec Ci co mowia ze sie nieda to niech sie nie wypowiadaja smile.gif


A co to ma wspólnego z czymkolwiek?


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:20