2.0 TFSI uszkodzony wariator faz rozrządu? |
2.0 TFSI uszkodzony wariator faz rozrządu? |
Fri, 14 Jan 2011 - 14:35
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa |
Witam. Jak w temacie czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem w silnikach 2.0 tfsi? Pacjentem jest silnik axx w golfie. Auto na biegu jałowym klepie jak diesel. Poszperałem w necie i na youtubie są filmiki z nagraną praca silnika w komentarzach jedni piszą, że do wymiany wariator faz inni , że to normalne.
Użytkuję auto od 3 miesięcy i odkąd kupiłem go to tak było i zawsze mnie wnerwiało, że chodzi jak 2.0 tdi. Na kompie zadnych błędów nie ma, dzwiek taki jest najbardziej słyszalny na ciepłym silniku, na zimnym silnik brzmi ładniej (tak jak oczekiwałbym tego od turbo benzyny, przynajmniej mam takie wrażenie siedząc w środku). W czasie jazdy jedyną dziwną rzeczą jaką zauważyłem jest chwilowe zmulenie w okolicach 2700obr.(ale tylko przy lekko otwartej przepustnicy) i niezbyt chętne wchodzenie na obroty powyżej 6tys. - do 7 tys to nawet nie mam co czekać bo czuć, że auto nie idzie. z dołu auto idzie jak burza, mało pali do 6 tys wkręca się szybko, oleju nie żre. Nie wiem czy auto zdrowe czy brać się za wymianę - jak na razie 2 mechaników wciska mi, że to wysokociśnieniowa pompa tak działa a zmienne fazy to się psuja ale w alfach .... help |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 14 Jan 2011 - 14:35
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 14 Jan 2011 - 18:31
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno |
Bardzo prawdopodobne
w renault zmieniałem koło faz rozrządu a objawy były takie same jak u ciebie |
|
|
Mon, 17 Jan 2011 - 19:40
Post
#3
|
|
User Dołączył: Tue, 05 July 2005 Skąd: Poznań |
2.o tfsi tak pracuje, jak masz wątpliwości porównaj z innym autem
powyżej 6 tys. obrotów auto słabnie, bo turbosprężarka nie daje już rady |
|
|
Tue, 18 Jan 2011 - 00:32
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa |
Porównywałem z innym gti z tym samym silnikiem i z tego samego rocznika- mój jest głośniejszy o połowę, jak staliśmy obok siebie i otworzyliśmy maski to mój zagłuszał auto kumpla. Różnica była taka- mój brzmiał jak stare TDI po nocy na mrozie a jego jak dobrze rozgrzany, lekko cykający dieselek na common railu
mój chodzi jak ten: http://www.youtube.com/watch?v=tCyHTyMwwlo a kolegi chodzi jak ten: http://www.youtube.com/watch?v=-f_4Kp3QBM8 a nawet ciszej. wymieniłem świece i teraz nie ma już zmulenia i ogólnie ładnie się wkręca dzis testowałem 1 i 2 do 7 tys. bez oporów. Wszystko byłoby spoko ale bardzo głośna praca pozostała |
|
|
Sat, 22 Jan 2011 - 10:41
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
Sprawdz tą pompke wysokocisnieniowa bo u kumpla byly takie objawy jak u Ciebie i znajomy z serwisu powiedzial ze to czesty przypadek. W tej pompce jest taki popychacz zakonczony na koncu szklanka ktora chodzi po wałku. TA szklanka sie wyciera (u kumpla na wylot) i stuka popychacz. Po wymianie na nowe silnik chodzi cichutko i duzo żwawiej jezdzi.
|
|
|
Sat, 22 Jan 2011 - 12:31
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
"Nockenwellenverstellung,Kettenspanner/kette plus kleintteile erneuern dann ist wieder ruhe.
Bekanntes problem, meistens kommts bei AXX motorkennbuchstaben vor." napisali w komentarzu na youtubie co mu dolega : Ustawienie walkow rozrzadu, napinacz lancucha/lancuch i kilka innych drobnych czesci do wymiany i znow bedzie cisza. Znany problem, najczesciej przy oznaczeniach silnika AXX. Dodam, ze pod spodem koles napisal, ze wlasnie odebral auto z warsztatu, wymienili mu to i znow jest cisza... i ze ma ten silnik AXX -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Sat, 22 Jan 2011 - 13:23
Post
#7
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz |
Nockenwellenverstellung przestawienie wałków rozrządu względem siebie to nie to samo co ustawienie być może w silniku autora tematu wałki rozrządu były źle ustawione zanim go kupił i wystarczy ustawić je poprawnie -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
Sat, 22 Jan 2011 - 14:34
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
Pavel, sorki wydalo mi sie, ze przestawienie walkow wiaze sie z ponownym ich ustawieniem.... stad wprowadzenie w blad. z doswiadczenia wiem, ze lancuch rozrzadu, ktory jest rozciagniety i slabo napiety tez potrafi niezle dzwonic... a zbyt napiety uniemozliwia odpalenie auta...
a w ogole ten silnik jest na lancuchy? -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Sat, 22 Jan 2011 - 14:52
Post
#9
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz |
Pavel, sorki wydalo mi sie, ze przestawienie walkow wiaze sie z ponownym ich ustawieniem.... stad wprowadzenie w blad miałem na myśli to, że wg komentarza na yt przyczyną hałasu było przestawienie wałków rozrządu a to, że trzeba je poprawnie ustawić jest oczywiste -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
Sat, 22 Jan 2011 - 16:08
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa |
AXX to silnik gdzie rozrząd napędzany jest paskiem zębatym.Z tego co się dowiedziałem to łańcuch występuje tylko przy mechaniźmie wariatora faz (nastawnika wałka rozrządu) Nigdzie nie mogę doczytać jak to działa dokładnie w tfsi. Cała wiedza na necie skupia się na alfach:)
Jeśli chodzi o popychacz pompy to miesiąc po kupnie auta wymieniłem go -temat jest mi znany zwłaszcza, że poprzedni właściciel zaniedbał to, zrobiła się dziura i musiał wymieniać pompę, wałek rozrządu itp. Paradoksalnie mam wrażenie, że silnik zaczął głośniej chodzić właśnie po wymianie popychacza na nowy - może miało na to wpływ to, że przy okazji podpięli mi kompa i wyskoczył błąd nastawnika wałka. Skasowali go i coś tam poustawiali, dokonali jakiejś adaptacji kątów itp. Od tego czasu błąd nie powraca, auto lepiej pali na ciepłym silniku ale qwa dużo głośniej chodzi.... Nie wiem czy to może być spowodowane nieodpowiednim ustawieniem przez nich kątów, awarią samego nastawnika/wariatora, czy też coś spieprzyli przy wymianie popychacza. Generalnie auto jeździ dobrze poza tym dźwiękiem. Jakbym wiedział, że nic się nie stanie to bym to olał i jeździł dalej ale na forach alfy piszą że uszkodzony wariator może w końcu rozwalić cały rozrząd- nie wiem jak jest w vagach. |
|
|
Sat, 12 Feb 2011 - 12:07
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa |
Sprawa załatwiona. Winowajcą dieslowego dźwięku okazał się napinacz łańcucha napędzającego wałek rozrządu. Wymieniłem łańcuch napinacz i w końcu silnik brzmi jak turbo benzyna a nie jak tdi
|
|
|
Sat, 12 Feb 2011 - 12:18
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska |
a to końcowy efekt hałasującego łańcucha jak się go w porę nie wymieni http://img69.imageshack.us/i/dsc00006glj.jpg/ łatwo się domyśleć że na wymianie samego łańcucha i napinacza się nie skończyło...
Wymianą oleju też ktoś nie grzeszył |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 20:56 |