Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Audi 80 quattro..., Sedan vs. Coupe
Fighter001
post Wed, 02 Jan 2013 - 20:23
Post #21


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Zawsze mozna cos wypruc i bedzie lzejsza albo nadrobic moca. Co nie zmienia faktu ze na winklach avant lepiej sie zachowuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Jan 2013 - 20:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
darekwawa
post Thu, 03 Jan 2013 - 11:41
Post #22


Frequent User
Dołączył: Fri, 13 June 2008
Skąd: Warszawa





Równie dobrze można dociążyć Coupe z tyłu, ale chyba nie tędy droga :-). Generalnie żadna z wersji B4 seryjnie nie jest połykaczem zakrętów i żeby nim się stała to trzeba tylu modyfikacji, że kwestia budy przestanie mieć znaczenie (poza wagą w serii).

Jak auto ma być do polatania i zabawy, to sedan z napędami o przełożeniu 4,11 - bo najłatwiej będzie o części do ewentualnych wymian jak się w coś przydzwoni albo niechcąco zmieli napęd.

Jeżeli chodzi o skrzynie nowego typu - czy one nie są jakoś wyraźnie cięższe od poprzedniczek? Na zdjęciach zawsze jakoś tak masywnie wyglądają? Ma ktoś jakieś info porównawcze wag 0B do skrzyni np. z S4B5? Jeżeli rzeczywiście są cięższe, to cała operacja ma znikomy sens chyba...



--------------------
1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Thu, 03 Jan 2013 - 11:56
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





+ ok 40kg z tego co pamietam, jesli isc w tą stronę to chyba tylko S-tronic a ten wazy 141kg vs 72kg 01E 6cio biegowe


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 03 Jan 2013 - 12:02
Post #24


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(darekwawa @ Thu, 03 Jan 2013 - 11:41) *
Jeżeli chodzi o skrzynie nowego typu - czy one nie są jakoś wyraźnie cięższe od poprzedniczek? Na zdjęciach zawsze jakoś tak masywnie wyglądają? Ma ktoś jakieś info porównawcze wag 0B do skrzyni np. z S4B5? Jeżeli rzeczywiście są cięższe, to cała operacja ma znikomy sens chyba...


najcieższa skrzynia 0B4 (manual) wazy 88kg (benzyna) i 86 kg (diesel), ale wstawienie tego to pociecie połowy auta. oprócz wagi zmieniają znacznie rozkłąd masy poprzes przesuniecie wszystkiego o 15 cm do srodka auta, IMO dołozenie 13kg (w stosunku do 01E) jest warte tego, bo dostajemy pancerną skrzynie

01A z B3 7A wazy chyba 56 albo 65 kg, wazyłem to kiedys ale nie pamietam juz dokłądnie

dodam jeszcze ze 0B2 wazy 78kg i pochodzi z A5 / A4B8 2.0 Tdi. TFSi quattro
Powód Edycji: poprawiłem wage skrzyni 0B4


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwawa
post Thu, 03 Jan 2013 - 14:42
Post #25


Frequent User
Dołączył: Fri, 13 June 2008
Skąd: Warszawa





Ktoś robi szpery do tych dyfrów w skrzyniach 0B? Jak tak, to niezła transaxle do wydumek mid-engine :-)


--------------------
1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 03 Jan 2013 - 15:57
Post #26


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





do mid engine nie trzeba isc w 0B moim zdaniem, fakt w jakims małym aucie typu polo, 15 cm moze miec znaczenie, zeby silnik sie zmiescił przed przednimi fotelami

w układzie mid engine wydaje sie ze fajnie jest ze dyfer przedni (w tym układzie tylny;) ) jest jakby na zewnątrz w dzwonie skrzyni

w klasycznym zastosowaniu skrzyń OB fajne jest to ze normalna dystrybucja momentu w quattro jest 40/60, czyli wiecej RWD w AWD wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 03 Jan 2013 - 16:09
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





W 01E też możesz mieć rozkład momentu 40:60 ..w rs4 b7 ( nie wiem jak jest s4b7 ,oraz np a6 c6 ) wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 03 Jan 2013 - 16:40
Post #28


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





kiwi, wiem o tym wink.gif
tylko skrzynie 0B2 to juz pewnie za 1500 mozna kupic, 0B4 widziałem za 2000, a te z RS4 troszke wyzej sie cenią
mozna tez kupić sobie torsena centralnego do 01E o wiekszym przełożeniu 4:1


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Thu, 03 Jan 2013 - 19:06
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





cowboy, torsen o ktorym piszesz 4:1 jest 50:50 tylko max rozdzieli 75:25 lub na odwrot a nowsze maja 40:60 a to zasadnicza roznica


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 03 Jan 2013 - 21:53
Post #30


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(voj2s @ Thu, 03 Jan 2013 - 19:06) *
cowboy, torsen o ktorym piszesz 4:1 jest 50:50 tylko max rozdzieli 75:25 lub na odwrot a nowsze maja 40:60 a to zasadnicza roznica



dlatego napisałem to jako alternatywa do zakupu 0Bx
trudno orzec co lepsze dla sportowej jazdy wiekszy podział miedzyosiowy w razie uslizgu czy rozdzielenie momentu w warunkach dobrej przyczepności 40:60 ale w razie różnej przyczepności miedzy osiami max 66,6666 do 33,33333 ?
Albert chciał sprzedać tego torsena, byc moze nie był z tego zadowolony ?
ja poki co moge sobie poteoretyzować .... niestety


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Thu, 03 Jan 2013 - 23:38
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Jest tyle różnych wytycznych przy budowie auta do sportu. Wiele ułomnych rzeczy auta można nadrobić czy to daniem więcej napędu na tył, czy to cofaniem silnika w tył. Ja myślę, że można by zbudować na prawdę Audi starszej epoki rewelacyjnie się prowadzące. W praktyce jednak albo brakuje kasy na wymyślne projekty, albo ktoś odpuszcza bo zbyt wiele komplikacji jest i każdy idzie utartą ścieżką czyli na łatwiznę i pakuje torsena do tyłu. Torsen z tyłu to więcej napędu na tył bo tył ma wtedy lepszą przyczepność i tyle.

Zostając w temacie to myślę, że takie odchudzone coupe lepiej by się prowadziło jakby miało podział 40/60. Przód coupe jest cięższy znacznie od tyłu i do tego 5 cylinder wystaje do przodu stąd przód ma lepszą przyczepność i mimo że niby stare quattro ma 50/50 to i tak zawsze więcej napędu idzie na przód bo przód jest lepiej dociążony, efekt- auto wyjeżdża przodem. Jakby tak była skrzynia 40/60 i 60% szło na tył, to może ta waga przodu nie byłaby tak odczuwalna i lepiej by się prowadziło.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 04 Jan 2013 - 00:08
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Moje B2 z dwoma torsenami zachowuje jakby wiecej szlo na tyl bo podsterownosci malo zostalo smile.gif
Po rozwaleniu dyfra wlozylem zwykly blokadowy na chwile zeby wogole sie tym poruszac i bez tego torsena i bez blokady z tylu(nie podlaczona) na szutrze auto nawet podciee recznym szybko sie prostuje. To nawet nie jest podsterownosc tylko poprostu nie da sie poslizgu utrzymac sensownie smile.gif
A z kolei A4b5q z jednym torsenem i bez blokady dluzej idzie bokiem.. Ni wiem czy to za sprawa EDL'a czy moze lepszego wywazenia


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Fri, 04 Jan 2013 - 01:19
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





CYTAT(kiwi @ Thu, 03 Jan 2013 - 16:09) *
W 01E też możesz mieć rozkład momentu 40:60 ..w rs4 b7 ( nie wiem jak jest s4b7 ,oraz np a6 c6 ) wink.gif

Tam już siedzi 0A3.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 04 Jan 2013 - 08:39
Post #34


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Olo: a Ty masz jeszcze ten torsen z RS4B7, czy sprzedałeś, da sie to wsadzić do 01E ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 04 Jan 2013 - 15:59
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Nie wiem czy nie quzior ..ale ktoś chyba ożenił tą skrzynie ze starym ABZ-em wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 04 Jan 2013 - 16:32
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





0A3 ma u siebie Hortex w nissanie (miał z 20v i teraz z V8) i mam jeszcze druga leżąca i czekajaca albo na S4 VRT albo na moje 80 V8T.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 04 Jan 2013 - 16:39
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(guzior @ Fri, 04 Jan 2013 - 16:32) *
0A3 ma u siebie Hortex w nissanie (miał z 20v i teraz z V8) i mam jeszcze druga leżąca i czekajaca albo na S4 VRT albo na moje 80 V8T.


Pasuje plug&play ??


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 04 Jan 2013 - 16:46
Post #38


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





patern śrub się w audi nie zmienił od czasów B3, wieloklin też jest taki sam. skrzynia wymaga innych ciegiel niż 01E, innych łap i jest dłuższą 3cm


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Fri, 11 Jan 2013 - 14:08
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Co potrzeba wymienić w S2 aby wsadzić taką 0A3. 0A3 pochodzi z S4 b6/ RS4 B7. Takie S2 ze skrzynią 40:60 mogłoby się zacząć ciekawie prowadzić bo byłoby mniej podsterowności. I może nie potrzeba by torsena do tyłu który czasem szybko idzie zmielić.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 11 Jan 2013 - 15:00
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





wał, łapy, wybierak, przeguby wewnetrzne


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 09:11