![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Zawsze mozna cos wypruc i bedzie lzejsza albo nadrobic moca. Co nie zmienia faktu ze na winklach avant lepiej sie zachowuje.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 13 June 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Równie dobrze można dociążyć Coupe z tyłu, ale chyba nie tędy droga :-). Generalnie żadna z wersji B4 seryjnie nie jest połykaczem zakrętów i żeby nim się stała to trzeba tylu modyfikacji, że kwestia budy przestanie mieć znaczenie (poza wagą w serii).
Jak auto ma być do polatania i zabawy, to sedan z napędami o przełożeniu 4,11 - bo najłatwiej będzie o części do ewentualnych wymian jak się w coś przydzwoni albo niechcąco zmieli napęd. Jeżeli chodzi o skrzynie nowego typu - czy one nie są jakoś wyraźnie cięższe od poprzedniczek? Na zdjęciach zawsze jakoś tak masywnie wyglądają? Ma ktoś jakieś info porównawcze wag 0B do skrzyni np. z S4B5? Jeżeli rzeczywiście są cięższe, to cała operacja ma znikomy sens chyba... -------------------- 1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
+ ok 40kg z tego co pamietam, jesli isc w tą stronę to chyba tylko S-tronic a ten wazy 141kg vs 72kg 01E 6cio biegowe
-------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Jeżeli chodzi o skrzynie nowego typu - czy one nie są jakoś wyraźnie cięższe od poprzedniczek? Na zdjęciach zawsze jakoś tak masywnie wyglądają? Ma ktoś jakieś info porównawcze wag 0B do skrzyni np. z S4B5? Jeżeli rzeczywiście są cięższe, to cała operacja ma znikomy sens chyba... najcieższa skrzynia 0B4 (manual) wazy 88kg (benzyna) i 86 kg (diesel), ale wstawienie tego to pociecie połowy auta. oprócz wagi zmieniają znacznie rozkłąd masy poprzes przesuniecie wszystkiego o 15 cm do srodka auta, IMO dołozenie 13kg (w stosunku do 01E) jest warte tego, bo dostajemy pancerną skrzynie 01A z B3 7A wazy chyba 56 albo 65 kg, wazyłem to kiedys ale nie pamietam juz dokłądnie dodam jeszcze ze 0B2 wazy 78kg i pochodzi z A5 / A4B8 2.0 Tdi. TFSi quattro
Powód Edycji: poprawiłem wage skrzyni 0B4
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 13 June 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Ktoś robi szpery do tych dyfrów w skrzyniach 0B? Jak tak, to niezła transaxle do wydumek mid-engine :-)
-------------------- 1991 S2 Coupe - było
2001 IS200 - jest |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
do mid engine nie trzeba isc w 0B moim zdaniem, fakt w jakims małym aucie typu polo, 15 cm moze miec znaczenie, zeby silnik sie zmiescił przed przednimi fotelami
w układzie mid engine wydaje sie ze fajnie jest ze dyfer przedni (w tym układzie tylny;) ) jest jakby na zewnątrz w dzwonie skrzyni w klasycznym zastosowaniu skrzyń OB fajne jest to ze normalna dystrybucja momentu w quattro jest 40/60, czyli wiecej RWD w AWD ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
W 01E też możesz mieć rozkład momentu 40:60 ..w rs4 b7 ( nie wiem jak jest s4b7 ,oraz np a6 c6 )
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
kiwi, wiem o tym
![]() tylko skrzynie 0B2 to juz pewnie za 1500 mozna kupic, 0B4 widziałem za 2000, a te z RS4 troszke wyzej sie cenią mozna tez kupić sobie torsena centralnego do 01E o wiekszym przełożeniu 4:1 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
cowboy, torsen o ktorym piszesz 4:1 jest 50:50 tylko max rozdzieli 75:25 lub na odwrot a nowsze maja 40:60 a to zasadnicza roznica
-------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
cowboy, torsen o ktorym piszesz 4:1 jest 50:50 tylko max rozdzieli 75:25 lub na odwrot a nowsze maja 40:60 a to zasadnicza roznica dlatego napisałem to jako alternatywa do zakupu 0Bx trudno orzec co lepsze dla sportowej jazdy wiekszy podział miedzyosiowy w razie uslizgu czy rozdzielenie momentu w warunkach dobrej przyczepności 40:60 ale w razie różnej przyczepności miedzy osiami max 66,6666 do 33,33333 ? Albert chciał sprzedać tego torsena, byc moze nie był z tego zadowolony ? ja poki co moge sobie poteoretyzować .... niestety -------------------- |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Jest tyle różnych wytycznych przy budowie auta do sportu. Wiele ułomnych rzeczy auta można nadrobić czy to daniem więcej napędu na tył, czy to cofaniem silnika w tył. Ja myślę, że można by zbudować na prawdę Audi starszej epoki rewelacyjnie się prowadzące. W praktyce jednak albo brakuje kasy na wymyślne projekty, albo ktoś odpuszcza bo zbyt wiele komplikacji jest i każdy idzie utartą ścieżką czyli na łatwiznę i pakuje torsena do tyłu. Torsen z tyłu to więcej napędu na tył bo tył ma wtedy lepszą przyczepność i tyle.
Zostając w temacie to myślę, że takie odchudzone coupe lepiej by się prowadziło jakby miało podział 40/60. Przód coupe jest cięższy znacznie od tyłu i do tego 5 cylinder wystaje do przodu stąd przód ma lepszą przyczepność i mimo że niby stare quattro ma 50/50 to i tak zawsze więcej napędu idzie na przód bo przód jest lepiej dociążony, efekt- auto wyjeżdża przodem. Jakby tak była skrzynia 40/60 i 60% szło na tył, to może ta waga przodu nie byłaby tak odczuwalna i lepiej by się prowadziło. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Moje B2 z dwoma torsenami zachowuje jakby wiecej szlo na tyl bo podsterownosci malo zostalo
![]() Po rozwaleniu dyfra wlozylem zwykly blokadowy na chwile zeby wogole sie tym poruszac i bez tego torsena i bez blokady z tylu(nie podlaczona) na szutrze auto nawet podciee recznym szybko sie prostuje. To nawet nie jest podsterownosc tylko poprostu nie da sie poslizgu utrzymac sensownie ![]() A z kolei A4b5q z jednym torsenem i bez blokady dluzej idzie bokiem.. Ni wiem czy to za sprawa EDL'a czy moze lepszego wywazenia -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
W 01E też możesz mieć rozkład momentu 40:60 ..w rs4 b7 ( nie wiem jak jest s4b7 ,oraz np a6 c6 ) ![]() Tam już siedzi 0A3. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Olo: a Ty masz jeszcze ten torsen z RS4B7, czy sprzedałeś, da sie to wsadzić do 01E ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Nie wiem czy nie quzior ..ale ktoś chyba ożenił tą skrzynie ze starym ABZ-em
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
0A3 ma u siebie Hortex w nissanie (miał z 20v i teraz z V8) i mam jeszcze druga leżąca i czekajaca albo na S4 VRT albo na moje 80 V8T.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
0A3 ma u siebie Hortex w nissanie (miał z 20v i teraz z V8) i mam jeszcze druga leżąca i czekajaca albo na S4 VRT albo na moje 80 V8T. Pasuje plug&play ?? -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
patern śrub się w audi nie zmienił od czasów B3, wieloklin też jest taki sam. skrzynia wymaga innych ciegiel niż 01E, innych łap i jest dłuższą 3cm
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Co potrzeba wymienić w S2 aby wsadzić taką 0A3. 0A3 pochodzi z S4 b6/ RS4 B7. Takie S2 ze skrzynią 40:60 mogłoby się zacząć ciekawie prowadzić bo byłoby mniej podsterowności. I może nie potrzeba by torsena do tyłu który czasem szybko idzie zmielić.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
wał, łapy, wybierak, przeguby wewnetrzne
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 09:11 |