Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> dywagację na temat olejów, wydzielone z "jaki olej do silnika"
gość_bezduszny_*
post Sun, 12 Dec 2010 - 21:00
Post #21









CYTAT(Croom @ Sun, 12 Dec 2010 - 20:43) *
Kluczowe są pierwsze minuty po uruchomieniu zimnego silnika, i tutaj nastepuje 80% zużycia, sądzisz że olej o indeksie 140 a co za tym idzie jego lepkościa o wiele wyższą w konkretnej temp. nastąpi szybsze dostarczenie oleju do węzłów tarcia w porównaniu do oleju o indeksie np. 180 i podobnej lepkosci w 40st.C ?


Cały czas mylisz indeks lepkości z lepkością kinematyczną.
Indeks to informacja o odporności oleju na zmianę lepkości wraz ze wzrostem/zmianami temperatury... i niski indeks NIE oznacza, że olej ma wysoką lepkość w niskiej temperaturze.
Zrozumiesz to ?

Olej 0/20 może mieć indeks 140 a olej 10/50 może mieć indeks 205 ...... czy to oznacza, że gorzej silnik w temperaturze 0 stopni C będzie smarowany na 0/20 ?
Weź się ogarnij trochę.....


CYTAT(Croom @ Sun, 12 Dec 2010 - 20:43) *
Widze że Ci Amsoil spokoju nie daje :-)

Skoro się nim w pewien sposób "podpierasz", pokazujesz coś na jego przykładzie czy nawet w avatara wstawiasz... to wyjaśnij dlaczego jest tak kiepski ?
Z takim indeksem i Twoją teorią o "niskich indeksach" to nawet do kosiarki bym go nie zalał wink.gif Straszna lipa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 12 Dec 2010 - 21:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
SZAFA
post Sun, 12 Dec 2010 - 21:23
Post #22


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





Za bardzo się szczypieta z tymi olejami ,a to i tak wszystko jeden ... Czy Amsoil czy Motul czy Mobil .
Musieliby zrobic długodystansowe testy tych samych silników gdzies w laboratorium ale kogo na to stac i komu sie chce.
Na pewno są porównywalne jakościowo ale ważniejszy jest odp. dobór oleju do danego silnika bo nie każdy lubi np. taki 0w20 i w nie każdym
klimacie sie sprawdzi. Na takim 20w50 też można zniszczyc silnik jak jest ciasno spasowany aczkolwiek jak sie potrzęsie bańką to lata ja woda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 13 Dec 2010 - 16:04
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Indeks to informacja o odporności oleju na zmianę lepkości wraz ze wzrostem/zmianami temperatury...


Dobrze może więc wyjaśnisz jak lepkosć oraz pompowalność oleju o indeksie 140 zmieni się w stosunku do oleju o indeksie 180 czy 190 ?

Millers o którym wspominasz ma lepkośc lepkość na zimno przy -30st.C - 6,360 cP.
Max wg. SAE to 6600 w tej temp. to górna granica...

W temp. 100st. juz wychodzi powyżej normy SAE.

Tabelka się kłania ponadto:

http://www.infineum.com/Documents/API/SAE%...%20-%202008.pdf

Ale mi to nie przeszkadza, dobrze mieć olej który tworzy grubą ciężka do przepompowania maź w temp. jakie teraz mamy ?


A może lepiej zalać przez ciebie tak krytykowany Amsoil 10W-40:
http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx

Porównaj sobie wskaźnik lepkości (169) temp. płynięcia -44st.C nie jak Milers -35st.C

CYTAT
Skoro się nim w pewien sposób "podpierasz", pokazujesz coś na jego przykładzie czy nawet w avatara wstawiasz... to wyjaśnij dlaczego jest tak kiepski ?


Dlaczego mam wyjaśniać że jest kiepski skoro na świecie jest uważany za jeden z najlepszych olejów ?
Tobie nic się nie da przetłumaczyć, masz swoją filozofię i swój świat, szkoda tylko że nie potrafisz wytłumaczyć w czym takie oleje o indeksie lepkosci 140 bedą lepsze dla sprawnego technicznie silnika ?






--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Dec 2010 - 16:24
Post #24









CYTAT
Dobrze może więc wyjaśnisz jak lepkosć oraz pompowalność oleju o indeksie 140 zmieni się w stosunku do oleju o indeksie 180 czy 190 ?

Przede wszystkim muszą być to bardzo podobne oleje np. 5/50 ... bo zapomniałeś o tym wspomnieć.
Znajdź takie dwa modelowe przykłady.. i jak producent zechce udostępnić dane to będzie można zrobić zestawienie.

Na pewno robienie tabelek jak Twoja nie ma sensu.


CYTAT

No i co pokazuje nam ta tabela ?
Czy pokazuje różnice między olejami 5/40, 5/50 a 5/60 ?

CYTAT
Dlaczego mam wyjaśniać że jest kiepski skoro na świecie jest uważany za jeden z najlepszych olejów ?

Jak pokazałem Ci mają baaaardzo kiepskie indeksy lepkości.
A skoro mają takie niskie... to sam napisałeś (skopiowałeś z google): "... Oleje o dużym wskaźniku lepkości charakteryzuje mała zmiana lepkości przy zmianie temperatury i tym samym lepiej spełniają wymagania stawiane olejom smarowym aniżeli oleje o małym wskaźniku lepkości."

Czyli olej AMSOIL SAE 60 Synthetic Racing Oil, o indeksie 140 jest bardzo kiepskim olejem... a tym bardziej, że w nazwie ma "Racing"
Sam to skopiowałeś i podpisałeś się pod tym. wink.gif



Po raz kolejny naczytałeś się googlowych danych...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 13 Dec 2010 - 16:37
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Znajdź takie dwa modelowe przykłady.. i jak producent zechce udostępnić dane to będzie można zrobić zestawienie.


No wlasnie z tymi danymi to jest problem, mało to sie lubi afiszować , albo chyba woli ukrywac niedoróbki lub słabostki ujawniając tylko zrąbek informacji ...


CYTAT
Czyli olej AMSOIL SAE 60 Synthetic Racing Oil, o indeksie 140 jest bardzo kiepskim olejem... a tym bardziej, że w nazwie ma "Racing"


Ten olej jest do konkretnych zastosowań w których normalny wielozakresowy racingowy olej prawdopodobnie wyszedł by w postaci niebieskiego dymku.

Tabelki, tabekami, dane na kartce , danymi a jakość dopiero weryfikuje czas i userzy ...
Niech tak bedzie, jakbym Cię mógł namówić na zalanie swojego klekota Amsoilem 5W-40 może wtedy miałbys inne zdanie :-)







--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Dec 2010 - 16:40
Post #26









CYTAT(Croom @ Mon, 13 Dec 2010 - 16:37) *
Ten olej jest do konkretnych zastosowań w których normalny wielozakresowy racingowy olej prawdopodobnie wyszedł by w postaci niebieskiego dymku.

inni producenci mają tego typu oleje o wyższym indeksie..
dlaczego ?

CYTAT
szkoda tylko że nie potrafisz wytłumaczyć w czym takie oleje o indeksie lepkosci 140 bedą lepsze dla sprawnego technicznie silnika ?

chwileczkę...
nigdzie nie pisałem, że taki olej jest wskazany do w pełni sprawnego nowoczesnego silnika.

Skoro jednak potrafisz to wyjaśnić...... to chętnie poczytam. Poważnie
Na pewno będzie to dość ciekawe w zestawieniu z wcześniejszym Twoim twierdzeniem o słabości takich produktów.


PS
Jak byś nie wiedział czy nie wygooglował, to oleje do prawdziwego sportu są po za klasyfikacjami SAE czy API
więc przystawianie do nich tabelek jest co najmniej nie na miejscu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 13 Dec 2010 - 17:51
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
inni producenci mają tego typu oleje o wyższym indeksie..


Masz na myśli jednozakresowe oleje których przeznaczeniem sa jednostki o mocach przeszło 1000KM które niezadko napędzane są paliwami z dodatkiem nitro itp. albo motocykli wymagajacych takiej charakterystyki.
Chetnie obejrzę Twoich liderów.

Co do indeksu, hm ...może wielu idzie w kierunku uniwersalności, może stosuja jakieś wysublimowane dodatki, modufikatory....

Własciwie to się zastanawiam nad sensem przekonywania kogoś do oleju o wyśrubowanych parametrach.
Bezdyskusyjną przewage ma wg. mnie olej w swojej charakterystyce reologicznej o wysokim wskaźniku lepkości.

Są oleje które sa lepsze mimo gorszego wskaźnika lepkości ...
Sa oleje które lepiej uszczelnia cały układ mimo jakby się wydawało gorszej charakterystyce przedstawionej na papierku.
Sa oleje które mimo wyzszego wskaźnika lepkości i niższej samej lepkości w 40 i 100st. lepiej doszczelnią układ smarowania a silniki będą na nich lepiej pracować w porównaniu do oleju o niższym IL i niższej charakterystyce lepkosciowej...

Olej olejowi nie równy....

Mój znajomy ma samochód, zemsta honecera auto spod stempla , ma 300 000 km bez remontu !- popularny wartburg
Dlaczego tyle km zrobiło ...i na czym jeździło ??

Dlaczego na moim oleju koncówka rury wydechowej jest czysta a na poprzednim oleju była osmolona na zewnątrz na długości 3-4cm ?

Dlaczego jedno auto na oleju 5W-40 pewnej firmy jest bardziej zrywne, bardziej elastyczne, silnik się mniej grzeje od tego które jeździ na pdobnym oleju 5W-40 o podobnej charakterystyce ?

Tego się nie wyczyta z kart MSDS, i info technicznych.








--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Dec 2010 - 19:41
Post #28









Croom, przecież teraz sam sobie zaprzeczasz laugh.gif
i jeszcze wprowadzasz "charakterystykę reologiczną" o której nie masz bladego pojęcia (podobnie jak ja, a na forum może jedna osoba potrafiła by coś więcej powiedzieć z pamięci niż skopiować z google).


CYTAT
Dlaczego jedno auto na oleju 5W-40 pewnej firmy jest bardziej zrywne, bardziej elastyczne, silnik się mniej grzeje od tego które jeździ na pdobnym oleju 5W-40 o podobnej charakterystyce ?

bardziej zrywne ? bardziej elastyczne ? silnik się mniej grzeje ? (to akurat jest możliwe o kilka stopni)
weź nie pisz takich bzdur
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 13 Dec 2010 - 20:28
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Pisałem wszystko z głowy :-)

CYTAT
wprowadzasz "charakterystykę reologiczną" o której nie masz bladego pojęcia (podobnie jak ja


To może jakaś książka np. panów Andrzeja WALISZEWSKI-ego i Piotra MICHALAK-a ? wink.gif

polecam fantastyczna literatura i studium ;-)








--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Dec 2010 - 20:31
Post #30









CYTAT(Croom @ Mon, 13 Dec 2010 - 20:28) *
Pisałem wszystko z głowy :-)


jasne wink.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Dec 2010 - 14:13
Post #31









CYTAT(grzywaczewski @ Wed, 15 Dec 2010 - 13:58) *
Dyskusje na innym forum pokazaly, ze jesli samochod nie jest stricte sportowo uzywany, to nie ma co wchodzic w gradacje 50 czy 60, bo lepsze parametry w okazjonalnym upalaniu sa okupywane zuzyciem silnika przy codziennej eksploatacji.

daj linka do tego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Wed, 15 Dec 2010 - 16:12
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(bezduszny @ Wed, 15 Dec 2010 - 14:13) *
daj linka do tego

http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?f=26&...w=unread#unread
Z 20 ostatnich stron. Ja dawno przestalem rozumiec co chlopaki tam pisza wink.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Dec 2010 - 17:11
Post #33









dzięki smile.gif
przejrzę na spokojnie



EDIT
przejrzałem z 10 stron ostatnich
strata czasu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 15 Dec 2010 - 17:35
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Znam wiele osób z tego forum, wg. wiele zna się na olejach.

Brakuje nam w polsce takiego forum jak http://www.bobistheoilguy.com





--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Dec 2010 - 17:42
Post #35









CYTAT(Croom @ Wed, 15 Dec 2010 - 17:35) *
Znam wiele osób z tego forum, wg. wiele zna się na olejach.

no to przekaż im, że w przypadku produktów Statoil'a... każdy olej który ma w nazwie "Way" jest ZAWSZE blendowany w Szwecji (konfekcjonowanie może być np. w Polsce).
Część szwedzkich produktów ma polskie odpowiedniki... takie same właściwości ale są tańsze (mniejsze opłaty akcyzowe itp)
Każdy smar jest robiony w Irlandii.
Każdy olej ma znacznik chemiczny... i jak mają wątpliwości co do tego czy jest podrobiony mogą sprawdzić to w Ostrowcu a partię po numerze EAN


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 15 Dec 2010 - 17:52
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka






Bezduszny: jak oceniasz Statoila ogólnie w zestawieniu z produktami motula, Millers-a ?


Może maja wspolną blendownię z Quakerem którego "adaptuja " własnie w Szwecji na nasze potrzeby .


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Dec 2010 - 18:02
Post #37









Dla Statoil'a konfekcja dla osobówek nie jest priorytetem (problemem jest mała medialność a nie jakość) i procentowo stanowiła mały udział w całej ilości sprzedawanych produktów (kiedyś było to około 1-2%, teraz pewnie też nie wiele lepiej).

Co do porównywania...
to ciężko to zrobić z tymi akurat producentami. Od czasu kiedy już nie zajmuję się tym zawodowo pojawiło się kilka nowych produktów. Dodatkowo Statoil nie ma w ofercie typowo sportowej gamy produktów.
Można o nich napisać jedno... na pewno trzymają deklarowane parametry.


Statoil nie ma niczego wspólnego.
Ma wszystko swoje... poczynając od platform wydobywczych a na blendowniach kończąc.

W Polsce mają dwie blendownie.
Jedna duża w Ostrowcu Świętokrzyskim na terenie huty Ostrowiec.
Druga na śląsku... ale ta robi tylko specyficzne oleje dla kopalń i o niej się nie mówi w zasadzie.

Mają też swój skład celny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 15 Dec 2010 - 18:12
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka






Własnie ciekawi mnie dlaczego Statoil nie inwestuje w kanał tradycyjny, sieci typu IC itp...
Oleje praktycznie do dostania na stacjach paliw.

Wiesz może co kminią w Trzebini ?
Słyszałem że Patro candę tam rzeźbią na zlecenie Variant-a.

Chciałem zweryfikowac to na podstawie EAN ale się nie udało i wychodzi jakaś lipa.



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Dec 2010 - 18:24
Post #39









Sieci zabijają produkty...
Chcesz wyzbyć się dystrybutorów ? Daj produkt do sieci lub Makro wink.gif

Na początku może i jest wzrost w stosunku do zwykłych dystrybutorów..
ale z czasem wystarczy, że sieć zmieni zdanie, lub zechce innych warunków to nie masz możliwości manewru bo nie masz już swojej dystrybucji i nikt nie chce z tobą współpracować (opinia pozostaje).

Przykład ? Pennzoil lub AGIP

Można też zrobić jak VECO.. czyli wyciąć dystrybutorów i przejąć ich klientów (a przynajmniej usiłować). Efekt ?
Czy ktoś jeszcze pamięta markę VECO.... ? wink.gif

Statoil ma swoich dystrybutorów.
W przypadku konfekcji produkty nie sprzedają się jednak "same" jak Mobil czy Castrol (choć na Statoilu jest większy zysk)... i zawsze był problem by wyrobić ich targety na te produkty.
Ja poradziłem sobie inaczej. Sprzedawałem je z marżą 1% do ASO... gdzie były dalej odsprzedawane już jako M1 0/40 z kolosalnym zyskiem wink.gif
Parametry oleje (LazwrWay 5/40) trzymały, jakość dobra, klienci zachwyceni M1 0/40 wink.gif a ASO ma kasiorę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 15 Dec 2010 - 18:44
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Sprzedawałem je z marżą 1% do ASO... gdzie były dalej odsprzedawane już jako M1 0/40 z kolosalnym zyskiem wink.gif


Ciekawe, zapewne stare czasy.
Masz na myśli VECO które szły jako M1 ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 08:03