Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi 80 B2 Quattro 4.2 V8
sokolnh
post Thu, 09 Dec 2010 - 23:56
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 June 2008
Skąd: Kraków





witam,

chciałem Wam przedstawić mój projekt,

jest to Audi 80 B2 Quattro z 1985r.
auto seryjnie występowało z silnikiem 1.8 DZ 112 KM
i nawet całkiem fajnie jeździło



wszystko pewnie zostałoby jak oryginał, gdyby nie kolega, który namówił mnie na przejechanie się na tor w Wyrazowie tak sobie pojeździć w sprincie i od tego się zaczęło smile.gif
wyszło tyle "niedoróbek" podczas jazdy po torze, więc postanowiłem coś z tym zrobić
zaczęło się od wywalenia wnętrza i wspawania klatki bezpieczeństwa





- zamówiłem też nowe zawieszenie kit weitec'a -35 mm ( obecnie wiem że jest za miękki )
- zamontowane zostały też dzielone kolumny Mc z Audi B4
- dwa kubełki i pasy szelkowe
- kierownica momo na nowo obszyta w perforowaną skórę



takim samochodem wybrałem się na tor Kielce -> Puchar Jesieni
prowadzenie i moc : dramat wink.gif
zabawa fajna, ale czułem że muszę coś z tym zrobić

miał być wsadzany silnik 1.8T ze wględu na to żeby wszedł bez problemu, plusem była też jego waga, ale w końcu wybór padł na 4.2 V8 ABZ z Audi A8
silnik kupiony, trzeba zacząć go wsadzać
ale koła zamachowego od manuala ani widu ani słychu, tzn. były ale za chore pieniądze
szukałem i szukałem, aż w końcu po 3msc znalazłem
miałem już praktycznie wszystko, więc można było aplikować silniczek wink.gif
swapem + odpaleniem zajeli się chłopaki z Quattro-Service'u

pierwsze przymiarki:




kołyska ze sztywnymi tulejami + wzmocnienie jej


z racji małej ilości miejsca z przodu i chęci zostawienia chłodnicy w oryginalnym miejscu musiałem kupić dwa cienkie wiatraki


silnik i skrzynia z Audi B3 2.3 już złożone:



Artur z QS zrobił też wydech


przymiarka chłodnicy, miejsca za dużo nie ma:



dla poprawy prowadzenie się auta został zamontowany dyfer z B3 + torsen z Audi V8, czyli auto ma dwa torseny



silnik ożył biggrin.gif
http://www.youtube.com/watch?v=wVkd3pnknW4

w między czasie doszły też poliuretanowe gumki w zawieszenie

kolejne odpalenie + marchewy wink.gif
http://www.youtube.com/watch?v=JPGjl3MoG_s...player_embedded

Audi zostało poskładane do kupy i obecnie wygląda mniej więcej tak:




a jeździ tak:
http://www.youtube.com/watch?v=6wpiX9u0JqQ&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=sIg5Plu9AIg...;feature=relmfu

zakupione większe 4-co tłoczkowe hamulce do których trzeba wykonać adaptery

pod tarczę 312 mm

oczywiście jak przy takich projektach zawsze jest coś do roboty, więc obecnie zbieram graty i działam dalej wink.gif



MODEL:
Audi 80 B2 Quattro 1985r.

Silnik:
4.2 V8 ABZ 299 KM

Układ dolotowy: oczekuje

Układ wydechowy:
2,75 cala na jednym tłumiku

Elektronika:
ori ECU

Układ chłodzenia:
oryginalna chłodnica + dwa cienkie wentylatory

Układ napędowy:
skrzynia Audi B3
dyfer B3 z torsenem od V8

Układ hamulcowy :
oczekuje

Zawieszenie:
kolumny dzielone b3/b4
kit Weiteca -35 mm
poliuretany

BODY KIT:
lampy "kwadraty"


Dodatkowo:
klatka bezpieczeństwa
dwa kubły
pasy szelkowe



pozdrawiam


--------------------
urquattro sedan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 09 Dec 2010 - 23:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
art...
post Fri, 10 Dec 2010 - 00:26
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





No to ja pierwszy - Fajnie się zapowiada ... biggrin.gif jeszcze chwila z strach będzie stanąć obok starego audi na światłach wink.gif


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Fri, 10 Dec 2010 - 00:38
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





piękna idealna ! cud miód i orzeszki. Audi to po prostu napęd nie dla mnie, ale to jest już po prostu klasyk w nowym wcieleniu. Brawo !


--------------------
Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 10 Dec 2010 - 07:59
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Dlaczego ori ECU? Ten silnik nie bedzie w stanie rozwinac na nim skrzydel.
Masz z dawcy akumulator podcisnienia, zeby mozna bylo zmieniac dlugosc dolotu?
Chłodnica z przodu czy w kufrze?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokolnh
post Fri, 10 Dec 2010 - 10:00
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 June 2008
Skąd: Kraków





CYTAT(guzior @ Fri, 10 Dec 2010 - 07:59) *
Dlaczego ori ECU? Ten silnik nie bedzie w stanie rozwinac na nim skrzydel.
Masz z dawcy akumulator podcisnienia, zeby mozna bylo zmieniac dlugosc dolotu?
Chłodnica z przodu czy w kufrze?

bo mam immo, kluczyk
a nie chce na razie wydawać kasy na VEMSa, wole za to kupić jakieś dobre oponki/felgi + jakieś pierdołki do zawieszenia, żeby poprawić prowadzenie
jak odpali to mam cichą nadzieje, że może będzie miał te 300 KM, bo wiem jak z trzymaniem serii w V8
a to już na początek wystarczy szczególnie przy wadzę ~ 1200 kg (jak złożę to ją zważe z ciekawości)
poza tym dwa Torseny, zobaczymy jak to się będzie spisywać na torze
z czasem jak będzie brakować wleci standalone

Akumulator podciśnień mam

Z chłodnicą jest tak, że chciałbym ją z przodu, więc pewnie trochę pasa przedniego trzeba będzie podciąć, nie chce z tyłu bo chciałbym uniknąć dziurawienia kufra, drzwi czy szyb pod zrobienie wlotów,
wyląduje tam tylko akumulator

pozdrawiam


--------------------
urquattro sedan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 10 Dec 2010 - 12:41
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów






Kurcze fajny wóz, mocne to ma napędy ile waży ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 10 Dec 2010 - 12:47
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Na allegro patrzyłem i żadnego quatro nie znalazłęm B2, a fajna lekka buda na stworka...
Gratuluję projektu !!

Ps. w którą stronę w tym silnik się kręci - w tą co np. w nissanie ?? (kolektor ssacy z prawej a wydechowy z lewej) ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 10 Dec 2010 - 13:35
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Coobcio @ Fri, 10 Dec 2010 - 12:47) *
Na allegro patrzyłem i żadnego quatro nie znalazłęm B2, a fajna lekka buda na stworka...
Gratuluję projektu !!

Ps. w którą stronę w tym silnik się kręci - w tą co np. w nissanie ?? (kolektor ssacy z prawej a wydechowy z lewej) ??


b2 quattro-alledrogo

Co do b2 ...fajny projekt..z glową...kubły klatka ,kubły ,hamulce s2


quzig ...a jak to jest z tym Vemsem...jesteś wstanie wysterować długość kanałów ?? Wg mnie jeżeli nie to jest wada bo na ori kompie dzięki dłuższemu dolotowi na niskich obrotach masz więcej momentu.Pozbywając się "gruchy" tracimy jakby jeden z wykresow silnika ( w ori są jakby 2 nachodzące się na siebie...do ..i od 4 tyś obr /min)...jeżeli się mylę to sorry wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aw69
post Fri, 10 Dec 2010 - 13:42
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





Guzior nauczyl sie instalować VEMS'a i wszędzie to pakuje gdzie może smile.gif I jeszcze śmie twierdzić ze jest lepszy niż ori ECU smile.gif laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 10 Dec 2010 - 14:50
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
jesteś wstanie wysterować długość kanałów ??

Kazdy SA to potrafi. Tylko jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby klient przywiozl mi silnik z akumulatorem podcisnienia, stad zostaje klapa ustawiona od razu na wysokie obroty.

CYTAT
Guzior nauczyl sie instalować VEMS'a i wszędzie to pakuje gdzie może

Moge Ci tam podlaczyc dowolnego SA tylko po co?

CYTAT
I jeszcze śmie twierdzić ze jest lepszy niż ori ECU

Skoro wywala sie dzieki niemu polowe zbednych czujnikow ktore moga sie zjebac, to chyba takie zle te standalony nie sa.
Pozatym przy ori ecu jest cyrk zeby zgrac kolo pasowe z hallem (bo z tylu 60-2 tam gdzie jest w seri nie zalozysz)


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Keler_*
post Fri, 10 Dec 2010 - 15:15
Post #11









CYTAT(Coobcio @ Fri, 10 Dec 2010 - 13:47) *
Ps. w którą stronę w tym silnik się kręci - w tą co np. w nissanie ?? (kolektor ssacy z prawej a wydechowy z lewej) ??


Silniki kręcą się w prawo (patrząc od przodu), a kolektory w oryginalnych silnikach (8/10V) są oba po prawej stronie, natomiast w swapowanych 16/20V są odwrotnie niż napisałeś. Komora silnikowa jest spora więc miałbyś pole do popisu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 10 Dec 2010 - 15:15
Post #12


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kiwi @ Fri, 10 Dec 2010 - 13:35) *


OT: cytat z forum B2

CYTAT("mechitro")
CYTAT("cowboy")

Było... Gość chce 2x więcej pieniędzy niż zapłacił za nią kilka miesięcy wcześniej jednemu z naszych forumowiczów, a poza tym zajmuje haniebne miejsce na liście oszustów w dziale ogłoszeń.



CYTAT(guzior @ Fri, 10 Dec 2010 - 14:50) *
Skoro wywala sie dzieki niemu polowe zbednych czujnikow ktore moga sie zjebac, to chyba takie zle te standalony nie sa.


guzior masz jakiś wykres ABZeta na Vemsie, prawda to ze mozna dodać +40KM w n/a ???

CYTAT(Coobcio @ Fri, 10 Dec 2010 - 12:41) *
Kurcze fajny wóz, mocne to ma napędy ile waży ??


coobcio, napedy mocne, w razie czego mozesz zesawpowac z S2 np. wazy okolo 1200kg


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aw69
post Fri, 10 Dec 2010 - 15:32
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





CYTAT
Skoro wywala sie dzieki niemu polowe zbednych czujnikow ktore moga sie zjebac, to chyba takie zle te standalony nie sa.
Pozatym przy ori ecu jest cyrk zeby zgrac kolo pasowe z hallem (bo z tylu 60-2 tam gdzie jest w seri nie zalozysz)


I dzięki czemu mozna łatwiej wyjebać motor w kosmos smile.gif Super alternatywa jeśli tylko po to ma być ten SA smile.gif A że tak zapytam jak wygląda działanie takiego SA w aucie uzytkowanym na codzien, zima sroga - upalne lato ? Jakies ssanie jest przy odpaleniu w mega mrozy ? bo raczej zwykłe aftermarketowe przepustnice tego nie mają. Jakies korekcje temperaturowe względem dawki paliwa itp .tak jak w normalnym seryjnym aucie. Czy wychodzisz sobie w -25 stopni i wogole zapomnij o odpaleniu auta w takich warunkach atmosferycznych smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Fri, 10 Dec 2010 - 15:51
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





Jako uzytkownik VEMSa powiem, ze Nissan odpala na zimno przy -15 st. C bez problemu.


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Fri, 10 Dec 2010 - 16:32
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





CYTAT(Hortex51 @ Fri, 10 Dec 2010 - 16:51) *
Jako uzytkownik VEMSa powiem, ze Nissan odpala na zimno przy -15 st. C bez problemu.

-15 na podworku czy w garazu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 10 Dec 2010 - 16:57
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Znowu wyczuwam "sarkazm podlasia" ...przecież czujnik temperatury i związane z nim korekty pozostają...wywalasz np egr i evap który jest zbędny


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Fri, 10 Dec 2010 - 16:59
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





na podworku... takze temp. auta powinna byc jeszcze nizsza przez wiatr.


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Fri, 10 Dec 2010 - 17:02
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





CYTAT(kiwi @ Fri, 10 Dec 2010 - 17:57) *
Znowu wyczuwam "sarkazm podlasia" ...przecież czujnik temperatury i związane z nim korekty pozostają...wywalasz np egr i evap który jest zbędny

niby tak, ale 2 ze znanych mi dobrze aut, strojonych na SA niestety nie chca odpalic, zwyczajnie pytam, nie zaden sarkazm podlasia, moze to ty masz uczulenie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Fri, 10 Dec 2010 - 17:04
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(aw69 @ Fri, 10 Dec 2010 - 15:32) *
I dzięki czemu mozna łatwiej wyjebać motor w kosmos smile.gif Super alternatywa jeśli tylko po to ma być ten SA smile.gif A że tak zapytam jak wygląda działanie takiego SA w aucie uzytkowanym na codzien, zima sroga - upalne lato ? Jakies ssanie jest przy odpaleniu w mega mrozy ? bo raczej zwykłe aftermarketowe przepustnice tego nie mają. Jakies korekcje temperaturowe względem dawki paliwa itp .tak jak w normalnym seryjnym aucie. Czy wychodzisz sobie w -25 stopni i wogole zapomnij o odpaleniu auta w takich warunkach atmosferycznych smile.gif


nie wiem stary ale nagminnie masz jakies zalez w strone Quziora, podpadl cie za cos czy jak laugh.gif
to sie juz robi nudne
z dupy teksty czy odpali w takiej a nie innej temp,
jak sie zjebie montaz wraz ze strojeniem to bedzie kaszana, ale jak juz ktos wspomnial seryjny komp to niby skad bierze korekty?
z kosmosu, z czujnikow, takze S.A tak samo to robi, nie wiem skad te bicie piany

ps
ladne autko
powodzenia


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Fri, 10 Dec 2010 - 17:05
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





Kwestia wystrojenia auta. W Norwegii codziennie odpalaja mi pod oknem jedna E30 S38B38 Turbo na Vemsie i Supre na Haltechu. A temp. jest -21 stopni.


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:00