![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
witam,
chciałem Wam przedstawić mój projekt, jest to Audi 80 B2 Quattro z 1985r. auto seryjnie występowało z silnikiem 1.8 DZ 112 KM i nawet całkiem fajnie jeździło ![]() wszystko pewnie zostałoby jak oryginał, gdyby nie kolega, który namówił mnie na przejechanie się na tor w Wyrazowie tak sobie pojeździć w sprincie i od tego się zaczęło ![]() wyszło tyle "niedoróbek" podczas jazdy po torze, więc postanowiłem coś z tym zrobić zaczęło się od wywalenia wnętrza i wspawania klatki bezpieczeństwa ![]() ![]() - zamówiłem też nowe zawieszenie kit weitec'a -35 mm ( obecnie wiem że jest za miękki ) - zamontowane zostały też dzielone kolumny Mc z Audi B4 - dwa kubełki i pasy szelkowe - kierownica momo na nowo obszyta w perforowaną skórę ![]() takim samochodem wybrałem się na tor Kielce -> Puchar Jesieni prowadzenie i moc : dramat ![]() zabawa fajna, ale czułem że muszę coś z tym zrobić miał być wsadzany silnik 1.8T ze wględu na to żeby wszedł bez problemu, plusem była też jego waga, ale w końcu wybór padł na 4.2 V8 ABZ z Audi A8 silnik kupiony, trzeba zacząć go wsadzać ale koła zamachowego od manuala ani widu ani słychu, tzn. były ale za chore pieniądze szukałem i szukałem, aż w końcu po 3msc znalazłem miałem już praktycznie wszystko, więc można było aplikować silniczek ![]() swapem + odpaleniem zajeli się chłopaki z Quattro-Service'u pierwsze przymiarki: ![]() ![]() kołyska ze sztywnymi tulejami + wzmocnienie jej ![]() z racji małej ilości miejsca z przodu i chęci zostawienia chłodnicy w oryginalnym miejscu musiałem kupić dwa cienkie wiatraki ![]() silnik i skrzynia z Audi B3 2.3 już złożone: ![]() Artur z QS zrobił też wydech ![]() przymiarka chłodnicy, miejsca za dużo nie ma: ![]() dla poprawy prowadzenie się auta został zamontowany dyfer z B3 + torsen z Audi V8, czyli auto ma dwa torseny ![]() silnik ożył ![]() http://www.youtube.com/watch?v=wVkd3pnknW4 w między czasie doszły też poliuretanowe gumki w zawieszenie kolejne odpalenie + marchewy ![]() http://www.youtube.com/watch?v=JPGjl3MoG_s...player_embedded Audi zostało poskładane do kupy i obecnie wygląda mniej więcej tak: ![]() ![]() a jeździ tak: http://www.youtube.com/watch?v=6wpiX9u0JqQ&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=sIg5Plu9AIg...;feature=relmfu zakupione większe 4-co tłoczkowe hamulce do których trzeba wykonać adaptery ![]() pod tarczę 312 mm oczywiście jak przy takich projektach zawsze jest coś do roboty, więc obecnie zbieram graty i działam dalej ![]() MODEL: Audi 80 B2 Quattro 1985r. Silnik: 4.2 V8 ABZ 299 KM Układ dolotowy: oczekuje Układ wydechowy: 2,75 cala na jednym tłumiku Elektronika: ori ECU Układ chłodzenia: oryginalna chłodnica + dwa cienkie wentylatory Układ napędowy: skrzynia Audi B3 dyfer B3 z torsenem od V8 Układ hamulcowy : oczekuje Zawieszenie: kolumny dzielone b3/b4 kit Weiteca -35 mm poliuretany BODY KIT: lampy "kwadraty" Dodatkowo: klatka bezpieczeństwa dwa kubły pasy szelkowe pozdrawiam -------------------- urquattro sedan
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
No to ja pierwszy - Fajnie się zapowiada ...
![]() ![]() -------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
piękna idealna ! cud miód i orzeszki. Audi to po prostu napęd nie dla mnie, ale to jest już po prostu klasyk w nowym wcieleniu. Brawo !
-------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Dlaczego ori ECU? Ten silnik nie bedzie w stanie rozwinac na nim skrzydel.
Masz z dawcy akumulator podcisnienia, zeby mozna bylo zmieniac dlugosc dolotu? Chłodnica z przodu czy w kufrze? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Dlaczego ori ECU? Ten silnik nie bedzie w stanie rozwinac na nim skrzydel. Masz z dawcy akumulator podcisnienia, zeby mozna bylo zmieniac dlugosc dolotu? Chłodnica z przodu czy w kufrze? bo mam immo, kluczyk a nie chce na razie wydawać kasy na VEMSa, wole za to kupić jakieś dobre oponki/felgi + jakieś pierdołki do zawieszenia, żeby poprawić prowadzenie jak odpali to mam cichą nadzieje, że może będzie miał te 300 KM, bo wiem jak z trzymaniem serii w V8 a to już na początek wystarczy szczególnie przy wadzę ~ 1200 kg (jak złożę to ją zważe z ciekawości) poza tym dwa Torseny, zobaczymy jak to się będzie spisywać na torze z czasem jak będzie brakować wleci standalone Akumulator podciśnień mam Z chłodnicą jest tak, że chciałbym ją z przodu, więc pewnie trochę pasa przedniego trzeba będzie podciąć, nie chce z tyłu bo chciałbym uniknąć dziurawienia kufra, drzwi czy szyb pod zrobienie wlotów, wyląduje tam tylko akumulator pozdrawiam -------------------- urquattro sedan
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Kurcze fajny wóz, mocne to ma napędy ile waży ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Na allegro patrzyłem i żadnego quatro nie znalazłęm B2, a fajna lekka buda na stworka...
Gratuluję projektu !! Ps. w którą stronę w tym silnik się kręci - w tą co np. w nissanie ?? (kolektor ssacy z prawej a wydechowy z lewej) ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Na allegro patrzyłem i żadnego quatro nie znalazłęm B2, a fajna lekka buda na stworka... Gratuluję projektu !! Ps. w którą stronę w tym silnik się kręci - w tą co np. w nissanie ?? (kolektor ssacy z prawej a wydechowy z lewej) ?? b2 quattro-alledrogo Co do b2 ...fajny projekt..z glową...kubły klatka ,kubły ,hamulce s2 quzig ...a jak to jest z tym Vemsem...jesteś wstanie wysterować długość kanałów ?? Wg mnie jeżeli nie to jest wada bo na ori kompie dzięki dłuższemu dolotowi na niskich obrotach masz więcej momentu.Pozbywając się "gruchy" tracimy jakby jeden z wykresow silnika ( w ori są jakby 2 nachodzące się na siebie...do ..i od 4 tyś obr /min)...jeżeli się mylę to sorry ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
Guzior nauczyl sie instalować VEMS'a i wszędzie to pakuje gdzie może
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT jesteś wstanie wysterować długość kanałów ?? Kazdy SA to potrafi. Tylko jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby klient przywiozl mi silnik z akumulatorem podcisnienia, stad zostaje klapa ustawiona od razu na wysokie obroty. CYTAT Guzior nauczyl sie instalować VEMS'a i wszędzie to pakuje gdzie może Moge Ci tam podlaczyc dowolnego SA tylko po co? CYTAT I jeszcze śmie twierdzić ze jest lepszy niż ori ECU Skoro wywala sie dzieki niemu polowe zbednych czujnikow ktore moga sie zjebac, to chyba takie zle te standalony nie sa. Pozatym przy ori ecu jest cyrk zeby zgrac kolo pasowe z hallem (bo z tylu 60-2 tam gdzie jest w seri nie zalozysz) -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
gość_Keler_* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
Ps. w którą stronę w tym silnik się kręci - w tą co np. w nissanie ?? (kolektor ssacy z prawej a wydechowy z lewej) ?? Silniki kręcą się w prawo (patrząc od przodu), a kolektory w oryginalnych silnikach (8/10V) są oba po prawej stronie, natomiast w swapowanych 16/20V są odwrotnie niż napisałeś. Komora silnikowa jest spora więc miałbyś pole do popisu. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
OT: cytat z forum B2 CYTAT("mechitro") CYTAT("cowboy") Było... Gość chce 2x więcej pieniędzy niż zapłacił za nią kilka miesięcy wcześniej jednemu z naszych forumowiczów, a poza tym zajmuje haniebne miejsce na liście oszustów w dziale ogłoszeń. Skoro wywala sie dzieki niemu polowe zbednych czujnikow ktore moga sie zjebac, to chyba takie zle te standalony nie sa. guzior masz jakiś wykres ABZeta na Vemsie, prawda to ze mozna dodać +40KM w n/a ??? Kurcze fajny wóz, mocne to ma napędy ile waży ?? coobcio, napedy mocne, w razie czego mozesz zesawpowac z S2 np. wazy okolo 1200kg -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
CYTAT Skoro wywala sie dzieki niemu polowe zbednych czujnikow ktore moga sie zjebac, to chyba takie zle te standalony nie sa. Pozatym przy ori ecu jest cyrk zeby zgrac kolo pasowe z hallem (bo z tylu 60-2 tam gdzie jest w seri nie zalozysz) I dzięki czemu mozna łatwiej wyjebać motor w kosmos ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
Jako uzytkownik VEMSa powiem, ze Nissan odpala na zimno przy -15 st. C bez problemu.
-------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Znowu wyczuwam "sarkazm podlasia" ...przecież czujnik temperatury i związane z nim korekty pozostają...wywalasz np egr i evap który jest zbędny
-------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
na podworku... takze temp. auta powinna byc jeszcze nizsza przez wiatr.
-------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
Znowu wyczuwam "sarkazm podlasia" ...przecież czujnik temperatury i związane z nim korekty pozostają...wywalasz np egr i evap który jest zbędny niby tak, ale 2 ze znanych mi dobrze aut, strojonych na SA niestety nie chca odpalic, zwyczajnie pytam, nie zaden sarkazm podlasia, moze to ty masz uczulenie ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
I dzięki czemu mozna łatwiej wyjebać motor w kosmos ![]() ![]() ![]() nie wiem stary ale nagminnie masz jakies zalez w strone Quziora, podpadl cie za cos czy jak ![]() to sie juz robi nudne z dupy teksty czy odpali w takiej a nie innej temp, jak sie zjebie montaz wraz ze strojeniem to bedzie kaszana, ale jak juz ktos wspomnial seryjny komp to niby skad bierze korekty? z kosmosu, z czujnikow, takze S.A tak samo to robi, nie wiem skad te bicie piany ps ladne autko powodzenia -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
Kwestia wystrojenia auta. W Norwegii codziennie odpalaja mi pod oknem jedna E30 S38B38 Turbo na Vemsie i Supre na Haltechu. A temp. jest -21 stopni.
-------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:00 |