Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Closed TopicStart new topic
> Prawdopodobnie drugie e46 330D w PL z 3xx ps, sold
tomp
post Sun, 12 Dec 2010 - 10:24
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





reakcja na gaz - nie jestem pewien czy cokolwiek uległo zmianie (wcześniej miałem już wydech i soft, po wydechu poczułem pozytywną różnicę)

cooler jest na tę chwilę na totalnie seryjnym orurowaniu, różnica jest w samym rdzeniu, późniejszego wstawania na razie nie stwierdziłem. Później porównamy na wykresach, to się zobaczy

dym oczywiście mniejszy

różnicy w spalaniu nie stwierdza się póki co, zobaczymy jak przejadę więcej. Myśle, że nadal będzie oscylować, w jeździe mieszanej, pomiędzy 7-7,5 l/100


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 12 Dec 2010 - 10:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
SYLWEK28
post Sun, 12 Dec 2010 - 10:28
Post #22


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Wiesz może jakie doładowanie w tej chwili ustawił Wojtek? Ciekawi mnie o ile podniósł.. tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Sun, 12 Dec 2010 - 11:48
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





zdaje się, że 1.6 bara


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leem
post Sun, 12 Dec 2010 - 16:12
Post #24


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: cz-wa





tomp

Gratulacje wyniku, wytrwałości i prace jaką włożyłeś w to auto !!

Dwumas nic się nie rzuca na taki moment ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Sun, 12 Dec 2010 - 17:35
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Rzucać się nie rzuca. Słychać, że coś tam minimalnie "brzęczy" i oczywiście nie podoba mi się to. Mam wstępny plan na to jak temu zaradzić (jeśli miałoby to być problem tylko koła zamachowego) ale niestety wygląda na to, że jest to kwestia naczyń połączonych całego napędu. Począwszy od przodu, koło pasowe, wał (powraca nierozwiązana kwestia podpory wału i jej udziału w tym problemie), dwumas, sprzęgło, łącznik wału i ew. sam wał. Kluczowe wydają się być dwumas i jak już wspomniałem wał/podpora wału. Pierwszy jest do załatwienia, drugi, szczerze powiem, że na tę chwilę nie mam pojęcia co dalej.
Nie podoba mi się to i wiem, że może dojść do szybszego zużycia wszystkich w/w podzespołów. Jeżeli coś zaradzi się na podporę wału to wydaje mi się, że problem można całkowicie rozwiązać. Koło pasowe, Sprzęgło z kołem, łącznik, to na porządnych częściach blisko 4 tys zł. Więc jest o co walczyć


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leem
post Sun, 12 Dec 2010 - 21:01
Post #26


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: cz-wa





Ja u siebie podpore wału już zajechałem, tak jak pisałem wcześniej do Ciebie. Wydaje mi się że ona też ma duży wpływ na wyeliminowanie przynajmniej części drgań. Ciekawe jak spisywał by się dwumas od radzikowskiego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Sun, 12 Dec 2010 - 22:32
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





nie mam pojęcia jak w ogóle on robi takie sprzęgło. Mam wstępny plan zrobienia na zamówienie jednomasu, przy użyciu najlepszych urządzeń i profesjonalnego wyważenia go. Jesli do tego dojdzie, to zapewne pochwalę się


Skąd wiesz, że masz zajechaną podporę wału? Tam jest guma w środku(?), rozwulkanizowała się?

EDIT

znalazłem jeszcze taką część
http://www.samli.pl/product_info.php?product_id=261264

nie potrafię jej zlokalizować. W którym dokładnie miejscu to przychodzi?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...onst_vel_joint/

jutro lub pojutrze zaglądnę w okolice podpory i ew. wymienię ją, jak będzie trzeba to razem z tym tłumikiem. Zobaczymy jaki będzie skutek


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leem
post Mon, 13 Dec 2010 - 10:23
Post #28


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: cz-wa





CYTAT(tomp @ Sun, 12 Dec 2010 - 22:32) *
Skąd wiesz, że masz zajechaną podporę wału? Tam jest guma w środku(?), rozwulkanizowała się?

Myślałem że to dwumas ale u mechanika okazało się że to podpora wału.
przeokrutnie rzucało wałem. ta guma w środku była cała rozwalona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Mon, 13 Dec 2010 - 12:07
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





no tak, to jest bardzo logiczne wink.gif. Popatrzę tam jutro. Jak już pisałem, wymieniłem koło pasowe. Popatrzcie na poniższy rysunek


Na nim nie do końca jest to odzwierciedlenie rzeczywistości ale koło pasowe, które szło na pierwszy montaż (Corteco), było w środku wypełnione gumą do połowy (na obrazku wygląda jakby w 1/4). Kupiłem nowe Corteco, z najnowszej produkcji (tańsze o ok 30% niż chwilę wcześniej), które było wypełnione gumą po sam brzeg. Wygląda na to, że BMW/Corteco, doszło do wniosku, że poprzednie rozwiązanie było błędne i naprawili to. Być może słusznie poszła obniżka ceny za tym (może przypadek).
Jest jakaś szansa na to, że z podporą wału i jej wulkanizacją jest podobnie


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leem
post Tue, 14 Dec 2010 - 10:34
Post #30


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: cz-wa





CYTAT(tomp @ Sun, 12 Dec 2010 - 22:32) *
znalazłem jeszcze taką część
http://www.samli.pl/product_info.php?product_id=261264

nie potrafię jej zlokalizować. W którym dokładnie miejscu to przychodzi?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...onst_vel_joint/


Czy ten tłumik drgań nie wchodzi w ten elastyczny przegub/tarcze przegubową bo tylko w tym miejscu jakoś on mi pasuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edu2301
post Tue, 14 Dec 2010 - 10:54
Post #31


User
Dołączył: Sun, 14 November 2010
Skąd: dwr





hehe widze ze nastepny projekcik poleciales w Nm i to Grobo Jak wal to zniusl Jakie przerobki jego byly ???? Umnie Miras Wykrojil Ponad 300km I 640NN i ciezko tyle nm przenies na droge .co z kolem 2masowym sprzeglo docisk tulej na tylnym moscie ? i tak na marginesie moj cooler byl pierwszym wlozonym do bmw e 46 przez dynosoft jestem dawca smile.gif a co do spalania szykoj sie na wynik przekraczajacy 10l w miescie a w trasie to jak umnie wiekszych zmian nie ma smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Tue, 14 Dec 2010 - 11:13
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Żadnych przeróbek wału nie było, powoli pracujemy nad tym. Wymienie profilaktycznie podporę i jeszcze jeden element gumowy i zobaczymy co bedzie dalej. Tak jak juz pisałem, dwumas został wymieniony na nowy. Jesli nie wytrzyma to będzie jednomas custom ale taki, który nie będzie się tłukł i będzie pracował jak seria, bez jego wad. Sprzęgło jest z E60 218ps, nowe


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edu2301
post Tue, 14 Dec 2010 - 11:19
Post #33


User
Dołączył: Sun, 14 November 2010
Skąd: dwr





CYTAT(tomp @ Tue, 14 Dec 2010 - 11:13) *
Żadnych przeróbek wału nie było, powoli pracujemy nad tym. Wymienie profilaktycznie podporę i jeszcze jeden element gumowy i zobaczymy co bedzie dalej. Tak jak juz pisałem, dwumas został wymieniony na nowy. Jesli nie wytrzyma to będzie jednomas custom ale taki, który nie będzie się tłukł i będzie pracował jak seria, bez jego wad. Sprzęgło jest z E60 218ps, nowe


Ja sprzeglo Zrobilem u Radzika Kolo 2masowe Jak narazie zespawane na stale . powoli mysle nad zrobienem walu z inego materialu zeby nie bylo drgan i problem z podpora ona tu duzo psuje :/ a co powiesz na taki temat jak wal korbowy od m57 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Tue, 14 Dec 2010 - 11:57
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Nikt na razie nie zidentyfikował źródła problemu. Napisałem już wcześniej, że dla mnie jest to problem kilku elementów jednocześnie. Na tę chwilę, choć głowy nie dam sobie uciąć, wydaje mi się, że winowajcą nie jest osobno wał, zamach, podpora czy inny osobny element. Na pewno koło pasowe było wadliwe i również wpływało na drgania. Bez winy nie jest zamach. Wszystkie inne gumowe elementy muszą być tip top, względnie trzeba zidentyfikować, czy w ich przypadku nie ma jakiejś wady fabrycznej.

Rozumiem, że sugerujesz użycie z wersji 184 ps. Jest on kilkadziesiat mm dłuższy. Dlaczego uważasz, że to może rozwiązać problem? Jaki wg ciebie jest problem z podporą? Jeżeli się rozwulkanizuje to wiadomo co jest nie tak ale załóżmy, że jest fabrycznie nowa


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edu2301
post Tue, 14 Dec 2010 - 12:12
Post #35


User
Dołączył: Sun, 14 November 2010
Skąd: dwr





co do walka to bardziej chodizlo mi o podniesienie wydajnosci silnika smile.gif co do walu to jest zamieki na tak nm bedzie wywolywal drgania taka mala wada fabryczna :/;/;/ a co do podpory to nie wytrzymuje takich nm na seryjnym wale ktory jest zrobiony zamiekich stopow i ma duza podatnosc na skrecanie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Tue, 14 Dec 2010 - 12:16
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





faktycznie, napisałeś, że "korbowy" a ja tego nie doczytałem smile.gif Zupełnie nie znam tematu i nie myślałem poki co o tym. Pomysł jak wyciągnąć znacznie wiecej jest ale główny problem to przede wszystkim wał i okołoduperele, na tę chwilę.
Jeśli chodzi o napędowy, to będzie się trzeba rozejrzeć za czymś customowym w takim układzie


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edu2301
post Tue, 14 Dec 2010 - 12:18
Post #37


User
Dołączył: Sun, 14 November 2010
Skąd: dwr





CYTAT(tomp @ Tue, 14 Dec 2010 - 12:16) *
faktycznie, napisałeś, że "korbowy" a ja tego nie doczytałem smile.gif Zupełnie nie znam tematu i nie myślałem poki co o tym. Pomysł jak wyciągnąć znacznie wiecej jest ale główny problem to przede wszystkim wał i okołoduperele, na tę chwilę.
Jeśli chodzi o napędowy, to będzie się trzeba rozejrzeć za czymś customowym w takim układzie


moj narazie jezdzi ale mam takiego jednego pana ktory wrazie czego wystruga mi takie owe cos smile.gif a gdzie bedziesz robil jedno masa bo ja narazie smigam na zespawanym a to troche drazni :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Tue, 14 Dec 2010 - 12:31
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





póki działa oryginalny dwumas, to nic nie ruszam. Jak będzie problem, to będę się chwalił co można zrobić. Jesli chcesz wykonać coś takiego, to trzeba dobrać najlepszy możliwy materiał (ktoś Ci musi doradzić, kto się zna na tym), skopiować oryginał (ale w wersji jednomasowej), a potem wydać trochę kasy na profesjonalne wyważenie całości

Jeśli chodzi o wał napędowy, to trzeba sprawdzić czy na odcinku do przegubu, pracuje on w idealnej linii prostej. Jakiekolwiek odchylenia, przesunięcia (np. uszkodzona poduszka pod silnikiem), spowodują, że wał nie będzie pracował równo, z natury rzeczy.


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edu2301
post Tue, 14 Dec 2010 - 12:38
Post #39


User
Dołączył: Sun, 14 November 2010
Skąd: dwr





poduszki na skrzyni . lozysko na czpieniu laczacym skrzynie z walem poprzez elasto zlacze tam tez moze byc luz i powodowac wibracje smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leem
post Tue, 14 Dec 2010 - 14:48
Post #40


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: cz-wa





CYTAT(tomp @ Tue, 14 Dec 2010 - 12:31) *
(np. uszkodzona poduszka pod silnikiem)


u mnie przy 540Nm występują drgania na wyższych biegach, po wymianie poduszek nie zauważyłem zmian
po zmianie złącza elastycznego też nie było zmian

Kiedyś obiło mi się o uszy że w niemcowni są mocniejsze podpory wału. Słyszeliście o tym ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 01:55