Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> 4x4 dywagacje - start od X-drive w X3, pytanie do hwojtka? :)
gość_bezduszny_*
post Sat, 01 Jan 2011 - 09:00
Post #41









CYTAT(vRS @ Fri, 31 Dec 2010 - 00:38) *
jest to FWD z dołączanym tyłem zatem coś podobnego do Quashquai'a i Outlandera (poza wersją GT)

tak jakoś wpadło mi w oko, że Dacia Dusert ma chyba dokładnie ten sam "co linia" Outlandera wink.gif
przy czym kosztuje w "Daciowej" top wersji 65k pln katalogowo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 01 Jan 2011 - 09:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
vRS
post Sat, 01 Jan 2011 - 15:12
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT(bezduszny @ Sat, 01 Jan 2011 - 08:00) *
tak jakoś wpadło mi w oko, że Dacia Dusert ma chyba dokładnie ten sam "co linia" Outlandera wink.gif
przy czym kosztuje w "Daciowej" top wersji 65k pln katalogowo

To pewnie jakiś wynalazek Nissana,

Jak już idziemy budżetowo to najlepszy stosunek value for money ma chyba Łada Niva za 41K PLN mamy prawdziwą terenówkę, może moc mizerna ale lekkość, prostota i pancerna konstrukcja robią swoje. Nie przypadkowo większość naszych służb granicznych śmiga tymi samochodzikami

"he four-wheel drive system employs three differentials (centre, front and rear), similar to manual-transmission Toyota FJ Cruisers. There are no locking hubs. The transfer case involves an high/low range selector lever and a central differential lock lever. Low range can be selected with the centre differential locked or unlocked." Wikipedia.org

Samochód ten charakteryzuje się również nieprzeciętnymi parametrami terenowymi, np głębokością brodzenia 650mm, z tego co widziałem Landrovery mają 700mm a stoją znacznie wyżej na kołach od Lady

... i jeszcze gwarancja 36 m-cy


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 01 Jan 2011 - 15:30
Post #43









Dacia nie jest terenowa..
to tylko tani (budżetowy), prosty i nieduży SUV... który podobno całkiem dobrze radzi sobie w "terenie".

http://www.youtube.com/watch?v=Q3_iV_igj5g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Sun, 02 Jan 2011 - 00:42
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT(bezduszny @ Sat, 01 Jan 2011 - 14:30) *
Dacia nie jest terenowa..
to tylko tani (budżetowy), prosty i nieduży SUV... który podobno całkiem dobrze radzi sobie w "terenie".

http://www.youtube.com/watch?v=Q3_iV_igj5g


Idąc twoim tokiem myślna to większość samochodów z tego wątku nie jest terenowych wink.gif

Przypadkiem znalazłem inne porównanie kilku samochodów AWD, chyba tego tu jeszcze nie było, o dziwo haldex (chyba gen 2) wypada zupełnie przyzwoicie, ale to może kwestia niewielkiej masy samochodu




--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szybciutki
post Sun, 02 Jan 2011 - 02:03
Post #45


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010





CYTAT(vRS @ Sun, 02 Jan 2011 - 00:42) *
Idąc twoim tokiem myślna to większość samochodów z tego wątku nie jest terenowych wink.gif

Przypadkiem znalazłem inne porównanie kilku samochodów AWD, chyba tego tu jeszcze nie było, o dziwo haldex (chyba gen 2) wypada zupełnie przyzwoicie, ale to może kwestia niewielkiej masy samochodu



filmik wrzucany zawsze, wszędzie, zazwyczaj dyskusja dociera do punktu, gdzie większość uznaje, że to fake na korzyść audi ( że audi ma lepsze opony że w innych jest popuszczany gaz)
moim zdaniem to fake na sto procent, bo przejazd audi jest nagrywany w zupełnie inny sposób smile.gif

pzdr.


--------------------
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne, proszę o kontakt przez www.gurumotive.com :)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 02 Jan 2011 - 09:39
Post #46









CYTAT(vRS @ Sun, 02 Jan 2011 - 00:42) *
Idąc twoim tokiem myślna to większość samochodów z tego wątku nie jest terenowych wink.gif

po za Lada Niva... chyba żaden z wcześniej wymienionych.
Można jeszcze dopisać do tego ewentualnie Grand Vtare któa posiada reduktor... i w zasadzie tyle.

Dzisiaj już jest niewiele produkowanych seryjnie samochodów o których można powiedzieć, że są "terenówkami".
Przykład: Jeep Wrangler Rubicon


CYTAT
Przypadkiem znalazłem inne porównanie kilku samochodów AWD, chyba tego tu jeszcze nie było, o dziwo haldex (chyba gen 2) wypada zupełnie przyzwoicie, ale to może kwestia niewielkiej masy samochodu

dziwnie szybko poddał się Nissan Patrol... o wiele za szybko bez wykorzystania możliwości jakie posiada
film miał coś udowodnić... i udowodnił
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Sun, 02 Jan 2011 - 11:26
Post #47


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT(bezduszny @ Sun, 02 Jan 2011 - 08:39) *
po za Lada Niva... chyba żaden z wcześniej wymienionych.
Można jeszcze dopisać do tego ewentualnie Grand Vtare któa posiada reduktor... i w zasadzie tyle.


Co racja to racja, z tych niewymienionych należy jeszcze wspomnieć LandRover'a Defender'a chyba najbardziej hardcore'ową terenówkę produkowaną seryjnie


CYTAT(bezduszny @ Sun, 02 Jan 2011 - 08:39) *
dziwnie szybko poddał się Nissan Patrol... o wiele za szybko bez wykorzystania możliwości jakie posiada
film miał coś udowodnić... i udowodnił


Mam wrażenie że tymi dużymi samochodami jechali za wolno. Patrol stanął ale nie dali mu jeszcze powalczyć tak jak np Volvo
Pewnie fake tak jak piszecie


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 02 Jan 2011 - 11:32
Post #48









CYTAT(vRS @ Sun, 02 Jan 2011 - 11:26) *
Co racja to racja, z tych niewymienionych należy jeszcze wspomnieć LandRover'a Defender'a chyba najbardziej hardcore'ową terenówkę produkowaną seryjnie

defender to nie jest terenówka.. to samochód użytkowy o dobrych własnościach terenowych
tak samo jak większość pikapów.

CYTAT
Patrol stanął ale nie dali mu jeszcze powalczyć

ten patrol powinien mieć blokady 100% w mostach i reduktor
zatrzymać się powinien dopiero kiedy koła się zakopią lub całkowicie stracą trakcję

niech audi tam podjedzie: http://www.youtube.com/watch?v=RXOPcwMnC6c

nawet pierwsze BMW... jakoś dziwnie wolno jechało w przeciwieństwie do Audi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bananowy_Joe
post Sun, 02 Jan 2011 - 12:23
Post #49


User
Dołączył: Tue, 14 December 2010





CYTAT(bezduszny @ Sun, 02 Jan 2011 - 11:32) *
defender to nie jest terenówka.. to samochód użytkowy o dobrych własnościach terenowych
tak samo jak większość pikapów.


To co w takim razie jest wyznacznikiem tego czy auto jest terenówką czy nie. Zawsze myślałem, że Defender jest jedną z lepszych terenówek. Krótka skrzynia jest, reduktor jest, blokada mostów jest i całkiem sensowna głębokość brodzenia też jest. Na rajdach terenowych jest całkiem sporo Land Roverów (w tym Defenderów) jak i jego ewolucji (Bowler). Wiem, że są to ekstremalnie przerobione auta, ale przecież baza też musi być dobra już w serii.

Co do testu to błazenada. Niczym nie różni się to od reklam środków czyszczących w TV. Babka pucuje coś cały dzień zwykłym środkiem, a tu zaleje jakieś cudo i samo spływa. W pierwszym BMW wydaje mi się, że oni zwyczajnie odpuścili gaz, a potem zwyczajnie dokończyli dzieła zakopując go. Patrol to już bez komentarza... Przecież on zahamował nim samochód się zatrzymał. Widać za dobrze mu szło i wyszłoby, że jest lepszy od ich kłatro w Ałdi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 02 Jan 2011 - 12:35
Post #50









CYTAT
To co w takim razie jest wyznacznikiem tego czy auto jest terenówką czy nie.

Przeznaczenie auta i jego budowa.

Defender 110 ma ładowność 1130kg i bardzo ustawną przestrzeń ładunkową ... a to chyba o czymś świadczy wink.gif
Nie zmienia to faktu, że ma bardzo dobre właściwości do przemieszczania się w terenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Sun, 02 Jan 2011 - 12:37
Post #51


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





CYTAT(bezduszny @ Sun, 02 Jan 2011 - 11:32) *
defender to nie jest terenówka.. to samochód użytkowy o dobrych własnościach terenowych
tak samo jak większość pikapów.


ten patrol powinien mieć blokady 100% w mostach i reduktor
zatrzymać się powinien dopiero kiedy koła się zakopią lub całkowicie stracą trakcję

Patrol nie ma blokady w przednim moscie ,a defender jak najbardziej jest autem terenowym.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Sun, 02 Jan 2011 - 12:49
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT(bezduszny @ Sun, 02 Jan 2011 - 11:35) *
Przeznaczenie auta i jego budowa.

Defender 110 ma ładowność 1130kg i bardzo ustawną przestrzeń ładunkową ... a to chyba o czymś świadczy wink.gif
Nie zmienia to faktu, że ma bardzo dobre właściwości do przemieszczania się w terenie.

A 90 ? cool.gif


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 02 Jan 2011 - 12:58
Post #53









CYTAT(czesław @ Sun, 02 Jan 2011 - 12:37) *
Patrol nie ma blokady w przednim moscie ,a defender jak najbardziej jest autem terenowym.

fakt, Patrol seryjnie miał tylko na tył. mój błąd

co do Defendera..
to po co a aucie terenowym, tylko terenowym... taka przestrzeń ładunkowa ?
Nawet sama ilość wersji jaka wyszła oraz zabudów jaka powstała na bazie Defendera świadczy o tym, że jest to auto użytkowe o bardzo dobrych właściwościach jezdnych w terenie.
Koncepcją powstania Defendera była jego użytkowość i prostota w naprawach.




tak samo można zadać pytanie co do pikapa..
skoro to terenówka a nie auto użytkowe.. to po co mu przestrzeń ładunkowa ?


CYTAT(vRS @ Sun, 02 Jan 2011 - 12:49) *
A 90 ? cool.gif

chodzi ci o wersję 2 osobową 90'tki ? wink.gif


w osobowej wersji 110 z tyłu nie masz wygodnego 3 rzędu siedzeń.. a dwie ławeczki smile.gif
po co w czystej terenówce możliwość jazdy 8-9 osób + bagaż ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Sun, 02 Jan 2011 - 13:30
Post #54


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT(bezduszny @ Sun, 02 Jan 2011 - 11:58) *
chodzi ci o wersję 2 osobową 90'tki ? wink.gif


Ogólnie o 90'tkę, jej kompaktowe wymiary sprawiają że jest jednym z lepszych samochodów terenowych

CYTAT(bezduszny @ Sun, 02 Jan 2011 - 11:58) *
w osobowej wersji 110 z tyłu nie masz wygodnego 3 rzędu siedzeń.. a dwie ławeczki smile.gif
po co w czystej terenówce możliwość jazdy 8-9 osób + bagaż ?

Jest wersja 7 osobowa w układzie 2+3+2 z oddzielnymi fotelami

Ale ogólnie to nie istotne bo temat miał być o napędach 4x4, przynajmniej takie było moje zrozumienie


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 02 Jan 2011 - 13:37
Post #55









CYTAT(vRS @ Sun, 02 Jan 2011 - 13:30) *
Ogólnie o 90'tkę, jej kompaktowe wymiary sprawiają że jest jednym z lepszych samochodów terenowych

owszem, jest bardzo doba w terenie...
podobnie jak Wrangler

tylko dlaczego na bazie np. wranglera nie ma tylu różnych zabudów jak na bazie Defendera ? wink.gif


CYTAT(vRS @ Sun, 02 Jan 2011 - 13:30) *
Jest wersja 7 osobowa w układzie 2+3+2 z oddzielnymi fotelami


owszem.
to tylko potwierdza to co pisałem wcześniej, że jest to samochód użytkowy o dużej ilości możliwych adaptacji (chyba jak żaden inny)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Sun, 02 Jan 2011 - 13:51
Post #56


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Patrol tez jest 7 osobowy wink.gif Jazda Defenderem nie nalezy do przyjemnych wiec te 7 osob w zadnym chyba nie jezdzilo. Wg mnie jest to auto typowo terenowe (na ramie) bo do niczego wiecej sie nie nadaje, bo jezdzic tym po ulicach na co dzien sie poprostu nie da. Wracajac do napedow to jak juz ktos pisal quadradrive jeepa ma vari locki przod tyl i blokade centralnego plus reduktor, dobra opona i daje rade, poza tym jezdzi sie tym duzo lepiej niz patrolem czy pajero wiec na co dzien jest bardziej przyjaznym autem. Natomiast jednym z najgorszych napedow jest to w volvo, na dodatek czesto sie psuje. Moze obecnie cos poprawili ale xc70 czy xc90 sprzed paru lat to tragedia.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bananowy_Joe
post Sun, 02 Jan 2011 - 14:54
Post #57


User
Dołączył: Tue, 14 December 2010





Z Jeepów 7-osobowych to miałem okazje jechać Commanderem, ale niestety tylko na prawym fotelu. Po rozłożeniu wszystkich miejsc siedzących nie ma mowy o jakiejkolwiek przestrzeni bagażowej, ale za to 2 miejsca na samym końcu nie są takie tragiczne. Trzeba niestety nogi trzymać "po turecku", ale jak spodnie nie są specjalnie ciasne to można spokojnie podróżować. Auto wygodne, choć rzekłbym, że dosyć twarde jak na terenówkę, ale to może z powodu silnika HEMI pod maską. Nawet w 7 osób (dobre 600kg ludu na pokładzie) śmiga jak rakieta. Design mocno dyskusyjny, choć mi osobiście podobają się takie kloce.

http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY

Ta ławka w Defenderze to albo jako leżanka może służyć jak ktoś na jakieś dłuższe wyprawy jedzie albo żeby drwali do lasów wieść. Bo nie widzę opcji jechać na tym czymś gdzieś dalej niż kilka km leśnymi duktami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 02 Jan 2011 - 15:05
Post #58









ten bajer z jazdą na 2 przeciwnych kołach potrafi duuuużo samochodów wink.gif
nawet Dacia Duster wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bananowy_Joe
post Sun, 02 Jan 2011 - 15:12
Post #59


User
Dołączył: Tue, 14 December 2010





Wiem, ale chętnie zobaczę jak Dacia i inne suvy podjadą po taką rampę nie łomocząc podwoziem. Wybacz, ale dobrze wiesz, że napęd na 4 koła można zaadaptować do każdego małego g***a, a i tak jego właściwości terenowe czy do choćby takich podjazdów będą zerowe. Były już filmiki z Audi A6 Allroad. Co z tego, że przejechało przez jakiś tam strumyczek, jak przy okazji przytarło chyba o każdy możliwy zakichany kamyczek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Sun, 02 Jan 2011 - 15:14
Post #60


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





CYTAT(Bananowy_Joe @ Sun, 02 Jan 2011 - 14:54) *
Z Jeepów 7-osobowych to miałem okazje jechać Commanderem, ale niestety tylko na prawym fotelu. Po rozłożeniu wszystkich miejsc siedzących nie ma mowy o jakiejkolwiek przestrzeni bagażowej, ale za to 2 miejsca na samym końcu nie są takie tragiczne. Trzeba niestety nogi trzymać "po turecku", ale jak spodnie nie są specjalnie ciasne to można spokojnie podróżować. Auto wygodne, choć rzekłbym, że dosyć twarde jak na terenówkę, ale to może z powodu silnika HEMI pod maską. Nawet w 7 osób (dobre 600kg ludu na pokładzie) śmiga jak rakieta. Design mocno dyskusyjny, choć mi osobiście podobają się takie kloce.

http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY


co tak chrobocze jak juz po lesie jedzie? rozumiem, ze mosty sa poblokowane i cos przeskakuje, ale to brzmi jakby sie przeguby ukrecaly biggrin.gif


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 08:59