![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#41
|
![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
tak jakoś wpadło mi w oko, że Dacia Dusert ma chyba dokładnie ten sam "co linia" Outlandera ![]() przy czym kosztuje w "Daciowej" top wersji 65k pln katalogowo To pewnie jakiś wynalazek Nissana, Jak już idziemy budżetowo to najlepszy stosunek value for money ma chyba Łada Niva za 41K PLN mamy prawdziwą terenówkę, może moc mizerna ale lekkość, prostota i pancerna konstrukcja robią swoje. Nie przypadkowo większość naszych służb granicznych śmiga tymi samochodzikami "he four-wheel drive system employs three differentials (centre, front and rear), similar to manual-transmission Toyota FJ Cruisers. There are no locking hubs. The transfer case involves an high/low range selector lever and a central differential lock lever. Low range can be selected with the centre differential locked or unlocked." Wikipedia.org Samochód ten charakteryzuje się również nieprzeciętnymi parametrami terenowymi, np głębokością brodzenia 650mm, z tego co widziałem Landrovery mają 700mm a stoją znacznie wyżej na kołach od Lady ... i jeszcze gwarancja 36 m-cy -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#43
|
![]() |
Dacia nie jest terenowa..
to tylko tani (budżetowy), prosty i nieduży SUV... który podobno całkiem dobrze radzi sobie w "terenie". http://www.youtube.com/watch?v=Q3_iV_igj5g |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
Dacia nie jest terenowa.. to tylko tani (budżetowy), prosty i nieduży SUV... który podobno całkiem dobrze radzi sobie w "terenie". http://www.youtube.com/watch?v=Q3_iV_igj5g Idąc twoim tokiem myślna to większość samochodów z tego wątku nie jest terenowych ![]() Przypadkiem znalazłem inne porównanie kilku samochodów AWD, chyba tego tu jeszcze nie było, o dziwo haldex (chyba gen 2) wypada zupełnie przyzwoicie, ale to może kwestia niewielkiej masy samochodu -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
Idąc twoim tokiem myślna to większość samochodów z tego wątku nie jest terenowych ![]() Przypadkiem znalazłem inne porównanie kilku samochodów AWD, chyba tego tu jeszcze nie było, o dziwo haldex (chyba gen 2) wypada zupełnie przyzwoicie, ale to może kwestia niewielkiej masy samochodu filmik wrzucany zawsze, wszędzie, zazwyczaj dyskusja dociera do punktu, gdzie większość uznaje, że to fake na korzyść audi ( że audi ma lepsze opony że w innych jest popuszczany gaz) moim zdaniem to fake na sto procent, bo przejazd audi jest nagrywany w zupełnie inny sposób ![]() pzdr. -------------------- |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#46
|
![]() |
Idąc twoim tokiem myślna to większość samochodów z tego wątku nie jest terenowych ![]() po za Lada Niva... chyba żaden z wcześniej wymienionych. Można jeszcze dopisać do tego ewentualnie Grand Vtare któa posiada reduktor... i w zasadzie tyle. Dzisiaj już jest niewiele produkowanych seryjnie samochodów o których można powiedzieć, że są "terenówkami". Przykład: Jeep Wrangler Rubicon CYTAT Przypadkiem znalazłem inne porównanie kilku samochodów AWD, chyba tego tu jeszcze nie było, o dziwo haldex (chyba gen 2) wypada zupełnie przyzwoicie, ale to może kwestia niewielkiej masy samochodu dziwnie szybko poddał się Nissan Patrol... o wiele za szybko bez wykorzystania możliwości jakie posiada film miał coś udowodnić... i udowodnił |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
po za Lada Niva... chyba żaden z wcześniej wymienionych. Można jeszcze dopisać do tego ewentualnie Grand Vtare któa posiada reduktor... i w zasadzie tyle. Co racja to racja, z tych niewymienionych należy jeszcze wspomnieć LandRover'a Defender'a chyba najbardziej hardcore'ową terenówkę produkowaną seryjnie dziwnie szybko poddał się Nissan Patrol... o wiele za szybko bez wykorzystania możliwości jakie posiada film miał coś udowodnić... i udowodnił Mam wrażenie że tymi dużymi samochodami jechali za wolno. Patrol stanął ale nie dali mu jeszcze powalczyć tak jak np Volvo Pewnie fake tak jak piszecie -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#48
|
![]() |
Co racja to racja, z tych niewymienionych należy jeszcze wspomnieć LandRover'a Defender'a chyba najbardziej hardcore'ową terenówkę produkowaną seryjnie defender to nie jest terenówka.. to samochód użytkowy o dobrych własnościach terenowych tak samo jak większość pikapów. CYTAT Patrol stanął ale nie dali mu jeszcze powalczyć ten patrol powinien mieć blokady 100% w mostach i reduktor zatrzymać się powinien dopiero kiedy koła się zakopią lub całkowicie stracą trakcję niech audi tam podjedzie: http://www.youtube.com/watch?v=RXOPcwMnC6c nawet pierwsze BMW... jakoś dziwnie wolno jechało w przeciwieństwie do Audi |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Tue, 14 December 2010 ![]() |
defender to nie jest terenówka.. to samochód użytkowy o dobrych własnościach terenowych tak samo jak większość pikapów. To co w takim razie jest wyznacznikiem tego czy auto jest terenówką czy nie. Zawsze myślałem, że Defender jest jedną z lepszych terenówek. Krótka skrzynia jest, reduktor jest, blokada mostów jest i całkiem sensowna głębokość brodzenia też jest. Na rajdach terenowych jest całkiem sporo Land Roverów (w tym Defenderów) jak i jego ewolucji (Bowler). Wiem, że są to ekstremalnie przerobione auta, ale przecież baza też musi być dobra już w serii. Co do testu to błazenada. Niczym nie różni się to od reklam środków czyszczących w TV. Babka pucuje coś cały dzień zwykłym środkiem, a tu zaleje jakieś cudo i samo spływa. W pierwszym BMW wydaje mi się, że oni zwyczajnie odpuścili gaz, a potem zwyczajnie dokończyli dzieła zakopując go. Patrol to już bez komentarza... Przecież on zahamował nim samochód się zatrzymał. Widać za dobrze mu szło i wyszłoby, że jest lepszy od ich kłatro w Ałdi. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#50
|
![]() |
CYTAT To co w takim razie jest wyznacznikiem tego czy auto jest terenówką czy nie. Przeznaczenie auta i jego budowa. Defender 110 ma ładowność 1130kg i bardzo ustawną przestrzeń ładunkową ... a to chyba o czymś świadczy ![]() Nie zmienia to faktu, że ma bardzo dobre właściwości do przemieszczania się w terenie. |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
defender to nie jest terenówka.. to samochód użytkowy o dobrych własnościach terenowych tak samo jak większość pikapów. ten patrol powinien mieć blokady 100% w mostach i reduktor zatrzymać się powinien dopiero kiedy koła się zakopią lub całkowicie stracą trakcję Patrol nie ma blokady w przednim moscie ,a defender jak najbardziej jest autem terenowym. -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
Przeznaczenie auta i jego budowa. Defender 110 ma ładowność 1130kg i bardzo ustawną przestrzeń ładunkową ... a to chyba o czymś świadczy ![]() Nie zmienia to faktu, że ma bardzo dobre właściwości do przemieszczania się w terenie. A 90 ? ![]() -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#53
|
![]() |
Patrol nie ma blokady w przednim moscie ,a defender jak najbardziej jest autem terenowym. fakt, Patrol seryjnie miał tylko na tył. mój błąd co do Defendera.. to po co a aucie terenowym, tylko terenowym... taka przestrzeń ładunkowa ? Nawet sama ilość wersji jaka wyszła oraz zabudów jaka powstała na bazie Defendera świadczy o tym, że jest to auto użytkowe o bardzo dobrych właściwościach jezdnych w terenie. Koncepcją powstania Defendera była jego użytkowość i prostota w naprawach. ![]() tak samo można zadać pytanie co do pikapa.. skoro to terenówka a nie auto użytkowe.. to po co mu przestrzeń ładunkowa ? A 90 ? ![]() chodzi ci o wersję 2 osobową 90'tki ? ![]() w osobowej wersji 110 z tyłu nie masz wygodnego 3 rzędu siedzeń.. a dwie ławeczki ![]() po co w czystej terenówce możliwość jazdy 8-9 osób + bagaż ? |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
chodzi ci o wersję 2 osobową 90'tki ? ![]() Ogólnie o 90'tkę, jej kompaktowe wymiary sprawiają że jest jednym z lepszych samochodów terenowych w osobowej wersji 110 z tyłu nie masz wygodnego 3 rzędu siedzeń.. a dwie ławeczki ![]() po co w czystej terenówce możliwość jazdy 8-9 osób + bagaż ? Jest wersja 7 osobowa w układzie 2+3+2 z oddzielnymi fotelami Ale ogólnie to nie istotne bo temat miał być o napędach 4x4, przynajmniej takie było moje zrozumienie -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#55
|
![]() |
Ogólnie o 90'tkę, jej kompaktowe wymiary sprawiają że jest jednym z lepszych samochodów terenowych owszem, jest bardzo doba w terenie... podobnie jak Wrangler tylko dlaczego na bazie np. wranglera nie ma tylu różnych zabudów jak na bazie Defendera ? ![]() Jest wersja 7 osobowa w układzie 2+3+2 z oddzielnymi fotelami owszem. to tylko potwierdza to co pisałem wcześniej, że jest to samochód użytkowy o dużej ilości możliwych adaptacji (chyba jak żaden inny) |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Patrol tez jest 7 osobowy
![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
User Dołączył: Tue, 14 December 2010 ![]() |
Z Jeepów 7-osobowych to miałem okazje jechać Commanderem, ale niestety tylko na prawym fotelu. Po rozłożeniu wszystkich miejsc siedzących nie ma mowy o jakiejkolwiek przestrzeni bagażowej, ale za to 2 miejsca na samym końcu nie są takie tragiczne. Trzeba niestety nogi trzymać "po turecku", ale jak spodnie nie są specjalnie ciasne to można spokojnie podróżować. Auto wygodne, choć rzekłbym, że dosyć twarde jak na terenówkę, ale to może z powodu silnika HEMI pod maską. Nawet w 7 osób (dobre 600kg ludu na pokładzie) śmiga jak rakieta. Design mocno dyskusyjny, choć mi osobiście podobają się takie kloce.
http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY Ta ławka w Defenderze to albo jako leżanka może służyć jak ktoś na jakieś dłuższe wyprawy jedzie albo żeby drwali do lasów wieść. Bo nie widzę opcji jechać na tym czymś gdzieś dalej niż kilka km leśnymi duktami. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#58
|
![]() |
ten bajer z jazdą na 2 przeciwnych kołach potrafi duuuużo samochodów
![]() nawet Dacia Duster ![]() |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Tue, 14 December 2010 ![]() |
Wiem, ale chętnie zobaczę jak Dacia i inne suvy podjadą po taką rampę nie łomocząc podwoziem. Wybacz, ale dobrze wiesz, że napęd na 4 koła można zaadaptować do każdego małego g***a, a i tak jego właściwości terenowe czy do choćby takich podjazdów będą zerowe. Były już filmiki z Audi A6 Allroad. Co z tego, że przejechało przez jakiś tam strumyczek, jak przy okazji przytarło chyba o każdy możliwy zakichany kamyczek.
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Z Jeepów 7-osobowych to miałem okazje jechać Commanderem, ale niestety tylko na prawym fotelu. Po rozłożeniu wszystkich miejsc siedzących nie ma mowy o jakiejkolwiek przestrzeni bagażowej, ale za to 2 miejsca na samym końcu nie są takie tragiczne. Trzeba niestety nogi trzymać "po turecku", ale jak spodnie nie są specjalnie ciasne to można spokojnie podróżować. Auto wygodne, choć rzekłbym, że dosyć twarde jak na terenówkę, ale to może z powodu silnika HEMI pod maską. Nawet w 7 osób (dobre 600kg ludu na pokładzie) śmiga jak rakieta. Design mocno dyskusyjny, choć mi osobiście podobają się takie kloce. http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY co tak chrobocze jak juz po lesie jedzie? rozumiem, ze mosty sa poblokowane i cos przeskakuje, ale to brzmi jakby sie przeguby ukrecaly ![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 08:59 |