![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#21
|
![]() |
Raceboy w XC90 jest haldex. Przy moich zabawach w zimę XC90 też wyskakiwał ten i jeszcze inny komunikat na liczniku, ale zazwyczaj po re-starcie znikał. Mnie osobiście bardzo denerwował moment dołączenia tyłu np na rondzie gdzie kilka razy poprostu się tego nie spodziewałem i po dołączeniu tylnej osi chciało postawić mnie bokiem ![]() to który jest tam haldex ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Wg wikipedii 2 generacji. Ja miałem model po lifcie 2007 i chyba haldexa 3 generacji ale nie jestem pewny.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#23
|
![]() |
Jak 2 generacja to by się zgadzało... bo przy 3 i 4 już nie ma takiego efektu "dołączenia"
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Raceboy w XC90 jest haldex. Przy moich zabawach w zimę XC90 też wyskakiwał ten i jeszcze inny komunikat na liczniku, ale zazwyczaj po re-starcie znikał. Mnie osobiście bardzo denerwował moment dołączenia tyłu np na rondzie gdzie kilka razy poprostu się tego nie spodziewałem i po dołączeniu tylnej osi chciało postawić mnie bokiem ![]() Zgadza się. Żeby iść pełnym bokiem V8 np. przez skrzyżowanie trzeba wbić gaz z podłogę jeszcze przed zakrętem i mocno skręcić, idzie pięknie, natomiast faktem jest, iż do mega szaleństw to się za bardzo nie nadaje. -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja ostatnio polatałem bokami S60, nić się nie zapalało i nie zepsuło, a tak z 15-20 min upalałem driftem na śniegu i było ok, jednak trzeba przyznać że pomimo że jest to już Haldex IV to do Torsena wg mnie daleko... w S4 to dopiero była zabawa na śniegu...
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
Całkiem fajne porównanie napędów 4x4 w różnych samochodach, haldex chyba 3 gen. Ale o dziwo dobrze wypada na tle konkurentów
-------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 December 2010 Skąd: Słupsk ![]() |
Ten test też jest całkiem ciekawy
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68 -------------------- No damage no fun .
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 19 January 2006 ![]() |
Ten test też jest całkiem ciekawy http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68 hehe prosze prosze gowniana honda dala rade ![]() -------------------- BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL 2008 - 12,4 street fwd rekord PL 2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D 2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Szkoda ze praktycznie nie ma niezależnych testów w motoryzacji...
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ten test też jest całkiem ciekawy http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68 To ? Porażka. Jeśli ktoś mi powie, że Audi umie podjechać, to znaczy chyba tylko tyle, że ma poważne problemy ze wzrokiem... Ale Acura dała radę ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#31
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
Ciekawa stronka: AWD Wiki
Co do Audi Q7 to różnie różni piszą, gdzieś czytałem że to jest FWD z dołączanym tyłem (takie coś ala haldex)... innym razem że tam jest stałe AWD oparte na Torsenie... S-AWC (EvoX, Outlander GT) Uwaga, trudna do zniesienia muzyczka... Mało kto pamięta o Suzuki Grand Vitara a to najbardziej terenowy samochód z tych "małych SUV" EDIT: Dodałem Suzuki -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
trzeba mieć aktywne dyfry albo tylko pseudo aktywne żeby sprostać takiej przeszkodzie.
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Czy to prawda, że Passat B5 opary jest na torsenie? Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych i modeli po lifcie?
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Czy to prawda, że Passat B5 opary jest na torsenie? Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych i modeli po lifcie? Tak Za to B6 jest na haldex'ie -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
User Dołączył: Tue, 14 December 2010 ![]() |
Mało kto pamięta o Suzuki Grand Vitara a to najbardziej terenowy samochód z tych "małych SUV" Szczególnie jak dostanie dobre opony to zero kompleksów. Byłem raz na wyprawie terenowej. Grand Vitara radziła sobie bardzo dobrze, w sumie można powiedzieć, że nie odpadała od Patrola, UAZa czy Pajero, choć jest sporo mniejsza. A co słyszeliście o Rav4? Znam dwóch właścicieli i są bardzo niezadowoleni z napędów. Sporo osób twierdzi, że to jeden z najgorszych napędów na 4 koła z jakim mieli do czynienia, a tym bardziej takie coś w SUVie to zwyczajny skandal. Mnie przekonują obie generacje Quadra Drive i ogólnie to co produkuje Jeep. Nieczęsto spotykam się z głosami krytyki dot. tych aut, a jak już to albo spalania za duże albo buja powyżej 120-140 km/h. Sam też kilka km zrobiłem GC i jakoś przypadł mi do gustu (choć tankować go nie musiałem, więc to może temu). |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Tak Za to B6 jest na haldex'ie Zatem na zimę taki pasek do polatania bokiem na pustych miejscach jest nie najgorszy? ![]() ![]() -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
A propos Torsena (Torsen style diff), znalazłem fajny filmik wyjaśniający mniej więcej jak to działa
Co do Suzuki GV to jako jedyny mały SUV ma stały napęd na 4 koła oparty na centralnym mechanizmie różnicowym. Tzn nie można go przełączyć w tryb 2wd Z tego co pisze Toyota wynika że Rav4 to jest to FWD z dołączanym tyłem zatem coś podobnego do Quashquai'a i Outlandera (poza wersją GT) "Aktywny system kontroli momentu obrotowego 4WD dzięki elektromagnetycznemu sprzęgłu optymalizuje rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią bez interwencji kierowcy, w sposób ciągły przełączając napęd z przednich kół na cztery koła. Każdy ruch pojazdu jest monitorowany przez zestaw nowoczesnych czujników, których natychmiastowa reakcja pozwala na zastosowanie odpowiedniego momentu obrotowego, co skutkuje z kolei lepszym przyspieszeniem, stabilnością i doskonałą oszczędnością paliwa. Jeśli RAV4 porusza się akurat po bezdrożach, gdzie panują ekstremalne warunki jazdy, aktywny system kontroli momentu obrotowego 4WD można zablokować za pomocą jednego przycisku LOCK. Jest to szczególnie skuteczne w sytuacji, kiedy pojazd ugrzęźnie w miejscu i któreś z kół utraci przyczepność." O tym jak się to spisuje w terenie się nie wypowiadam EDIT: Ad Rav4 -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#39
|
![]() |
CYTAT Z tego co pisze Toyota wynika że Rav4 to jest to FWD z dołączanym tyłem zatem coś podobnego do Quashquai'a i Outlandera (poza wersją GT) dodam, że w Nissanie, Mitsu i nawet w KIA Sorento (ma ten sam system) jest możliwość zblokowania napędu do coś około 40km/h i to w zupełności wystarcza dla normalnej jazdy |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
Świat się kończy eAWD nadchodzi... Haldex eAWD (pdf)
-------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:34 |