Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> 4x4 dywagacje - start od X-drive w X3, pytanie do hwojtka? :)
gość_bezduszny_*
post Tue, 07 Dec 2010 - 20:05
Post #21









CYTAT(VIP @ Tue, 07 Dec 2010 - 20:02) *
Raceboy w XC90 jest haldex. Przy moich zabawach w zimę XC90 też wyskakiwał ten i jeszcze inny komunikat na liczniku, ale zazwyczaj po re-starcie znikał.
Mnie osobiście bardzo denerwował moment dołączenia tyłu np na rondzie gdzie kilka razy poprostu się tego nie spodziewałem i po dołączeniu tylnej osi chciało postawić mnie bokiem tongue.gif

to który jest tam haldex ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Dec 2010 - 20:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
VIP
post Tue, 07 Dec 2010 - 20:13
Post #22


Super User
Dołączył: Tue, 20 February 2007
Skąd: Warszawa





Wg wikipedii 2 generacji. Ja miałem model po lifcie 2007 i chyba haldexa 3 generacji ale nie jestem pewny.

http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction


--------------------
0-100 - 2.8
100-200 - 6.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 07 Dec 2010 - 20:30
Post #23









Jak 2 generacja to by się zgadzało... bo przy 3 i 4 już nie ma takiego efektu "dołączenia"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Tue, 07 Dec 2010 - 23:52
Post #24


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





CYTAT(VIP @ Tue, 07 Dec 2010 - 20:02) *
Raceboy w XC90 jest haldex. Przy moich zabawach w zimę XC90 też wyskakiwał ten i jeszcze inny komunikat na liczniku, ale zazwyczaj po re-starcie znikał.
Mnie osobiście bardzo denerwował moment dołączenia tyłu np na rondzie gdzie kilka razy poprostu się tego nie spodziewałem i po dołączeniu tylnej osi chciało postawić mnie bokiem tongue.gif


Zgadza się. Żeby iść pełnym bokiem V8 np. przez skrzyżowanie trzeba wbić gaz z podłogę jeszcze przed zakrętem i mocno skręcić, idzie pięknie, natomiast faktem jest, iż do mega szaleństw to się za bardzo nie nadaje.


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Wed, 08 Dec 2010 - 00:18
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Ja ostatnio polatałem bokami S60, nić się nie zapalało i nie zepsuło, a tak z 15-20 min upalałem driftem na śniegu i było ok, jednak trzeba przyznać że pomimo że jest to już Haldex IV to do Torsena wg mnie daleko... w S4 to dopiero była zabawa na śniegu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Wed, 08 Dec 2010 - 13:17
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





Całkiem fajne porównanie napędów 4x4 w różnych samochodach, haldex chyba 3 gen. Ale o dziwo dobrze wypada na tle konkurentów




--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haibut
post Tue, 28 Dec 2010 - 23:31
Post #27


Rookie
Dołączył: Sun, 19 December 2010
Skąd: Słupsk





Ten test też jest całkiem ciekawy
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68


--------------------
No damage no fun .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czarna mamba
post Tue, 28 Dec 2010 - 23:51
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Thu, 19 January 2006





CYTAT(haibut @ Wed, 29 Dec 2010 - 00:31) *
Ten test też jest całkiem ciekawy
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68


hehe prosze prosze
gowniana honda dala rade biggrin.gif


--------------------
BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL
2008 - 12,4 street fwd rekord PL
2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D
2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Tue, 28 Dec 2010 - 23:53
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Szkoda ze praktycznie nie ma niezależnych testów w motoryzacji...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 28 Dec 2010 - 23:59
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(haibut @ Tue, 28 Dec 2010 - 23:31) *
Ten test też jest całkiem ciekawy
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68

To ? Porażka. Jeśli ktoś mi powie, że Audi umie podjechać, to znaczy chyba tylko tyle, że ma poważne problemy ze wzrokiem... Ale Acura dała radę smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 29 Dec 2010 - 08:01
Post #31









Audi oszukiwało wink.gif


X6 bez problemów
http://www.youtube.com/watch?v=Znb_0RPS9Eg...mp;feature=fvwp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Thu, 30 Dec 2010 - 15:11
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





Ciekawa stronka: AWD Wiki

Co do Audi Q7 to różnie różni piszą, gdzieś czytałem że to jest FWD z dołączanym tyłem (takie coś ala haldex)... innym razem że tam jest stałe AWD oparte na Torsenie...

S-AWC (EvoX, Outlander GT)

Uwaga, trudna do zniesienia muzyczka...



Mało kto pamięta o Suzuki Grand Vitara a to najbardziej terenowy samochód z tych "małych SUV"



EDIT: Dodałem Suzuki


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 30 Dec 2010 - 20:36
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





trzeba mieć aktywne dyfry albo tylko pseudo aktywne żeby sprostać takiej przeszkodzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Thu, 30 Dec 2010 - 20:47
Post #34


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





Czy to prawda, że Passat B5 opary jest na torsenie? Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych i modeli po lifcie?


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Thu, 30 Dec 2010 - 20:51
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





CYTAT(arek-lin @ Thu, 30 Dec 2010 - 20:47) *
Czy to prawda, że Passat B5 opary jest na torsenie? Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych i modeli po lifcie?

Tak
Za to B6 jest na haldex'ie


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bananowy_Joe
post Thu, 30 Dec 2010 - 21:17
Post #36


User
Dołączył: Tue, 14 December 2010





CYTAT(vRS @ Thu, 30 Dec 2010 - 15:11) *
Mało kto pamięta o Suzuki Grand Vitara a to najbardziej terenowy samochód z tych "małych SUV"


Szczególnie jak dostanie dobre opony to zero kompleksów. Byłem raz na wyprawie terenowej. Grand Vitara radziła sobie bardzo dobrze, w sumie można powiedzieć, że nie odpadała od Patrola, UAZa czy Pajero, choć jest sporo mniejsza.

A co słyszeliście o Rav4? Znam dwóch właścicieli i są bardzo niezadowoleni z napędów. Sporo osób twierdzi, że to jeden z najgorszych napędów na 4 koła z jakim mieli do czynienia, a tym bardziej takie coś w SUVie to zwyczajny skandal.

Mnie przekonują obie generacje Quadra Drive i ogólnie to co produkuje Jeep. Nieczęsto spotykam się z głosami krytyki dot. tych aut, a jak już to albo spalania za duże albo buja powyżej 120-140 km/h. Sam też kilka km zrobiłem GC i jakoś przypadł mi do gustu (choć tankować go nie musiałem, więc to może temu).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Thu, 30 Dec 2010 - 21:34
Post #37


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





CYTAT(simpson @ Thu, 30 Dec 2010 - 20:51) *
Tak
Za to B6 jest na haldex'ie


Zatem na zimę taki pasek do polatania bokiem na pustych miejscach jest nie najgorszy? smile.gif Pytam z ciekawości bo może pomyślę o czymś taki na przyszłą zimę wink.gif


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Fri, 31 Dec 2010 - 00:38
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





A propos Torsena (Torsen style diff), znalazłem fajny filmik wyjaśniający mniej więcej jak to działa



Co do Suzuki GV to jako jedyny mały SUV ma stały napęd na 4 koła oparty na centralnym mechanizmie różnicowym. Tzn nie można go przełączyć w tryb 2wd

Z tego co pisze Toyota wynika że Rav4 to jest to FWD z dołączanym tyłem zatem coś podobnego do Quashquai'a i Outlandera (poza wersją GT)

"Aktywny system kontroli momentu obrotowego 4WD
dzięki elektromagnetycznemu sprzęgłu optymalizuje
rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną
osią bez interwencji kierowcy, w sposób ciągły przełączając
napęd z przednich kół na cztery koła
. Każdy ruch pojazdu
jest monitorowany przez zestaw nowoczesnych czujników,
których natychmiastowa reakcja pozwala na zastosowanie
odpowiedniego momentu obrotowego, co skutkuje
z kolei lepszym przyspieszeniem, stabilnością i doskonałą
oszczędnością paliwa.
Jeśli RAV4 porusza się akurat po bezdrożach, gdzie panują
ekstremalne warunki jazdy, aktywny system kontroli
momentu obrotowego 4WD można zablokować za pomocą
jednego przycisku LOCK. Jest to szczególnie skuteczne
w sytuacji, kiedy pojazd ugrzęźnie w miejscu i któreś z kół
utraci przyczepność."


O tym jak się to spisuje w terenie się nie wypowiadam


EDIT: Ad Rav4


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 31 Dec 2010 - 07:38
Post #39









CYTAT
Z tego co pisze Toyota wynika że Rav4 to jest to FWD z dołączanym tyłem zatem coś podobnego do Quashquai'a i Outlandera (poza wersją GT)

dodam, że w Nissanie, Mitsu i nawet w KIA Sorento (ma ten sam system) jest możliwość zblokowania napędu do coś około 40km/h
i to w zupełności wystarcza dla normalnej jazdy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Sat, 01 Jan 2011 - 02:34
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





Świat się kończy eAWD nadchodzi... Haldex eAWD (pdf)


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:34