Robert Kubica, kariera i dyskusje na ten temat. |
Robert Kubica, kariera i dyskusje na ten temat. |
Sun, 17 Mar 2019 - 21:20
Post
#5481
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
IMO Robert w koncu to zrobił, odpędził jakies demony
juz wie ze moze jezdzić jak wczesniej i stąd ulga ze skoro dojechał w takich złych okolicznościach i tempo miał niesprawnym bolidem jak Russel momentami to czuje ze bedzie dobrze to jest chyba najważniejsze, że wrócił i dał rade to było dla niego chyba dużym wyzwaniem, bo nie jest to gośc który stawa sobie niskie cele Williams tak naprawde jeszcze testuje, moze to i dobrze ze nie ma ogromnej presji na Kubicy, my jako kibice tez musimy troche odpuscić i poczekać jeszcze troche na wyniki.. jesli bedą małe postępy cały czas (Williamsa i Kubicy) to tez bedzie sie z czego cieszyc chodzi mo stint na miekkich kiedy RUS i KUB przejechali po 16 kółek mając w miare czysty tor -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 17 Mar 2019 - 21:20
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 17 Mar 2019 - 21:53
Post
#5482
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Gdzie wrzucają takie fajne analizy?
-------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 09:14
Post
#5483
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Patrząc na wyniki to można się załamać ale...
można wyciągnąć kilka pozytywów. 1. Robert udowodnił ostatecznie, że jest w stanie przejechać cały dystans wyścigu 2. Williams dzięki ukończeniu wyścigu przez 2 kierowców zebrał cenne dane w kontekście poprawy bolidu. 3. Williams można powiedzieć oficjalnie znalazł przyczynę problemu z bolidem i wydaje się, że ten problem jest możliwy do wyeliminowania. 4. Może to zabrzmi jak żart ale biorąc pod uwagę okoliczności to tempo Roberta było całkiem niezłe. Tutaj małe rozwinięcie. Jak RK stracił przednie skrzydło to wiadomo było, że dojedzie hen daleko nawet za GR. Jazda całe okrążenie bez skrzydła i dodatkowy pit-stop to strata prawie minuty i wiadomo było, ze jak wyjedzie to po kilku-kilkunastu okrążeniach zostanie dopadnięty przez cały "peleton". Na pierwszym stincie chyba więcej było okrążeń, że tracił z powodu konieczności ustąpienia komuś miejsca niż przejechanych normalnym tempem wyścigowym. Czasami tracił nawet ponad 5 sek na okrążeniu. Co do samego tempa wyścigowego (kiedy mieli czysty tor) to tempo GR i RK było bardzo zbliżone. Wydaje mi się, że GR był odrobinę szybszy ale głównie na pierwszym stincie i to o jakieś 0,3-0,4 sek na okrążeniu. Na drugim stincie tempo obu kierowców było bardzo zbliżone a tempro RK pod koniec stintu było nawet lepsze. Biorąc pod uwagę, że RK jechał z uszkodzoną podłogą, przednim skrzydłem "w nie najlepszym stanie" oraz bez lusterka to NA TLE RUSSELA nie było źle. Oczywiście bolid GR też pewnie nie był idealny ale pewnie i tak był w lepszym stanie niż Kubicy. Niestety musimy przyjąć GR za punkt odniesienia. Niestety bo nie wiadomo do końca na co go stać. Ale biorąc pod uwagę, ze jest to gość, który pokonał w F2 Lando Norrisa, który z kolei na dzień dobry w pierwszy weekend dokopał Sainzowi (dobra możne nie dokopał ale jednak był lepszy/szybszy) to należy spodziewać się, ze mimo iż jest debiutantem to prezentuje znacznie lepsze tempo niż Stroll i Sirotkin. Wg. mnie Russel będzie w przyszłości Mistrzem Świata i to nie jeden raz (oczywiście w odpowiednim bolidzie). Tak naprawdę to tempo Kubicy w kontekście 2019 roku jest większa niewiadomą niż Russela. Po Russelu (i również Norrsie) można oczekiwać, że będzie tak samo dobry jak w zeszłym roku(albo nawet lepszy) jak Leclerc czy Gasley (choć ten ostatni był moim zdaniem zbyt wysoko oceniany). Oczywiście różnie z tym bywa (np. Palmer też miał niezłe papiery) ale to już temat na inną dyskusje. Dobrze będzie jak RK będzie trzymał tempo GR a jak będzie go w drugiej części sezonu pokonywał (na co liczę) to będzie bardzo dobrze. Ważne jest aby Williams był w stanie z kimś nawiązać walkę. Po kwalifikacjach spodziewałem się większej tragedii. Mają obecnie stratę na tempie wyścigowym ok. 1,5-2,0 sek/okrążeniu na tym konkretnie obiekcie do zespołów z "środka stawki"(4-9). W Bahrajnie może być lepiej lub nawet gorzej. Pytanie na ile Australia pomogła i jaki krok będą w stanie wykonać. W zeszłym roku w Australii było lepiej biorąc pod uwagę straty do innych ale zespól był w innym miejscu. Liczę na to, ze w ciągu miesiąca będą w stanie nadgonić na tyle, że strata zmniejszy się średnio poniżej 1 sek. i na niektórych torach będą w stanie nawiązać walkę. Dopóki nie rozwiążą "fundamentalnego problemu" z bolidem (wg. GR 2-3 miesiące) na większa poprawę moim zdaniem nie ma co liczyć. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 09:18
Post
#5484
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
3 okrążenia za zwycięzcą, 1 okrążenie za kolegą z zespołu, bez sensu decyzja o starcie na twardych oponach, zupełnie bez sensu uszkodzenie przedniego skrzydła na pierwszym zakręcie. Debiutem marzeń tego nie można nazwać.
Po raz pierwszy, odkąd oglądam F1, na starcie wpatrywałem się w tył stawki. Umknęło mi, że Bottas wyprzedził Hamiltona Trochę dziwnie ogląda się transmisję, patrząc na dół tabeli... Ogólnie słabo i beznadziejnie. Żeby chociaż z Russelem utrzymywał kontakt wzrokowy w następnych wyścigach -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 09:23
Post
#5485
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
|
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 09:41
Post
#5486
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
3 okrążenia za zwycięzcą, 1 okrążenie za kolegą z zespołu, bez sensu decyzja o starcie na twardych oponach, zupełnie bez sensu uszkodzenie przedniego skrzydła na pierwszym zakręcie. Debiutem marzeń tego nie można nazwać. Po raz pierwszy, odkąd oglądam F1, na starcie wpatrywałem się w tył stawki. Umknęło mi, że Bottas wyprzedził Hamiltona Trochę dziwnie ogląda się transmisję, patrząc na dół tabeli... Ogólnie słabo i beznadziejnie. Żeby chociaż z Russelem utrzymywał kontakt wzrokowy w następnych wyścigach Brawa dla wątpiących od samego początku Sorki ale każde uszkodzenie bolidu w kontakcie z innym jest bez sensu - chyba że uważasz że to wina Roberta (moim zdaniem incydent wyścigowy). Dla mnie nie był to beznadziejny występ a wręcz niosący sporą dawkę optymizmu. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 09:50
Post
#5487
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
chyba że uważasz że to wina Roberta (moim zdaniem incydent wyścigowy). startował z końca stawki, na twardych oponach, w dodatku jechał w zasadzie test. On z nikim nie walczył, nie miał powodu, by jechać tak blisko. Wg mnie, powinien spokojnie ruszyć z tyłu, z odpowiednim dystansem. Jedyny gorszy scenariusz, to gdyby walnął Russela.Wg mnie, to Kubica popełnił błąd na 1-szym zakręcie, niepotrzebnie ścigając się z Russelem. A może po prostu brakło mu wyczucia, czy refleksu? Nie ma sensu go usprawiedliwiać. Oby w następnych wyścigach było lepiej. PS. co by to się działo, gdyby Kubica pokonał Russela różnicą jednego okrążenia Media już by go przymierzały do Ferrari -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 10:48
Post
#5488
|
|
Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa |
zupełnie bez sensu uszkodzenie przedniego skrzydła na pierwszym zakręcie. Też tak uważam, lepiej by zrobił, gdyby uszkodził je później. Najlepiej tuż przed planowanym pitstopem, na ostatnim zakręcie przed zjazdem do pitlane. Baran z tego Roberta. Wg mnie, to Kubica popełnił błąd na 1-szym zakręcie, niepotrzebnie ścigając się z Russelem. Ja to już się pogubiłem. To co on ma robić, jak nie ścigać się? |
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 11:00
Post
#5489
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Gdzie wrzucają takie fajne analizy? na przykłąd tu: https://powrotroberta.pl/2019/03/hamowanie-...-australii.html Jaka to jest przyczyna? nie podają szczegółów Russel potwierdził że wiedzą co to jest ale nie może powiedzieć co dokłądnie Kubica powiedział że Russel potwierdził to o czym on mówił po testach oby tylko wiedzieli jak naprawić rok temu było o tyle gorzej z e Paddy mówił że nie wiedzą o chco chodzi bo im sie symulacje komputerowe nie zgadzają z danymi zebranymi przez kierowców -------------------- |
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 11:48
Post
#5490
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 |
startował z końca stawki, na twardych oponach, w dodatku jechał w zasadzie test. On z nikim nie walczył, nie miał powodu, by jechać tak blisko. Wg mnie, powinien spokojnie ruszyć z tyłu, z odpowiednim dystansem. Jedyny gorszy scenariusz, to gdyby walnął Russela. Wg mnie, to Kubica popełnił błąd na 1-szym zakręcie, niepotrzebnie ścigając się z Russelem. A może po prostu brakło mu wyczucia, czy refleksu? Nie ma sensu go usprawiedliwiać. Oby w następnych wyścigach było lepiej. Chyba zapominasz że w zeszłym roku zbierali dane? Robert to kierowca z krwi i kości, jak widzi miejsce to tam wjedzie, co innego że w tym sezonie są tak strasznie szerokie te skrzydła i jak niestety widać łatwo je strącić. Pamiętaj że to kierowca o głodzie ścigania się, wspomniał też że pierwszy raz od ponad 8 lat startował z linii z innymi kierowcami. A co do samej strategii to mogła wypalić jeśli byłby normalny wyścig w Australii (czytaj z SC), a że miał pecha na początku i o dziwo nie było żadnej kraksy to wyszło jak wyszło. No ale chociaż miał 1 udane wyprzedzanie, czego GR nie miał na swoim koncie po tym wyścigu |
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 11:57
Post
#5491
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
kiedyś ułamał sie kawałek skrzydła a teraz odpadają całe
podobnie u Riccardo odleciało całe, choć on przywalił konkretnie w jakiś wybój na trawie u Roberta minimalne dotkniecie i juz skrzydła nie ma dobrtze ze mają halo bo takie skrzydło to nieżle moze kosić ;( z innej beczki u Roberta brak prawej strony dyfuzora - pewnie po kwalu urwała to rozerwana opona do tego z lewej strony coś wykosił skrzydło no i brak zaslepki do wleu LPG skoro Hamilton który uszkodził kawałek podłogi stracił 30 sek do Botasa to jak widać tym bardziej tempo Roberta nie było złe pewnie nie wiemy o 90% czynników i dlatego dziwne ze Kubcia zadowolony po wyscigu bo on wie wiecej niz my i zespół tez a w przesżłości były super wyscigi kiedy był zły, bo pewnie czuł ze mogło coś pójść lepiej dla ceikawych onboardy Kubicy i Russela https://mega.nz/#!9Z8jiQKQ!wC2DeZ2o...IOXPFUnsnUUBgsM -------------------- |
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 12:22
Post
#5492
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
A co do samej strategii to mogła wypalić jeśli byłby normalny wyścig w Australii (czytaj z SC), a że miał pecha na początku i o dziwo nie było żadnej kraksy to wyszło jak wyszło. daj spokój. Williamsowi nawet cztery Safety Cary by nie pomogły. Oni mieli po kilka sekund straty na okrążeniu do najwolniejszych bolidów. Russel zaliczył wyścig bez przygód, a mimo to, został zdublowany przez poprzedzającego go kierowcę (Giovinazzi)... a ten z kolei, stracił ponad 20 sekund do następnego (Albona). Rozumiem niepoprawnych optymistów z Polski, ale zespół Williamsa ma świadomość, czym dysponuje (zeszłym roku przynajmniej mieli Alonso i Valdorna, dziś samotnie są czerwoną latarnią). Dla nich testy się jeszcze nie skończyły. Ale - zderzenie obu Williamsów to chyba byłby jedyny powód, dla którego oba auta zaistniałyby w relacji z wyścigu we wszystkich telewizjach Generalnie słabo to wygląda. Obyśmy w tym sezonie mieli jakieś powody do radości -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 13:07
Post
#5493
|
|
Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń |
Wiecie co, takie pierdoły o zachowaniu Roberta w pierwszym zakręcie i o bezsensownej strategii startu na twardych oponach na tym forum to wstyd. Wystarczy zapoznać się z tym co Robert mówił w wywiadach. Nawet nie trzeba być dociekliwym, jest wyłożone kawa na ławę czemu opony takie a nie inne i co się w pierwszym zakręcie wydarzyło. Takie wynurzenia, że bezsensu opony i bezsensu zachowanie to można sobie podarować bo to żenada i level Janusz czyt. totalne ignoranctwo.
-------------------- Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21 |
|
|
Mon, 18 Mar 2019 - 13:35
Post
#5494
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice |
Polacy tak maja. Wszystko wiedza z kanapy. Dziwne ze w kazdym teamie wyscigowym nie ma Polaka ktory powinien pracowac jako doradca. Specjalne stanowisko kanapa plus piwo.My jako nacja nie mozemy sie cieszyc z niczego. U juz brac pod uwage faktyczne realne mozliwosci Kubicy to w ogole nie ma powodu.
|
|
|
Tue, 19 Mar 2019 - 00:34
Post
#5495
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Wiecie co, takie pierdoły o zachowaniu Roberta w pierwszym zakręcie i o bezsensownej strategii startu na twardych oponach na tym forum to wstyd Forum jest dla wszystkich, ale dla Januszy F1 to normalne, przecież Kubica startuje aby się ścigać, wyprzedzać, wygrywać! Za 100mln polskiego podatnika, a tu dubel 2 czy trzy razy. To co on tam w ogóle robi? Bez sensu... P.S. Maciek, Kubica w niedzielę z nikim się nie ścigał, a na twardych wystartował bo na nich najmniej jeździł. Czyli ten wyścig to dla Williamsa był trening - wiesz, na luzie sprawdzali to co inni już wiedzą -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Tue, 19 Mar 2019 - 08:56
Post
#5496
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Williams wiedział, że o punkty w tym wyścigu będzie trudniej niż o główną wygraną w totolotka i potraktował ten wyścig jako sprawdzian. Przecież ostatni pit-stop Kubicy też był z punktu widzenia "strategi wyścigowej" bez sensu bo jego tempo było bardzo dobre i mógł spokojnie dojechać do mety i jego strata była by mniejsza ale to i tak nie miało znaczenia bo mieli określony plan do wykonania jak na treningach. To co wydarzyło się w pierwszym zakręcie to dla mnie zwykły pech. Swoją drogą te nowe skrzydła chyba mają tendencję do urywania się w całości. Przecież przy takim de-facto dotknięciu zazwyczaj uszkodzeniu ulega jedynie niewielka część z boku skrzydła i często nie powoduje to drastycznego spadku tempa i nawet czasem tego nie wymieniają podczas pit-stopu albo czekają na planowany-pit stop. Riccardo pojechał konkretnie i nie zdziwiłem się , że skrzydło odleciało ale u Kubicy albo Williams posklejał wszystko na super-glu albo nowe skrzydła tak mają i może być ciekawie w przyszłosci.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Tue, 19 Mar 2019 - 17:49
Post
#5497
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
pojawił sie kawałek filmu gdzie widac onboard Roberta z momentu kolizji z Gasy gdzie traci skrzydło
https://www.instagram.com/p/BvMnsylgj4Y/ niewiele za dużo to nie widać -------------------- |
|
|
Wed, 20 Mar 2019 - 07:22
Post
#5498
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
OT: Bez kitu ale chyba te motorki wyścigowe, pochylone w jedną stronę, wydają bardziej rasowe dźwięki
|
|
|
Wed, 20 Mar 2019 - 18:30
Post
#5499
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
start z helikoptera
https://streamable.com/hguv9 widać tu wiecej, dobry start Kubicy, potem brak przyczepności no i moment kolizji z gaslym... no coż mało brakło niestety -------------------- |
|
|
Thu, 21 Mar 2019 - 10:51
Post
#5500
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec |
Widać, ze Sainz pojechał nieco inną asekuracyjną linią unikając wyjazdu na tarki co zmusiło Gasleya do wykonania nieplanowanej nagłej zmiany toru jazdy czego konsekwencją było zahaczenie o bolid Williamsa (lub zahaczenie bolidu Williamsa o tylne koło Red Bulla jak kto woli). Incydent wyścigowy jakich wiele. Tym razem trafiło na Roberta (i Galey-a ale on nie ucierpiał). Czasami nie da się ani przewidzieć ani uniknąć kolizji - zwłaszcza na starcie.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 21:11 |