Shoutbox 0 nowych PW 


351 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Robert Kubica, kariera i dyskusje na ten temat.
Erhabe
post Tue, 08 Feb 2011 - 17:17
Post #321


Forum Killer
Dołączył: Sat, 28 May 2005
Skąd: Elbląg





Slyszalem o jakims niegroznym urazie stopy, uszkodzonej rzepce i albo zlamaniu kosci udowej, albo o zlamaniu glowki kosci udowej, albo to i to. W kazdym razie to sa informacje od naszych cudownych mediow, wiec warto by to skonfrontowac z oswiadczeniami lekarzy.


--------------------
Wojtek

F4R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Feb 2011 - 17:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_mst_*
post Tue, 08 Feb 2011 - 17:20
Post #322









CYTAT(Erhabe @ Tue, 08 Feb 2011 - 17:17) *
Slyszalem o jakims niegroznym urazie stopy, uszkodzonej rzepce i albo zlamaniu kosci udowej, albo o zlamaniu glowki kosci udowej, albo to i to. W kazdym razie to sa informacje od naszych cudownych mediow, wiec warto by to skonfrontowac z oswiadczeniami lekarzy.


Lekarze mówili o główce kości udowej.

Mnie ciekawi jak ta bariera dotknęła ręki RK, skoro przeszła przez całe auto i jeszcze trochę, a nie ucięła na swojej drodze do przebicia samochodu na wylot ręki RK - tylko zrobiła to w mniejszym stopniu. RK widocznie klasycznie jak w Kanadzie nie zacisnął pięści na klatce, albo w ogóle nie spodziewał się, że ta barierka tak fatalnie wbije się w samochód.

Świetne, że z Jakubem jest wszystko w porządku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 08 Feb 2011 - 17:34
Post #323


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(mst @ Tue, 08 Feb 2011 - 17:20) *
Mnie ciekawi jak ta bariera dotknęła ręki RK, skoro przeszła przez całe auto i jeszcze trochę, a nie ucięła na swojej drodze do przebicia samochodu na wylot ręki RK - tylko zrobiła to w mniejszym stopniu. RK widocznie klasycznie jak w Kanadzie nie zacisnął pięści na klatce, albo w ogóle nie spodziewał się, że ta barierka tak fatalnie wbije się w samochód.

Świetne, że z Jakubem jest wszystko w porządku.


To cud, pewnie prowadził lewą jak zwykle a prawą na drążku trzymał i gdzieś tam wbiła się bariera, taki mój longshot.

http://cache.daylife.com/imageserve/0erhdhB1xS0bO/610x.jpg
Tu widać jak wygląda zakońćzenie barierki, nie wiem w jakim stopniu stało się to przed uderzeniem w rękę(komora silnika) a w jakim po (klatka, tylna klapa), ale widać mniej-więcej przyczynę zmiażdżenia a nie ucięcią, dzięki Bogu!

Co do Hołka-zgadzam się, naprawdę piękna postawa. Dziennikarza trochę obronie, nie zadaje przyjemnych pytań, ale taka jego dola.

PS +1


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_toivias_*
post Tue, 08 Feb 2011 - 17:40
Post #324









lagadula czy on-board z Waszego przejazdu będzie upubliczniony ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Tue, 08 Feb 2011 - 17:57
Post #325


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





CYTAT("cowboy")
Łysy: nikt raczej nie przewiduje ze sie wbije blacha lub inny ostry element długi na 3 metry w samochód, żeby robić jakiegoś pancerne przegrody
prędzej bym się spodziewał weryfikacji projektów tych barier ochronnych..

to był przypadek jeden na milion - jak widac na symulacji - żeby auto wbiło się w bariere i nadziało na osłonę..


Na tym polega dbanie o bezpieczenstwo, aby eliminowac wszystkie potencjalne zagrozenia. Przy dobrym czolowym dzwonie nie pomoze klatka, silnik wjedzie do kabiny. Zreszta sam zobacz jak to wyglada...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
frantic999
post Tue, 08 Feb 2011 - 18:42
Post #326


User
Dołączył: Fri, 27 March 2009
Skąd: Jaworzno





a mi się wydaje że prędzej silnik "wjedzie" pod kabinę niż do niej....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 08 Feb 2011 - 18:46
Post #327


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Lysy @ Tue, 08 Feb 2011 - 17:57) *
Na tym polega dbanie o bezpieczenstwo, aby eliminowac wszystkie potencjalne zagrozenia. Przy dobrym czolowym dzwonie nie pomoze klatka, silnik wjedzie do kabiny. Zreszta sam zobacz jak to wyglada...


no ale na takie zderzenie z przeszkodą Fabia jest przygotowana, przeciz silnik nie wjechał do kabiny
nie da sie zrobić takiej grodzi pancernej żeby taka ostra osłona ustawiona na sztorc nie przebiła nadwozia przy masie z jaką auto naciera

tu dla przykładu podobnie przykry wypadek w Grecji z udziałem R8

http://autofoto.pl/blogs/brevka/archive/20...k-w-grecji.aspx

pogooglałem troche i w samym motorsporcie było duzo tragicznych wypadków z udzialem barier armco słuzących do zabezpieczeń tras wyscigowych, torowych..
ile w normalnym ruchu ulicznym nie wiadomo...

z tymi barierami pewnie jak z pasami w 99% przypadków ratują , a czasami jednak działają niekorzystnie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Tue, 08 Feb 2011 - 18:53
Post #328


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





http://www.radiomerkury.pl/informacje/spor...cie-kubicy.html

wydaje mi się, że tego nie było jeszcze tutaj, wrzucam bo merkury to lokalne radio i nie każdy może wiedzieć.

w sumie nic wielkiego...


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:07
Post #329


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





19:30 Lagadula na tvn 24 na żywo, może kogoś to zainteresuje.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:28
Post #330


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





No wlasnie caly problem cowboy polega na tym, ze da sie zrobic i to bez zadnego problemu. Wtedy taka bariera poszlaby pod auto. A w tym przypadku silnik nie wjechal bo przeciez nie bylo silnego uderzenia centralnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mst_*
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:36
Post #331









Pochanke daje takie z dup* pytania, że szkoda mi lagaduli, jakby w ogóle niezapoznana z sytuacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
microlot
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:43
Post #332


Super User
Dołączył: Tue, 17 October 2006
Skąd: wawa





Widać ze Jakub już ma dosyć tych pier%#* dziennkarzy i beznadziejnych pytań !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:46
Post #333


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





Początek kiepski, głupie pytania, potem już troche lepiej...


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:47
Post #334









CYTAT(Lysy @ Tue, 08 Feb 2011 - 19:28) *
No wlasnie caly problem cowboy polega na tym, ze da sie zrobic i to bez zadnego problemu. Wtedy taka bariera poszlaby pod auto. A w tym przypadku silnik nie wjechal bo przeciez nie bylo silnego uderzenia centralnie.

podejrzewam, że kwestia kąta pod jakim by taka bariera uderzyła o zabezpieczenie. jeżeli jakimś cudem zrobiła by to prostopadle... to mogła by przebić.
u Roberta też zdarzyła się rzecz bardzo mało prawdopodobna

z drugiej strony chcąc zabezpieczyć samochód trzeba było zrobić z niego "coś co było by pancerne i ważyło ze 2 lub 3 tony"
po co robić mega przegrody, skoro można zginąć od kawałka gałęzi.. przykład

niestety, ryzyko poniesienia śmierci jest zawsze a szczególnie w przypadku sportów motorowych
jeżeli ktoś tego nie akceptuje to nie bierze udziału
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Norbi1
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:50
Post #335


Forum Killer
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: Otrębusy





Nie orientujecie się,czy gdzieś będzie ten wywiad z tvn24?


--------------------
[b]RS4[/b]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:53
Post #336


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





Pewnie na ich stronie ale to chyba dzień po wstawiają


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Norbi1
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:55
Post #337


Forum Killer
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: Otrębusy





CYTAT(SajneK @ Tue, 08 Feb 2011 - 19:53) *
Pewnie na ich stronie ale to chyba dzień po wstawiają

Ok już mam http://www.tvn24.pl/2410816,0,0,1,1,fakty-...tach,wideo.html


--------------------
[b]RS4[/b]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:57
Post #338


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Wystarczajaca ochrone zapewnilyby grube panele z PA6 ustawone pod odpowiednimi katami.. Masa auta wzroslaby nieznacznie. Kierunek do przodu jest kierunkiem wyroznionym w aucie, tym bardziej dziwia mnie takie bledy konstrukcyjne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 08 Feb 2011 - 19:59
Post #339


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Lysy @ Tue, 08 Feb 2011 - 19:28) *
No wlasnie caly problem cowboy polega na tym, ze da sie zrobic i to bez zadnego problemu. Wtedy taka bariera poszlaby pod auto. A w tym przypadku silnik nie wjechal bo przeciez nie bylo silnego uderzenia centralnie.


mozna z rajdówki zrobić czołg opancerzony ale to nie ma sensu
bo zawsze mogła ta bariera pojśc w górę przez szybę i nie ma takich pancernych syb

IMO trzeba tak projektowac bariery żeby się nie rozpinały, zresztą Lagadula w wywiadzie wspominał o przerwie w tej osłonie - symulacja pokazywał przerwanie ciągłej oslony ?
z drugiej strony mówił ze patrzył w notatki, nieważne juz teraz

kolejny przykład z zycia bariery, która wbiła się w auto - jeszcze grubiej niz w linkowanym wczesniej R8:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/09/20/...599_634x407.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/09/20/...133_634x286.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/09/20/...554_634x370.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/09/20/...813_634x286.jpg

łatwiej projektować bezpieczne bariery, czy lepiej poruszać się czołgami po drogach i Oesach ?

CYTAT(Lysy @ Tue, 08 Feb 2011 - 19:57) *
Wystarczajaca ochrone zapewnilyby grube panele z PA6 ustawone pod odpowiednimi katami.. Masa auta wzroslaby nieznacznie. Kierunek do przodu jest kierunkiem wyroznionym w aucie, tym bardziej dziwia mnie takie bledy konstrukcyjne.


Aluminowy panel zostałby rozciety przez bariere ustawioną na sztorc przy uderzeniu z prędkością +80 km/h,
nie ma takiej mozliwości żeby płyta z aluminium wytrzymała takie uderzenie, zauwaz że bariery wyskakuja ponad silnik i tną podszybie które nie jest pancerne


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Tue, 08 Feb 2011 - 20:07
Post #340


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Latwiej poruszac sie czolgami po OS'ach niz przerobic miliony barier...

Z tego co wpiszesz widze, ze ani konstuktorem ani inzynierem nie jestes. Nie bede tu robil wykladow ale wystarczy ustawic panele pod odpowiednim katem tak zeby pelnily role odbijajaca. Podobna polka przed podszybiem rozwiazalaby takze problem pojscia gora. Jesli chodzi o przebicie przy 80 km/h to nie wiem skad masz takie dane ale to jest wartosc z sufitu absolutnie. Nie znajac wektorow sil, grubosci plyty, pedu auta, nie jestes w stanie nic powiedziec o takiej probie. Robilem proby zmeczeniowe durali i wytrzymuja duzo wiecej, niz przecietnym ludziom sie wydaje.

Do tego jak przyjrzysz sie zdjeciu, to ta bariera zawinela sie, to tak na marginesie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

351 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 11:11