![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#321
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 28 May 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
Slyszalem o jakims niegroznym urazie stopy, uszkodzonej rzepce i albo zlamaniu kosci udowej, albo o zlamaniu glowki kosci udowej, albo to i to. W kazdym razie to sa informacje od naszych cudownych mediow, wiec warto by to skonfrontowac z oswiadczeniami lekarzy.
-------------------- Wojtek
F4R |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_mst_* |
![]()
Post
#322
|
![]() |
Slyszalem o jakims niegroznym urazie stopy, uszkodzonej rzepce i albo zlamaniu kosci udowej, albo o zlamaniu glowki kosci udowej, albo to i to. W kazdym razie to sa informacje od naszych cudownych mediow, wiec warto by to skonfrontowac z oswiadczeniami lekarzy. Lekarze mówili o główce kości udowej. Mnie ciekawi jak ta bariera dotknęła ręki RK, skoro przeszła przez całe auto i jeszcze trochę, a nie ucięła na swojej drodze do przebicia samochodu na wylot ręki RK - tylko zrobiła to w mniejszym stopniu. RK widocznie klasycznie jak w Kanadzie nie zacisnął pięści na klatce, albo w ogóle nie spodziewał się, że ta barierka tak fatalnie wbije się w samochód. Świetne, że z Jakubem jest wszystko w porządku. |
|
|
![]()
Post
#323
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Mnie ciekawi jak ta bariera dotknęła ręki RK, skoro przeszła przez całe auto i jeszcze trochę, a nie ucięła na swojej drodze do przebicia samochodu na wylot ręki RK - tylko zrobiła to w mniejszym stopniu. RK widocznie klasycznie jak w Kanadzie nie zacisnął pięści na klatce, albo w ogóle nie spodziewał się, że ta barierka tak fatalnie wbije się w samochód. Świetne, że z Jakubem jest wszystko w porządku. To cud, pewnie prowadził lewą jak zwykle a prawą na drążku trzymał i gdzieś tam wbiła się bariera, taki mój longshot. http://cache.daylife.com/imageserve/0erhdhB1xS0bO/610x.jpg Tu widać jak wygląda zakońćzenie barierki, nie wiem w jakim stopniu stało się to przed uderzeniem w rękę(komora silnika) a w jakim po (klatka, tylna klapa), ale widać mniej-więcej przyczynę zmiażdżenia a nie ucięcią, dzięki Bogu! Co do Hołka-zgadzam się, naprawdę piękna postawa. Dziennikarza trochę obronie, nie zadaje przyjemnych pytań, ale taka jego dola. PS +1 -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#324
|
![]() |
lagadula czy on-board z Waszego przejazdu będzie upubliczniony ?
|
|
|
![]()
Post
#325
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT("cowboy") Łysy: nikt raczej nie przewiduje ze sie wbije blacha lub inny ostry element długi na 3 metry w samochód, żeby robić jakiegoś pancerne przegrody prędzej bym się spodziewał weryfikacji projektów tych barier ochronnych.. to był przypadek jeden na milion - jak widac na symulacji - żeby auto wbiło się w bariere i nadziało na osłonę.. Na tym polega dbanie o bezpieczenstwo, aby eliminowac wszystkie potencjalne zagrozenia. Przy dobrym czolowym dzwonie nie pomoze klatka, silnik wjedzie do kabiny. Zreszta sam zobacz jak to wyglada... ![]() |
|
|
![]()
Post
#326
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 27 March 2009 Skąd: Jaworzno ![]() |
a mi się wydaje że prędzej silnik "wjedzie" pod kabinę niż do niej....
|
|
|
![]()
Post
#327
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Na tym polega dbanie o bezpieczenstwo, aby eliminowac wszystkie potencjalne zagrozenia. Przy dobrym czolowym dzwonie nie pomoze klatka, silnik wjedzie do kabiny. Zreszta sam zobacz jak to wyglada... no ale na takie zderzenie z przeszkodą Fabia jest przygotowana, przeciz silnik nie wjechał do kabiny nie da sie zrobić takiej grodzi pancernej żeby taka ostra osłona ustawiona na sztorc nie przebiła nadwozia przy masie z jaką auto naciera tu dla przykładu podobnie przykry wypadek w Grecji z udziałem R8 http://autofoto.pl/blogs/brevka/archive/20...k-w-grecji.aspx pogooglałem troche i w samym motorsporcie było duzo tragicznych wypadków z udzialem barier armco słuzących do zabezpieczeń tras wyscigowych, torowych.. ile w normalnym ruchu ulicznym nie wiadomo... z tymi barierami pewnie jak z pasami w 99% przypadków ratują , a czasami jednak działają niekorzystnie -------------------- |
|
|
![]()
Post
#328
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
http://www.radiomerkury.pl/informacje/spor...cie-kubicy.html
wydaje mi się, że tego nie było jeszcze tutaj, wrzucam bo merkury to lokalne radio i nie każdy może wiedzieć. w sumie nic wielkiego... -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#329
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
19:30 Lagadula na tvn 24 na żywo, może kogoś to zainteresuje.
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#330
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
No wlasnie caly problem cowboy polega na tym, ze da sie zrobic i to bez zadnego problemu. Wtedy taka bariera poszlaby pod auto. A w tym przypadku silnik nie wjechal bo przeciez nie bylo silnego uderzenia centralnie.
|
|
|
gość_mst_* |
![]()
Post
#331
|
![]() |
Pochanke daje takie z dup* pytania, że szkoda mi lagaduli, jakby w ogóle niezapoznana z sytuacją.
|
|
|
![]()
Post
#332
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 October 2006 Skąd: wawa ![]() |
Widać ze Jakub już ma dosyć tych pier%#* dziennkarzy i beznadziejnych pytań !!!
|
|
|
![]()
Post
#333
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Początek kiepski, głupie pytania, potem już troche lepiej...
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#334
|
![]() |
No wlasnie caly problem cowboy polega na tym, ze da sie zrobic i to bez zadnego problemu. Wtedy taka bariera poszlaby pod auto. A w tym przypadku silnik nie wjechal bo przeciez nie bylo silnego uderzenia centralnie. podejrzewam, że kwestia kąta pod jakim by taka bariera uderzyła o zabezpieczenie. jeżeli jakimś cudem zrobiła by to prostopadle... to mogła by przebić. u Roberta też zdarzyła się rzecz bardzo mało prawdopodobna z drugiej strony chcąc zabezpieczyć samochód trzeba było zrobić z niego "coś co było by pancerne i ważyło ze 2 lub 3 tony" po co robić mega przegrody, skoro można zginąć od kawałka gałęzi.. przykład niestety, ryzyko poniesienia śmierci jest zawsze a szczególnie w przypadku sportów motorowych jeżeli ktoś tego nie akceptuje to nie bierze udziału |
|
|
![]()
Post
#335
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 30 December 2006 Skąd: Otrębusy ![]() |
Nie orientujecie się,czy gdzieś będzie ten wywiad z tvn24?
-------------------- [b]RS4[/b]
|
|
|
![]()
Post
#336
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Pewnie na ich stronie ale to chyba dzień po wstawiają
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#337
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 30 December 2006 Skąd: Otrębusy ![]() |
Pewnie na ich stronie ale to chyba dzień po wstawiają Ok już mam http://www.tvn24.pl/2410816,0,0,1,1,fakty-...tach,wideo.html -------------------- [b]RS4[/b]
|
|
|
![]()
Post
#338
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
Wystarczajaca ochrone zapewnilyby grube panele z PA6 ustawone pod odpowiednimi katami.. Masa auta wzroslaby nieznacznie. Kierunek do przodu jest kierunkiem wyroznionym w aucie, tym bardziej dziwia mnie takie bledy konstrukcyjne.
|
|
|
![]()
Post
#339
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
No wlasnie caly problem cowboy polega na tym, ze da sie zrobic i to bez zadnego problemu. Wtedy taka bariera poszlaby pod auto. A w tym przypadku silnik nie wjechal bo przeciez nie bylo silnego uderzenia centralnie. mozna z rajdówki zrobić czołg opancerzony ale to nie ma sensu bo zawsze mogła ta bariera pojśc w górę przez szybę i nie ma takich pancernych syb IMO trzeba tak projektowac bariery żeby się nie rozpinały, zresztą Lagadula w wywiadzie wspominał o przerwie w tej osłonie - symulacja pokazywał przerwanie ciągłej oslony ? z drugiej strony mówił ze patrzył w notatki, nieważne juz teraz kolejny przykład z zycia bariery, która wbiła się w auto - jeszcze grubiej niz w linkowanym wczesniej R8: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/09/20/...599_634x407.jpg http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/09/20/...133_634x286.jpg http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/09/20/...554_634x370.jpg http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/09/20/...813_634x286.jpg łatwiej projektować bezpieczne bariery, czy lepiej poruszać się czołgami po drogach i Oesach ? Wystarczajaca ochrone zapewnilyby grube panele z PA6 ustawone pod odpowiednimi katami.. Masa auta wzroslaby nieznacznie. Kierunek do przodu jest kierunkiem wyroznionym w aucie, tym bardziej dziwia mnie takie bledy konstrukcyjne. Aluminowy panel zostałby rozciety przez bariere ustawioną na sztorc przy uderzeniu z prędkością +80 km/h, nie ma takiej mozliwości żeby płyta z aluminium wytrzymała takie uderzenie, zauwaz że bariery wyskakuja ponad silnik i tną podszybie które nie jest pancerne -------------------- |
|
|
![]()
Post
#340
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
Latwiej poruszac sie czolgami po OS'ach niz przerobic miliony barier...
Z tego co wpiszesz widze, ze ani konstuktorem ani inzynierem nie jestes. Nie bede tu robil wykladow ale wystarczy ustawic panele pod odpowiednim katem tak zeby pelnily role odbijajaca. Podobna polka przed podszybiem rozwiazalaby takze problem pojscia gora. Jesli chodzi o przebicie przy 80 km/h to nie wiem skad masz takie dane ale to jest wartosc z sufitu absolutnie. Nie znajac wektorow sil, grubosci plyty, pedu auta, nie jestes w stanie nic powiedziec o takiej probie. Robilem proby zmeczeniowe durali i wytrzymuja duzo wiecej, niz przecietnym ludziom sie wydaje. Do tego jak przyjrzysz sie zdjeciu, to ta bariera zawinela sie, to tak na marginesie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 11:11 |