![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
skrzynki biegow posiadaja 5 dosyc dlugich przelozen. jak przyjdzie konkretny mroz (mieszkam na polnocy, wiec slabo), to postaramy sie zmontowac kolejny material filmowy i wtedy biedziemy mogli podyskutowac o wlasciwosciach jezdnych bimoto. klatke bedziemy sami robic, ale dopiero mysle zima przyszlego roku. teraz musimy troche nadrobic zaleglosci z nauka, pieniedzmi, praca. 16'tki chcemy wlozyc w wakacje i stanac na cwiartke po to, zeby zmierzyc czas dla wlasnej i podejzewam nie tylko ciekawosci. taki jest plan i bedziemy sie jego trymac, aktualnie najwazniejszym priorytetem sa uniballe. Fakt zapomniałem tak na prawde po co to auto zostało zbudowane , ale to takie forum po prostu i jak sie przyzwyczai do wszystkich tematów w których poruszane sa kwestie silników to tak od razu mysli sie przyszłościowo i do przodu wiec dlatego odrazu wam proponowałem Vr-a. Ale masz racje Vr-a nie bedzie i nie powinno być bo koszty sa okrutne, choćby samego remontu. Zreszta to projekt testowy wiec rozumie was w sumie. Miało odpalic a potem dopiero zabawa ![]() A auto może nie ma osiągów jakiś specjalnych bo mkII kr idzie podobnie do tego.... ale nie o to chodzi. Powiem krotko - Odwaliliście kawał pożadnej roboty. Tylko mam jedno ALE Jesli chodzi o dobor silnika to mimo że nie będziecie szukać pardyliona koni jak to wczesniej proponowałem ( taki zaped po prostu) to naprawde nie polecam wkładania 16V KR bo to sie tylko wydaje tani silnik , chyba że zamierzacie włożyc dwa strucle i takimi jeżdzić , ale one moc fabryczna to już maja za sobą dawno . Nadal myśle że jako następny silnik powinniscie włożyć 1.8T bo to wdzięczny silnik raz , a dwa tyle albo wiecej was będzie będzie kosztować doprowadzenie KR-a do serii. Pozatym pooglądajcie sobie jak wyglądaja te KR-y które sa na sprzedaż - to trupy nieziemskie w ponad 95% maja popekane głowice i inne bonusy, wiem bo kumpel szukał do corrado w końcu odpuścił temat i założył bez bólu 1.8T i zadowolony bardzo. Cena jako takiego KR-a to ok 2000zl za komplet na Swapa , 1.8T to ok 3500zl. Róznica 3 tys zl na komplecie miedzy kr a 1.8t a na dobry remont dwoch kr-ów pojdzie ta zaoszczędzona kasa jak nic. Ale tylko takie moje sugestie ![]() Powodzenia w projekcie bo jesteście chyba pierwsi w PL z BiMoto , pozatym projekt ma potencjał ( a raczej Wy ) ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
wolalbym wydac na remont kr-ów niz wsadzac 1.8T i mam to w d. ze silnik jest bardziej rozwojowy, skoro reszta naszego projektu nie jest i nigdy nie bedzie bardziej rozwojowa niz teoretyczne 300 KM. 16'tki dla mnie maja klimat, a to duzo wiecej niz cyferki, przyspieszenie, czy co tam sie komus wydaje.
300 KM kazdy glupi z turbem potrafi miec, a zrob VW i miej wolnossace 300 KM to pogadamy i wierz mi nawet za cene 350 KM nie dolozylbys turbo. orginalnego KRa wciagne bez problemu, o mokrej nawierzchni w ogole nie wspominajac. chcemy miec wolnossaka i koniec kropka ile razy to jeszcze trzeba powtarzac? jedynie nad ABFem pomyslimy i tutaj wlasnie uklon do was, bo wiem, ze macie wieksze doswiadczenie we wkladaniu roznych silnikow. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
IMO to juz nie ma większego znaczenia czy KR czy ABF, bo powinno się obydwa silniki wyremontować przed włożeniem w dokładnie takiej samej specyfikacji
moze nawet shamowac i wystroić na hamowni (tu lepiej ABF) na mozliwie podobne przebiegi krzywych (zamocować tylni silnik na przodzie na czas strojenia) gratulacje za projekt, tez jestem przeciwnikiem 1.8T, nie ma to jak wolnossaki w takim projekcie, bedą bardziej płynnie rozwijać moment, a niech w takim 1,8T nierówno będą wstawać trubiny to bedzie bardzo nerwowe auto.. największe wyzwanie to pełna synchronizacja obydwu silników, czy jest to mozliwe na jakimś SA ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
ostatnio bardzo duzo slysze o synchronizacji i zapytam sie dlaczego wszyscy taki duzy klada nacisk na to?
oczywiscie tez od tego zaczelismy, robilismy, udaje sie to za pomoca elektroniki ogarnac przy odpowiedniej czulosci przyrzadow, ale okazalo sie, ze nie trzeba ![]() jak mieliscie zajecia z mechaniki to rysowaliscie sobie pewnie jakies belki itp. wyobrazcie sobie zatem taka belke dorysujcie do niej 2 sily o tym samym kierunku i zwrocie tylko roznych wartosciach, czy belka sie wygnie, pojdzie bokiem, przewroci? nie po prostu narusujecie wypadkowa sile i belka posunie z sumowana wartoscia. tak samo jest w naszym aucie, mozemy dac z przodu vr, a z tylu rp i pojedzie. widac na filmie jak przy ruszaniu przednie kola boksuja, robia to i tyle, zmieniamy na dwojke i jest odjazd i juz silniki sie kreca tak samo. w nowym focusie rs dodali mu tylko 30 (dokladnie nie pamietam) KM na tylna os elektrycznie i tez odjezdza. zgadzam sie z tym co powiedzial cowboy o zachowaniu auta ![]() nie czaje o co chodzi z SA |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
wolalbym wydac na remont kr-ów niz wsadzac 1.8T i mam to w d. ze silnik jest bardziej rozwojowy, skoro reszta naszego projektu nie jest i nigdy nie bedzie bardziej rozwojowa niz teoretyczne 300 KM. 16'tki dla mnie maja klimat, a to duzo wiecej niz cyferki, przyspieszenie, czy co tam sie komus wydaje. 300 KM kazdy glupi z turbem potrafi miec, a zrob VW i miej wolnossace 300 KM to pogadamy i wierz mi nawet za cene 350 KM nie dolozylbys turbo. orginalnego KRa wciagne bez problemu, o mokrej nawierzchni w ogole nie wspominajac. chcemy miec wolnossaka i koniec kropka ile razy to jeszcze trzeba powtarzac? jedynie nad ABFem pomyslimy i tutaj wlasnie uklon do was, bo wiem, ze macie wieksze doswiadczenie we wkladaniu roznych silnikow. Własnie dobrze tutaj ująłeś to co chciałem Ci przekazać , ale widzę że to wiesz - VW nigdy nie miał zajebi... wolnossących tylko turbo , ew silniki z potencjałem do turbo jak VR6 ew abf , ale KR nie ze względu na mechaniczny wtrysk , ktory jest nawet nie taki zły w serii a nie do taniego modzenia i wyciskania koni z litra , trzeba swapować / kombinowac na digi wystrajać itp Chyba nie jesteś świadomy ile kosztuje zrobienie KR- na 150KM żeby miec te 300KM o których piszesz. Wydasz na same wałki + obróbke głowic tyle co na jeden silnik nie wspominając od swapie na digi , dolocie i takich tam innych ciekawych rzeczach ![]() Po prostu byłem pewny że zależy wam na bezawaryjności i prostocie 1.8T w porownaniu do modzenia KR itp Co do klimatu KR - jak dla mnie klimat to ma ale vr6 , ale kazdy ma swojego faworyta. Kr-em jeżdziłem i jedyny co w tym silniku fajne to to że sie kręci wyżej jako nieliczny z rodziny vag-ów ponad 7tys obrt , a tak to nie ma w nim nic szczególnego poza tym że strach krecić go do takich obrt bo lata swoje już ma , chyba że silnik świezo po remoncie . Jak już chcecie wyciskać moce z litra n/a to bierzcie abf-a dużo lepszy silnik i bardziej rozwojowy , lepsze zaplecze know how , w serii juz macie swoje wolnossace 300km - 2x150hp i to zazwyczaj prawie kazdy trzyma moc. Zdecydowanie bardziej polecam ABF-a od KR-a , jesli myślicie kiedyś modzić wolnossaka - btw pod turbo też jest dobry. Zrobienie ABF-a w polskich warunkach na okolice 180HP jest dość ogarniete w PL , dolot KR, soft, porting głowicy , jeszcze wałki ostrzejsze mozna zapodac. No i w ten sposob uzyskacie jakies 360KM , co przy 2x1.8T po 'głupim' sofcie dałoby ponad 400. No ale nie będzie klimatu ![]() Co do wstawania turba to brzozak2 wytlumaczył że nie ma to znaczenia . Brzozak2 - SA- to znacza Stand Alone , czyli inaczej postawić silnik na sportowym kompie. A oryginal w kosz ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ostatnio bardzo duzo slysze o synchronizacji i zapytam sie dlaczego wszyscy taki duzy klada nacisk na to? [..] mozemy dac z przodu vr, a z tylu rp i pojedzie. widac na filmie jak przy ruszaniu przednie kola boksuja, robia to i tyle, zmieniamy na dwojke i jest odjazd i juz silniki sie kreca tak samo. w nowym focusie rs dodali mu tylko 30 (dokladnie nie pamietam) KM na tylna os elektrycznie i tez odjezdza. zgadzam sie z tym co powiedzial cowboy o zachowaniu auta ![]() nie czaje o co chodzi z SA SA czyli standalone typu VEMS, pytanie moje było czy np VEMS ogarnąłby dwa silniki R4 ? ![]() ps. jakbys dał VRa z przodu a KRa z tyłu to VR byłby "hamowany" przez KRa, nie mówiąc juz o tym jakby to sie prowadziło, rózne wartości momentu w funkcji obrotów byłby przekazywane na osie.. jesli auto miałby sie dobrze prowadzic to wydaje mi się że trzeba dążyc do synchronizacji... i nie mam tu na mysli tylko ruszenia z piskiem opon na wprost.. potestujcie teraz zimą jak to lata po zakrętach ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
po prostu skrotu nie zczailem
![]() dzieki za przyblizenie wiedzy o ABF vs KR dla mnie 280 czy 360 to zadna roznica, bo poki co i tak to duzo duzo wiecej niz dieslowskie 150 FWD jakie teraz posiadam. chce sie nauczyc tym jezdzic i po to go budowalem ![]() CYTAT jedyny co w tym silniku fajne to to że sie kręci wyżej jako nieliczny z rodziny vag-ów ponad 7tys obrt dla mnie to "az", poza tym pomysl, ze masz to x2. VRy odpadaja, bo nie chce auta wazacego 1,5 tony. cowboy tez myslelismy, ze jeden moze hamować drugi, ale tak nie jest ![]() prosta sprawa podczas przyspieszania ten silniejszy pomaga temu slabszemu i wszystko sie idealnie samo "synchronizuje" po prostu ten slabszy szybciej sie wkreca niz zrobilby to meczac sie samemu. silnik spalinowy to w uproszczeniu duza poduszka powietrzna, wiec jest elastyczny na wszelkie bozdzce z zewnatrz ![]() nadal nie potrafie ocenic wlasciwosci jezdnych auta podczas pokonywania zakretow, lecz niebawem przyjda pierwsze testy i wtedy bedziemy mogli powiedziec co sie dzieje, jak auto reaguje i czy jest z nim cos ze sportowca. |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Świetny projekt, wczoraj z kolegą trafiliśmy na filmik, dziś rano chciałem znaleźć ów projekt a tu odruchowo wchodze na streetracing i juz jest hehe
![]() Czekam na kolejne update'y bo zapowiada się fajna maszyna :] -------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
nie myśleliście o wrzuceniu 2x litrowego R4 z motocykla? Albo V2?
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
nie
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Warszawa / cultstyle.pl ![]() |
qbejs ale jaki sens kupowas starego KR z lipnym wtryskiem + dokladac digi skoro w tej samej kasie masz ABF seria, bez rzezby,bez strojen ? Bez sensu
Taki wynalazek widzialem kilka lat temu w DE - mk2 Vr6 T bimoto ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Thu, 01 May 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
brzozak2 dokładnie mam takie samo zdanie na temat 1.8T . Sam mam abfa od 3 lat zrobiony na 185km (porting, doprezenie, wydech, dolot, program) jezdzi cały czas bezawaryjnie , osiągi i dzwięk też bardzo fajne.
Nie prawdą jest że każde KR jest zakatowane. Z rok temu handowałem głownie KR na allegro i przewineło mi sie przez ręce 6 sztuk na czesci i jakoś każda głowica i blok były w dobrym stanie wiec jak kręci was KR to śmiało wkładajcie i nie słuchajcie głupot że każdy jest zakatowany i do remontu. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
brzozak2 dokładnie mam takie samo zdanie na temat 1.8T . Sam mam abfa od 3 lat zrobiony na 185km (porting, doprezenie, wydech, dolot, program) jezdzi cały czas bezawaryjnie , osiągi i dzwięk też bardzo fajne. Nie prawdą jest że każde KR jest zakatowane. Z rok temu handowałem głownie KR na allegro i przewineło mi sie przez ręce 6 sztuk na czesci i jakoś każda głowica i blok były w dobrym stanie wiec jak kręci was KR to śmiało wkładajcie i nie słuchajcie głupot że każdy jest zakatowany i do remontu. blok jak najbardziej , ale glowice w tych co ogladalismy to byly zakatowane i tyle , kr ma delikatna glowice , jak ktos jeszcze gaz mial to glowica 100% mial popenkana od lpg na podcisnienie bo taka instalka nigdy nie zapewni odpowiedniego egt. Qbejs - akurat wiem dobrze co masz na mysli, pozatym Ty mówisz o 9A , a my o KR-rze podobne ale nie to samo. Na dodatek jaki jest sens kupowania KR-a albo 9A i przerabiania go na wielopunkt ? przecież to dodatkowe koszta, a pozatym jak chlopaki sami chcą się bawić w n/a to lepiej ABF , w serii juz jest 150hp a zabawy i tak będą mieć sporo z ABF żeby go zrobić na 180-190HP , walki , strojenie, kolektory itp. Nie mówie że to są złe motory , ale od 9A / KR ABF jest lepszy juz na starcie. Rozumie jednak ludzi którzy chcą pozostać przy 9A chcąc zostawić silnik na swoim miejscu bo oryginalny. A w tym projekcie można wybrać wiec ja bym brał ABF-a bo to dobry silnik z VW-jowskich wolnossaków. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Tylko ile kosztuje dobry ABF a ile kosztuje 9A nawet z Digifantem
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
panowie z calym szacunkiem, ale czy wasz slownik skonczyl sie na literze '''d''?
jesli byscie doszli do ''e'', to jestem pewien, ze nie moglibyscie ominac slowa ''empatia'', na prawde po raz kolejny, ja i inni trzezwo myslacy uzytkownicy apelujemy, by wczuc sie chociaz odrobine w nasza role, gdzie aktualnie nie mamy kasy nawet na porzadne aku!!! bedziemy rozwijac projekt w sposob racjonalny, zwiekszac moc wraz z dbaloscia o bezpieczenstwo, prowadzenie auta, naszymi skillami jako kierowcow, itd. w gre wchodzi tylko kr i tylko w serii/doprowadzony do serii, lub abf - temat uwazam za skonczony. ostre walki, twarde sprezyny popychaczy, kolektory 4-2-1 pozostawcie sobie na inny temat, bo w tym nie ma na to miejsca, jest to cenna wiedza, ale jak ktos szuka mocy za wszelka cene, my ja bierzemy w najbardziej z mozliwych pierwotny sposob. dziekuje za uwage ![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
User Dołączył: Sun, 28 November 2010 ![]() |
Czy tak, czy tak ja ten projekt podziwiam.
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
ciekawy projekt - gratulacje za doprowadzenie go do stanu jezdzenia i powodzenia w dalszym rozwoju auta.
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Niezła studencka robota.
Podzielam Wasze zdanie ,że puki nie ma kasy nie ma co tu dywagowac...jak będzie ...mozna pomyslec o 2x16v+klatka Turbo x2 dodatkowo utudni projekt bo gdzieś trzeba zmieścić icka,węże,turbo( z tyłu ciężko) Mam takie zastrzeżenie jedno...skoro tylna oś nie jest sterowana(kierowana) przekładnia kierownicza jest Wam zbedna (źródło nie potrzebnego luzu -chyba ,ze zaspawaliście ją w środku na sztywno ![]() Jakieś wloty do tylnej chłodnicy i f powietrza planujecie?? Pozdrawiam ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
wolalbym wydac na remont kr-ów niz wsadzac 1.8T i mam to w d. ze silnik jest bardziej rozwojowy A kto używa tego d. ? ![]() ![]() it's just a joke brzozak2 -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
po prostu ten slabszy szybciej sie wkreca niz zrobilby to meczac sie samemu moze glupie pytanie ale skoro jeden z jakichs powodow bedzie sie wkrecal szybciej to moze dojsc do sytuacji gdzie na jednym walisz na odcieciu podczas gdy drugi jeszcze nie jest w polowie drogi? druga sprawa, jezeli nie sa zsynchronizowane to na dobra sprawe nie ma napedu 50:50. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:15 |