Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 5 6 7  
Reply to this topicStart new topic
> Bimoto, na bazie golfa mk2
Driftman
post Mon, 28 Feb 2011 - 07:34
Post #121


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





O kur... ale pytanie laugh.gif


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Feb 2011 - 07:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
henry
post Mon, 28 Feb 2011 - 08:16
Post #122


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(zajac109 @ Sun, 27 Feb 2011 - 23:42) *
było już oceniane przez mędrców z uczelni ?


i takie głupie pytanie czy żeby tym jechać oba silniki muszą pracować? bo skrzynie są połączone "przekładnią" na stałe z tego co zauważyłem


no niestety jak DOBRZE zauwazyles nie da sie jezdzic jak silnik jeden nieodpalony jest biggrin.gif


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Div
post Mon, 28 Feb 2011 - 10:59
Post #123


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 October 2009
Skąd: Kraków





Chyba że zastosujesz siekierę do celów "rozłączenia" skrzyń wink.gif


--------------------
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Mon, 28 Feb 2011 - 18:33
Post #124


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





tylna skrzynie rozlaczamy z kabiny, z przednia jest troche gorzej, ale juz nieraz dojezdzalismy do domu na jednym silniku.

3 kolegow juz sie obronilo, medrcy widzieli bimoto i chyba im sie podobalo. jeszcze ja zostalem "do golenia" 18 III smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łukasik
post Mon, 28 Feb 2011 - 19:13
Post #125


Frequent User
Dołączył: Mon, 18 April 2005





w 2007 bylem na Blasen w Lausnitz rungu. I tam widzialem jak taki mk2 latal na cwiarze z dwoma VR6T... az zrobilem zdjecie... dla potomnosci wink.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Tue, 08 Mar 2011 - 16:42
Post #126


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007







teraz juz wiemy skad przyspieszenie 8 sekund do setki smile.gif

pozostalo jedynia schamowac kazdy z silnikow osobno na podwoziowej i bedzie wiadomo, czy laczna moc jest wynikiem niskiej sprawnosci calkowitej ukladu napedowego, czy nasze RPki to zajechane smietniki tongue.gif . osobiscie wolalbym to drugie wytlumaczenie.

masa 1140 kg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Tue, 08 Mar 2011 - 17:59
Post #127


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





mozesz poprzec czyms konstruktywnym swoje domysly?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szwagier
post Tue, 08 Mar 2011 - 18:40
Post #128


Rookie
Dołączył: Tue, 30 November 2010





CYTAT(Cieniu @ Tue, 08 Mar 2011 - 17:21) *
myśle że straty mocy są w napędach bo moment jak na te silniki ładny.


Wzór na moc - P=omega x T
P - moc [W]
omega - Prędkość kątowa - (3.14xn)/30 - [Rad/s]
n - obroty na mintę
T - moment obrotowy [Nm]

Jak wynika z powyższego - moc zależy od momentu i prędkości obrotowej.
Czyli moc jest ściśle związana z momentem... powyższe dywagacje nie mają sensu biggrin.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szwagier
post Tue, 08 Mar 2011 - 19:01
Post #129


Rookie
Dołączył: Tue, 30 November 2010





CYTAT(brzozak2 @ Tue, 08 Mar 2011 - 16:42) *
pozostalo jedynia schamowac kazdy z silnikow osobno na podwoziowej i bedzie wiadomo, czy laczna moc jest wynikiem niskiej sprawnosci calkowitej ukladu napedowego, czy nasze RPki to zajechane smietniki tongue.gif . osobiscie wolalbym to drugie wytlumaczenie.


Nasze RP'ki to zajechane śmietniki biggrin.gif, na szczęście to pozytywne wieści, bo oznaczają że może być lepiej... duuuużo lepiej biggrin.gif

Odnośnie sprawności rozważmy następujacy przypadek: (obydwa przypadki mają taką samą charakterystykę mocy/momentu).

1) Jeden silnik o mocy P1max=150 KM, i momęcie T1max=270 Nm i sprawności przeniesienia napędu u1=0.9
Moc na kołach: P1=P1max*u1=150*0.9=135 KM
Moment na kołach: T1=T1max*u1=270*0.9=243 Nm

2) Dwa silniki - Ps1max=75 KM, Ts1max=135 Nm, us1=0.9 oraz Ps2max=75 KM, Ts2=135 Nm, us2=0.9
Moc na kołach: P2= Ps1max*us1 + Ps2max*us2= 75*0.9+75*0.9= 135 KM
Moment na kołach: T2=Ts1*us1 +Ts2*us2= 135*0.9+135*0.9= 243 Nm

Wniosek jest jeden - Poprostu dodawanie.

A żeby nie było niedomówek po pomiarach na hamowni każdego z silników, to trzeba je zrobić w ten sam sposób co teraz bo inaczej wyniki mogą być obarczone sporym błędem wynikającym z zastosowania dwóch różnych metod. Można też powtórzyć pomiar obydwu, a następnie zrobić pomiar każdego z osobna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Tue, 08 Mar 2011 - 21:14
Post #130


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





jakby ktos chcial poogladac, jak dorzuce KRa to edytuje post.
stad: http://217.96.20.91/pdf/200506s15.pdf wzialem wykres dla seryjnego RP (nie byl w najlepszym stanie, ale nie chcialo mi sie lepszego szukac).



przyspieszenie w funkcji predkosci jazdy samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szwagier
post Tue, 08 Mar 2011 - 21:26
Post #131


Rookie
Dołączył: Tue, 30 November 2010





Ładnie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Mon, 04 Apr 2011 - 12:52
Post #132


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





dzisiaj w raporcie na tvn turbo o 18:00 i 19:25 bedzie reportaz o bimoto.

jakby komus sie udalo to prosze nagrac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 04 Apr 2011 - 23:59
Post #133


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





reportaż fajny ale panowie te pseudo bączki to porażka zbędne były... opinia mojej slubnej. A tak fajna zabawka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Tue, 05 Apr 2011 - 08:24
Post #134


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





to samo powiedzialem i mialem nadzieje, ze akurat tego nie puszcza laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szwagier
post Tue, 05 Apr 2011 - 19:49
Post #135


Rookie
Dołączył: Tue, 30 November 2010





BiMoto w TVN Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=KqxTvIA66vA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek_vw
post Wed, 11 May 2011 - 22:53
Post #136


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Kraków





widze że wszystcy czepiaja sie silników które zawsze mozna wymienić ja mam inne pytania smile.gif

cała ta konstrukcja dość lichawo wygląda przynajmniej mocowanie wózka dolnego nie dało sie wykorzystać budy z syncro golfa lub chociaż wykonać jakąś rame zeby to wszystko sie trzymało i wygladalo solidnie obawiam sie że po pewnym czasie to wszystko może pekać ?? Przy twardym zawiasie nie lepiej było przespawać całe kopuły a nie tylko góry ??

ciekawi mnie jak to chcecie zarejestrować czy badaliscie juz ten temat od strony prawnej?? ( za jakis czas moze mnie spotkac podobny problem dlatego pytam )


Gratuluje samozaparcia,

pamietajcie tego czego nauczycie się przy tym projekcie nikt wam nie zabierze cool.gif




ps: kilka lat temu budowało sie takie auto w Krakowie na bazie Scirocco MKII ale chyba projekt umarł bo widziałem wtrakcie prac ale nie widziałem żeby wyjechalo sad.gif


--------------------
SCIROCCO 1.8T 20V 251Km 345NM , powered by DV-T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Thu, 12 May 2011 - 16:48
Post #137


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(grzegorzp @ Sun, 05 Dec 2010 - 10:22) *
jeszcze jakieś przykłady?
dajcie już spokój każdy wie o co chodzi

Hehehehe... zaglowiec biggrin.gif

Wspanialy projekt. Gratuluje!!!


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Wed, 25 May 2011 - 16:58
Post #138


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





CYTAT(tomek_vw @ Wed, 11 May 2011 - 22:53) *
cała ta konstrukcja dość lichawo wygląda przynajmniej mocowanie wózka dolnego nie dało sie wykorzystać budy z syncro golfa lub chociaż wykonać jakąś rame zeby to wszystko sie trzymało i wygladalo solidnie obawiam sie że po pewnym czasie to wszystko może pekać ?? Przy twardym zawiasie nie lepiej było przespawać całe kopuły a nie tylko góry ??

ciekawi mnie jak to chcecie zarejestrować czy badaliscie juz ten temat od strony prawnej?? ( za jakis czas moze mnie spotkac podobny problem dlatego pytam )

buda z syncro nie wiem w czym mialaby pomoc huh.gif .
rozwiazac mozna to na milion roznych sposobow, nic tylko robic. jak wypadnie nasz pomysl to sie za jakis czas okaze, na razie jezdzi. wciaz nie otrzasnelismy sie po studiach i nie robimy nic przy aucie poki co (przynajmniej z mojej strony).
pierwsza rzecza za jaka sie wezmiemy to prowadzenie samochodu, bo tutaj jest slabo.

cos zaczelismy dzialac w kierunku legalizacji, ale w sumie chyba nic konkretnego nie wyniklo.

EDIT 11.05.2012

wrzucam jakas fotke jak dzis golf wyglada:



nic sie nie zmienilo jesli chodzi o to co siedzi w golfie.

zycie po studiach szybko weryfikuje codziennosc i tak zostalo nas tylko 2.
w ta zime mam zamiar zajac sie bimotem tak by mozna legalnie wyjechac nim na ulice. generalnie na pierwszy ogien musi pojsc wiekszosc drutow, jak to sie uda ogarnac i dostac papiery to pozniej pomyslimy nad udoskonaleniami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 5 6 7
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:17