![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
O kur... ale pytanie
![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
było już oceniane przez mędrców z uczelni ? i takie głupie pytanie czy żeby tym jechać oba silniki muszą pracować? bo skrzynie są połączone "przekładnią" na stałe z tego co zauważyłem no niestety jak DOBRZE zauwazyles nie da sie jezdzic jak silnik jeden nieodpalony jest ![]() -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 October 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Chyba że zastosujesz siekierę do celów "rozłączenia" skrzyń
![]() -------------------- "Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
|
|
|
![]()
Post
#124
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
tylna skrzynie rozlaczamy z kabiny, z przednia jest troche gorzej, ale juz nieraz dojezdzalismy do domu na jednym silniku.
3 kolegow juz sie obronilo, medrcy widzieli bimoto i chyba im sie podobalo. jeszcze ja zostalem "do golenia" 18 III ![]() |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 18 April 2005 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
![]() teraz juz wiemy skad przyspieszenie 8 sekund do setki ![]() pozostalo jedynia schamowac kazdy z silnikow osobno na podwoziowej i bedzie wiadomo, czy laczna moc jest wynikiem niskiej sprawnosci calkowitej ukladu napedowego, czy nasze RPki to zajechane smietniki ![]() masa 1140 kg. |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
mozesz poprzec czyms konstruktywnym swoje domysly?
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
myśle że straty mocy są w napędach bo moment jak na te silniki ładny. Wzór na moc - P=omega x T P - moc [W] omega - Prędkość kątowa - (3.14xn)/30 - [Rad/s] n - obroty na mintę T - moment obrotowy [Nm] Jak wynika z powyższego - moc zależy od momentu i prędkości obrotowej. Czyli moc jest ściśle związana z momentem... powyższe dywagacje nie mają sensu ![]() |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
pozostalo jedynia schamowac kazdy z silnikow osobno na podwoziowej i bedzie wiadomo, czy laczna moc jest wynikiem niskiej sprawnosci calkowitej ukladu napedowego, czy nasze RPki to zajechane smietniki ![]() Nasze RP'ki to zajechane śmietniki ![]() ![]() Odnośnie sprawności rozważmy następujacy przypadek: (obydwa przypadki mają taką samą charakterystykę mocy/momentu). 1) Jeden silnik o mocy P1max=150 KM, i momęcie T1max=270 Nm i sprawności przeniesienia napędu u1=0.9 Moc na kołach: P1=P1max*u1=150*0.9=135 KM Moment na kołach: T1=T1max*u1=270*0.9=243 Nm 2) Dwa silniki - Ps1max=75 KM, Ts1max=135 Nm, us1=0.9 oraz Ps2max=75 KM, Ts2=135 Nm, us2=0.9 Moc na kołach: P2= Ps1max*us1 + Ps2max*us2= 75*0.9+75*0.9= 135 KM Moment na kołach: T2=Ts1*us1 +Ts2*us2= 135*0.9+135*0.9= 243 Nm Wniosek jest jeden - Poprostu dodawanie. A żeby nie było niedomówek po pomiarach na hamowni każdego z silników, to trzeba je zrobić w ten sam sposób co teraz bo inaczej wyniki mogą być obarczone sporym błędem wynikającym z zastosowania dwóch różnych metod. Można też powtórzyć pomiar obydwu, a następnie zrobić pomiar każdego z osobna. |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
jakby ktos chcial poogladac, jak dorzuce KRa to edytuje post.
stad: http://217.96.20.91/pdf/200506s15.pdf wzialem wykres dla seryjnego RP (nie byl w najlepszym stanie, ale nie chcialo mi sie lepszego szukac). ![]() ![]() ![]() przyspieszenie w funkcji predkosci jazdy samochodu |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
Ładnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
dzisiaj w raporcie na tvn turbo o 18:00 i 19:25 bedzie reportaz o bimoto.
jakby komus sie udalo to prosze nagrac. |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
reportaż fajny ale panowie te pseudo bączki to porażka zbędne były... opinia mojej slubnej. A tak fajna zabawka
|
|
|
![]()
Post
#134
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
to samo powiedzialem i mialem nadzieje, ze akurat tego nie puszcza
![]() |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
BiMoto w TVN Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=KqxTvIA66vA |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Kraków ![]() |
widze że wszystcy czepiaja sie silników które zawsze mozna wymienić ja mam inne pytania
![]() cała ta konstrukcja dość lichawo wygląda przynajmniej mocowanie wózka dolnego nie dało sie wykorzystać budy z syncro golfa lub chociaż wykonać jakąś rame zeby to wszystko sie trzymało i wygladalo solidnie obawiam sie że po pewnym czasie to wszystko może pekać ?? Przy twardym zawiasie nie lepiej było przespawać całe kopuły a nie tylko góry ?? ciekawi mnie jak to chcecie zarejestrować czy badaliscie juz ten temat od strony prawnej?? ( za jakis czas moze mnie spotkac podobny problem dlatego pytam ) Gratuluje samozaparcia, pamietajcie tego czego nauczycie się przy tym projekcie nikt wam nie zabierze ![]() ps: kilka lat temu budowało sie takie auto w Krakowie na bazie Scirocco MKII ale chyba projekt umarł bo widziałem wtrakcie prac ale nie widziałem żeby wyjechalo ![]() -------------------- SCIROCCO 1.8T 20V 251Km 345NM , powered by DV-T
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
jeszcze jakieś przykłady? dajcie już spokój każdy wie o co chodzi Hehehehe... zaglowiec ![]() Wspanialy projekt. Gratuluje!!! -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#138
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
cała ta konstrukcja dość lichawo wygląda przynajmniej mocowanie wózka dolnego nie dało sie wykorzystać budy z syncro golfa lub chociaż wykonać jakąś rame zeby to wszystko sie trzymało i wygladalo solidnie obawiam sie że po pewnym czasie to wszystko może pekać ?? Przy twardym zawiasie nie lepiej było przespawać całe kopuły a nie tylko góry ?? ciekawi mnie jak to chcecie zarejestrować czy badaliscie juz ten temat od strony prawnej?? ( za jakis czas moze mnie spotkac podobny problem dlatego pytam ) buda z syncro nie wiem w czym mialaby pomoc ![]() rozwiazac mozna to na milion roznych sposobow, nic tylko robic. jak wypadnie nasz pomysl to sie za jakis czas okaze, na razie jezdzi. wciaz nie otrzasnelismy sie po studiach i nie robimy nic przy aucie poki co (przynajmniej z mojej strony). pierwsza rzecza za jaka sie wezmiemy to prowadzenie samochodu, bo tutaj jest slabo. cos zaczelismy dzialac w kierunku legalizacji, ale w sumie chyba nic konkretnego nie wyniklo. EDIT 11.05.2012 wrzucam jakas fotke jak dzis golf wyglada: ![]() ![]() ![]() nic sie nie zmienilo jesli chodzi o to co siedzi w golfie. zycie po studiach szybko weryfikuje codziennosc i tak zostalo nas tylko 2. w ta zime mam zamiar zajac sie bimotem tak by mozna legalnie wyjechac nim na ulice. generalnie na pierwszy ogien musi pojsc wiekszosc drutow, jak to sie uda ogarnac i dostac papiery to pozniej pomyslimy nad udoskonaleniami. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:17 |