Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> Bimoto, na bazie golfa mk2
kompot
post Thu, 02 Dec 2010 - 17:17
Post #101


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





No widzę, że Colin i kilka osób ogarnia, reszta do książek tongue.gif
W skrócie jeszcze rozwinę to, co Colin napisał wcześniej:
żeby był tu problem silnika pchanego/ciągniętego, to silnik mocniejszy musiałby szybciej rozpędzać samochód, niż silnik słabszy jest w stanie rozpędzić koła samochodu wiszącego w powietrzu. A, jakby to delikatnie powiedzieć, tutaj nie ma tego problemu smile.gif


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 02 Dec 2010 - 17:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Szwagier
post Thu, 02 Dec 2010 - 18:01
Post #102


Rookie
Dołączył: Tue, 30 November 2010





Jest jedna podstawowa zasada... Silniki połączone mechanicznie traktuje się jak jeden silnik. Chamowanie jednego silnika drugim mogło by się pojawić tylko wtedy kiedy przepustnica jednego była by otwarta a drugiego zamknięta. Czy jeśli jeden koleś pcha samochód a drugi go ciągnie w tą samą stronę to przeszkadzają sobie ? Chyba że ciągnący usiądzie se na masce i zacznie jarać szluga tongue.gif Niewielka różnica prędkości obrotowych wskazana przez obrotomierze to są błędy wskazania, w przeciwnym wypadku było by tak jak ktoś opisywał przód 30 km/h, 20 km/h tongue.gif. W naszym przypadku sprzęgnięcie mechaniczne jest dopuki jest przyczepność.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Thu, 02 Dec 2010 - 18:14
Post #103


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





sądzę że cowboyowi chodzi raczej o to, że podczas pokonywania ZAKRĘTU jeżeli zmieni się proporcja oddawania mocy na koła i np. jeden silnik ma mocniejszy dół a drugi górę, to mogą się pojawiać trudne do wyczucia i opanowania tendencje, np. jak gaz jest do dechy to przy 3000obr/min jest podsterowny (duża przewaga mocy przedniego silnika) a przy 5500obr/min jest nad sterowny (duża przewaga mocy tylnego silnika) (specjalnie przerysowuję by było wiadomo o co chodzi)
stąd jak się jeździ po zakrętach to warto by samochód był przewidywalny, choć nie zsynchronizowane silniki też nie muszą automatycznie powodować, że samochód całkiem się nie prowadzi.
a do jazdy po prostej to nie ma ŻADNEGO znaczenia.

ps. to nie żaden zarzut, po prostu spostrzeżenie, a projekt w pytkę, pewnie każdy z nas już myślał o takiej konfiguracji, że jeden motor w plecaku:)smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szwagier
post Thu, 02 Dec 2010 - 19:05
Post #104


Rookie
Dołączył: Tue, 30 November 2010





Międzyinnymi dlatego właśnie nie chcemy turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Fri, 03 Dec 2010 - 00:47
Post #105


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





stalismy naczelnymi druciarzami... sad.gif niby w pozytywnym znaczeniu, ale jednak druciarzami. przynajmniej ja odebralem tak ten tekst.
http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/12/02...imoto-z-polski/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Fri, 03 Dec 2010 - 20:11
Post #106


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





CYTAT(brzozak2 @ Fri, 03 Dec 2010 - 01:47) *
stalismy naczelnymi druciarzami... sad.gif niby w pozytywnym znaczeniu, ale jednak druciarzami. przynajmniej ja odebralem tak ten tekst.
http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/12/02...imoto-z-polski/



Miedzy innymi wielu "druciarzy" z tego forum kiedyś też tak zaczynało a dzisiaj wszyscy ze skryta zazdrością i podziwem czyta jak wyciągają konie mechaniczne i budują ciekawe samochody bez worka pieniędzy własnymi rękoma smile.gif Generalnie olał bym to i szedł swoja droga !


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koryto
post Fri, 03 Dec 2010 - 22:49
Post #107


Rookie
Dołączył: Mon, 15 September 2008
Skąd: Ropniakowo





CYTAT(KFAS @ Fri, 03 Dec 2010 - 20:11) *
Miedzy innymi wielu "druciarzy" z tego forum kiedyś też tak zaczynało a dzisiaj wszyscy ze skryta zazdrością i podziwem czyta jak wyciągają konie mechaniczne i budują ciekawe samochody bez worka pieniędzy własnymi rękoma smile.gif Generalnie olał bym to i szedł swoja droga !

Dokładnie.Pozdr z kącika variantów!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sat, 04 Dec 2010 - 01:36
Post #108


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(brzozak2 @ Fri, 03 Dec 2010 - 00:47) *
stalismy naczelnymi druciarzami... sad.gif niby w pozytywnym znaczeniu, ale jednak druciarzami. przynajmniej ja odebralem tak ten tekst.
http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/12/02...imoto-z-polski/



w tymona tekscie jest powazna nuta podziwu

zasadniczo to jest pochwala a nie krytyka smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FD3S
post Sat, 04 Dec 2010 - 01:59
Post #109


User
Dołączył: Thu, 14 September 2006
Skąd: zza zakrętu





hehe jak środek był by na różowo to zaraz były by ochy i achy. odwaliliście kawałek dobrej roboty i wg mnie wygląda i popędza męsko biggrin.gif


--------------------
na nic koni kupa, gdy kierowca dupa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sat, 04 Dec 2010 - 01:59
Post #110


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Taki jest złomnikowy styl, nie przejmuj się stary, tekst jest właśnie jak najbardziej pozytywny smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sat, 04 Dec 2010 - 10:52
Post #111


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Uważam że sie pozytywnie wyrażono o BiMoto.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Sat, 04 Dec 2010 - 13:51
Post #112


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





Zamiast podawac przyklad z belka lepiej podac przyklad typowo samochodowy zeby ludzie zaczaili o co chodzi w pracy bimoto. Zepsul nam sie samochod na srodku skrzyzowania. Trzeba go zepchnac. Jestesmy raczej chuderlakami 65 kg (RP`ek w swiecie motoryzacji), wiec ciezko nam to idzie. Ale nagle przychodzi nam z pomoca przechodzien. Tez taki chuderlak jak my pcha auto razem z nami. We dwie osoby spychamy auto szybciej i latwiej ze skrzyzowania. Czy ten drugi chuderlak co nam pomaga nas hamuje albo spowalnia? Nie, pomaga nam, nawet jak na klate wyciska 10kg mniej niz my to i tak nam pomoze. Nawet gdyby pomogla nam drobna blondyneczka 50kg to i tak bedzie nam latwiej ten samochod zepchnac. Identycznie bedzie nawet gdyby pudzian bedzie musial zepchnac hummera z drogi, pomoc nawet drobnej kobiety bedzie dla niego zawsze pomoca - bardzo mala ale jednak. Przy przyspieszaniu moga byc dowolnie rozne dwa silniki, i tak slabszy pomoze mocniejszemu w przyspieszeniu, analogicznie druga osoba zawsze pomoze nam szybciej zepchnac samochod z drogi, nawet jak ta osoba jest chuda i slaba, to pomoc odczujemy. Problemem jak slusznie ktos zauwazyl moze byc jazda w zakretach gdy mamy drastycznie rozne silniki i ich charakterystyki, czyli z przodu V8 ktore po zdjeciu nogi z gazu hamuje silnikiem jakby wyrzucic kotwice, a z tylu jakas mala wiertareczke, ktora tak mocno silnkiem nie hamuje, wtedy auto moze byc bardzo nadsterowne przy puszczeniu nogi z gazu. Jednak przypominam ze mamy dwa RP`ki, ile one sie moga miedzy soba roznic jesli chodzi o opory wewnetrzne czy przebieg mocy? 1,2,3,4,5%? Roznica zadna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 04 Dec 2010 - 15:26
Post #113


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(xs @ Sat, 04 Dec 2010 - 13:51) *
Zamiast podawac przyklad z belka lepiej podac przyklad typowo samochodowy zeby ludzie zaczaili o co chodzi w pracy bimoto. Zepsul nam sie samochod na srodku skrzyzowania. Trzeba go zepchnac. Jestesmy raczej chuderlakami 65 kg (RP`ek w swiecie motoryzacji), wiec ciezko nam to idzie. Ale nagle przychodzi nam z pomoca przechodzien. Tez taki chuderlak jak my pcha auto razem z nami. We dwie osoby spychamy auto szybciej i latwiej ze skrzyzowania. Czy ten drugi chuderlak co nam pomaga nas hamuje albo spowalnia? Nie, pomaga nam, nawet jak na klate wyciska 10kg mniej niz my to i tak nam pomoze. Nawet gdyby pomogla nam drobna blondyneczka 50kg to i tak bedzie nam latwiej ten samochod zepchnac. Identycznie bedzie nawet gdyby pudzian bedzie musial zepchnac hummera z drogi, pomoc nawet drobnej kobiety bedzie dla niego zawsze pomoca - bardzo mala ale jednak. Przy przyspieszaniu moga byc dowolnie rozne dwa silniki, i tak slabszy pomoze mocniejszemu w przyspieszeniu, analogicznie druga osoba zawsze pomoze nam szybciej zepchnac samochod z drogi, nawet jak ta osoba jest chuda i slaba, to pomoc odczujemy. Problemem jak slusznie ktos zauwazyl moze byc jazda w zakretach gdy mamy drastycznie rozne silniki i ich charakterystyki, czyli z przodu V8 ktore po zdjeciu nogi z gazu hamuje silnikiem jakby wyrzucic kotwice, a z tylu jakas mala wiertareczke, ktora tak mocno silnkiem nie hamuje, wtedy auto moze byc bardzo nadsterowne przy puszczeniu nogi z gazu. Jednak przypominam ze mamy dwa RP`ki, ile one sie moga miedzy soba roznic jesli chodzi o opory wewnetrzne czy przebieg mocy? 1,2,3,4,5%? Roznica zadna.

Bardzo dobry przykład, jak go jeszcze trochę uzupełnimy, to będzie już w ogóle idealnie odzwierciedlał bimoto:)
1. pchający są przyczepieni do auta
2. w jaki sposób jeden pchający może utrudniać pchanie pojazdu drugiemu? Sam rozpędza się wolniej(bez pomocy w pchaniu) niż drugi, który sam pcha samochód.
Idealnie tongue.gif


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sat, 04 Dec 2010 - 17:31
Post #114


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Kolejnym przykładem (może nie dosłownie) może być fakt że montuje się silnik V8 i do niego silnik elektryczny o małej mocy (s-klasa chyba 20 watów) silnik ten pomaga.


Jeszcze raz gratuluje i życzę dalszych doświadczeń ( a może turbo ? laugh.gif żartuje biggrin.gif )


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Sun, 05 Dec 2010 - 01:12
Post #115


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





@szwagier juz pisal o pchaniu i ciagnieciu przez ludzi, a ja juz pisalem o focusie rs z tylna osia napedzana tylko przez silnik elektryczny wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Sun, 05 Dec 2010 - 10:22
Post #116


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





jeszcze jakieś przykłady?
dajcie już spokój każdy wie o co chodzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro86wlkp
post Sun, 27 Feb 2011 - 13:42
Post #117


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 June 2010





dzieje się coś nowego przy aucie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szwagier
post Sun, 27 Feb 2011 - 21:15
Post #118


Rookie
Dołączył: Tue, 30 November 2010





Ostatnio dzieje się niewiele... Koniec studenckiej sielanki... trzeba zapier...
Są pomysły na wiele nowych rozwiązań...
... no i rzecz jasna, na zastosowanie mocniejszych silniczków biggrin.gif
... niestety wolnego czasu brak, ale za to kasy trochę więcej niż wcześniej biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 27 Feb 2011 - 23:16
Post #119


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Znaczy dyplom na 5?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zajac109
post Sun, 27 Feb 2011 - 23:42
Post #120


Rookie
Dołączył: Sun, 27 February 2011





było już oceniane przez mędrców z uczelni ?


i takie głupie pytanie czy żeby tym jechać oba silniki muszą pracować? bo skrzynie są połączone "przekładnią" na stałe z tego co zauważyłem
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:11