![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
No widzę, że Colin i kilka osób ogarnia, reszta do książek
![]() W skrócie jeszcze rozwinę to, co Colin napisał wcześniej: żeby był tu problem silnika pchanego/ciągniętego, to silnik mocniejszy musiałby szybciej rozpędzać samochód, niż silnik słabszy jest w stanie rozpędzić koła samochodu wiszącego w powietrzu. A, jakby to delikatnie powiedzieć, tutaj nie ma tego problemu ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
Jest jedna podstawowa zasada... Silniki połączone mechanicznie traktuje się jak jeden silnik. Chamowanie jednego silnika drugim mogło by się pojawić tylko wtedy kiedy przepustnica jednego była by otwarta a drugiego zamknięta. Czy jeśli jeden koleś pcha samochód a drugi go ciągnie w tą samą stronę to przeszkadzają sobie ? Chyba że ciągnący usiądzie se na masce i zacznie jarać szluga
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
sądzę że cowboyowi chodzi raczej o to, że podczas pokonywania ZAKRĘTU jeżeli zmieni się proporcja oddawania mocy na koła i np. jeden silnik ma mocniejszy dół a drugi górę, to mogą się pojawiać trudne do wyczucia i opanowania tendencje, np. jak gaz jest do dechy to przy 3000obr/min jest podsterowny (duża przewaga mocy przedniego silnika) a przy 5500obr/min jest nad sterowny (duża przewaga mocy tylnego silnika) (specjalnie przerysowuję by było wiadomo o co chodzi)
stąd jak się jeździ po zakrętach to warto by samochód był przewidywalny, choć nie zsynchronizowane silniki też nie muszą automatycznie powodować, że samochód całkiem się nie prowadzi. a do jazdy po prostej to nie ma ŻADNEGO znaczenia. ps. to nie żaden zarzut, po prostu spostrzeżenie, a projekt w pytkę, pewnie każdy z nas już myślał o takiej konfiguracji, że jeden motor w plecaku:) ![]() |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
Międzyinnymi dlatego właśnie nie chcemy turbo.
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
stalismy naczelnymi druciarzami...
![]() http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/12/02...imoto-z-polski/ |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
stalismy naczelnymi druciarzami... ![]() http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/12/02...imoto-z-polski/ Miedzy innymi wielu "druciarzy" z tego forum kiedyś też tak zaczynało a dzisiaj wszyscy ze skryta zazdrością i podziwem czyta jak wyciągają konie mechaniczne i budują ciekawe samochody bez worka pieniędzy własnymi rękoma ![]() -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 September 2008 Skąd: Ropniakowo ![]() |
Miedzy innymi wielu "druciarzy" z tego forum kiedyś też tak zaczynało a dzisiaj wszyscy ze skryta zazdrością i podziwem czyta jak wyciągają konie mechaniczne i budują ciekawe samochody bez worka pieniędzy własnymi rękoma ![]() Dokładnie.Pozdr z kącika variantów! |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
stalismy naczelnymi druciarzami... ![]() http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/12/02...imoto-z-polski/ w tymona tekscie jest powazna nuta podziwu zasadniczo to jest pochwala a nie krytyka ![]() |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 September 2006 Skąd: zza zakrętu ![]() |
hehe jak środek był by na różowo to zaraz były by ochy i achy. odwaliliście kawałek dobrej roboty i wg mnie wygląda i popędza męsko
![]() -------------------- na nic koni kupa, gdy kierowca dupa
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Taki jest złomnikowy styl, nie przejmuj się stary, tekst jest właśnie jak najbardziej pozytywny
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Uważam że sie pozytywnie wyrażono o BiMoto.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Zamiast podawac przyklad z belka lepiej podac przyklad typowo samochodowy zeby ludzie zaczaili o co chodzi w pracy bimoto. Zepsul nam sie samochod na srodku skrzyzowania. Trzeba go zepchnac. Jestesmy raczej chuderlakami 65 kg (RP`ek w swiecie motoryzacji), wiec ciezko nam to idzie. Ale nagle przychodzi nam z pomoca przechodzien. Tez taki chuderlak jak my pcha auto razem z nami. We dwie osoby spychamy auto szybciej i latwiej ze skrzyzowania. Czy ten drugi chuderlak co nam pomaga nas hamuje albo spowalnia? Nie, pomaga nam, nawet jak na klate wyciska 10kg mniej niz my to i tak nam pomoze. Nawet gdyby pomogla nam drobna blondyneczka 50kg to i tak bedzie nam latwiej ten samochod zepchnac. Identycznie bedzie nawet gdyby pudzian bedzie musial zepchnac hummera z drogi, pomoc nawet drobnej kobiety bedzie dla niego zawsze pomoca - bardzo mala ale jednak. Przy przyspieszaniu moga byc dowolnie rozne dwa silniki, i tak slabszy pomoze mocniejszemu w przyspieszeniu, analogicznie druga osoba zawsze pomoze nam szybciej zepchnac samochod z drogi, nawet jak ta osoba jest chuda i slaba, to pomoc odczujemy. Problemem jak slusznie ktos zauwazyl moze byc jazda w zakretach gdy mamy drastycznie rozne silniki i ich charakterystyki, czyli z przodu V8 ktore po zdjeciu nogi z gazu hamuje silnikiem jakby wyrzucic kotwice, a z tylu jakas mala wiertareczke, ktora tak mocno silnkiem nie hamuje, wtedy auto moze byc bardzo nadsterowne przy puszczeniu nogi z gazu. Jednak przypominam ze mamy dwa RP`ki, ile one sie moga miedzy soba roznic jesli chodzi o opory wewnetrzne czy przebieg mocy? 1,2,3,4,5%? Roznica zadna.
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Zamiast podawac przyklad z belka lepiej podac przyklad typowo samochodowy zeby ludzie zaczaili o co chodzi w pracy bimoto. Zepsul nam sie samochod na srodku skrzyzowania. Trzeba go zepchnac. Jestesmy raczej chuderlakami 65 kg (RP`ek w swiecie motoryzacji), wiec ciezko nam to idzie. Ale nagle przychodzi nam z pomoca przechodzien. Tez taki chuderlak jak my pcha auto razem z nami. We dwie osoby spychamy auto szybciej i latwiej ze skrzyzowania. Czy ten drugi chuderlak co nam pomaga nas hamuje albo spowalnia? Nie, pomaga nam, nawet jak na klate wyciska 10kg mniej niz my to i tak nam pomoze. Nawet gdyby pomogla nam drobna blondyneczka 50kg to i tak bedzie nam latwiej ten samochod zepchnac. Identycznie bedzie nawet gdyby pudzian bedzie musial zepchnac hummera z drogi, pomoc nawet drobnej kobiety bedzie dla niego zawsze pomoca - bardzo mala ale jednak. Przy przyspieszaniu moga byc dowolnie rozne dwa silniki, i tak slabszy pomoze mocniejszemu w przyspieszeniu, analogicznie druga osoba zawsze pomoze nam szybciej zepchnac samochod z drogi, nawet jak ta osoba jest chuda i slaba, to pomoc odczujemy. Problemem jak slusznie ktos zauwazyl moze byc jazda w zakretach gdy mamy drastycznie rozne silniki i ich charakterystyki, czyli z przodu V8 ktore po zdjeciu nogi z gazu hamuje silnikiem jakby wyrzucic kotwice, a z tylu jakas mala wiertareczke, ktora tak mocno silnkiem nie hamuje, wtedy auto moze byc bardzo nadsterowne przy puszczeniu nogi z gazu. Jednak przypominam ze mamy dwa RP`ki, ile one sie moga miedzy soba roznic jesli chodzi o opory wewnetrzne czy przebieg mocy? 1,2,3,4,5%? Roznica zadna. Bardzo dobry przykład, jak go jeszcze trochę uzupełnimy, to będzie już w ogóle idealnie odzwierciedlał bimoto:) 1. pchający są przyczepieni do auta 2. w jaki sposób jeden pchający może utrudniać pchanie pojazdu drugiemu? Sam rozpędza się wolniej(bez pomocy w pchaniu) niż drugi, który sam pcha samochód. Idealnie ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Kolejnym przykładem (może nie dosłownie) może być fakt że montuje się silnik V8 i do niego silnik elektryczny o małej mocy (s-klasa chyba 20 watów) silnik ten pomaga.
Jeszcze raz gratuluje i życzę dalszych doświadczeń ( a może turbo ? ![]() ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
@szwagier juz pisal o pchaniu i ciagnieciu przez ludzi, a ja juz pisalem o focusie rs z tylna osia napedzana tylko przez silnik elektryczny
![]() |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
jeszcze jakieś przykłady?
dajcie już spokój każdy wie o co chodzi |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
dzieje się coś nowego przy aucie?
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
Ostatnio dzieje się niewiele... Koniec studenckiej sielanki... trzeba zapier...
Są pomysły na wiele nowych rozwiązań... ... no i rzecz jasna, na zastosowanie mocniejszych silniczków ![]() ... niestety wolnego czasu brak, ale za to kasy trochę więcej niż wcześniej ![]() |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Znaczy dyplom na 5?
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 27 February 2011 ![]() |
było już oceniane przez mędrców z uczelni ?
i takie głupie pytanie czy żeby tym jechać oba silniki muszą pracować? bo skrzynie są połączone "przekładnią" na stałe z tego co zauważyłem |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:11 |