Shoutbox 0 nowych PW 

KW Suspensions


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> swap mk2 1.6td na tdi
jabol01
post Sun, 28 Nov 2010 - 15:47
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 28 November 2010





witam serdecznie
posiadam golfa mk2 90r. chciałbym zrobić swap solnika na jakieś tdi.
szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem
mam kilka pytań odnośnie tego swapu;
1.jaki silnik najlepiej pasuje do golfa mk2 1Z, AHU, ALE AFN czy jakiś inny?
2.jakie mocowania do przerobienia
3.co ze skrzynią?
4.jakie sprzęgło dać?
5.co z przegubami
6.jakie najlepsze półośki i od czego

ps. w późniejszym czasie myśle o zwiększeniu mocy silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Battle Royale
post Sun, 28 Nov 2010 - 15:47
Post #


Reklama






Battle Royale
Go to the top of the page
 
Quote Post
slonik98
post Sun, 28 Nov 2010 - 16:22
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 December 2009
Skąd: Rogoźnik





wbij na vwgolf.pl tam napewno coś znajdziesz


--------------------
Był: Golf mk3 powered by PD+GT22V
Jest: Astra H Z19DTH 180/360
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabol01
post Sun, 28 Nov 2010 - 16:25
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 28 November 2010





byłem tam nic konkretniego nie znalazłem a jak napisałem ten temat to został zamknięty i mediator napisał tylko że 5 postów niżej jest podobny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabol01
post Sun, 28 Nov 2010 - 17:46
Post #4


Rookie
Dołączył: Sun, 28 November 2010





posze o więcej odpowiedzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChRzAnIu
post Sun, 28 Nov 2010 - 18:46
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.





Prosta sprawa, szukaj kompletnego Swapa AFN lub 1Z z seata toledo 1gen , sanki pasuja P&P od wlasnie tego auta , skrzynia polosie i silnik najlepiej w calosci , przelozyc i smigasz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabol01
post Sun, 28 Nov 2010 - 19:49
Post #6


Rookie
Dołączył: Sun, 28 November 2010





a co z elektryką???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MikeB
post Sun, 28 Nov 2010 - 20:09
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 16 November 2009
Skąd: Lublin





Przerabiam aktualnie (no, już kończę) temat swapu 1,9TDI z 1,6D- tyle, że w skodzie pickupie, a nie w golfie- ale silnik i mocowanie są mniej więcej w obu samochodach podobne. U mnie pod ALH (z Leona, 2002r) trzeba było zupełnie zmienić mocowania silnika, poduchy wspawać nowe (łącznie z tylną), półosie musza być skrócone (nie wiem jak będzie w golfie- ale nawet jak nie trzeba ich skracać, to masz inny wieloklin). Do tego trzeba założyć hydrauliczny wysprzęglnik (chyba, że znajdziesz sobie od razu zestaw ze sprzęgłem po lince), kompletnie przerobić mocowania chłodnicy (od 1.9 TDI jest sporo większa).
Elektryka to totalny sajgon, w Skodzinie miałem elektrykę na poziomie Żuka, a tutaj wszystko idzie do kompa.
Moja rada: kup rozbitka i przekładaj jak leci. Może wyższy koszt na początku, ale potem na pewno się opłaci.


--------------------
BMW na co dzień, SAAB na słoneczne niedziele, Pickup na wieczność.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro86wlkp
post Sun, 28 Nov 2010 - 20:21
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 June 2010





CYTAT(jabol01 @ Sun, 28 Nov 2010 - 16:25) *
byłem tam nic konkretniego nie znalazłem a jak napisałem ten temat to został zamknięty i mediator napisał tylko że 5 postów niżej jest podobny.



http://www.google.pl/custom?hl=pl&clie...mk2&spell=1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusz-kat
post Sun, 28 Nov 2010 - 20:27
Post #9


User
Dołączył: Fri, 27 April 2007





Kolego skoda pickup to zupełnie co innego niż golf 2 więc nie wprowadzaj nikogo w błąd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maron_d
post Sun, 28 Nov 2010 - 21:41
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2010
Skąd: wlkp





Że tak zapytam, w której skodzie montowali 1.6D?


--------------------
29256
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MikeB
post Sun, 28 Nov 2010 - 22:50
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 16 November 2009
Skąd: Lublin





W mojej. Seryjnie wyszła z 1.9D, a w czasie jej barwnego życia ktoś wrzucił tam 1.6. Silnik z właśnie Golfa II, więc mocowania są takie same jak w golfinie.


--------------------
BMW na co dzień, SAAB na słoneczne niedziele, Pickup na wieczność.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dudi75
post Mon, 29 Nov 2010 - 05:23
Post #12


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009





A nie lepiej odrazu zapodac cos na pompkach ( ASZ , ARL ) przecierz piszesz ze i tak bedziesz zwiekszal moc , a tu masz pozadna baze na nastepne mody . Tez kiedys myslalem o takim SWAP-ie ale zrobilem w A4 z 1Z na AWX i terza mam tam GT22 ponad 200KM . I jest OK, pozrdawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabol01
post Mon, 29 Nov 2010 - 11:44
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 28 November 2010





dudi75 a z jakiego samochodu byś proponował asz lub arl i jak się te silniki mają do modyfikacji??????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dudi75
post Mon, 29 Nov 2010 - 12:33
Post #14


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009





seat leon , ibiza ,golf 4 tam sa 130KM ASZ a 150KM ARL masz w leonie . A co do modow jak wszystko zagra ok to na GT22 peknie napewno 220KM a w takiej golinie to bedzie niezle zamiatac . To sa kapitalne silniki do dlubania poczytaj tu na forum naprawde jest tutaj na ten temat duzo . Pozdrawiam i czekam na wyniki moze i ja sie skusze wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabol01
post Mon, 29 Nov 2010 - 12:42
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 28 November 2010





dudi75 a wiesz coś o przeróbkach mocowania silnika dużo trzeba będzie rzeźbić????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slonik98
post Mon, 29 Nov 2010 - 16:37
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 December 2009
Skąd: Rogoźnik





jesli zastosujesz ori skrzynie z mk3 to obejdzie się bez rzeźby, jeśli przyjdzie CI na myśl zamontowanie 6biegowej tak jak mi to czeka Cię męcząca rzeźba.


--------------------
Był: Golf mk3 powered by PD+GT22V
Jest: Astra H Z19DTH 180/360
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabol01
post Mon, 29 Nov 2010 - 20:44
Post #17


Rookie
Dołączył: Sun, 28 November 2010





decyzja zapadłą w moim mkII zagości silnik z seata toledoI.
tylko nie wiem czy wsadzić skrzynie ori czy jaką inną.
macie może jakieś pomysły jaką skrzynie i od czego???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slonik98
post Mon, 29 Nov 2010 - 20:59
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 December 2009
Skąd: Rogoźnik





AFN (110ps) czy 1Z (90ps) ? skrzynie zostaw ori z tych silników, później nie będziesz miał problemów z wzmocnieniem sprzęgła jak już pójdziesz w góre z mocą, ale uwierz mi zrobienie z tych silników ~170ps to koszt swapa na ASZ, a tam tyle wyjdzie po samym programie. Ale to już zależy za ile uda nam się znaleźć dawcę i kto to będzie robił.


--------------------
Był: Golf mk3 powered by PD+GT22V
Jest: Astra H Z19DTH 180/360
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabol01
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:26
Post #19


Rookie
Dołączył: Sun, 28 November 2010





slonik98 a ile bym żeźbił przy asz i czy wtedy też ori skrzynie i jakie półosie???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slonik98
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:32
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 December 2009
Skąd: Rogoźnik





dajesz do asz skrzynie z mk3 i wtedy silnik siada na oryginalne mocowania, półosie wtedy wchodzą z mk3 tdi wraz z przegubami i silnik wraz z układem napędowym wisi, no jeszcze potrzebujesz mechanizm zmiany biegów z mk3 tdi bo tam jest chyba na linki a u ciebie pewnie na cięgna (chyba), potem dajesz jakiś 1000-2000zł zł komuś za elektronika i śmiga, ale zanim zaczniesz swapa podlicz to wszystko i zastanów się czy przyjmiesz taki wydatek bo kosztów bedzie jeszcze dużo, od wydechu, dolotu, filtrów, kolanek złączek gumowych itd. Zakładam, że sanki z mk2 są takie same jak w mk3, jeśli nie to moja teoria legnie w gruzach.


--------------------
Był: Golf mk3 powered by PD+GT22V
Jest: Astra H Z19DTH 180/360
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2014 - 06:34