Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Closed TopicStart new topic
> Opel Astra H 1.9 CDTI - 150km
trubadur
post Tue, 23 Nov 2010 - 19:24
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 17 October 2009





Zastanawiam sie nad kupnem takowego samochodu. Cenowo roczniki 2006 wydaja sie oscylowac wokol ~32000 co wydaje sie byc ok. Oczywiscie nie wiem czy te dostepne na allegro to nie same parchy i za dobra sztuke nie trzeba dac z 40k. Z sportowego zaciecia opel posiada system IDS+ ktory gdy wlaczony ma utwardzac zawieszenie, zmieniac reakcje silnika na pedal gazu oraz zmienia responsywnosc ukladu kierowniczego. Samochod chcialbym uzywac na codzien i nie potrzeba mi jakis kosmicznych osiagow, pewnie kilka razy do roku chcialbym pojechac z nim na tor ale to raczej od swieta. Glownie bedzie uzywany w krakowskich korkach wink.gif i kilka razy w roku w dluzszej trasie.

Czy ktos mial okazje jezdzic taki samochodem jakie wrazenia ? Co z awaryjnoscia takiego silnika po 4 latach uzytkowania ?

Dla przykladu, oferta z allegro: http://otomoto.pl/opel-astra-astra-1-9-150...-C16215407.html

Oczywiscie rozwazam inne samochody, ale chyba w tym przedziale cenowym nie znajde niczego co ma ~150km w dieselu i okolo 5 lat na karku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Nov 2010 - 19:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kubik_CDTi
post Tue, 23 Nov 2010 - 21:24
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Co tu rozkminiać, znajdujesz dobrą sztukę robisz program pod przycisk u Rogala i masz fajny samochód biggrin.gif
Jak się psują to pierdoły,a w silniku bywają problemy z osprzętem(EGR,klapy wirowe w kolektorze,patenty na to są),ale to zależy jak się trafi.
Jak na auto z belką jeździ bardzo dobrze,sztywno,ale nie żeby to było męczące w strzeleniu 800km,chyba,że sport non stop ON .
IDS+ działa,dużo Astr ma Skrętne bixenony i jest nieźle wyposażonych,poprawne auto.
Pozdr.


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trubadur
post Tue, 23 Nov 2010 - 22:43
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 17 October 2009





A jak znalezieniem zdrowego samochodu w tych pieniadzach (30000 - 33000) szukanie w stogu siana czy jest szansa ?
Na allegro wisi kilkanascie samochodow i wszystkie od handlarzy wiec wielkiego wyboru nie ma.

i co oznacza " pod przycisk u Rogala" wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 23 Nov 2010 - 23:20
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Auto ok...muszę dać małe ostrzeżenie tylko: Silnik jest fiatowski ..ale osprzęt nie do końca jest taki fajny( jak w fiacie) np: przepływkę do 1,9 16 v można kupić boscha całą lub sam wkład w oplu całą,egr-y są takie same .Dziwna jest też czułość centralki ...w fiacie dużo trudniej o tryb awaryjny...w oplu każda pierdoła powoduje ,ze jak się "czek" zaświeci to auto mamy w trybie awaryjnym.
Polecam usunięcie DPF-u po zakupie.

wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Tue, 23 Nov 2010 - 23:28
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Odradzam szukanie auta z IDS+ : to bardzo fajne ustrojstwo, ale jednocześnie bardzo mocno podraża eksploatacje, a takie "handlarskie" Astry H najprawdopodobniej nie będą miały nowych amortyzatorów, a to spory wydatek. Programy w 1,9 CDTI wychodzą fajnie, ale seryjne sprzęgła w 150-tce potrafią się szybko poddawać, więc warto mieć to na uwadze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Tue, 23 Nov 2010 - 23:41
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Szansa,jest o ile nie będziesz patrzył po jak najmłodszych rocznikach.
Zawieszenie jest bardzo trwałe,przez 100tys.km praktycznie tylko po Polskich drogach poszedł tylko jeden łącznik,ale to też nie do końca bo stukanie pojawiło się jakoś 2tygodnie po wyprzedzaniu,gdzie wyrosła mi wyrwa w drodze.
Mój skrót myślowy oznacza chiptuning w MR-Motors, gdy masz przycisk, moc jest aktywowana po włączeniu trybu sport.
Jedziesz normalnie masz te 150koni,włączasz sport i masz 180KM,fajne bo i oszczędza przeniesienie momentu i ta moc tak szybko się nie nudzi.
Odnośnie usuwania DPF,to są na forach grupowe wycinki po już chyba 500pln,ale póki chodzi uważam,że nie ma co usuwać.
IDS+,a dokładniej amortyzatory z system CDC są rzeczywiście niezbyt tanie(z tego co mi wiadomo ok.800zł za sztukę),ale nie ma co przekreślać auta z,bo w razie czego,zmienia się na zwykłe,IDS+ off i zostaje sam system z układem kierowniczym,gazem i ew. mocą.
Pozdrawiam


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Sat, 27 Nov 2010 - 00:20
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Moim zdaniem zamiast babrać się z CDC lepiej kupić bez i zainwestować te ~3000 w bardzo sensowny zawias który i sprawi, że się będzie lepiej prowadziła, to jeszcze serwis tańszy. Ale to moje zdanie i nikomu go nie narzucam.

EDIT : popatrzyłem na ceny. Na gwint Eibacha ani SPAXa może nie starczy (ok.4k zl), ale seznowne AP da radę kupić, a zresztą nie wiem czy tu i zwyly kit dobrej fiormy nie lepszy, a tu wybór jest już duży, Koni można podjąć mint in box.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 27 Nov 2010 - 10:36
Post #8









Amortyzatory od IDS+ są dość trwałe.
U mnie już około 105k zrobione i dopiero zaczyna być czuć, że "to już nie to co nowe". Myślę, że przy 150k będzie wymiana.

Kolega sprowadził VC z przebiegiem 204k 2007 rok i tam IDS+ trzyma na moim poziomie. (z tym, że jego jest ze Szwajcarii a moja tłuczona po krajowych drogach)


PS
cena jednego to około 600 pln



W silniku warto zainwestować w czyszczenie EGR i wstawienie takiej zaślepki:



Oryginał di nabycia w salonach Fiat'a za około 70-80 pln z tego co pamiętam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trubadur
post Sat, 27 Nov 2010 - 21:45
Post #9


Rookie
Dołączył: Sat, 17 October 2009





CYTAT(bezduszny @ Sat, 27 Nov 2010 - 10:36) *
Amortyzatory od IDS+ są dość trwałe.
U mnie już około 105k zrobione i dopiero zaczyna być czuć, że "to już nie to co nowe". Myślę, że przy 150k będzie wymiana.

Kolega sprowadził VC z przebiegiem 204k 2007 rok i tam IDS+ trzyma na moim poziomie. (z tym, że jego jest ze Szwajcarii a moja tłuczona po krajowych drogach)


PS
cena jednego to około 600 pln



W silniku warto zainwestować w czyszczenie EGR i wstawienie takiej zaślepki:



Oryginał di nabycia w salonach Fiat'a za około 70-80 pln z tego co pamiętam


a jaka funkcje ma pelnic ta zaslepka ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 27 Nov 2010 - 21:47
Post #10









nie pozwala zabrudzić się EGR'owi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 27 Nov 2010 - 23:10
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Nie do końca ....bo przede wszystkim ogranicza przepływ spalin do dolotu wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 27 Nov 2010 - 23:12
Post #12









no to też wink.gif
a co za tym idzie też znacznie blokuje zasyfianie dolotu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomikk81
post Thu, 02 Dec 2010 - 23:08
Post #13


User
Dołączył: Fri, 26 February 2010
Skąd: München





Kiedys Ople byly uwazane za przyzwoite auta,ale czasy sie niestety zmienily.Pytales o inne auto w tym przedziale cenowym,ok szukaj Leoska Top Sporta.Silnik ARL o mocy 150KM bez wiekszego spuszczania programem daje smialo 190ps.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Dec 2010 - 23:13
Post #14









CYTAT(tomikk81 @ Thu, 02 Dec 2010 - 23:08) *
Silnik ARL o mocy 150KM bez wiekszego spuszczania programem daje smialo 190ps.


zalewasz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trubadur
post Fri, 03 Dec 2010 - 01:27
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 17 October 2009





no tak ale Leon bedzie przed liftingiem i jego wyglad srednio mi pasuje

szczegolnie srodek:




Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Fri, 03 Dec 2010 - 01:33
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





CYTAT(trubadur @ Fri, 03 Dec 2010 - 01:27) *
no tak ale Leon bedzie przed liftingiem i jego wyglad srednio mi pasuje

szczegolnie srodek:

Dołożyć ramki wokół zegarów, polakierować środkową konsolę, może jeszcze przełożyć jakieś jasne plastiki jak są w jakiejś wersji i będzie dawało radę. Nie przesadzaj. wink.gif


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Fri, 03 Dec 2010 - 09:26
Post #17


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





Bierz astre. Najświeższe leony mają ponad 5 lat i realne przebiegi dobijające do 200tys. znalezienie porządnego takiego to niezła sztuka a poza tym kradną je na potęgę. W cenie leona dostaniesz astrę ze 2 lata młodszą a auto nowocześniejsze, lepiej wykonane. Miałem takiego top sporta i po przesiadce do auta nowszej generacji naprawdę czuje się dużą różnicę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Fri, 03 Dec 2010 - 09:27
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Nie ma co porównywać Leona z Astrą,bo te auta dzieli dekada technologiczna.
I stąd też dziwne stwierdzenie,że Ople nie są jak na dzisiejsze czasy przyzwoite(to już Golf V bardziej się sypie).
Są,tylko jak wszystkie auta ostatnich lat nie są tak pancerne jak starsze konstrukcje.
A,że ktoś kupi zmęczonego parcha i mu potem się sypie to i taka opinia jest.


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 03 Dec 2010 - 09:37
Post #19









zdecydowanie ASTRA..
i szukać dobrze wypasionej z silnikiem z19dth (150KM)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomikk81
post Fri, 03 Dec 2010 - 22:29
Post #20


User
Dołączył: Fri, 26 February 2010
Skąd: München





Fakt ze wnetrze Leona nie powala na kolana,ale czy Leon mial lifting? huh.gif Chyba chodzi Ci o nowy model 06r?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 19:58