![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#21
|
![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
z tego co widze auto z duuzymi dystansami ( na osi kierujacej) robi sie mega nerwowe.
poza tym z tego co wnioskuje czy roll center czasem sie nie podnosi przy rozszerzeniu rozstawu osi za pomoca dystansu ? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
bezduszny a co Ty za dystanse chcesz założyć, że aż tak to rozkminiasz, po 5cm na strone czy co ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
Z tego co pamiętam to ET jest dobierane do piasty/zawiasu tak by środek felgi był w osi zawiasu. Odsunięcie środka felgi od osi zawiasu powoduje zmianę prowadzenia samochodu dlatego ważne jest by dążyć do parametrów fabrycznych. Faktem jest, że konstruktorzy dążą do optymalizacji prowadzenie-moc/spalanie więc w dużej części aut odsadzenie (drobne a nie jakiś hardcore) felgi może poprawić właściwości trakcyjne ale może też szybko popsuć. W przypadku aut sportowych fabrycznie (przytoczone na przykładzie przez kogoś lambo) zmiana ET od razu popsuje prowadzenie gdyż tam zawias jest już zoptymalizowany do maximum przez fabrykę więc nie ma zasadniczo co poprawiać. Także dystansom mówimy TAK tylko wtedy gdy chcemy uzyskać prawidłowe ET a nie by po prostu se felgę odsadzić bo ładniej wygląda i ktoś powiedział że wóz zacznie się lepiej prowadzić. Aha no i wiadomo dystanse dobrej jakości a nie jakieś po taniości bo wszystko będzie biło i powodowało szybkie sypianie łożysk w piaście.
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Dorzucę do tematu parę groszy od siebie
![]() Po pierwsze primo, jak ktoś już słusznie zauważył, nie ma absolutnie żadnego znaczenia czy założymy felgę ET20, czy felgę ET40 + dystans 20mm. Kinematycznie mamy dokładnie wszystkie wartości w zawieszeniu i kole dokładnie te same, a sam dystans nie jest w najmniejszym stopniu w jakimkolwiek rozumieniu elementem podatnym i nie zmieni w takim wypadku absolutnie nic. Ot tak jakby po prostu felga w miejscu mocowania do piasty była trochę grubsza. Po drugie secundo ![]() Zmiana tego parametru nie jest zła sama w sobie, ale trzeba mieć świadomość co za tym idzie, jakie mogą być zmiany w prowadzeniu (nie koniecznie na gorsze). W przytoczonym przykładzie Foki RS ktoś wspomniał że założenie dystansów znacznie pogarszało prowadzenie. Dzieje się tak najprawdopodobniej dlatego, że o czym było głośno, Ford zaprojektował super mega zwrotnice, które powodowały super prowadzenie samochodu i pomijając szereg ich różnych parametrów, z pewnością jednym z ważnych była właśnie wartość promienia zataczania koła. Stąd, przy zaburzeniu tak dopracowanych parametrów przy dołożeniu dystansów cały zamysł konstruktorów zostawał zniweczony ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#26
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
no właśnie o tym myślałem (może nie o 5 cm) i wkur... jak by mi przez to zjadło komplet opon już po 5000 km ![]() Jeśli opony nie będą obcierać o błotniki to nie ma takiej możliwości. Na zużycie opon w najwiekszym stopniu wplywa zbieżność. Nie zmieni sie ona od większego odsadzenia felgi. -------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
ja tam zawsze czulem poprawe w stabilnosci w zakrecie po zalozeniu dystansu czy mniejszego et... pozatym gdyby tak nie bylo to kit-cary wurce i inne zapierdalacze nie byly by szerokie do regulaminowych granic mozliwosci gdyby to nic nie dawalo
a roznica mniejsze et czy dystans jest taka ze przy dystansie mamy albo dluzsza szpilke ktora bedie bardziej podatna na uszkodzenia/odksztalcenia albo przy przykrecanym dystansie dodatkowy zestaw srub... ale przy normalnekj jezdzie nie ma to najmniejszego znaczenia -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
chodzi o sam rozstaw kol
-------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Jeśli chodzi o rozstaw kół to masz 100% racji. Jednak jest kwestia czy rozstaw zwiększy się przez zastosowanie dłuższych o 10 cm wahaczy (jak autach typowo sportowych), czy efekt ten uzyska się przez dołożenie dystansów (jak w wielu autach ulicznych). W jednym przypadku efekt może być bardzo pozytywny, a w drugim już może być nieco gorzej, pomimo że efekt wizualny jest taki sam.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
eMpowered Dołączył: Sun, 25 April 2010 ![]() |
Odkopię trochę temat zamiast zakładać nowy. Mam takie pytanie - czy łączenie dystansów ze śrubami pływającymi jest bezpieczne? Chodzi mi o dystans ok. 12mm. Czy lepiej założyć dystans 15mm zmieniający rozstaw i zrezygnować ze śrub pływających?
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Z tego co pamiętam to ET jest dobierane do piasty/zawiasu tak by środek felgi był w osi zawiasu. a dokładnie to oś felgi z osią piasty a raczej łożyska w niej. Chodzi własnie o siły wewnątrz łożysk i ich zużycie CYTAT Czy lepiej założyć dystans 15mm zmieniający rozstaw i zrezygnować ze śrub pływających? potencjalnie bezpieczniej. CYTAT ja tam zawsze czulem poprawe w stabilnosci w zakrecie po zalozeniu dystansu czy mniejszego et Na w miare płaskim i w miare równym na pewno- ale wtedy to i bez zawieszenia dasz rade. Ale jak sie robi słabiej (koleiny, rózna przyczepność) na drodze to "jakkolwiek aby szerzej" wcale nie znaczy lepiej z powodów które opisał Andrew01. Pojawiają sie dziwne siły w dziwnych sytuacjach i trzeba walczyć z kierownicą. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Odgrzeje kotleta.
Jak dopasowac dystans jesli zmienia sie zarowno et jak i szerokosc felgi? Przykladowo: mam felge o et 32 i szerokosci 7,5. Chce zalozyc felge et 38 i 7 cali szerokosci. Jakiej grubosci powinien byc dystans, zeby geometria zawieszenia pozostala niezmieniona? |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
niezależnie od szerokości felgi jeżeli nie chcesz zmiany środka powinieneś mieć takie samo et jak poprzednio
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
Przydatny kalkulator |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
http://www.rimsntires.com/specs.jsp Przydatny kalkulator Dzieki ![]() Patrzac na wynik z kalkulatora probuje sobie to sam policzyc i cos mi sie nie zgadza. Wynik z kalkulatora dla przykladowej felgi 7", et 38: szerokosc felgi 178mm, backspace 140mm. Ja to licze tak: szerokosc felgi 178mm / 2 = 89mm - co daje nam srodek. 89 + et 38 = 127mm. A nie 140. Moze ktos mi rozjasnic czy robie gdzies blad? (docelowo chce sobie powyliczac ile felga wystaje w druga strone, ale cos mi sie ciagle nie zgadza) |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
ale niezależnie od szerokości felgi środek jest zawsze na środku więc jeżeli chcesz aby środek felgi docelowej był o 32mm (et) głębiej niż płaszczyzna mocowania to niezależnie od szerokości nowej et musi być takie same -oczywiście felga będzie bardziej wystawała lub głębiej (w zależności od zmiany szerokości o połowę różnicy szerokości), tak samo od środka (przy zastosowaniu szerokiej felgi może się nie zmieścić i zawadzać o zawias itp)
w twoim przypadku potrzebujesz 6mm dystansu aby z et38 zrobić et32 - felga 7 cali zamiast 7,5 (przy uproszczeniu że 1cal=2,5cm) jest węższ o te 1,25cm (0,5cal) i o połowę tej szerokości będziesz miał głębiej zewnętrzną krawędź felgi (oczywiście dla nowego et po zastosowaniu dystansu) -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
odgrzewam kotleciora bo mam do kolegów którzy stosowali dystanse pytanie odnośnie szpilek - dystans zmieniający rozstaw. Czy lepsze są wkręcane czy może wciskane ( z łbem ). Dystans ma być wykonany oczywiście z aluminium PA6. Czy gwint będzie dobrze trzymał ? , wkręcone w dystans będą raz ale koła będą ileś razy zmieniane więc przy dokręcaniu szpilki może gwint aluminiowy wyciągać. Jak to się ma do wytrzymałości gwintu w aluminium?? Podobny problem jest ze szpilką wciskaną , po kilkudziesięciokrotnym dokręcaniu może się szpilka obracać, zużywać się będzie nie szpilka a dystans i wtedy trzeba będzie wciskać nowe większe szpilki.
Jak to wygląda w praktyce?? Kto i co stosuje i jak się to sprawdza?? -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
wciskane są radełkowane a nie z łbem
jak bedziesz miał porządnie zrobione to nic sie nie obróci ja robiłem w DYSTOM (są na allegro) i bardzo profi ogarneli temat !! http://allegro.pl/dystanse-40mm-drift-kjs-...4045918981.html ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:21 |