Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Turbo zjadło mi silnik.., TDCi 130KM
hz10
post Wed, 10 Nov 2010 - 19:43
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





dawno nie mierzyłem już kompresji w dieslach ale z tego co pamietam to 23 to silnik kibel co innego 32 ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 10 Nov 2010 - 19:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
sbartek
post Wed, 10 Nov 2010 - 20:49
Post #22


User
Dołączył: Sat, 27 December 2008
Skąd: Łódź





No właśnie, się nie chciałem przed szereg wysuwać ale 23 jako stopień sprężania dla silnika typu diesel ciut mało. 32 to akurat byłby super wynik ale tak 26-28 to byłoby jeszcze ok. 23 to zdecydowanie za mało. No ale jak tu "kłócić" się z kimś, kto 3 razy nowe turbo wyjął z pudełka i musiał reklamować. Sorry ja niestety musiałem reklamować tylko i jedynie turbo regenerowane. Nowe czy to zamawiałem tylko core, czy całe turbo z muszlami nigdy nie miałem z częścią problemu. Co do łódzkich serwisów (a są wg mnie jedynie 3: słownie trzy) to pokaż im gruszkę i powiedz, żeby określili czy sterowana nad czy podciśnieniowo to już zaczyna się problem. Poproś, żeby coś zmienili to już mega problem.
Ale ok, w temacie mówimy o konkretnym silniku - niemodzonym. W tym silniku turbo samo mówi, że coś jest nie tak. Normalnie na zimno nie ma dziwnych dźwięków. Gdy się pojawiają to mamy problem. Mówię to na podstawie posiadania/ użytkowania 2 x Mondeo 2.0TDCi (130KM) jednego w wersji 6 bieg, drugiego z automatem oraz trzeciego w najstarszej wersji 115KM z 5 biegową szkrzynią. Razem przejechane tymi samochodami: 150+100+100= łącznie 350 tys km.
1.8TDCi to moje małe zboczenie.
Czacza, zapomniałem się - mam do niego (Focus mk1 1.8 TDCi) dorobione uchwyty, które umożliwiają wyjazd calym wózkiem: silnik+szkrzynia+półosie. Dlatego dla mnie zrzucić miskę to jest nic, W końcu dzięki temu mogę eksperymentować z quife, tarczą/ dociskiem "Radzikowskiego", produktami Powerflex i innymi tego typu "wynalazkami".
I żeby nie było - sam na autostradzie zajechałem jedno takie turbo właśnie w Mondeo 2.0 TDCi (mk3) czyli jeśli chodzi o budę, ten który miał wersję 3.0 benz 220ST a nie 2.5 benz z 200ST.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Wed, 10 Nov 2010 - 21:45
Post #23


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





W takim razie błędnie przeprowadzono pomiar. Motor uruchamia się normalnie, ciśnienia są idealnie równe na każdym garze. Gdyby było coś nie halo to raczej rozbieżność w kompresji była by znaczna? W sumie sam już nie wiem ale tonący chwyta się nawet brzytwy...


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 10 Nov 2010 - 22:03
Post #24


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





kompresja, sresja smile.gif

odkręć rure z kolektora ssącego i zajrzyj w dolot, jak sie olej z najniższego miejsca np, FMICa / SMICa nie wylewa to nie mogły sie pogiąc korby !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Mon, 15 Nov 2010 - 17:37
Post #25


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





Powitać, ugościć....
Złożyłem tego dzioda, założyłem nówkę z ASO turbinę, uszczelki, wyczyściłem cały wydech, kolektory, EGR. Nówka olej 5W30 ELF itp... Auto śmiga jak szalone, ma ładnie przyśpieszenie ale...
...no właśnie- silnik klekocze głośniej niż przed awarią turbiny. Najgorzej jest jak rano ruszam z garażu i przyśpieszam (delikatnie). Wtedy słychać klekot dość głośno. Jak jadę ze stałą prędkością klekot maleje. W momencie kiedy silnik uzyskuje 90st klekot znacznie cichnie ale jednak jest. Z cichutkiego dieselka zrobił się Perkins z Ursusa.
Szanowni koledzy- co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dodam tylko że silnik pracuje płynnie, równo, nie telepie nim, nie wpada w wibracje, zimny uruchamia się od strzała, pali bardzo mało. HELP ME rolleyes.gif


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Mon, 15 Nov 2010 - 18:09
Post #26









CYTAT(Tata_Jerzyka @ Mon, 15 Nov 2010 - 17:37) *
Powitać, ugościć....
Złożyłem tego dzioda, założyłem nówkę z ASO turbinę, uszczelki, wyczyściłem cały wydech, kolektory, EGR. Nówka olej 5W30 ELF itp... Auto śmiga jak szalone, ma ładnie przyśpieszenie ale...
...no właśnie- silnik klekocze głośniej niż przed awarią turbiny. Najgorzej jest jak rano ruszam z garażu i przyśpieszam (delikatnie). Wtedy słychać klekot dość głośno. Jak jadę ze stałą prędkością klekot maleje. W momencie kiedy silnik uzyskuje 90st klekot znacznie cichnie ale jednak jest. Z cichutkiego dieselka zrobił się Perkins z Ursusa.
Szanowni koledzy- co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dodam tylko że silnik pracuje płynnie, równo, nie telepie nim, nie wpada w wibracje, zimny uruchamia się od strzała, pali bardzo mało. HELP ME rolleyes.gif



Może zły olej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Mon, 15 Nov 2010 - 18:28
Post #27


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





Kurcze ale to nie są stuki panewek czy innego mechanicznego licha a coś ze spalaniem. Mówię, taki charakterystyczny klekot starego diesla.


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 15 Nov 2010 - 18:29
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Jakie paliwo lejesz ? Stosujesz dodatki do ON ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Mon, 15 Nov 2010 - 19:38
Post #29


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





Tankuję tylko i wyłącznie Vervę, co 3 tankowanie do pełna dodaję całą flachę STP do czyszczenia wtrysków.


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Wed, 17 Nov 2010 - 11:12
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Gut... to mozę coś z EGR'em nie tak ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 17 Nov 2010 - 14:59
Post #31









5/30 ELF'a to taki budżetowa wersja oleju
Może spróbuj zalać jakimś 0/40 np. M1 lub 5/40

jaki przebieg ma silnik i czy ma DPF ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Wed, 17 Nov 2010 - 15:46
Post #32


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





Hej, auto me realny przebieg 180tyś, bez DPF. Zalałem 5W30 bo od nowości auto jeździ na tej oliwie (tak rekomenduje producent) z tym że wcześniej był oryginalny olej Ford.


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 17 Nov 2010 - 16:50
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(hz10 @ Wed, 10 Nov 2010 - 19:43) *
dawno nie mierzyłem już kompresji w dieslach ale z tego co pamietam to 23 to silnik kibel co innego 32 ...


hz tak kiedyś było

CYTAT(sbartek @ Wed, 10 Nov 2010 - 20:49) *
No właśnie, się nie chciałem przed szereg wysuwać ale 23 jako stopień sprężania dla silnika typu diesel ciut mało. 32 to akurat byłby super wynik ale tak 26-28 to byłoby jeszcze ok. 23 to zdecydowanie za mało. No ale jak tu "kłócić" się z kimś, kto 3 razy nowe turbo wyjął z pudełka i musiał reklamować. Sorry ja niestety musiałem reklamować tylko i jedynie turbo regenerowane. Nowe czy to zamawiałem tylko core, czy całe turbo z muszlami nigdy nie miałem z częścią problemu. Co do łódzkich serwisów (a są wg mnie jedynie 3: słownie trzy) to pokaż im gruszkę i powiedz, żeby określili czy sterowana nad czy podciśnieniowo to już zaczyna się problem. Poproś, żeby coś zmienili to już mega problem.
Ale ok, w temacie mówimy o konkretnym silniku - niemodzonym. W tym silniku turbo samo mówi, że coś jest nie tak. Normalnie na zimno nie ma dziwnych dźwięków. Gdy się pojawiają to mamy problem. Mówię to na podstawie posiadania/ użytkowania 2 x Mondeo 2.0TDCi (130KM) jednego w wersji 6 bieg, drugiego z automatem oraz trzeciego w najstarszej wersji 115KM z 5 biegową szkrzynią. Razem przejechane tymi samochodami: 150+100+100= łącznie 350 tys km.
1.8TDCi to moje małe zboczenie.
Czacza, zapomniałem się - mam do niego (Focus mk1 1.8 TDCi) dorobione uchwyty, które umożliwiają wyjazd calym wózkiem: silnik+szkrzynia+półosie. Dlatego dla mnie zrzucić miskę to jest nic, W końcu dzięki temu mogę eksperymentować z quife, tarczą/ dociskiem "Radzikowskiego", produktami Powerflex i innymi tego typu "wynalazkami".
I żeby nie było - sam na autostradzie zajechałem jedno takie turbo właśnie w Mondeo 2.0 TDCi (mk3) czyli jeśli chodzi o budę, ten który miał wersję 3.0 benz 220ST a nie 2.5 benz z 200ST.


Mylisz stopień sprężania z ciśnieniem sprężania panie fachowiec od forda....sprawdż jaki jest stopień sprężania w nowoczesnych silnikach diesla z bezposrednim wtryskiem...a potem proponuje wystąpić przed szereg biggrin.gif
Tyle to miały stare diesle z pośrednim wtryskiem....teraz stopień sprężania nie przekracza 20 często jest 18 a nawet 16,7 ( np nowe silniki 1,6 i 2,0 fiata) ..po to ,zeby wyciszyć pracę silnika ...,zeby ciśnienie spalania narastało w sposób płynniejszy


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sbartek
post Wed, 17 Nov 2010 - 21:29
Post #34


User
Dołączył: Sat, 27 December 2008
Skąd: Łódź






Nie badałem nigdy osobiście 2.0TDCi ale 1.8TDCi a więc CR z bezpośrednim wtryskiem wg definicji zdecydowanie tak. Próba badania po przebiegu 90-100tys wyszła 30-31-30-32. Nie wiem Kiwi czy badałeś kiedykolwiek 2.0TDCi ale nie wydaje mi się aby różnica między 1.8TDCi i 2.0TDCi z tego samego okresu czasu produkcji i tym samym sterownikiem Delphi czyli parametrami wtrysku była totalnie inna.
Jak widać z załączonego obrazka albo Ty albo ja mamy błędne dane. ALE FACET jest okazja aby się przekonać kto ma rację, z uwagi na to, że obaj jesteśmy z Łodzi podaj adres gdzie mam podjechac swoim Focusem 1.8TDCi aby zbadać kompresję- może w Twoim warsztacie? Lub też daj na forum wykres 2.0TDCi z badania kompresji gdzie czarno-na-białym będzie widać, że zdrowa jednostka ma mieć wymienione 23.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 18 Nov 2010 - 00:56
Post #35


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(sbartek @ Wed, 17 Nov 2010 - 21:29) *

Nie badałem nigdy osobiście 2.0TDCi ale 1.8TDCi a więc CR z bezpośrednim wtryskiem wg definicji zdecydowanie tak. Próba badania po przebiegu 90-100tys wyszła 30-31-30-32. Nie wiem Kiwi czy badałeś kiedykolwiek 2.0TDCi ale nie wydaje mi się aby różnica między 1.8TDCi i 2.0TDCi z tego samego okresu czasu produkcji i tym samym sterownikiem Delphi czyli parametrami wtrysku była totalnie inna.
Jak widać z załączonego obrazka albo Ty albo ja mamy błędne dane. ALE FACET jest okazja aby się przekonać kto ma rację, z uwagi na to, że obaj jesteśmy z Łodzi podaj adres gdzie mam podjechac swoim Focusem 1.8TDCi aby zbadać kompresję- może w Twoim warsztacie? Lub też daj na forum wykres 2.0TDCi z badania kompresji gdzie czarno-na-białym będzie widać, że zdrowa jednostka ma mieć wymienione 23.

Czytanie ze zrozumieniem sie klania czy co? Kiwi poprostu zaznaczyl ze pomylily ci sie cisnienie sprezania z stopniem sprezania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Thu, 18 Nov 2010 - 07:37
Post #36


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





Koledzy nie ma o co się sprzeczać, to tylko głupi Ford... wink.gif Być może dokonaliśmy błędnie pomiaru (silnik był zimny, czas kręcenia rozrusznikiem ok 2-3s.) ale fakt faktem że na wszystkich cylindrach wyszło równiutkie 23atm, auto zaś pracuje normalnie. Rankiem odpala pd strzała, przyśpieszenie ma na poziomie 9-10s. Wczoraj zatankowałem auto do pełna na innej stacji (Lukoil) oraz dolałem Castrol TDA. Klekotanie ustało, jest na poziomie każdego diesla z CR. Czyli nasuwa się pytanie: czy na Orlenie mają tak dupne paliwo że po 2 tygodniach stania strzela je ch*j?


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 18 Nov 2010 - 08:25
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Tata_Jerzyka @ Thu, 18 Nov 2010 - 07:37) *
Koledzy nie ma o co się sprzeczać, to tylko głupi Ford... wink.gif Być może dokonaliśmy błędnie pomiaru (silnik był zimny, czas kręcenia rozrusznikiem ok 2-3s.) ale fakt faktem że na wszystkich cylindrach wyszło równiutkie 23atm, auto zaś pracuje normalnie. Rankiem odpala pd strzała, przyśpieszenie ma na poziomie 9-10s. Wczoraj zatankowałem auto do pełna na innej stacji (Lukoil) oraz dolałem Castrol TDA. Klekotanie ustało, jest na poziomie każdego diesla z CR. Czyli nasuwa się pytanie: czy na Orlenie mają tak dupne paliwo że po 2 tygodniach stania strzela je ch*j?


Może się EGR lub wtryski przywieszały.

Sbartek....focus 1 1,8TDCi -19,4
focus 2 1,8TDCi-17
2,0TDCi 18....mowa o stopniu sprężania.

Jak się mierzyło stare diesle i miał równo powyżej 28 to było dobrze....a stopień sprężania w tamtych konstrukcja oscylował wokół 23:1
Pomiar na zimnym silniku.
Więc uważam ,ze 23 u Taty Jerzyka jest jak najbardziej prawidłową wartością wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sbartek
post Thu, 18 Nov 2010 - 09:06
Post #38


User
Dołączył: Sat, 27 December 2008
Skąd: Łódź





CYTAT(Feluke @ Thu, 18 Nov 2010 - 00:56) *
Czytanie ze zrozumieniem sie klania czy co? Kiwi poprostu zaznaczyl ze pomylily ci sie cisnienie sprezania z stopniem sprezania.

Popatrz przez chwilę na załączoną tabelkę i zwróć uwagę na czerwone ramki. W którym miejscu widzisz pomyłkę?
Gdybym nie odróżniał tych parametrów to po co bym je w ten sposób oznaczył.
Pytanie w poście było: jaka jest prawidłowa kompresja dla 2.0TDCi. Nikt do tej pory nie odpowiedział na to pytanie. Ja dla przykładu pokazałem dane dla silnika 1.8TDCi gdzie widać wyraźnie, że 23 to byłby zły wynik. Dlaczego jako dorosły człowiek mam uwierzyć na słowo innemu, że ma być tak czy siak. Na czym opiera swoje zdanie? Na doświadczeniu? Na danych z jakiegoś programu lub książki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Thu, 18 Nov 2010 - 09:51
Post #39


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





No zaraz, ale Tata_Jerzyka zmierzył chyba ciśnienie sprężenia, a nie stopień sprężania. wink.gif A ciśnienie sprężania na poziomie 20 w tym silniku to za mało, co widać choćby z tej tabelki.


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 18 Nov 2010 - 11:04
Post #40


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(borsuk @ Thu, 18 Nov 2010 - 09:51) *
No zaraz, ale Tata_Jerzyka zmierzył chyba ciśnienie sprężenia, a nie stopień sprężania. wink.gif A ciśnienie sprężania na poziomie 20 w tym silniku to za mało, co widać choćby z tej tabelki.


mowa była o 23 na zimnym silniku ...więc skąd te 20??

Spójrz na mój post powyżej stopień sprężania waha się od 17do 19,4


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 02:37