![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#821
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Komuś pamiętam pogieło korby jak zassał wode z kałuży stożkiem.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#822
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 26 November 2004 Skąd: Warsaw ![]() |
specu to jest akurat normalna przypadłość w Hondach z CAI
![]() |
|
|
![]()
Post
#823
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Tez znam przypadki zgiecia korby od zassania wody - jednen w saabie podczas najwiekszej ulewy w Warszawie w zeszlym roku, a drugi gdy na myjni dostala sie woda do stozka przez wyciecia na masce w oplu tigrze
![]() |
|
|
![]()
Post
#824
|
|
User Dołączył: Wed, 30 July 2008 Skąd: Wawa ![]() |
Nie mozna porównywać sytuacji gdy woda dostaje się do cylindra w którym jest kompresja (czyli przez dolot), z taką gdzie woda dostaje się do cylindra przez wysrana uszczelkę i kompresji w cylindrze brak.
|
|
|
![]()
Post
#825
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Mozna, przy 6000rpm woda i tak nie ma gdzie uciec.
Wracamy do przykladu strzykawki, wez duza strzykawke, zaloz mala igle i sproboj scisnac szybko. Tak czy siak stawia opor. |
|
|
![]()
Post
#826
|
|
User Dołączył: Wed, 30 July 2008 Skąd: Wawa ![]() |
Prawda. Ale spróbuj rzeczoną strzykawką szybko nabrać wody przez tę cieniutką igłę - też się nie da tak łatwo.
|
|
|
![]()
Post
#827
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
pompa wody jest napędzana od silnika cały czas więc i cały czas buduje jakieś tam cisnienie. Uszczelka poszła, ale pompa pompuje.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#828
|
|
User Dołączył: Wed, 30 July 2008 Skąd: Wawa ![]() |
Tyle, że jest to ciśnienie o wiele za małe, żeby pogiąć/połamać korby. A uszkodzona uszczelka raczej nie działa jak zawór, że w jedna stronę puszcza wodę (z układu chłodzenia do cylindra w trakcie suwu ssania) a w drugą nie. Plus wydaje się że w zestawieniu uszkodzona uszczelka vs. sprawna korba to raczej ta pierwsza jest słabym ogniwem.
Ja raczej bym obstawiał awarię układu chłodzenia (przeciązonego wysokimi obrotami) plus wysokie EGT, a konsekwencje można sobie już łatwo wyobrazić. |
|
|
![]()
Post
#829
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Kilka centymetrow szesciennych wystarczy by zabic silnik.
Pamietaj ze tam nie ma cisnienia 1 bar (zalozmy ze tyle jest) tylko ok. 4-5 bar. Cisnienie wody w malym obiegu silnika moze siegnac kilku barow. U siebie w scierce zmierzylem ze potrafi pod 5 bar pojsc lekka reka. Nie mowimy o silniku ktory ma 1 bar doladowania, czy 1.8, czy nawet 2. Tutaj bylo 3 bary. te kilka ccm zabilo. Coobcio krecil ten motor 8000rpm. Seria pewnie 6500 sie konczy. Watpie w to ze bylo underdrive pulley na pompie wody. |
|
|
![]()
Post
#830
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jesli mamy pojemnosc cylindra 500cm3, sprezanie 9:1 to komora spalania ma okolo 55cm3. Zakladajac np 5cm3 wody przy sprezaniu komora spalaniaa zmniejsza sie tylko o 10%. Podejrzewam,ze musialobyc tego troche wiecej.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#831
|
|
User Dołączył: Wed, 30 July 2008 Skąd: Wawa ![]() |
Pamietaj ze tam nie ma cisnienia 1 bar (zalozmy ze tyle jest) tylko ok. 4-5 bar. Cisnienie wody w malym obiegu silnika moze siegnac kilku barow. U siebie w scierce zmierzylem ze potrafi pod 5 bar pojsc lekka reka. Nawet jak ciśnienie wody w układzie ma 5 barów to i tak jest to wielokrotnie mniej niż ciśnienie w cylindrze. Przy doładowaniu 3bary w górnym położeniu tłoka mamy ciśnienie rzędu 30 barów - jakby nie liczyć to sporo więcej niż ciśnienie wody w układzie. Poza tym w przypadku kiedy korba się połamała od wody w cylindrze to jakim cudem pękł gumowy wąż? Scenariusz typu najpierw pęka korba od wody w cylindrze a potem gumowy 17 letni wąż to jakieś science-fiction. |
|
|
![]()
Post
#832
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Tyle, że jest to ciśnienie o wiele za małe, żeby pogiąć/połamać korby. A uszkodzona uszczelka raczej nie działa jak zawór, że w jedna stronę puszcza wodę (z układu chłodzenia do cylindra w trakcie suwu ssania) a w drugą nie. Plus wydaje się że w zestawieniu uszkodzona uszczelka vs. sprawna korba to raczej ta pierwsza jest słabym ogniwem. Ja raczej bym obstawiał awarię układu chłodzenia (przeciązonego wysokimi obrotami) plus wysokie EGT, a konsekwencje można sobie już łatwo wyobrazić. Wlasnie dziala jak zawor jedno kierunkowy. W momencie w ktorym tlok idzie w dol w suwie ssania do cylindra dostaje sie woda. Potem jak idzie w gore woda nie ma gdzie uciec bo przeciez jest na dnie cylindra a uciekaja tylko gazy. Przez wode ktora wypelnia komore spalania zwieksza sie nacisk na panewke gdzie moze dojsc do zerwania klina olejowego a sila sciskajaca dzialajaca na korbe + sila gnaca z przytartej panewki powoduje ze korba bardzo latwo sie zgina. Potem dostala jeszcze pare razy normalnej pracy co jeszcze bardziej ja zgielo a na koniec urwala sie od obrotow. |
|
|
![]()
Post
#833
|
|
User Dołączył: Wed, 30 July 2008 Skąd: Wawa ![]() |
A od czego pękł wąż w takim razie?
|
|
|
![]()
Post
#834
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Porobiłem zdjęcia uszczelki:
![]() 1 gar: ![]() 2 gar: ![]() 3-ci gar: ![]() 4-ty gar (na którym urwało korbę): ![]() Dziwne że ten czwarty nie naruszony... ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#835
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
czas zainwestowac w kucizne , oringowanie bloku i lepsze śrubki do czapki
![]() |
|
|
![]()
Post
#836
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Albo to co piszesz albo nie dmuchać 3 barów a np. tylko 2,5 bara + agresywniejsze wałki
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#837
|
|
User Dołączył: Wed, 30 July 2008 Skąd: Wawa ![]() |
Kilka dodatkowych wskaźników (EGT itp.), elektryczna pompa wody + wymiana wężyków też nie zaszkodzi
![]() |
|
|
![]()
Post
#838
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
To co, stukowe go na jeden strzal zabilo ? Czy karb na korbie obrobionej diaxem bez wykonczenia ?
|
|
|
![]()
Post
#839
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
myślę że stalowa uszczelka powinna załatwić temat w tdi daję radę na spokojnie nawet przy 2 barach doładowania i sprężaniu 19:1
|
|
|
![]()
Post
#840
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 26 September 2008 ![]() |
Miałem nic nie pisać, ale co mi tam. Po pierwsze wielki szacun za projekt, chciał bym mieć takie zaparcie
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:18 |