Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 40 41 42 43 44 >  
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
specu
post Fri, 23 Sep 2011 - 10:10
Post #821


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Komuś pamiętam pogieło korby jak zassał wode z kałuży stożkiem.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 23 Sep 2011 - 10:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cfaniak
post Fri, 23 Sep 2011 - 11:34
Post #822


Super User
Dołączył: Fri, 26 November 2004
Skąd: Warsaw





specu to jest akurat normalna przypadłość w Hondach z CAI happy.gif a pogięło chyba naszemu wspólnemu znajomemu....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Fri, 23 Sep 2011 - 11:36
Post #823


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Tez znam przypadki zgiecia korby od zassania wody - jednen w saabie podczas najwiekszej ulewy w Warszawie w zeszlym roku, a drugi gdy na myjni dostala sie woda do stozka przez wyciecia na masce w oplu tigrze wink.gif Ale tam sie korby tylko gięły a tu sie urwala. Moglbys Coobcio jeszcze wrzucic zdjecie pozostalej czesci korbowodu, byloby wtedy widac czy wystarczajaco mocno sie zgial zeby zablokowac tlok w cylindrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hshanek
post Fri, 23 Sep 2011 - 13:10
Post #824


User
Dołączył: Wed, 30 July 2008
Skąd: Wawa





Nie mozna porównywać sytuacji gdy woda dostaje się do cylindra w którym jest kompresja (czyli przez dolot), z taką gdzie woda dostaje się do cylindra przez wysrana uszczelkę i kompresji w cylindrze brak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 23 Sep 2011 - 15:55
Post #825


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Mozna, przy 6000rpm woda i tak nie ma gdzie uciec.

Wracamy do przykladu strzykawki, wez duza strzykawke, zaloz mala igle i sproboj scisnac szybko. Tak czy siak stawia opor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hshanek
post Fri, 23 Sep 2011 - 16:01
Post #826


User
Dołączył: Wed, 30 July 2008
Skąd: Wawa





Prawda. Ale spróbuj rzeczoną strzykawką szybko nabrać wody przez tę cieniutką igłę - też się nie da tak łatwo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Fri, 23 Sep 2011 - 17:10
Post #827


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





pompa wody jest napędzana od silnika cały czas więc i cały czas buduje jakieś tam cisnienie. Uszczelka poszła, ale pompa pompuje.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hshanek
post Fri, 23 Sep 2011 - 18:13
Post #828


User
Dołączył: Wed, 30 July 2008
Skąd: Wawa





Tyle, że jest to ciśnienie o wiele za małe, żeby pogiąć/połamać korby. A uszkodzona uszczelka raczej nie działa jak zawór, że w jedna stronę puszcza wodę (z układu chłodzenia do cylindra w trakcie suwu ssania) a w drugą nie. Plus wydaje się że w zestawieniu uszkodzona uszczelka vs. sprawna korba to raczej ta pierwsza jest słabym ogniwem.

Ja raczej bym obstawiał awarię układu chłodzenia (przeciązonego wysokimi obrotami) plus wysokie EGT, a konsekwencje można sobie już łatwo wyobrazić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 23 Sep 2011 - 18:44
Post #829


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Kilka centymetrow szesciennych wystarczy by zabic silnik.

Pamietaj ze tam nie ma cisnienia 1 bar (zalozmy ze tyle jest) tylko ok. 4-5 bar. Cisnienie wody w malym obiegu silnika moze siegnac kilku barow. U siebie w scierce zmierzylem ze potrafi pod 5 bar pojsc lekka reka.

Nie mowimy o silniku ktory ma 1 bar doladowania, czy 1.8, czy nawet 2. Tutaj bylo 3 bary. te kilka ccm zabilo.

Coobcio krecil ten motor 8000rpm. Seria pewnie 6500 sie konczy. Watpie w to ze bylo underdrive pulley na pompie wody.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 23 Sep 2011 - 18:59
Post #830


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jesli mamy pojemnosc cylindra 500cm3, sprezanie 9:1 to komora spalania ma okolo 55cm3. Zakladajac np 5cm3 wody przy sprezaniu komora spalaniaa zmniejsza sie tylko o 10%. Podejrzewam,ze musialobyc tego troche wiecej.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hshanek
post Fri, 23 Sep 2011 - 19:28
Post #831


User
Dołączył: Wed, 30 July 2008
Skąd: Wawa





CYTAT(berkut @ Fri, 23 Sep 2011 - 18:44) *
Pamietaj ze tam nie ma cisnienia 1 bar (zalozmy ze tyle jest) tylko ok. 4-5 bar. Cisnienie wody w malym obiegu silnika moze siegnac kilku barow. U siebie w scierce zmierzylem ze potrafi pod 5 bar pojsc lekka reka.


Nawet jak ciśnienie wody w układzie ma 5 barów to i tak jest to wielokrotnie mniej niż ciśnienie w cylindrze. Przy doładowaniu 3bary w górnym położeniu tłoka mamy ciśnienie rzędu 30 barów - jakby nie liczyć to sporo więcej niż ciśnienie wody w układzie.

Poza tym w przypadku kiedy korba się połamała od wody w cylindrze to jakim cudem pękł gumowy wąż? Scenariusz typu najpierw pęka korba od wody w cylindrze a potem gumowy 17 letni wąż to jakieś science-fiction.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 23 Sep 2011 - 19:48
Post #832


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(hshanek @ Fri, 23 Sep 2011 - 18:13) *
Tyle, że jest to ciśnienie o wiele za małe, żeby pogiąć/połamać korby. A uszkodzona uszczelka raczej nie działa jak zawór, że w jedna stronę puszcza wodę (z układu chłodzenia do cylindra w trakcie suwu ssania) a w drugą nie. Plus wydaje się że w zestawieniu uszkodzona uszczelka vs. sprawna korba to raczej ta pierwsza jest słabym ogniwem.

Ja raczej bym obstawiał awarię układu chłodzenia (przeciązonego wysokimi obrotami) plus wysokie EGT, a konsekwencje można sobie już łatwo wyobrazić.

Wlasnie dziala jak zawor jedno kierunkowy. W momencie w ktorym tlok idzie w dol w suwie ssania do cylindra dostaje sie woda. Potem jak idzie w gore woda nie ma gdzie uciec bo przeciez jest na dnie cylindra a uciekaja tylko gazy. Przez wode ktora wypelnia komore spalania zwieksza sie nacisk na panewke gdzie moze dojsc do zerwania klina olejowego a sila sciskajaca dzialajaca na korbe + sila gnaca z przytartej panewki powoduje ze korba bardzo latwo sie zgina.
Potem dostala jeszcze pare razy normalnej pracy co jeszcze bardziej ja zgielo a na koniec urwala sie od obrotow.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
hshanek
post Fri, 23 Sep 2011 - 20:14
Post #833


User
Dołączył: Wed, 30 July 2008
Skąd: Wawa





A od czego pękł wąż w takim razie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 23 Sep 2011 - 21:17
Post #834


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Porobiłem zdjęcia uszczelki:



1 gar:


2 gar:


3-ci gar:


4-ty gar (na którym urwało korbę):


Dziwne że ten czwarty nie naruszony... ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 23 Sep 2011 - 21:23
Post #835


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





czas zainwestowac w kucizne , oringowanie bloku i lepsze śrubki do czapki tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 23 Sep 2011 - 21:27
Post #836


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Albo to co piszesz albo nie dmuchać 3 barów a np. tylko 2,5 bara + agresywniejsze wałki smile.gif ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hshanek
post Fri, 23 Sep 2011 - 21:31
Post #837


User
Dołączył: Wed, 30 July 2008
Skąd: Wawa





Kilka dodatkowych wskaźników (EGT itp.), elektryczna pompa wody + wymiana wężyków też nie zaszkodzi wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 23 Sep 2011 - 21:51
Post #838


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





To co, stukowe go na jeden strzal zabilo ? Czy karb na korbie obrobionej diaxem bez wykonczenia ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Fri, 23 Sep 2011 - 23:14
Post #839


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





myślę że stalowa uszczelka powinna załatwić temat w tdi daję radę na spokojnie nawet przy 2 barach doładowania i sprężaniu 19:1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mazii666
post Sat, 24 Sep 2011 - 02:01
Post #840


Rookie
Dołączył: Fri, 26 September 2008





Miałem nic nie pisać, ale co mi tam. Po pierwsze wielki szacun za projekt, chciał bym mieć takie zaparcie smile.gif . Osobiście wydaje mi się że w momencie pracy na 3cyl poszedł stuk lub przeładowanie (dlatego tak uszczelka wygląda) podniosło główkę umożliwiając nalanie się wody do 4 gara. Poszła praca na 4 z wodą i korba urwana. Jednocześnie podczas podniesienia głowy poszło ciśnienie w układ chłodzenia. Sprawdź główkę czy jej nie pokrzywiło i szpilki. Z wielką ciekawością czekam na dalszy rozwój projektu i życzę 600+. Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 40 41 42 43 44 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:18