Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
szymonrs
post Thu, 22 Sep 2011 - 12:21
Post #801


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





CYTAT(DOHC @ Thu, 22 Sep 2011 - 11:27) *
w trakcie suwu ssania podciśnienie jest duże niezależnie od obrotów .

ale chyba nie w przypadku kiedy w kolekotrze i przed zaworem jest 3bary nadciśnienia...


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 22 Sep 2011 - 12:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DOHC
post Thu, 22 Sep 2011 - 12:50
Post #802


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





po otwarciu zaworu ssącego nie robi się 3 bary odrazu , woda w układzie też jest pod Ciśnieniem do puki jest on szczelny . Poza tym tej wody żeby pogiąć korbę nie trzeba aż tak dużo .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zakopianin
post Thu, 22 Sep 2011 - 12:56
Post #803


User
Dołączył: Mon, 11 April 2011





Wszystko więc zależy od tego- w trakcie jakiego suwu pęka uszczelka mellow.gif
Z fizycznego punktu widzenia i mojego doświadczenia na 99% to nie woda spowodowała uszkodzenie korby.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yapko
post Thu, 22 Sep 2011 - 13:00
Post #804


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2008
Skąd: wołomin





CYTAT(Kefirsky @ Thu, 22 Sep 2011 - 09:15) *
A może ktoś ma filmik z przejazdu z widokiem auta z tyłu? Byłoby jasne czy poszła woda do cylindra.

Ja jechałem w parze z Coobciem kiedy motor zdechł. Jechałem za nim i z mojej prespektywy wyglądało to tak jakby najpierw turbo sie wysypało. Nic nie strzelało nie pusciło bąka tylko w trakcie podnoszenia sie obrotów pod obciążeniem na biało/niebiesko zaczęło lecieć z wydechu. Saab nadal odchodził ale zaczynał coraz bardziej "dymić" i nagle jak nie jebnie ! zmieniałem wtedy bieg z 2 na 3 i myslałem że wymieliłem 3ke. wsadziłem szybko 4 i znowu 3. Z Saaba dymiło się już i podłogą i za chwile maską.
Trąbiłem odkąd zacząłem widzieć dym spod podłogi. w trakcie hamowania ( i tak bezsensowny czas) odpiąłem sie z pasów i złapałem za gaśnice. Na szczescie nie trzeba było jej używać.
Na pewno w tym przejeżdzie i ja i Coobcio bardzo chcieliśmy wygrać. Pewnie za bardzo. Kuba jechał na pewno po wynik ET mniej niż 13, gdyby nie awaria

Tak to wyglądało, mam nadzieje że komuś pomoże tongue.gif


--------------------
https://www.facebook.com/yapkoteam?ref=hl - polub mój funpage
Nissan Sunny SR20DET et 12,339
1 miejsce FWD Turbo 2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 22 Sep 2011 - 13:51
Post #805


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





czyli woda
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 22 Sep 2011 - 14:06
Post #806


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(DOHC @ Thu, 22 Sep 2011 - 11:27) *
w trakcie suwu ssania podciśnienie jest duże niezależnie od obrotów .

tego nie neguje, policz ile ten suw trwa przy tych obrotach, zresztą nieważne...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Thu, 22 Sep 2011 - 14:25
Post #807


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(szymonrs @ Thu, 22 Sep 2011 - 12:21) *
ale chyba nie w przypadku kiedy w kolekotrze i przed zaworem jest 3bary nadciśnienia...


Z tego co na filmie zauważyłem to strzał był chwile po puszczeniu gazu więc ciśnienia doładowania nie było


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eskol
post Thu, 22 Sep 2011 - 14:26
Post #808


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Gloucester





nie w jednym samochodzie wywaliło uszczelke i jakos korb nie pogieło hmm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Thu, 22 Sep 2011 - 14:58
Post #809


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





co i innego jak uszczelka puszcza i tylko kompresja dostaje się do wody a całkiem inny temat jak ciśnienie wypchnie okucie cylindra do kanału wodnego i woda dostanie się tam w większej ilości wtedy może połamać korbę, swoją droga można by wrzucić fotki uszczelki, może coś więcej można będzie powiedzieć...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iderafi
post Thu, 22 Sep 2011 - 16:59
Post #810


User
Dołączył: Wed, 16 April 2003
Skąd: Warszawa





w miejscu gdzie nastąpił wybuch jest ''kwadratowa''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Thu, 22 Sep 2011 - 18:11
Post #811


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





CYTAT(MArcin91 @ Thu, 22 Sep 2011 - 14:25) *
Z tego co na filmie zauważyłem to strzał był chwile po puszczeniu gazu więc ciśnienia doładowania nie było

I tu chyba leży pies pogrzebany.
Kuba zdjął noge z gazu pojazwiło się duże podciśnienie na wysokich obrotach i pięknie wciagneło wode powodując dalszy ciąg zdarzeń ogólnie znany.


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Thu, 22 Sep 2011 - 23:04
Post #812


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





jeżeli jest tak jak kolega pisze wyżej okucie cylindra jest "kwadratowe" to woda która się dostała do cylindra pozamiatała wszystko... trzeba składać kolejny motor na stalowej uszczelce i to myślę że bez kombinowania z jakimiś przekładkami które mogą nie wytrzymać doładowania 3 bary... życzę powodzenia w odbudowie silnika i dalszych modyfikacjach pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Fri, 23 Sep 2011 - 00:05
Post #813


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Blok juz jest znaleziony czekamy na zdjecia czy oby napewno bez wałków i bedziemy powoli odbudowywać... dzwine jest to ze na 3 garze uszczelka jest najbardziej kwadratowa a korba urwała sie na 4... dobra rozkmina jest no ale co tam stalo sie i sie nie odstanie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FordOn
post Fri, 23 Sep 2011 - 00:44
Post #814


User
Dołączył: Sun, 20 January 2008
Skąd: WLKP/BDG





Dla mnie bzdura jest dochodzenie co sie stalo ze sie zesralo.... tak wysilona jednostka na seryjnych flakach musiala kiedys piznac... Gratulacje tu dla was za odwage krecenia tej jednostki na takie pulapy...
Jest to czyste zycie i czyste realia mechniki, a w tym wypadku granie w najslabsze ogniwo, bo kto grubo idzie ten jebnac musi...
Wazne ze w temacie pokazali chlopaki co sie stalo i ze jest to wynik awarii najslabszego ogniwa...
Milo tez ze kazdy od siebie dodal to ze mozna by dodac to, to i to, co uchroni takie wydumki od niepotrzebnych problemow.
Coobcio nadal kibucuje temu autu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 23 Sep 2011 - 02:26
Post #815


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dziękuje za wszystkie cenne rady i wsparcie, bardzo mi miło naprawdę smile.gif
Ps. jutro porobię zdjęcia uszczelki, na 3cim cylindrze całkowicie kwadratowa się zrobiła na tym na którym urwała się korba po porstu obkuwkę rozciągnęło...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Fri, 23 Sep 2011 - 08:16
Post #816


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Jedno meskie doladowanie na forum a wy odrazu robicie panikie ze to przez to.
Skoro ktos juz przetarl szlaki takich mocy na tych korbach to czemu akurat tu wlasnie miala by puscic ??
Prosty eksperyment z podstawowki bierzemy strzykawe i sprawdzami ile w niej sie scisnie powietrza. Pozniej robimy to samo z woda...
Moze niektorym uswiadomi to jakie tam dopiero musialo powstac cisnienie jak wpadla woda do cyl. I tak jak juz ktos pisal wcale jej duzo nie trzeba wink.gif
Moj poprzedni motor - m50 raz napil mi sie wody z kaluzy, obroty byly minimalne jak "wessalo" wode. I chyba tylko dlatego to przezyl, po wykreceniu swiec i osuszeniu cyl odpalil i jezdzil normalne.
Motor zgasl jak sie napil wody nawet nie probowalem krecic zeby nie ugiac korby.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Fri, 23 Sep 2011 - 08:19
Post #817


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





To co opisujesz to zjawisko Hydrolocka które jest powszechnie znane. Aczkolwiek przy 7200 obrotach raczej silnika nie zatrzymasz tak łatwo hydrolockiem po prostu pognie korbe albo uniesie głowice.


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Fri, 23 Sep 2011 - 08:21
Post #818


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





dlatego wlasnie zrobilo rozpierdol biggrin.gif


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Fri, 23 Sep 2011 - 09:34
Post #819


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





CYTAT
Motor zgasl jak sie napil wody nawet nie probowalem krecic zeby nie ugiac korby.

To chyba musiałbyś mieć rozrusznik od koparki, żeby zgiąć korbę przy rozruchu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 23 Sep 2011 - 10:08
Post #820


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(G-Rad @ Fri, 23 Sep 2011 - 09:34) *
To chyba musiałbyś mieć rozrusznik od koparki, żeby zgiąć korbę przy rozruchu.

Pamiętam parę ładnych lat temu w temacie o wtrysku wody ktoś przytaczał sytuacje gdzie w jakiejś rajdowce przyciął się w pozycji otwartej wtryskiwacz wody , doszło do hydrolocka i ponoć pogięło korbę przy odpalaniu ale ile w tym prawdy nie wiem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:18