![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#801
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
w trakcie suwu ssania podciśnienie jest duże niezależnie od obrotów . ale chyba nie w przypadku kiedy w kolekotrze i przed zaworem jest 3bary nadciśnienia... -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#802
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
po otwarciu zaworu ssącego nie robi się 3 bary odrazu , woda w układzie też jest pod Ciśnieniem do puki jest on szczelny . Poza tym tej wody żeby pogiąć korbę nie trzeba aż tak dużo .
|
|
|
![]()
Post
#803
|
|
User Dołączył: Mon, 11 April 2011 ![]() |
Wszystko więc zależy od tego- w trakcie jakiego suwu pęka uszczelka
![]() Z fizycznego punktu widzenia i mojego doświadczenia na 99% to nie woda spowodowała uszkodzenie korby. |
|
|
![]()
Post
#804
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2008 Skąd: wołomin ![]() |
A może ktoś ma filmik z przejazdu z widokiem auta z tyłu? Byłoby jasne czy poszła woda do cylindra. Ja jechałem w parze z Coobciem kiedy motor zdechł. Jechałem za nim i z mojej prespektywy wyglądało to tak jakby najpierw turbo sie wysypało. Nic nie strzelało nie pusciło bąka tylko w trakcie podnoszenia sie obrotów pod obciążeniem na biało/niebiesko zaczęło lecieć z wydechu. Saab nadal odchodził ale zaczynał coraz bardziej "dymić" i nagle jak nie jebnie ! zmieniałem wtedy bieg z 2 na 3 i myslałem że wymieliłem 3ke. wsadziłem szybko 4 i znowu 3. Z Saaba dymiło się już i podłogą i za chwile maską. Trąbiłem odkąd zacząłem widzieć dym spod podłogi. w trakcie hamowania ( i tak bezsensowny czas) odpiąłem sie z pasów i złapałem za gaśnice. Na szczescie nie trzeba było jej używać. Na pewno w tym przejeżdzie i ja i Coobcio bardzo chcieliśmy wygrać. Pewnie za bardzo. Kuba jechał na pewno po wynik ET mniej niż 13, gdyby nie awaria Tak to wyglądało, mam nadzieje że komuś pomoże ![]() -------------------- https://www.facebook.com/yapkoteam?ref=hl - polub mój funpage
Nissan Sunny SR20DET et 12,339 1 miejsce FWD Turbo 2013 |
|
|
![]()
Post
#805
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
czyli woda
|
|
|
![]()
Post
#806
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#807
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
ale chyba nie w przypadku kiedy w kolekotrze i przed zaworem jest 3bary nadciśnienia... Z tego co na filmie zauważyłem to strzał był chwile po puszczeniu gazu więc ciśnienia doładowania nie było -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#808
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Gloucester ![]() |
nie w jednym samochodzie wywaliło uszczelke i jakos korb nie pogieło hmm
|
|
|
![]()
Post
#809
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
co i innego jak uszczelka puszcza i tylko kompresja dostaje się do wody a całkiem inny temat jak ciśnienie wypchnie okucie cylindra do kanału wodnego i woda dostanie się tam w większej ilości wtedy może połamać korbę, swoją droga można by wrzucić fotki uszczelki, może coś więcej można będzie powiedzieć...
|
|
|
![]()
Post
#810
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 16 April 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
w miejscu gdzie nastąpił wybuch jest ''kwadratowa''
|
|
|
![]()
Post
#811
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Z tego co na filmie zauważyłem to strzał był chwile po puszczeniu gazu więc ciśnienia doładowania nie było I tu chyba leży pies pogrzebany. Kuba zdjął noge z gazu pojazwiło się duże podciśnienie na wysokich obrotach i pięknie wciagneło wode powodując dalszy ciąg zdarzeń ogólnie znany. -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#812
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
jeżeli jest tak jak kolega pisze wyżej okucie cylindra jest "kwadratowe" to woda która się dostała do cylindra pozamiatała wszystko... trzeba składać kolejny motor na stalowej uszczelce i to myślę że bez kombinowania z jakimiś przekładkami które mogą nie wytrzymać doładowania 3 bary... życzę powodzenia w odbudowie silnika i dalszych modyfikacjach pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#813
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Blok juz jest znaleziony czekamy na zdjecia czy oby napewno bez wałków i bedziemy powoli odbudowywać... dzwine jest to ze na 3 garze uszczelka jest najbardziej kwadratowa a korba urwała sie na 4... dobra rozkmina jest no ale co tam stalo sie i sie nie odstanie
![]() |
|
|
![]()
Post
#814
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 20 January 2008 Skąd: WLKP/BDG ![]() |
Dla mnie bzdura jest dochodzenie co sie stalo ze sie zesralo.... tak wysilona jednostka na seryjnych flakach musiala kiedys piznac... Gratulacje tu dla was za odwage krecenia tej jednostki na takie pulapy...
Jest to czyste zycie i czyste realia mechniki, a w tym wypadku granie w najslabsze ogniwo, bo kto grubo idzie ten jebnac musi... Wazne ze w temacie pokazali chlopaki co sie stalo i ze jest to wynik awarii najslabszego ogniwa... Milo tez ze kazdy od siebie dodal to ze mozna by dodac to, to i to, co uchroni takie wydumki od niepotrzebnych problemow. Coobcio nadal kibucuje temu autu. |
|
|
![]()
Post
#815
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dziękuje za wszystkie cenne rady i wsparcie, bardzo mi miło naprawdę
![]() Ps. jutro porobię zdjęcia uszczelki, na 3cim cylindrze całkowicie kwadratowa się zrobiła na tym na którym urwała się korba po porstu obkuwkę rozciągnęło... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#816
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Jedno meskie doladowanie na forum a wy odrazu robicie panikie ze to przez to.
Skoro ktos juz przetarl szlaki takich mocy na tych korbach to czemu akurat tu wlasnie miala by puscic ?? Prosty eksperyment z podstawowki bierzemy strzykawe i sprawdzami ile w niej sie scisnie powietrza. Pozniej robimy to samo z woda... Moze niektorym uswiadomi to jakie tam dopiero musialo powstac cisnienie jak wpadla woda do cyl. I tak jak juz ktos pisal wcale jej duzo nie trzeba ![]() Moj poprzedni motor - m50 raz napil mi sie wody z kaluzy, obroty byly minimalne jak "wessalo" wode. I chyba tylko dlatego to przezyl, po wykreceniu swiec i osuszeniu cyl odpalil i jezdzil normalne. Motor zgasl jak sie napil wody nawet nie probowalem krecic zeby nie ugiac korby. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#817
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
To co opisujesz to zjawisko Hydrolocka które jest powszechnie znane. Aczkolwiek przy 7200 obrotach raczej silnika nie zatrzymasz tak łatwo hydrolockiem po prostu pognie korbe albo uniesie głowice.
-------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#818
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
dlatego wlasnie zrobilo rozpierdol
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#819
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
CYTAT Motor zgasl jak sie napil wody nawet nie probowalem krecic zeby nie ugiac korby. To chyba musiałbyś mieć rozrusznik od koparki, żeby zgiąć korbę przy rozruchu. |
|
|
![]()
Post
#820
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
To chyba musiałbyś mieć rozrusznik od koparki, żeby zgiąć korbę przy rozruchu. Pamiętam parę ładnych lat temu w temacie o wtrysku wody ktoś przytaczał sytuacje gdzie w jakiejś rajdowce przyciął się w pozycji otwartej wtryskiwacz wody , doszło do hydrolocka i ponoć pogięło korbę przy odpalaniu ale ile w tym prawdy nie wiem... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:18 |