Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
grzywaczewski
post Sat, 13 Nov 2010 - 12:39
Post #81


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Coobcio @ Sat, 13 Nov 2010 - 09:57) *
Ps. Czy skrzynia F25 i F28 są ze sobą kompatybilne, ta druga chodzi mi po głowie w moim sabiszczu no i lans bo ma 6 biegów biggrin.gif

Sa zamienne. Tu masz rozpiske: http://forum.samnaprawiam.com/kompendium-w...-opla-vt249.htm



--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Nov 2010 - 12:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Sat, 13 Nov 2010 - 16:58
Post #82


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(Flathead @ Sat, 13 Nov 2010 - 06:50) *
Zależy co masz na myśli pisząc trwałe/mocne napędy - skrzynka f25 (czyli seria z NG) potrafi znieść prawie 3xseryjny moment, ale wszystko zależy od użytkownika. Jeśli chodzi o motor - to i tak będzie dłubanina, więc poleciłbym ze względu na (tu wpisz cokolwiek - koszta, prostota budowy, wytrzymałość, etc.) B204L - czyli to co ma teraz Kuba. Chyba że ma jechać tylko do przodu to B234R wink.gif Plus seryjna skrzynka.


Tylko że żadna skrzynia z GM nie siądzie, bo 90 ma silnik wzdłuż...
2.3 też nie siada, bo nie występował ze skośnym blokiem...
Najlepiej jakieś combo skośnego bloku z głowicą 9-5, tylko nie wiem jaki wał korby i tłoki wtedy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Sat, 13 Nov 2010 - 17:11
Post #83


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





dziku mozesz rozwinać twoja wypowiedz bo jakos jej nie rozumiem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sat, 13 Nov 2010 - 17:17
Post #84


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





grzywaczewski zapytał:
CYTAT(grzywaczewski @ Fri, 12 Nov 2010 - 23:59) *
Mam pytanie do wyjadaczy, jaka jest mozliwosc przeszczepienia mocnego (i trwalego) silnika/napedow do Saaba 90? Zeby miec trwale 250 - 270 KM do jezdzenia do pracy?


Czyli o saaba 90, z silnikiem wzdłużnie, a dostał odpowiedź o 900 2giej generacji, z silnikiem w poprzek, będącym de facto vectrą...

A o bloku, chodzi o to że przy silniku wzdłąż bolna krawędź bloku była skośna bo był pochylony a do miski olejowej była przykręcona skrzynia od spodu, blok od 2.3 i późniejsze 2.0 chyba też mają już prosty blok, 2.3 jest poza tym wyższy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 13 Nov 2010 - 17:50
Post #85


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ale jaja z tą skrzynią biegów z omegi smile.gif
Może by tak 900 w tył pędzie kiedyś zrobić tongue.gif ??

Ps. dzisiaj rozłożyłem silnik, przelatane ma 330 tyś km i w sumie paneweczki korbowodowe bardzo ładne nie ma śladu przetarć, zmatowień, gdzie niegdzie pojedyńcze ryski od jakiegoś syfku...
Pierścienie mają przerwę ok. 0,45mm w instrukcji Hayensa podają że nówka motor ma 0,4mm.
Jedyne co mi się nie podoba to sporo wytarte prowadnice łańcucha a mimo to rozrząd pracował cichutko, tak wiec wymienię je wyszystkie - koszt w ASO ok 220zł... Do tego oba uszczelniacze wału oraz uszczelka pod głowicę i nowe śrubky te ostatnie pozycjie to ERLING będzie - jak poprzednio, uszczelka stalowa męska za 140zł i 700KM znosi - spradzone na zachodzie smile.gif

Graty do mnie dotrą na środę jak dotrą to dwie godzinki składania motorowni i można motrowonię wsadzać do budy smile.gif
W Saabie jest super że głowicę wyciąga się z wałkami i to super w ogóle w sotsunku do nissana ze wszytkim tu sie schodzi o 70% szybciej tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Sat, 13 Nov 2010 - 18:08
Post #86


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(Dziku @ Sat, 13 Nov 2010 - 16:58) *
Tylko że żadna skrzynia z GM nie siądzie, bo 90 ma silnik wzdłuż...
2.3 też nie siada, bo nie występował ze skośnym blokiem...
Najlepiej jakieś combo skośnego bloku z głowicą 9-5, tylko nie wiem jaki wał korby i tłoki wtedy...


Sęk w tym, że grzywaczewski pytał wyraźnie o przeszczep wink.gif Jakiekolwiek próby upalania jakiejkolwiek skrzynki która siada pod silnikiem (tak, wiem dokładnie w jakich modelach i z jakimi motorami siedziały pod nim) kończy się krótką opowieścią o ludzikach z plasteliny. Ostatecznie można silnik i skrzynię z krokodyla pożenić z tą budą (ale temat wytrzymałości tej skrzyni też pozostaje otwarty). Nie czepiam się, po prostu próby grzebania w 90tce kończą się wymianą zarówno motoru jak i układu napędowego. W związku z czym (",czy nie" ) lepiej zmienić od razu całości, próbując upchać motor poprzecznie (może to i karkołomne etc.) - ale tak wygląda zabawa z 90tką. No chyba że iść po bandzie jak Gustav - B206 T plus quattro. Można jeszcze rzucić okiem na savarturbo w poszukiwaniu alternatywy. I jeszcze, jeśli mowa o 90tce z mocą rzędu ~270KM - warto rzucić okiem na zawieszenie z przodu wink.gif

Kuba - tak się zastanawiam czy wymiana głównego przełożenia na takie z 9-3 lub 9-5 nie pomogłaby wydłużyć skrzynki?

p.s.Dziku - który 2.3 jest wyższy i od czego, bo coś mi się wydaje że nie łapię?


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 13 Nov 2010 - 18:47
Post #87


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(Flathead @ Sat, 13 Nov 2010 - 18:08) *
Kuba - tak się zastanawiam czy wymiana głównego przełożenia na takie z 9-3 lub 9-5 nie pomogłaby wydłużyć skrzynki?

W Saabie wszytkie skrzynie mająte same przełożenia jedynie różnią się głownym:
3,82 - moje
4,05 wolnossak
4,45 wolnossak 9-3

Jeszcze dorwalem taką o oznaczeniu FM57 z 2,2 DI i ma głowne 3,82 ale za to wszystkie biegi ma wydłużone - tak więc fajnie z diesla by było przejąć I bieg w takim układzie...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sat, 13 Nov 2010 - 20:26
Post #88


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Dokladnie Koledzy pytalem w aspekcie przeszczepu. Bardzo mi sie te male autka podobaja, ale gdybym mial coz z niego robic, to 'auto niespodzianke' wink.gif
Marcin przewiozl mnie wczoraj Punto Pamparampam, hrhrhrhrhr laugh.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Sat, 13 Nov 2010 - 21:07
Post #89


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





6bieg. z diesla (F40) da się przeszczepić, aczkolwiek trochę kombinowania jest biggrin.gif


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sun, 14 Nov 2010 - 07:58
Post #90


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(Flathead @ Sat, 13 Nov 2010 - 21:07) *
6bieg. z diesla (F40) da się przeszczepić, aczkolwiek trochę kombinowania jest biggrin.gif

nie wszystkie F40 maja taki sam dzwon


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kufel99
post Sun, 14 Nov 2010 - 10:13
Post #91


User
Dołączył: Sun, 06 February 2005
Skąd: Trójmiasto Rumia





Sorry za OT, nie wiem jak u Was, ale nie odpala mi się praktycznie żadne zdjęcie.. Można coś z tym zrobić?


--------------------
VW Golf V R32
VW Golf G60 4motion
VW Golf II syncro
VW Golf Rallye
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 14 Nov 2010 - 11:08
Post #92


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Przerzuciłem już fotki na drugi serwerek...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sun, 14 Nov 2010 - 12:49
Post #93


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(Flathead @ Sat, 13 Nov 2010 - 18:08) *
No chyba że iść po bandzie jak Gustav - B206 T plus quattro.


Jakieś szczegóły może?
CYTAT(Flathead @ Sat, 13 Nov 2010 - 18:08) *
p.s.Dziku - który 2.3 jest wyższy i od czego, bo coś mi się wydaje że nie łapię?


Gdzieś wyczytałem że 2.3 ma większy deck height, i że występowały tylko proste, więc wzdłuż nie siadają.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 14 Nov 2010 - 20:21
Post #94


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dziś obdarłem tłoki z pierścieni by je oczyścić i co się okazało pierścienie te ciemne żeliwne - drugie mają przerwy ciasne 0,7mm - to Jak wymieniać je na nowe ??
I na jednej z panewek korbowodowych (górna) 4rty gar są takie dwie głębsze ryski do miedzi ale na szerokość włosa...

I Co najciekawsze jak wyczyściłem tłoki w benzynie ekstrakcyjnej to widać do okoła taki pierścionek oraz ślady zmatowienia na brzegach, czyli musiało kolidować z głowicą i to wydawało takie metaliczne odgłosy powyżej 4000obr.min...

Tak wiec jutro poza przerabianiem koła zamachowego pod sprzęgło od 9-5 Aero czeka mnie jeszcze obniżanie tłoków o jakieś 0,5mm...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Mon, 15 Nov 2010 - 10:58
Post #95


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





w jaki sposób obniżysz tłoki ? denka tłoków liźniesz o te 0,5 mm ?


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Mon, 15 Nov 2010 - 11:34
Post #96


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(Dziku @ Sun, 14 Nov 2010 - 12:49) *
Jakieś szczegóły może?
Gdzieś wyczytałem że 2.3 ma większy deck height, i że występowały tylko proste, więc wzdłuż nie siadają.


AD1: Of course : http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11084
AD2: Wszystkie bloki są identyczne, jedynie wał korby i tłoki są inne wink.gif (to w kwestii deck height)


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osa
post Mon, 15 Nov 2010 - 12:28
Post #97


Super User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





CYTAT(Coobcio @ Sun, 14 Nov 2010 - 21:21) *
...mają przerwy ciasne 0,7mm - to Jak wymieniać je...

ja bym pierścionki zostawił, lepsze jest wrogiem dobrego

CYTAT(Coobcio @ Sun, 14 Nov 2010 - 21:21) *
...dwie głębsze ryski do miedzi...

lepiej zmień, żeby nie zaczęła się rozwarstwiać

CYTAT(Coobcio @ Sun, 14 Nov 2010 - 21:21) *
...obniżanie tłoków o jakieś 0,5mm...

w Twoim przypadku jak chcesz mieć max Nm jak najbliżej max KM odprężanie nie jest wskazane, oczywiście jeśli miałeś jeszcze jakiś zapas z ustawieniem zapłonu
aa właśnie bo zapomniałem Ci powiedzieć, przypoleruj trochę denka tłoków i komorę spalania wink.gif


--------------------
Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307
Sękocin Stary
ul.Starowiejska 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 15 Nov 2010 - 12:34
Post #98


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(osa @ Mon, 15 Nov 2010 - 12:28) *
w Twoim przypadku jak chcesz mieć max Nm jak najbliżej max KM odprężanie nie jest wskazane, oczywiście jeśli miałeś jeszcze jakiś zapas z ustawieniem zapłonu

Podrzuc troche teorii, pls. Ja sie zastanawiam nad zalozeniem do Legaca Turbo glowic z Twin-Turbo, ktore maja mniejsze komory spalania i ciut wyzsza kompresje (plus wieksze przeplywy). Ci ktorzy tak zrobili zachwalaja ze wzgledu na przyrost Nm... ale w niskim i srednim zakresie.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 15 Nov 2010 - 17:41
Post #99


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





ja mam sprzęgło 240 mm na jednomasie z saaba 9000 92 rok , moim zdaniem nie warto sie bawic w rzeźbę tego co masz .

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 15 Nov 2010 - 23:31
Post #100


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Aj nie porobiłem fotek tłoków...
One mają taki cieniutki na 3mm pierścień do okoła, wysoki na jakieś 1mm, dałem go do obniżenia o te 0,5mm...
Ps. Po przez zmianę materiałowej uszczeli - oryginalnie taka siedzi w 900NG na tą z stalową cieniutką z 9-5 już zwiększyłem stopień sprężania, obstawiam że na chwilę obecną wynosi on ok 9:1, operacja z tłokami praktycznie nieznacznie wpłynie na SS... Tak więc i tak będzie on ponad seryjne 8,5:1 biggrin.gif

A co do polerki to dobry pomysł - dzięki OSA, także korby jutro będę ogarniać na twojej wadze smile.gif

Pss. Panewki Kupiłem GLICO - chyba bardziej męskich nie produkują do tego silnika, kosztowały fortunę w granicach 150zł - tyle to płaciłem za 3 komplety do Nissanowskiego SR20DET i jeszcze zostawało na 8 Litrów Coca Coli...

Psss. Chciałem tu pochwalić Osę który dosłownie w 4 godziny mi wytargał silnik z mojego Saaba i teraz czym prędzej muszę pokompletować fruty i poskładać te duże klocki lego smile.gif

CYTAT(DOHC @ Mon, 15 Nov 2010 - 17:41) *
ja mam sprzęgło 240 mm na jednomasie z saaba 9000 92 rok , moim zdaniem nie warto sie bawic w rzeźbę tego co masz .

pozdrawiam

Czy mógłbym je przymierzyć ??
Koło zamachowe też do niego masz ??

Kurcze właśnie już dałem mój zamach do moda pod 240mm sprzęgło z 9-5...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:19