![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Ps. Czy skrzynia F25 i F28 są ze sobą kompatybilne, ta druga chodzi mi po głowie w moim sabiszczu no i lans bo ma 6 biegów ![]() Sa zamienne. Tu masz rozpiske: http://forum.samnaprawiam.com/kompendium-w...-opla-vt249.htm ![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Zależy co masz na myśli pisząc trwałe/mocne napędy - skrzynka f25 (czyli seria z NG) potrafi znieść prawie 3xseryjny moment, ale wszystko zależy od użytkownika. Jeśli chodzi o motor - to i tak będzie dłubanina, więc poleciłbym ze względu na (tu wpisz cokolwiek - koszta, prostota budowy, wytrzymałość, etc.) B204L - czyli to co ma teraz Kuba. Chyba że ma jechać tylko do przodu to B234R ![]() Tylko że żadna skrzynia z GM nie siądzie, bo 90 ma silnik wzdłuż... 2.3 też nie siada, bo nie występował ze skośnym blokiem... Najlepiej jakieś combo skośnego bloku z głowicą 9-5, tylko nie wiem jaki wał korby i tłoki wtedy... |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
dziku mozesz rozwinać twoja wypowiedz bo jakos jej nie rozumiem ?
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
grzywaczewski zapytał:
Mam pytanie do wyjadaczy, jaka jest mozliwosc przeszczepienia mocnego (i trwalego) silnika/napedow do Saaba 90? Zeby miec trwale 250 - 270 KM do jezdzenia do pracy? Czyli o saaba 90, z silnikiem wzdłużnie, a dostał odpowiedź o 900 2giej generacji, z silnikiem w poprzek, będącym de facto vectrą... A o bloku, chodzi o to że przy silniku wzdłąż bolna krawędź bloku była skośna bo był pochylony a do miski olejowej była przykręcona skrzynia od spodu, blok od 2.3 i późniejsze 2.0 chyba też mają już prosty blok, 2.3 jest poza tym wyższy. |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ale jaja z tą skrzynią biegów z omegi
![]() Może by tak 900 w tył pędzie kiedyś zrobić ![]() Ps. dzisiaj rozłożyłem silnik, przelatane ma 330 tyś km i w sumie paneweczki korbowodowe bardzo ładne nie ma śladu przetarć, zmatowień, gdzie niegdzie pojedyńcze ryski od jakiegoś syfku... Pierścienie mają przerwę ok. 0,45mm w instrukcji Hayensa podają że nówka motor ma 0,4mm. Jedyne co mi się nie podoba to sporo wytarte prowadnice łańcucha a mimo to rozrząd pracował cichutko, tak wiec wymienię je wyszystkie - koszt w ASO ok 220zł... Do tego oba uszczelniacze wału oraz uszczelka pod głowicę i nowe śrubky te ostatnie pozycjie to ERLING będzie - jak poprzednio, uszczelka stalowa męska za 140zł i 700KM znosi - spradzone na zachodzie ![]() Graty do mnie dotrą na środę jak dotrą to dwie godzinki składania motorowni i można motrowonię wsadzać do budy ![]() W Saabie jest super że głowicę wyciąga się z wałkami i to super w ogóle w sotsunku do nissana ze wszytkim tu sie schodzi o 70% szybciej ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Tylko że żadna skrzynia z GM nie siądzie, bo 90 ma silnik wzdłuż... 2.3 też nie siada, bo nie występował ze skośnym blokiem... Najlepiej jakieś combo skośnego bloku z głowicą 9-5, tylko nie wiem jaki wał korby i tłoki wtedy... Sęk w tym, że grzywaczewski pytał wyraźnie o przeszczep ![]() ![]() Kuba - tak się zastanawiam czy wymiana głównego przełożenia na takie z 9-3 lub 9-5 nie pomogłaby wydłużyć skrzynki? p.s.Dziku - który 2.3 jest wyższy i od czego, bo coś mi się wydaje że nie łapię? -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Kuba - tak się zastanawiam czy wymiana głównego przełożenia na takie z 9-3 lub 9-5 nie pomogłaby wydłużyć skrzynki? W Saabie wszytkie skrzynie mająte same przełożenia jedynie różnią się głownym: 3,82 - moje 4,05 wolnossak 4,45 wolnossak 9-3 Jeszcze dorwalem taką o oznaczeniu FM57 z 2,2 DI i ma głowne 3,82 ale za to wszystkie biegi ma wydłużone - tak więc fajnie z diesla by było przejąć I bieg w takim układzie... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Dokladnie Koledzy pytalem w aspekcie przeszczepu. Bardzo mi sie te male autka podobaja, ale gdybym mial coz z niego robic, to 'auto niespodzianke'
![]() Marcin przewiozl mnie wczoraj Punto Pamparampam, hrhrhrhrhr ![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
6bieg. z diesla (F40) da się przeszczepić, aczkolwiek trochę kombinowania jest
![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
6bieg. z diesla (F40) da się przeszczepić, aczkolwiek trochę kombinowania jest ![]() nie wszystkie F40 maja taki sam dzwon -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 06 February 2005 Skąd: Trójmiasto Rumia ![]() |
Sorry za OT, nie wiem jak u Was, ale nie odpala mi się praktycznie żadne zdjęcie.. Można coś z tym zrobić?
-------------------- VW Golf V R32
VW Golf G60 4motion VW Golf II syncro VW Golf Rallye |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Przerzuciłem już fotki na drugi serwerek...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
No chyba że iść po bandzie jak Gustav - B206 T plus quattro. Jakieś szczegóły może? p.s.Dziku - który 2.3 jest wyższy i od czego, bo coś mi się wydaje że nie łapię? Gdzieś wyczytałem że 2.3 ma większy deck height, i że występowały tylko proste, więc wzdłuż nie siadają. |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dziś obdarłem tłoki z pierścieni by je oczyścić i co się okazało pierścienie te ciemne żeliwne - drugie mają przerwy ciasne 0,7mm - to Jak wymieniać je na nowe ??
I na jednej z panewek korbowodowych (górna) 4rty gar są takie dwie głębsze ryski do miedzi ale na szerokość włosa... I Co najciekawsze jak wyczyściłem tłoki w benzynie ekstrakcyjnej to widać do okoła taki pierścionek oraz ślady zmatowienia na brzegach, czyli musiało kolidować z głowicą i to wydawało takie metaliczne odgłosy powyżej 4000obr.min... Tak wiec jutro poza przerabianiem koła zamachowego pod sprzęgło od 9-5 Aero czeka mnie jeszcze obniżanie tłoków o jakieś 0,5mm... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
w jaki sposób obniżysz tłoki ? denka tłoków liźniesz o te 0,5 mm ?
-------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Jakieś szczegóły może? Gdzieś wyczytałem że 2.3 ma większy deck height, i że występowały tylko proste, więc wzdłuż nie siadają. AD1: Of course : http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11084 AD2: Wszystkie bloki są identyczne, jedynie wał korby i tłoki są inne ![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 16 January 2003 ![]() |
...mają przerwy ciasne 0,7mm - to Jak wymieniać je... ja bym pierścionki zostawił, lepsze jest wrogiem dobrego ...dwie głębsze ryski do miedzi... lepiej zmień, żeby nie zaczęła się rozwarstwiać ...obniżanie tłoków o jakieś 0,5mm... w Twoim przypadku jak chcesz mieć max Nm jak najbliżej max KM odprężanie nie jest wskazane, oczywiście jeśli miałeś jeszcze jakiś zapas z ustawieniem zapłonu aa właśnie bo zapomniałem Ci powiedzieć, przypoleruj trochę denka tłoków i komorę spalania ![]() -------------------- Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307 Sękocin Stary ul.Starowiejska 3 |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
w Twoim przypadku jak chcesz mieć max Nm jak najbliżej max KM odprężanie nie jest wskazane, oczywiście jeśli miałeś jeszcze jakiś zapas z ustawieniem zapłonu Podrzuc troche teorii, pls. Ja sie zastanawiam nad zalozeniem do Legaca Turbo glowic z Twin-Turbo, ktore maja mniejsze komory spalania i ciut wyzsza kompresje (plus wieksze przeplywy). Ci ktorzy tak zrobili zachwalaja ze wzgledu na przyrost Nm... ale w niskim i srednim zakresie. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
ja mam sprzęgło 240 mm na jednomasie z saaba 9000 92 rok , moim zdaniem nie warto sie bawic w rzeźbę tego co masz .
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Aj nie porobiłem fotek tłoków...
One mają taki cieniutki na 3mm pierścień do okoła, wysoki na jakieś 1mm, dałem go do obniżenia o te 0,5mm... Ps. Po przez zmianę materiałowej uszczeli - oryginalnie taka siedzi w 900NG na tą z stalową cieniutką z 9-5 już zwiększyłem stopień sprężania, obstawiam że na chwilę obecną wynosi on ok 9:1, operacja z tłokami praktycznie nieznacznie wpłynie na SS... Tak więc i tak będzie on ponad seryjne 8,5:1 ![]() A co do polerki to dobry pomysł - dzięki OSA, także korby jutro będę ogarniać na twojej wadze ![]() Pss. Panewki Kupiłem GLICO - chyba bardziej męskich nie produkują do tego silnika, kosztowały fortunę w granicach 150zł - tyle to płaciłem za 3 komplety do Nissanowskiego SR20DET i jeszcze zostawało na 8 Litrów Coca Coli... Psss. Chciałem tu pochwalić Osę który dosłownie w 4 godziny mi wytargał silnik z mojego Saaba i teraz czym prędzej muszę pokompletować fruty i poskładać te duże klocki lego ![]() ja mam sprzęgło 240 mm na jednomasie z saaba 9000 92 rok , moim zdaniem nie warto sie bawic w rzeźbę tego co masz . pozdrawiam Czy mógłbym je przymierzyć ?? Koło zamachowe też do niego masz ?? Kurcze właśnie już dałem mój zamach do moda pod 240mm sprzęgło z 9-5... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:19 |