![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#781
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Taniej kupic nowy silnik, niz 4 kanalowe egt ![]() to fakt, ale szkoda roboty i kiedyś skończą się te silniki ![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#782
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT z całym szacunkiem ale mnie rozbroiło robienie pasowania " powiedzmy z 3 na 5 setek " powiedzmy blink.gif zgadywanie przy tego typu robotach jest niedopuszczalne zwyczajnie trzeba wiedzieć ile musi być a nie zgadywać Z całym szacunkiem, ale jak wiesz, jakie ma być pasowanie, to powiedz. Jak nie wiesz, a zapewne Coobcio też nie, bo pierwszy raz doszło do takiej sytuacji, należy robić to eksperymentalnie. Wielcy tunerzy zarówno u nas w kraju, jak i za wielką wodą właśnie tak to robili i doszli do tego eksperymentalnie. Tylko, że u nas w kraju uczyli się na autach klientów, w innych krajach zazwyczaj na swoich. Coobcio robi to na swoim silniku i chwała mu za to. ...choć np. chińskie przycinające się WG, 556km z inercji itp. zalatuje drutem jak pierwsze uturbione auta z pod ręki p. Grabowskiego ![]() ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#783
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
juz pinin skoncz o drucie bo to już nudne... bez złośliwości ciekawe jak tam wasz golf i inne samochody stojące na jana pawła 69 czy nie zalatuja drutem...
|
|
|
![]()
Post
#784
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
a tu co? czytanie ze zrozumieniem "nie robi" ?
|
|
|
![]()
Post
#785
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ja sie nieznam ale czy nie lepiej nawet zrobić minimalną kanapke z uszczelek metalowych niz podbierać tłoki ? Do Golfów z silnikami KR i ABF robiłem tak że roznitowywałem seryjną składającą się z 3 warstw uszczelkę i jej środek zastępywałem grubszym wycinanym laserowo... W Saabie uszczelka stalowa ma grubości zaledwie 0,5mm i składa się o z dwóch warstw, to co przychodzi mi do głowy to dać dwie stalowe uszczelki i po miedzy nie np. 0,5mm przekładka z nierdzewki - nie mi to oceniać jak będzie z wytrzymałością tego rozwiązania ale myślę że mogę zaryzykować z czymś takim ![]() Chyba przede wszystkim będziesz musiał założyć elektryczną pompę wody żeby nie pompować tak dużego ciśnienia w węże które po ostrzejszej jeździe zwiększały swoją pojemność 3 krotnie ![]() Cometic robi metalowe uszczelki do B204, są dostępne w Abbott Racing, ale cena znacznie wyższa niż metalowa z 9-5. Nie głupi pomysł bo w sumie cholera wie jak się zachowuje seryjna pompa wody przy obrotach o 1800 wyższych jak seryjny limiter... Tak pomyślałem żeby wykonać koło pasowe na wał o mniejszej średnicy coby spowolnić pracę całego osprzętu silnika. Coobcio u Ciebie przy tym wiadrze pod maską podstawa to flatshift. Tylko wtedy zaczną się spore problemy z trakcją... Po pierwszym moim oficjalnym przejeździe na ćwiartkę tym Saabem także uważam że Flatshift by się przydał w związku z tym czekam co wykombinuje Jackpl albo pobawię się z ECU masterem Podobna sprawa jak u Vigge i Nicka - zbierali korbe i tlok z ulicy. Moze warto wymienic weze a blok po prostu zaoringowac? Dodatkowo oprocz 2-och WG warto pogrzebac w nastawach PID, one moga pomoc w walce z przeladowaniem, chyba ze ta sprawa juz ogarnieta... Przy oringowaniu głowica o kolejne mm zbliża mi się do bloku, wpierw bym chciał się pobawić z uszczelką "kanapką", Co do WG który mam obecnie to jego bazowe doładowanie wynosi 1 bar od 4500 do 7000 a od 7000 boost rośnie płynnie aż do niespełna 2barów na III biegu na IV ciut więcej, dlatego chciałem dać dwa WG coby ustabilizować boost a ponadto wykorzystać Twin scrola bo teraz spaliny się mieszają w rurce doprowadzajacej spaliny do WG. Ps. PID oraz Biasy ogarnięte, dodatkowo nawet rozciągnięte w funkcji obrotów ![]() Ps. jakoś nigdzie nie znalazłem artykułu na temat awarii silników w autach Viggiego i Nicka - tajemnica firmowa jakaś ![]() Coobcio, co do zegara to pomyśl nad Katoda urządzonkiem ![]() Widziałem oglądałem jak byłem u Gella w Lublinie - bardzo ale to bardzo mi się to rozwiązanie podoba ale nie stać mnie na nie a uwierz mi bardzo ale to bardzo bym chciał mieć je u siebie zamontowane - jestem dymny że POLAK POTRAFI taki sprytny zegaro, boost kontrolero wynalazek opracować, dla mnie na prawdę HIT ! Z całym szacunkiem, ale jak wiesz, jakie ma być pasowanie, to powiedz. Jak nie wiesz, a zapewne Coobcio też nie, bo pierwszy raz doszło do takiej sytuacji, należy robić to eksperymentalnie. Wielcy tunerzy zarówno u nas w kraju, jak i za wielką wodą właśnie tak to robili i doszli do tego eksperymentalnie. Tylko, że u nas w kraju uczyli się na autach klientów, w innych krajach zazwyczaj na swoich. Coobcio robi to na swoim silniku i chwała mu za to. ...choć np. chińskie przycinające się WG, 556km z inercji itp. zalatuje drutem jak pierwsze uturbione auta z pod ręki p. Grabowskiego ![]() ![]() Z tym chińczykiem WG to trochę nie wypał był ale skłoniła mnie do zakupu jego cena i po prostu chciałem się przekonać czy to coś warte te chińskie tanie wyroby czy nie, obecnie po dotarciu zawora do gniazda bo były spore nieszczelności, skróceniu prowadnicy bo fabrycznie tłoczek się o nią opierał i zawór nie nie domykał się do końca (nie miał kontaktu z gniazdem), wypolerowaniu trzonu zaworowego, dorobieniu 4rech fazek w wewnątrz prowadnicy oraz dotoczeniu nowej podkładki dzięki której mogłem zastosować podwójną sprężynę oraz zmodowaniu górnej zakrywki - w chwili obecnej WG działa prawidłowo i nie przycina się, na zawodach przeładowanie przy 4 przejeździe najprawdopodobniej było spowodowane niezadoptowaniem się ECU po wprowadzeniu nowych zmian jakimi było podniesienie boostu na II biegu oraz przesunięciu odcinki, dlatego nawet przed pierwszym startem jako pierwszy wystrzeliłem i poleciałem na pas dojazdowy by nauczyć ECU... po 3 przejazdach wprowadziłem nowe korekty ale po nich nie rozjeździłem auta... Ps. Wiadomo że prościej by było kupić WG Tiala za 1500zł a nie walczyć z chińczykiem za 360zł + wysyłka i dodatkowe moje prace ale za zaoszczędzoną kasę wolałem kupić np. opony RSR 595 na przód + poliuretan i wachacze przednie. Na tym filmiku dostarczonym przez Adama widać zmułki towarzyszące każdej zmianie biegów, myślę że gdyby nie one to jakieś 1,1-1,3sekundy by się udało urwać i dodatkowe 10-15km/h na mecie dołożyć do V-maxa ![]() Niestety nie słychać było eksplozji a mnie ona aż osłupiła a mojego rywala w Sunnym GTI Turbo także zaskoczyła aż zapomniał zmienić biegu z III na IV - myślał że mu skrzynia się rozleciała ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#786
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT juz pinin skoncz o drucie bo to już nudne... bez złośliwości ciekawe jak tam wasz golf i inne samochody stojące na jana pawła 69 czy nie zalatuja drutem... Czytaj ze zrozumieniem, to po pierwsze. Gdzieś widzisz jakiekolwiek pretensje? Trzymam kciuki za waszą robotę. A co do technikum widać, że masz bardzo stare info ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#787
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 14 September 2006 ![]() |
pinin zluzuj poślady od czasu do czasu przeczytać na forum można że ktoś zgaduje przy budowie silnika a zgadywanie jeszcze dobrze nie wyszło nikomu na zdrowie więc to jest tylko kwestia czasu jak po zgadywaniu motor sie rozleci i uwierz mi proszę na słowo bo ja w tym tuningowym syfie obracam sie od wielu lat i wiele już w życiu widziałem na własne oczy a nie czytałem na forach. Nie ma bata - zgadywanie kończy sie katastrofami i nikt mi nie przepowie że nie , jest jedna złota zasada jeśli oszczędzasz na budowie silnika to miej świadomość że jego kres jest bliżej niż się wydaje.
-------------------- 2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street 2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street |
|
|
![]()
Post
#788
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Z tym chińczykiem WG to trochę nie wypał był ale skłoniła mnie do zakupu jego cena i po prostu chciałem się przekonać czy to coś warte te chińskie tanie wyroby czy nie, obecnie po dotarciu zawora do gniazda bo były spore nieszczelności, skróceniu prowadnicy bo fabrycznie tłoczek się o nią opierał i zawór nie nie domykał się do końca (nie miał kontaktu z gniazdem), wypolerowaniu trzonu zaworowego, dorobieniu 4rech fazek w wewnątrz prowadnicy oraz dotoczeniu nowej podkładki dzięki której mogłem zastosować podwójną sprężynę oraz zmodowaniu górnej zakrywki... ...Ps. Wiadomo że prościej by było kupić WG Tiala za 1500zł a nie walczyć z chińczykiem za 360zł + wysyłka i dodatkowe moje prace ale za zaoszczędzoną kasę wolałem kupić np. opony RSR 595 na przód + poliuretan i wachacze przednie. Ile za TiAL'a? Z tego co widzę w pierwszym poście to masz jakiś zawór 35mm... TiAL'a 38mm a nawet 41mm możesz kupić za 800zł jak się rozejrzysz... ![]() Kupujesz i zapominasz, nie toczysz, nie frezujesz, nie dorabiasz, nie załatwiasz itd. itp. -------------------- www.motorsportshop.pl
|
|
|
![]()
Post
#789
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Pasowanie spokojnie można pozostawić na seryjnym poziomie 3 setek, tłoki Saaba nie puchną tak by się przycierać i do 600KM parudziesięciu koni są wystarczające co dowodzi wiele projektów zagranicznych, przytarcie musiało wywołać przegrzanie silnika na skutek wyemigrowania całego płynu z chłodnicy...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#790
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
a nie przeladowywalo tez przypadkiem dlatego ze na 4 biegu te 38mm z wg nie dawalo rade upuszczac? za 500zl masz chinczyka 60mm ktory sie nie zawiesi.
ze zdumieniem spogladam jak latwo przychodzi fakt urwanej korby, powodzenia ! sledze temat -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#791
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
ja to jestem pełen podziwu dla tej korby ze dała sie na tyle shamować wogule
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#792
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT pinin zluzuj poślady od czasu do czasu przeczytać na forum można że ktoś zgaduje przy budowie silnika a zgadywanie jeszcze dobrze nie wyszło nikomu na zdrowie więc to jest tylko kwestia czasu jak po zgadywaniu motor sie rozleci i uwierz mi proszę na słowo bo ja w tym tuningowym syfie obracam sie od wielu lat i wiele już w życiu widziałem na własne oczy a nie czytałem na forach. Nie ma bata - zgadywanie kończy sie katastrofami i nikt mi nie przepowie że nie , jest jedna złota zasada jeśli oszczędzasz na budowie silnika to miej świadomość że jego kres jest bliżej niż się wydaje. Jestem wyluzowany, uwierz mi. Jak w takim razie wyliczyć, jakie pasowanie zrobić? Bo jakoś nie spotkałem się do tej pory z inną metodą, jak praktyka. I też od kilku lat się obracam w tych "kręgach", więc to także nie nowość dla mnie. Więc ponownie wracamy do kwestii - jak określić prawidłowe pasowanie? Tutaj już bez żadnej zgryźliwości, jestem po prostu ciekawy, a nie mam wiedzy na ten temat. I nie mówimy tutaj o kuciźnie, tylko o tym konkretnym silniku Saab'a. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#793
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
Coobcio - jak popatrzysz to markowego WG HKS 60mm mozna miec za 1k
![]() ![]() -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#794
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
A układ chłodzenia nie wybuchł czasami dopiero jak silnik stanął i płyn przestał krążyć? Ciecz w silniku miała czas zagrzać się powyżej punktu wrzenia i bum.
Ja w tym momencie zawahałbym się nad nad budową kolejnego mocniejszego silnika na granicy wytrzymałości, a raczej próbował strwożyć coś działającego na dłuższą metę - z drugiej strony fajnie przekonać się gdzie leży granica. Turbosprężarka nie oberwała? |
|
|
![]()
Post
#795
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
a mi sie wydaje ze puscila uszczelka wepchalo plyn do cylinra zrobilo taka kompresje ze korba nie dala rady - ciecz sie nie sciska jak gaz...
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#796
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 16 April 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
W moim mniemaniu scenario było takie - podniosło głowice kompresja poszła w wodę rozerwała rurę i przepchała uszczelkę ; woda poszła do gara i skrzywiło korbę która siłą musiała się przyblokować i urwać .
ARP + METALOWA USZCZELA + modyfikacja układu chłodzenia i ATAKUJ 600+ |
|
|
![]()
Post
#797
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
A może ktoś ma filmik z przejazdu z widokiem auta z tyłu? Byłoby jasne czy poszła woda do cylindra.
|
|
|
![]()
Post
#798
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
woda do cylindra przy 7 tyś? chyba hydrant trzeba by zamontowac.poprzednia korba też skrzywiła sie od tego?szukacie w piździe gwintu, po prostu korby są za słabe i tyle
|
|
|
![]()
Post
#799
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Gloucester ![]() |
no własnie dlatego ludzie zakładaja kute korby i w dodatku 3bary
|
|
|
![]()
Post
#800
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:16 |