Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 38 39 40 41 42 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
uki82
post Tue, 20 Sep 2011 - 21:21
Post #781


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





CYTAT(jackkpl @ Tue, 20 Sep 2011 - 21:00) *
Taniej kupic nowy silnik, niz 4 kanalowe egt wink.gif


to fakt, ale szkoda roboty i kiedyś skończą się te silniki biggrin.gif


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 20 Sep 2011 - 21:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Tue, 20 Sep 2011 - 21:56
Post #782


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
z całym szacunkiem ale mnie rozbroiło robienie pasowania " powiedzmy z 3 na 5 setek " powiedzmy blink.gif zgadywanie przy tego typu robotach jest niedopuszczalne zwyczajnie trzeba wiedzieć ile musi być a nie zgadywać


Z całym szacunkiem, ale jak wiesz, jakie ma być pasowanie, to powiedz. Jak nie wiesz, a zapewne Coobcio też nie, bo pierwszy raz doszło do takiej sytuacji, należy robić to eksperymentalnie. Wielcy tunerzy zarówno u nas w kraju, jak i za wielką wodą właśnie tak to robili i doszli do tego eksperymentalnie. Tylko, że u nas w kraju uczyli się na autach klientów, w innych krajach zazwyczaj na swoich. Coobcio robi to na swoim silniku i chwała mu za to.

...choć np. chińskie przycinające się WG, 556km z inercji itp. zalatuje drutem jak pierwsze uturbione auta z pod ręki p. Grabowskiego laugh.gif Ale działaj, bo fajnie się to czyta smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Tue, 20 Sep 2011 - 22:13
Post #783


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





juz pinin skoncz o drucie bo to już nudne... bez złośliwości ciekawe jak tam wasz golf i inne samochody stojące na jana pawła 69 czy nie zalatuja drutem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 20 Sep 2011 - 23:47
Post #784


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





a tu co? czytanie ze zrozumieniem "nie robi" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 21 Sep 2011 - 00:19
Post #785


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(mlody1921 @ Tue, 20 Sep 2011 - 15:23) *
Ja sie nieznam ale czy nie lepiej nawet zrobić minimalną kanapke z uszczelek metalowych niz podbierać tłoki ?

Do Golfów z silnikami KR i ABF robiłem tak że roznitowywałem seryjną składającą się z 3 warstw uszczelkę i jej środek zastępywałem grubszym wycinanym laserowo...
W Saabie uszczelka stalowa ma grubości zaledwie 0,5mm i składa się o z dwóch warstw, to co przychodzi mi do głowy to dać dwie stalowe uszczelki i po miedzy nie np. 0,5mm przekładka z nierdzewki - nie mi to oceniać jak będzie z wytrzymałością tego rozwiązania ale myślę że mogę zaryzykować z czymś takim smile.gif

CYTAT(adam87 @ Tue, 20 Sep 2011 - 16:41) *
Chyba przede wszystkim będziesz musiał założyć elektryczną pompę wody żeby nie pompować tak dużego ciśnienia w węże które po ostrzejszej jeździe zwiększały swoją pojemność 3 krotnie smile.gif Wspomaganie w sumie też można wywalić.
Cometic robi metalowe uszczelki do B204, są dostępne w Abbott Racing, ale cena znacznie wyższa niż metalowa z 9-5.

Nie głupi pomysł bo w sumie cholera wie jak się zachowuje seryjna pompa wody przy obrotach o 1800 wyższych jak seryjny limiter...
Tak pomyślałem żeby wykonać koło pasowe na wał o mniejszej średnicy coby spowolnić pracę całego osprzętu silnika.

CYTAT(BurnOuT @ Tue, 20 Sep 2011 - 17:11) *
Coobcio u Ciebie przy tym wiadrze pod maską podstawa to flatshift. Tylko wtedy zaczną się spore problemy z trakcją...

Po pierwszym moim oficjalnym przejeździe na ćwiartkę tym Saabem także uważam że Flatshift by się przydał w związku z tym czekam co wykombinuje Jackpl albo pobawię się z ECU masterem

CYTAT(Flathead @ Tue, 20 Sep 2011 - 18:37) *
Podobna sprawa jak u Vigge i Nicka - zbierali korbe i tlok z ulicy. Moze warto wymienic weze a blok po prostu zaoringowac? Dodatkowo oprocz 2-och WG warto pogrzebac w nastawach PID, one moga pomoc w walce z przeladowaniem, chyba ze ta sprawa juz ogarnieta...

Przy oringowaniu głowica o kolejne mm zbliża mi się do bloku, wpierw bym chciał się pobawić z uszczelką "kanapką", Co do WG który mam obecnie to jego bazowe doładowanie wynosi 1 bar od 4500 do 7000 a od 7000 boost rośnie płynnie aż do niespełna 2barów na III biegu na IV ciut więcej, dlatego chciałem dać dwa WG coby ustabilizować boost a ponadto wykorzystać Twin scrola bo teraz spaliny się mieszają w rurce doprowadzajacej spaliny do WG. Ps. PID oraz Biasy ogarnięte, dodatkowo nawet rozciągnięte w funkcji obrotów smile.gif
Ps. jakoś nigdzie nie znalazłem artykułu na temat awarii silników w autach Viggiego i Nicka - tajemnica firmowa jakaś tongue.gif ??

CYTAT(siewcu @ Tue, 20 Sep 2011 - 19:12) *
Coobcio, co do zegara to pomyśl nad Katoda urządzonkiem wink.gif

Widziałem oglądałem jak byłem u Gella w Lublinie - bardzo ale to bardzo mi się to rozwiązanie podoba ale nie stać mnie na nie a uwierz mi bardzo ale to bardzo bym chciał mieć je u siebie zamontowane - jestem dymny że POLAK POTRAFI taki sprytny zegaro, boost kontrolero wynalazek opracować, dla mnie na prawdę HIT !

CYTAT(pinin @ Tue, 20 Sep 2011 - 21:56) *
Z całym szacunkiem, ale jak wiesz, jakie ma być pasowanie, to powiedz. Jak nie wiesz, a zapewne Coobcio też nie, bo pierwszy raz doszło do takiej sytuacji, należy robić to eksperymentalnie. Wielcy tunerzy zarówno u nas w kraju, jak i za wielką wodą właśnie tak to robili i doszli do tego eksperymentalnie. Tylko, że u nas w kraju uczyli się na autach klientów, w innych krajach zazwyczaj na swoich. Coobcio robi to na swoim silniku i chwała mu za to.

...choć np. chińskie przycinające się WG, 556km z inercji itp. zalatuje drutem jak pierwsze uturbione auta z pod ręki p. Grabowskiego laugh.gif Ale działaj, bo fajnie się to czyta smile.gif


Z tym chińczykiem WG to trochę nie wypał był ale skłoniła mnie do zakupu jego cena i po prostu chciałem się przekonać czy to coś warte te chińskie tanie wyroby czy nie, obecnie po dotarciu zawora do gniazda bo były spore nieszczelności, skróceniu prowadnicy bo fabrycznie tłoczek się o nią opierał i zawór nie nie domykał się do końca (nie miał kontaktu z gniazdem), wypolerowaniu trzonu zaworowego, dorobieniu 4rech fazek w wewnątrz prowadnicy oraz dotoczeniu nowej podkładki dzięki której mogłem zastosować podwójną sprężynę oraz zmodowaniu górnej zakrywki - w chwili obecnej WG działa prawidłowo i nie przycina się, na zawodach przeładowanie przy 4 przejeździe najprawdopodobniej było spowodowane niezadoptowaniem się ECU po wprowadzeniu nowych zmian jakimi było podniesienie boostu na II biegu oraz przesunięciu odcinki, dlatego nawet przed pierwszym startem jako pierwszy wystrzeliłem i poleciałem na pas dojazdowy by nauczyć ECU... po 3 przejazdach wprowadziłem nowe korekty ale po nich nie rozjeździłem auta...

Ps. Wiadomo że prościej by było kupić WG Tiala za 1500zł a nie walczyć z chińczykiem za 360zł + wysyłka i dodatkowe moje prace ale za zaoszczędzoną kasę wolałem kupić np. opony RSR 595 na przód + poliuretan i wachacze przednie.

Na tym filmiku dostarczonym przez Adama widać zmułki towarzyszące każdej zmianie biegów, myślę że gdyby nie one to jakieś 1,1-1,3sekundy by się udało urwać i dodatkowe 10-15km/h na mecie dołożyć do V-maxa smile.gif
Niestety nie słychać było eksplozji a mnie ona aż osłupiła a mojego rywala w Sunnym GTI Turbo także zaskoczyła aż zapomniał zmienić biegu z III na IV - myślał że mu skrzynia się rozleciała tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 21 Sep 2011 - 02:01
Post #786


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
juz pinin skoncz o drucie bo to już nudne... bez złośliwości ciekawe jak tam wasz golf i inne samochody stojące na jana pawła 69 czy nie zalatuja drutem...


Czytaj ze zrozumieniem, to po pierwsze. Gdzieś widzisz jakiekolwiek pretensje? Trzymam kciuki za waszą robotę. A co do technikum widać, że masz bardzo stare info tongue.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aniołek
post Wed, 21 Sep 2011 - 17:12
Post #787


Forum Killer
Dołączył: Thu, 14 September 2006





pinin zluzuj poślady od czasu do czasu przeczytać na forum można że ktoś zgaduje przy budowie silnika a zgadywanie jeszcze dobrze nie wyszło nikomu na zdrowie więc to jest tylko kwestia czasu jak po zgadywaniu motor sie rozleci i uwierz mi proszę na słowo bo ja w tym tuningowym syfie obracam sie od wielu lat i wiele już w życiu widziałem na własne oczy a nie czytałem na forach. Nie ma bata - zgadywanie kończy sie katastrofami i nikt mi nie przepowie że nie , jest jedna złota zasada jeśli oszczędzasz na budowie silnika to miej świadomość że jego kres jest bliżej niż się wydaje.


--------------------
2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street
2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Showkemp
post Wed, 21 Sep 2011 - 17:42
Post #788


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Coobcio @ Wed, 21 Sep 2011 - 01:19) *
Z tym chińczykiem WG to trochę nie wypał był ale skłoniła mnie do zakupu jego cena i po prostu chciałem się przekonać czy to coś warte te chińskie tanie wyroby czy nie, obecnie po dotarciu zawora do gniazda bo były spore nieszczelności, skróceniu prowadnicy bo fabrycznie tłoczek się o nią opierał i zawór nie nie domykał się do końca (nie miał kontaktu z gniazdem), wypolerowaniu trzonu zaworowego, dorobieniu 4rech fazek w wewnątrz prowadnicy oraz dotoczeniu nowej podkładki dzięki której mogłem zastosować podwójną sprężynę oraz zmodowaniu górnej zakrywki...

...Ps. Wiadomo że prościej by było kupić WG Tiala za 1500zł a nie walczyć z chińczykiem za 360zł + wysyłka i dodatkowe moje prace ale za zaoszczędzoną kasę wolałem kupić np. opony RSR 595 na przód + poliuretan i wachacze przednie.


Ile za TiAL'a?
Z tego co widzę w pierwszym poście to masz jakiś zawór 35mm...
TiAL'a 38mm a nawet 41mm możesz kupić za 800zł jak się rozejrzysz... wink.gif
Kupujesz i zapominasz, nie toczysz, nie frezujesz, nie dorabiasz, nie załatwiasz itd. itp.


--------------------
www.motorsportshop.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 21 Sep 2011 - 22:21
Post #789


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Pasowanie spokojnie można pozostawić na seryjnym poziomie 3 setek, tłoki Saaba nie puchną tak by się przycierać i do 600KM parudziesięciu koni są wystarczające co dowodzi wiele projektów zagranicznych, przytarcie musiało wywołać przegrzanie silnika na skutek wyemigrowania całego płynu z chłodnicy...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 21 Sep 2011 - 23:23
Post #790


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





a nie przeladowywalo tez przypadkiem dlatego ze na 4 biegu te 38mm z wg nie dawalo rade upuszczac? za 500zl masz chinczyka 60mm ktory sie nie zawiesi.
ze zdumieniem spogladam jak latwo przychodzi fakt urwanej korby, powodzenia ! sledze temat


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Wed, 21 Sep 2011 - 23:49
Post #791


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





ja to jestem pełen podziwu dla tej korby ze dała sie na tyle shamować wogule wink.gif Coobcio doładowane c20let ma pasowanie 0.06kute, na wosnerze 0.08 na cosworth 0.1 nijak sie to niema do 0.03 wiem że kute evo maja takie same pasowania jak te z opla (kwestia materiałów na tłoki i fakt rozszerzalności) ja mam wrażenie że to ci tam spuchło i zatarło cylinder, wyglada jak po spłynięciu tłoka choć sam tłok dopiero zaczynał płynąć przy górze (masz foto od strony ssącej tłoka?), co do egt to jestes mega luzak biggrin.gif przy takich boostach, podczas strojenia na 2.5bara mimo afr 10 mialem bardzo wysokie egt to nie jest pewnik ze leje wache to niemam egt, masz duże turbo które stawia opory, i w pewnym momencie powietrze które wpychasz w cylinder idzie tylko na egt nie na moc (przeploty, czasy otwarcia niesamowite cisnienia itd) masz bardzo duzego sprzymierzenca w postaci ori kompa ktory sie przed tobą broni jak moze smile.gif ale gratuluje wyniku z calego serca smile.gif


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 22 Sep 2011 - 00:49
Post #792


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
pinin zluzuj poślady od czasu do czasu przeczytać na forum można że ktoś zgaduje przy budowie silnika a zgadywanie jeszcze dobrze nie wyszło nikomu na zdrowie więc to jest tylko kwestia czasu jak po zgadywaniu motor sie rozleci i uwierz mi proszę na słowo bo ja w tym tuningowym syfie obracam sie od wielu lat i wiele już w życiu widziałem na własne oczy a nie czytałem na forach. Nie ma bata - zgadywanie kończy sie katastrofami i nikt mi nie przepowie że nie , jest jedna złota zasada jeśli oszczędzasz na budowie silnika to miej świadomość że jego kres jest bliżej niż się wydaje.


Jestem wyluzowany, uwierz mi. Jak w takim razie wyliczyć, jakie pasowanie zrobić? Bo jakoś nie spotkałem się do tej pory z inną metodą, jak praktyka. I też od kilku lat się obracam w tych "kręgach", więc to także nie nowość dla mnie.

Więc ponownie wracamy do kwestii - jak określić prawidłowe pasowanie? Tutaj już bez żadnej zgryźliwości, jestem po prostu ciekawy, a nie mam wiedzy na ten temat. I nie mówimy tutaj o kuciźnie, tylko o tym konkretnym silniku Saab'a.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Thu, 22 Sep 2011 - 04:45
Post #793


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Coobcio - jak popatrzysz to markowego WG HKS 60mm mozna miec za 1k wink.gif a 50 GFB ciut wiecej smile.gif


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Thu, 22 Sep 2011 - 07:36
Post #794


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





A układ chłodzenia nie wybuchł czasami dopiero jak silnik stanął i płyn przestał krążyć? Ciecz w silniku miała czas zagrzać się powyżej punktu wrzenia i bum.

Ja w tym momencie zawahałbym się nad nad budową kolejnego mocniejszego silnika na granicy wytrzymałości, a raczej próbował strwożyć coś działającego na dłuższą metę - z drugiej strony fajnie przekonać się gdzie leży granica.

Turbosprężarka nie oberwała?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 22 Sep 2011 - 08:06
Post #795


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





a mi sie wydaje ze puscila uszczelka wepchalo plyn do cylinra zrobilo taka kompresje ze korba nie dala rady - ciecz sie nie sciska jak gaz...


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iderafi
post Thu, 22 Sep 2011 - 08:11
Post #796


User
Dołączył: Wed, 16 April 2003
Skąd: Warszawa





W moim mniemaniu scenario było takie - podniosło głowice kompresja poszła w wodę rozerwała rurę i przepchała uszczelkę ; woda poszła do gara i skrzywiło korbę która siłą musiała się przyblokować i urwać .


ARP + METALOWA USZCZELA + modyfikacja układu chłodzenia i ATAKUJ 600+


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Thu, 22 Sep 2011 - 09:15
Post #797


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





A może ktoś ma filmik z przejazdu z widokiem auta z tyłu? Byłoby jasne czy poszła woda do cylindra.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 22 Sep 2011 - 10:22
Post #798


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





woda do cylindra przy 7 tyś? chyba hydrant trzeba by zamontowac.poprzednia korba też skrzywiła sie od tego?szukacie w piździe gwintu, po prostu korby są za słabe i tyle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eskol
post Thu, 22 Sep 2011 - 10:34
Post #799


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Gloucester





no własnie dlatego ludzie zakładaja kute korby i w dodatku 3bary
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 22 Sep 2011 - 11:27
Post #800


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(hz10 @ Thu, 22 Sep 2011 - 10:22) *
woda do cylindra przy 7 tyś? chyba hydrant trzeba by zamontowac.poprzednia korba też skrzywiła sie od tego?szukacie w piździe gwintu, po prostu korby są za słabe i tyle



w trakcie suwu ssania podciśnienie jest duże niezależnie od obrotów .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 38 39 40 41 42 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:16