Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
Coobcio
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:39
Post #761


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dziękuje za kolejne wskazówki, na pewno luźniejsze pasowanie pomoże w jeździe na wysokim EGT jak tłoki będą puchły...
Sterowanie doładowania ogarnia seryjne ECU, jedynie chiński WG 35mm czasem potrafi się przyciąć i wówczas przeładowuje, zmienię go na dwa chińskie ale lepiej wykonane WG każdy będzie na oddzielnym runerze coby w pełni wykorzystać Twin Scrolla i może jeszcze wcześniej uda się rozkręcić tego HX40 biggrin.gif

Jak to poskładam do kupy to na hamowni sprwdzę czy jest sens w ogóle dmuchania 3 barów z HX40 być może okaże się że przy 2,2 i 3 barach generuje tyle samo mocy a jedynie zmieniają się Nm...

No ale panie Reksiu wyświetlacz Saaba nie będzie mi darł japy i świecił po oczach jak przekroczę jakiś limit a oddzielne zegarki to potrafią biggrin.gif
W Serii to jedynie mogę dołożyć shift lighta tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mlody1921
post Tue, 20 Sep 2011 - 12:19
Post #762


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Luźniejsze pasowanie na pewno
3 bary dostaje na wyższych obr więc nie obciąża to tak korby jak na niskich, zreszta to spora korba żeby ją tak urwało, tym bardziej że widać że ją ugło i urwało, mi sie wydaje że płyn z silnika tu namieszał strasznie, u kolegi nie wytrzymała korba i wydarło ją na sworzniu zmieliło tłoka ale była prosta jak drut smile.gif

Płyn + danie w palnik ugło korbe i ją urwało tak mi sie wydaje

Podejście spokojne jest najważniejsze i podziwiam włascicela za to... powodzenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Tue, 20 Sep 2011 - 13:05
Post #763


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Co do egt to tez nie przesadzajcie bo jak latalismy na "autostradzie" to nawet z boostem pod 3 bary osiagalismy pod 250km/h wiec raczej wtedy by musialo cos oddac smile.gif nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem odbuduje sie silnik i bedziemy latac dalej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Tue, 20 Sep 2011 - 13:55
Post #764


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





Coobcio zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego dałeś tym razem "szmacianą" uszczelkę pod głowicę ? z tego co pamiętam pierwszym razem dałeś stalową, uszczelka na pewno puściła ładnie widać to na głowicy i pewnie problem jaki był z układem chłodzenia to przyczyna tej uszczelki...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 20 Sep 2011 - 14:06
Post #765


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Stalowa uszczelka jest niska i dochodzi do kolizji zaworów wydechowych z tłokami.
Uszczelka szmaciana ponoć jest nie do zdarcia - podobno.
Ale nie wiadomo czy najpierw wydmuchało uszczelkę pod głowicą i w efekcie pękł wąż wodny czy np. najpierw pękł wąż wodny po czym wydmuchało uszczelkę... ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Tue, 20 Sep 2011 - 14:18
Post #766


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





jednak jest do zdarcia co ewidentnie widać... stawiam że najpierw zaczęło dmuchać uszczelkę i układ chłodzenia puszczał w najsłabszych miejscach co dawało w efekcie pękające po kolei przewody... myślę że następnym razem lepszym wyjściem będzie podebranie tłoków i założenie tej stalowej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 20 Sep 2011 - 14:21
Post #767


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dobrze tak też uczynię a więc NEXT step, projekt 600KM+ to:
- stalowa uszczelka pod głowicę dedykowana do Saaba 9-5 i 9-3 firmy ERLING + podebranie tłoków
- wskaźnik EGT
- nowe mocne silikonowe przewody wodne
- luźniejsze pasowanie tłoków z obecnych 3 setek powiedzmy na 5 setek ?


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 20 Sep 2011 - 15:23
Post #768


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Ja sie nieznam ale czy nie lepiej nawet zrobić minimalną kanapke z uszczelek metalowych niz podbierać tłoki ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Tue, 20 Sep 2011 - 16:41
Post #769


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Chyba przede wszystkim będziesz musiał założyć elektryczną pompę wody żeby nie pompować tak dużego ciśnienia w węże które po ostrzejszej jeździe zwiększały swoją pojemność 3 krotnie smile.gif Wspomaganie w sumie też można wywalić.
Cometic robi metalowe uszczelki do B204, są dostępne w Abbott Racing, ale cena znacznie wyższa niż metalowa z 9-5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BurnOuT
post Tue, 20 Sep 2011 - 17:11
Post #770


Super User
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Warszawa





Coobcio u Ciebie przy tym wiadrze pod maską podstawa to flatshift. Tylko wtedy zaczną się spore problemy z trakcją...


--------------------
[Honda Civic 320KM] [Audi S4 B5 500KM] [Skoda Octavia vRS 260KM]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Tue, 20 Sep 2011 - 18:37
Post #771


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Podobna sprawa jak u Vigge i Nicka - zbierali korbe i tlok z ulicy. Moze warto wymienic weze a blok po prostu zaoringowac? Dodatkowo oprocz 2-och WG warto pogrzebac w nastawach PID, one moga pomoc w walce z przeladowaniem, chyba ze ta sprawa juz ogarnieta...


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 20 Sep 2011 - 18:41
Post #772


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





ja nie wiem..może jestem przyzwyczajony do 'maślanych' silników Hondy, ale na maksa rozbraja mnie ton "ale jak to możliwe, że silnik saaba nie wytrzymał 3bar blink.gif " biggrin.gif Brzmi, jak "W Hondzie przy 180KM urwało korbę, a przeciez absolutnie nie miało prawa" tongue.gif
Jak dla mnie korby są zabite zarówno przez obroty (bezwładność przy rozciąganiu) + kurde 600Nm na seryjny przekrój biggrin.gif "EGT nie prawa wzrosnąć w przejeździe na 400m", albo "juz powinno oddać, skoro wczesniej na S8 nie oddało" na prawdę rozbrajają smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Tue, 20 Sep 2011 - 19:02
Post #773


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Chodzi o to że jest po prostu zasadnicza różnica między wytrzymałością seryjnych silników hondy, a tych saaba. Nie takie moce były wyciągane z seryjnych saabowych dołów, stąd zdziwienie że oddało już przy 556KM smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 20 Sep 2011 - 19:12
Post #774


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Coobcio, co do zegara to pomyśl nad Katoda urządzonkiem wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 20 Sep 2011 - 19:30
Post #775


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(adam87 @ Tue, 20 Sep 2011 - 20:02) *
Chodzi o to że jest po prostu zasadnicza różnica między wytrzymałością seryjnych silników hondy, a tych saaba.

no to mnie oświeciłeś.. a 556 to chyba było jakies pól bara temu. Mnie ogólnie absolutnie nie dziwi, ze ten silnik oddał korbę.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jose
post Tue, 20 Sep 2011 - 19:35
Post #776


User
Dołączył: Sun, 21 December 2008





Co do awarii. Jak już ktoś wspomniał, wygląda na to, że puściła uszczelka, silnik zaczął ciągnąć płyn do cylindra (co spowodowało wygięcie, a później złamanie korby) i walić ciśnieniem w układ przez co pękły węże. Ślady przytarcia to też skutek obecności płynu w cylindrach, dlatego takie delikatne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Tue, 20 Sep 2011 - 20:11
Post #777


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





przy tych mocach to przydało by sie EGT ale czterokanałowe. Troche grosza to kosztuje ale może pomóc.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 20 Sep 2011 - 21:00
Post #778


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(uki82 @ Tue, 20 Sep 2011 - 20:11) *
przy tych mocach to przydało by sie EGT ale czterokanałowe. Troche grosza to kosztuje ale może pomóc.

Taniej kupic nowy silnik, niz 4 kanalowe egt wink.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aniołek
post Tue, 20 Sep 2011 - 21:10
Post #779


Forum Killer
Dołączył: Thu, 14 September 2006





z całym szacunkiem ale mnie rozbroiło robienie pasowania " powiedzmy z 3 na 5 setek " powiedzmy blink.gif zgadywanie przy tego typu robotach jest niedopuszczalne zwyczajnie trzeba wiedzieć ile musi być a nie zgadywać


--------------------
2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street
2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 20 Sep 2011 - 21:10
Post #780


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(mlody1921 @ Tue, 20 Sep 2011 - 12:19) *
Luźniejsze pasowanie na pewno
3 bary dostaje na wyższych obr więc nie obciąża to tak korby jak na niskich, zreszta to spora korba żeby ją tak urwało, tym bardziej że widać że ją ugło i urwało, mi sie wydaje że płyn z silnika tu namieszał strasznie, u kolegi nie wytrzymała korba i wydarło ją na sworzniu zmieliło tłoka ale była prosta jak drut smile.gif

Płyn + danie w palnik ugło korbe i ją urwało tak mi sie wydaje

Podejście spokojne jest najważniejsze i podziwiam włascicela za to... powodzenia


+1

Powodzenia Coobcio wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 17:52