![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#761
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dziękuje za kolejne wskazówki, na pewno luźniejsze pasowanie pomoże w jeździe na wysokim EGT jak tłoki będą puchły...
Sterowanie doładowania ogarnia seryjne ECU, jedynie chiński WG 35mm czasem potrafi się przyciąć i wówczas przeładowuje, zmienię go na dwa chińskie ale lepiej wykonane WG każdy będzie na oddzielnym runerze coby w pełni wykorzystać Twin Scrolla i może jeszcze wcześniej uda się rozkręcić tego HX40 ![]() Jak to poskładam do kupy to na hamowni sprwdzę czy jest sens w ogóle dmuchania 3 barów z HX40 być może okaże się że przy 2,2 i 3 barach generuje tyle samo mocy a jedynie zmieniają się Nm... No ale panie Reksiu wyświetlacz Saaba nie będzie mi darł japy i świecił po oczach jak przekroczę jakiś limit a oddzielne zegarki to potrafią ![]() W Serii to jedynie mogę dołożyć shift lighta ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#762
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Luźniejsze pasowanie na pewno
3 bary dostaje na wyższych obr więc nie obciąża to tak korby jak na niskich, zreszta to spora korba żeby ją tak urwało, tym bardziej że widać że ją ugło i urwało, mi sie wydaje że płyn z silnika tu namieszał strasznie, u kolegi nie wytrzymała korba i wydarło ją na sworzniu zmieliło tłoka ale była prosta jak drut ![]() Płyn + danie w palnik ugło korbe i ją urwało tak mi sie wydaje Podejście spokojne jest najważniejsze i podziwiam włascicela za to... powodzenia |
|
|
![]()
Post
#763
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Co do egt to tez nie przesadzajcie bo jak latalismy na "autostradzie" to nawet z boostem pod 3 bary osiagalismy pod 250km/h wiec raczej wtedy by musialo cos oddac
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#764
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
Coobcio zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego dałeś tym razem "szmacianą" uszczelkę pod głowicę ? z tego co pamiętam pierwszym razem dałeś stalową, uszczelka na pewno puściła ładnie widać to na głowicy i pewnie problem jaki był z układem chłodzenia to przyczyna tej uszczelki...
|
|
|
![]()
Post
#765
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Stalowa uszczelka jest niska i dochodzi do kolizji zaworów wydechowych z tłokami.
Uszczelka szmaciana ponoć jest nie do zdarcia - podobno. Ale nie wiadomo czy najpierw wydmuchało uszczelkę pod głowicą i w efekcie pękł wąż wodny czy np. najpierw pękł wąż wodny po czym wydmuchało uszczelkę... ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#766
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
jednak jest do zdarcia co ewidentnie widać... stawiam że najpierw zaczęło dmuchać uszczelkę i układ chłodzenia puszczał w najsłabszych miejscach co dawało w efekcie pękające po kolei przewody... myślę że następnym razem lepszym wyjściem będzie podebranie tłoków i założenie tej stalowej...
|
|
|
![]()
Post
#767
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dobrze tak też uczynię a więc NEXT step, projekt 600KM+ to:
- stalowa uszczelka pod głowicę dedykowana do Saaba 9-5 i 9-3 firmy ERLING + podebranie tłoków - wskaźnik EGT - nowe mocne silikonowe przewody wodne - luźniejsze pasowanie tłoków z obecnych 3 setek powiedzmy na 5 setek ? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#768
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Ja sie nieznam ale czy nie lepiej nawet zrobić minimalną kanapke z uszczelek metalowych niz podbierać tłoki ?
|
|
|
![]()
Post
#769
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Chyba przede wszystkim będziesz musiał założyć elektryczną pompę wody żeby nie pompować tak dużego ciśnienia w węże które po ostrzejszej jeździe zwiększały swoją pojemność 3 krotnie
![]() Cometic robi metalowe uszczelki do B204, są dostępne w Abbott Racing, ale cena znacznie wyższa niż metalowa z 9-5. |
|
|
![]()
Post
#770
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Coobcio u Ciebie przy tym wiadrze pod maską podstawa to flatshift. Tylko wtedy zaczną się spore problemy z trakcją...
-------------------- [Honda Civic 320KM] [Audi S4 B5 500KM] [Skoda Octavia vRS 260KM]
|
|
|
![]()
Post
#771
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Podobna sprawa jak u Vigge i Nicka - zbierali korbe i tlok z ulicy. Moze warto wymienic weze a blok po prostu zaoringowac? Dodatkowo oprocz 2-och WG warto pogrzebac w nastawach PID, one moga pomoc w walce z przeladowaniem, chyba ze ta sprawa juz ogarnieta...
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#772
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
ja nie wiem..może jestem przyzwyczajony do 'maślanych' silników Hondy, ale na maksa rozbraja mnie ton "ale jak to możliwe, że silnik saaba nie wytrzymał 3bar
![]() ![]() ![]() Jak dla mnie korby są zabite zarówno przez obroty (bezwładność przy rozciąganiu) + kurde 600Nm na seryjny przekrój ![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#773
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Chodzi o to że jest po prostu zasadnicza różnica między wytrzymałością seryjnych silników hondy, a tych saaba. Nie takie moce były wyciągane z seryjnych saabowych dołów, stąd zdziwienie że oddało już przy 556KM
![]() |
|
|
![]()
Post
#774
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Coobcio, co do zegara to pomyśl nad Katoda urządzonkiem
![]() |
|
|
![]()
Post
#775
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Chodzi o to że jest po prostu zasadnicza różnica między wytrzymałością seryjnych silników hondy, a tych saaba. no to mnie oświeciłeś.. a 556 to chyba było jakies pól bara temu. Mnie ogólnie absolutnie nie dziwi, ze ten silnik oddał korbę. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#776
|
|
User Dołączył: Sun, 21 December 2008 ![]() |
Co do awarii. Jak już ktoś wspomniał, wygląda na to, że puściła uszczelka, silnik zaczął ciągnąć płyn do cylindra (co spowodowało wygięcie, a później złamanie korby) i walić ciśnieniem w układ przez co pękły węże. Ślady przytarcia to też skutek obecności płynu w cylindrach, dlatego takie delikatne.
|
|
|
![]()
Post
#777
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
przy tych mocach to przydało by sie EGT ale czterokanałowe. Troche grosza to kosztuje ale może pomóc.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#778
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
przy tych mocach to przydało by sie EGT ale czterokanałowe. Troche grosza to kosztuje ale może pomóc. Taniej kupic nowy silnik, niz 4 kanalowe egt ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#779
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 14 September 2006 ![]() |
z całym szacunkiem ale mnie rozbroiło robienie pasowania " powiedzmy z 3 na 5 setek " powiedzmy
![]() -------------------- 2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street 2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street |
|
|
![]()
Post
#780
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Luźniejsze pasowanie na pewno 3 bary dostaje na wyższych obr więc nie obciąża to tak korby jak na niskich, zreszta to spora korba żeby ją tak urwało, tym bardziej że widać że ją ugło i urwało, mi sie wydaje że płyn z silnika tu namieszał strasznie, u kolegi nie wytrzymała korba i wydarło ją na sworzniu zmieliło tłoka ale była prosta jak drut ![]() Płyn + danie w palnik ugło korbe i ją urwało tak mi sie wydaje Podejście spokojne jest najważniejsze i podziwiam włascicela za to... powodzenia +1 Powodzenia Coobcio ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 17:52 |