![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#741
|
|
User Dołączył: Wed, 10 February 2010 Skąd: Wałcz ![]() |
Redukowaliście masę? ![]() pewnie odkleiła się szmata przyklejona to wywalili... -------------------- Chrysler Aspen 5.7HEMI
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#742
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Pasowanie tłoka seria po 330 tyś km czyli coś koło 3 setek...
Na wszystkich tłokach są ślady przytarcia i delikatnie zakleszczyły się górne pierścienie. Tłoki wszystkie od góry ładne czyste, brak śladów stuku, nadpalenia - no cholera wie co urwało tą korbę, czy jak uszczelka spod głowicy wyszła to woda w dużej ilości dostała się do gara i nie sprężyło no nie mam pojęcia a chciałbym uniknąć takiej sytuacji w przyszłości ![]() Podsufitki nie było bo naprawiałem szyberdach bo ciekł z powodu ułamanej jednej rynienki. Waga Auta nie duża ok 1400kg... Przy zmianie biegów jest dramat ale za to nie ma problemów z trakcją oraz z prędkością pod 200km/h na mecie ![]() FOTKI Po zdjęciu łba widać że ucierpiały wszystkie zawory: ![]() Widać także że tłok z urwaną korbą obracał się i oberwał parę razy od zaworów i odbił się od głowicy: ![]() Gładzie przytarte lekko: ![]() Tłoki także: ![]() Z tym że na jednym urwała się korba - fakt że podczas 4rtego przejazdu podniosłem limiter z 8150 na 8250obr.min i tak przeszedłem I i II bieg a silnik oddał na trójce przy 7600obr.min... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#743
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
przeraza mnie fakt ze mowisz o tym wszystkim z takim spokojem bez najmniejszego stresu ze silnik zrobil fikołka :/
co teraz ? -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#744
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
Nowy silnik za 700 zł
![]() |
|
|
![]()
Post
#745
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Najbardziej szkoda bloku
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#746
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
silnik 700zl, 1 dzien roboty i siedzi nowy . W uzywanych wiekowych autach jest ta zaleta, ze czesci zamienne nie kosztuja majatku, wiec taka przygoda dodaje tylko zapalu do pracy
![]() Coobcio, jak krecisz silnik do 8200 zamiast do 6500 to na twoim miejscu skolowalbym mniejsze kolo pasowe na wal. Dzieki temu nie bdziesz przekrecal alternatora, pompy wody i wspomagania. Mysle, ze przy takiej predkosci obrotowej pompa wody moze dawac za duze cisnienie , lub moga sie dziac inne nieciekawe rzeczy. Dorobienie kola pasowego ze stopu aluminium to jakies 400zl . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#747
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
korby strzelaja, jak im oliwy brakuje u podstawy zeby sie mogly obracac, wiec ja stawiam na panewke.
-------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]()
Post
#748
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dobrze mówisz jacku !
Też wydaje mi się że pompa wody może kręcić się za wysoko generować tym samym za duże ciśnienie wody przez co moje poparciałe 17 letnie węże szlak trafia i to po kolegi, wpierw rozerwały się węże od nagrzewnicy, potem przy pompie wody ten w kształcie litery U... Najbardziej szkoda mi bloku (dziurkę się zaspawa a gary przechonuje - może się go uratuje) i wyważanego wału ale co zrobić trzeba eksperymentować i brnąć dalej ale podstawa to wysunąć odpowiednie wnioski, czemu do tego doszło... Czy 3 bary doładowania Z HX40 to za dużo na seryjny Saabowski motor ?? Czy przez to że silnik chodził chwilę bez wody na pełnej mocy, mógł się na tyle przegrzać by zatrzymało tłok - ale to pewno by go mocniej rozmazało... Czy przez wydmuchaną uszczelkę pod głowicą mogło dostać się tyle wody do cylindra że w efekcie zgięło a potem złamało korbę... Czy wysokie obroty mogły zmęczyć korbowody i doprowadzić do ich urwania - choć to odrzucam bowiem sporo Saabów z seryjnymi silnikami jedynie po zmianie sprężyn zaworowych kręci się do blisko 9 tyś... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#749
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
z jakiego materiału sa tłoki, ze w aucie turbo pasowanie na 3 setki?
|
|
|
![]()
Post
#750
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
zapomniales dodac
Czy 3 bary to tak nagle pierdniecie ze korba dostaje taki szczal ze sie sypie? ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#751
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
pokaż fotki jak wygląda panewka na tej korbie i reszta korbowodu.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#752
|
|
User Dołączył: Mon, 10 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie ma się co dziwić ze wychodza takie kwiatki.Chyba pora wyciagnac wnioski i w koncu porządnie podejść do tematu bez druciarstwa, zeby auta nie tylko generowaly kolorowe cyferki na wykresach ale jezdzily i o wlasnych silach wracaly z zawodow.
Programy pisane na kolanie w 15 minut nie pomoga osiagnac sukcesu. Awarie były i bedzie ich wiecej... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#753
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
W ponad 500konnym wozie z seryjnym silnikiem 2.0 wydaje mi się że awarie to normalka i to jest wpisane w tego typu projekt, tym nie mniej że się uczę eksparymentalnych modyfikacji na swoim Saabie i szukam przyczyny Awarii - tu na forum
![]() Auto przed zawodami stroiłem na ulicy w całym zakresie boostu do 3 barów łącznie, zero stuków, AFR w normie, Zegara EGT nie mam i nie wiem jakie ono było ale chyba nie krzywdzące skoro na IV do odcinki szło latać... A na zawodach jedynie co zmieniłem to na II biegu dołożyłem 0,1bara więcej w całym zakresie i jego przebieg rósł od 1,5 do 1,8 bo trakcja super była oraz odcinka została przeniesiona przed czwartym przejazdem z 8150 na 8250... Panewka na 4 tym cylindrze gdzie urwało korbę zmielona, co widać po rozkręceniu korbowodu - hehe bez ściągania miski: ![]() Boost był raczej łagodny z 2,5bara w zakresie 5200-5300 do ok 7200-7300 po czym przejście na 3 z haczykiem... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#754
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Czy jest opcja żeby od dużego egt denka tłoków się przegrzały i rozszerzyły na tyle żeby zacząć się przycierać nie topiąc się ?
|
|
|
![]()
Post
#755
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
CYTAT Zegara EGT nie mam i nie wiem jakie ono Z całym szacunkiem do Ciebie Coobcio, ale mi to zakrawa na mega "drut". Jak w aucie które ma grubo ponad 500KM i 3B boostu, można nie mieć EGT ;/ Może nagle skoczyło i o tym nie wiedziałeś, a dzięki zegarowi byś uratował motor. |
|
|
![]()
Post
#756
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Tak więc poza odbudowaniem silnika trzeba zainwestować jeszcze w Zegarki - od tego zacznę, jeszcze jakieś doradztwa, wszystkie mile widziane
![]() Choć wydaje mi się że EGT nie mogło być zbyt duże bo żaden tłok nie jest przytopiony... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#757
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 ![]() |
Jeśli AFR i zapłon był ok to EGT na odcinku 400m gwałtownie na pewno nie skoczyło
![]() Chyba lepiej ogarnąć sterowanie doładowaniem żeby nie było takich przeładowań, ewentualnie ustawić mapę żeby nie brakowało benzyny w przypadku takich przeładowań. Boost cut jest rozwiązaniem, ale tylko w przypadku gdy przeładowania będą występowały bardzo sporadycznie. -------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
![]()
Post
#758
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Moim zdaniem powinieneś zainteresować się luźniejszym pasowaniem 0,08 - 0,1. Widać że tłok przycierał się w cylindrze.
|
|
|
![]()
Post
#759
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie chyba troche przesadzacie. Coobcio sobie robi to dla zabawy i zeby poeksperymentowac. Ma czas i pieniadze na takie zajęcie w stylu "do ilu wyda" i do tego dzieli sie fuck-upami na forum, co jest poniekąd nieczęste. I nie ma w tym projekcie druciarstwa oprócz braku zegarów, które zastępuje mu w większości wyswietlacz saaba
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#760
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie chyba troche przesadzacie. Coobcio sobie robi to dla zabawy i zeby poeksperymentowac. Ma czas i pieniadze na takie zajęcie w stylu "do ilu wyda" i do tego dzieli sie fuck-upami na forum, co jest poniekąd nieczęste. I nie ma w tym projekcie druciarstwa oprócz braku zegarów, które zastępuje mu w większości wyswietlacz saaba
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 17:49 |