Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
bamboocha
post Mon, 19 Sep 2011 - 20:30
Post #741


User
Dołączył: Wed, 10 February 2010
Skąd: Wałcz





CYTAT(peerbe111 @ Mon, 19 Sep 2011 - 20:05) *
Redukowaliście masę? smile.gif Bo widzę że podsufitki brak...

pewnie odkleiła się szmata przyklejona to wywalili...


--------------------
Chrysler Aspen 5.7HEMI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 19 Sep 2011 - 20:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:30
Post #742


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Pasowanie tłoka seria po 330 tyś km czyli coś koło 3 setek...
Na wszystkich tłokach są ślady przytarcia i delikatnie zakleszczyły się górne pierścienie.
Tłoki wszystkie od góry ładne czyste, brak śladów stuku, nadpalenia - no cholera wie co urwało tą korbę, czy jak uszczelka spod głowicy wyszła to woda w dużej ilości dostała się do gara i nie sprężyło no nie mam pojęcia a chciałbym uniknąć takiej sytuacji w przyszłości biggrin.gif

Podsufitki nie było bo naprawiałem szyberdach bo ciekł z powodu ułamanej jednej rynienki. Waga Auta nie duża ok 1400kg...
Przy zmianie biegów jest dramat ale za to nie ma problemów z trakcją oraz z prędkością pod 200km/h na mecie biggrin.gif

FOTKI

Po zdjęciu łba widać że ucierpiały wszystkie zawory:


Widać także że tłok z urwaną korbą obracał się i oberwał parę razy od zaworów i odbił się od głowicy:


Gładzie przytarte lekko:


Tłoki także:


Z tym że na jednym urwała się korba - fakt że podczas 4rtego przejazdu podniosłem limiter z 8150 na 8250obr.min i tak przeszedłem I i II bieg a silnik oddał na trójce przy 7600obr.min...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:38
Post #743


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





przeraza mnie fakt ze mowisz o tym wszystkim z takim spokojem bez najmniejszego stresu ze silnik zrobil fikołka :/

co teraz ?


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:41
Post #744


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





Nowy silnik za 700 zł wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:46
Post #745


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Najbardziej szkoda bloku wink.gif Tłoki korby wał leżą w 2 garazu na półce biggrin.gif Uszczelki tak samo wiec co to za problem ;D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:50
Post #746


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





silnik 700zl, 1 dzien roboty i siedzi nowy . W uzywanych wiekowych autach jest ta zaleta, ze czesci zamienne nie kosztuja majatku, wiec taka przygoda dodaje tylko zapalu do pracy smile.gif

Coobcio, jak krecisz silnik do 8200 zamiast do 6500 to na twoim miejscu skolowalbym mniejsze kolo pasowe na wal. Dzieki temu nie bdziesz przekrecal alternatora, pompy wody i wspomagania. Mysle, ze przy takiej predkosci obrotowej pompa wody moze dawac za duze cisnienie , lub moga sie dziac inne nieciekawe rzeczy. Dorobienie kola pasowego ze stopu aluminium to jakies 400zl .


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:55
Post #747


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





korby strzelaja, jak im oliwy brakuje u podstawy zeby sie mogly obracac, wiec ja stawiam na panewke.


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 19 Sep 2011 - 23:02
Post #748


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dobrze mówisz jacku !
Też wydaje mi się że pompa wody może kręcić się za wysoko generować tym samym za duże ciśnienie wody przez co moje poparciałe 17 letnie węże szlak trafia i to po kolegi, wpierw rozerwały się węże od nagrzewnicy, potem przy pompie wody ten w kształcie litery U...

Najbardziej szkoda mi bloku (dziurkę się zaspawa a gary przechonuje - może się go uratuje) i wyważanego wału ale co zrobić trzeba eksperymentować i brnąć dalej ale podstawa to wysunąć odpowiednie wnioski, czemu do tego doszło...
Czy 3 bary doładowania Z HX40 to za dużo na seryjny Saabowski motor ??
Czy przez to że silnik chodził chwilę bez wody na pełnej mocy, mógł się na tyle przegrzać by zatrzymało tłok - ale to pewno by go mocniej rozmazało...
Czy przez wydmuchaną uszczelkę pod głowicą mogło dostać się tyle wody do cylindra że w efekcie zgięło a potem złamało korbę...
Czy wysokie obroty mogły zmęczyć korbowody i doprowadzić do ich urwania - choć to odrzucam bowiem sporo Saabów z seryjnymi silnikami jedynie po zmianie sprężyn zaworowych kręci się do blisko 9 tyś...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Mon, 19 Sep 2011 - 23:06
Post #749


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





z jakiego materiału sa tłoki, ze w aucie turbo pasowanie na 3 setki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Mon, 19 Sep 2011 - 23:08
Post #750


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





zapomniales dodac

Czy 3 bary to tak nagle pierdniecie ze korba dostaje taki szczal ze sie sypie?


smile.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 19 Sep 2011 - 23:18
Post #751


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





pokaż fotki jak wygląda panewka na tej korbie i reszta korbowodu.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fleszar
post Tue, 20 Sep 2011 - 09:31
Post #752


User
Dołączył: Mon, 10 September 2007
Skąd: Warszawa





Nie ma się co dziwić ze wychodza takie kwiatki.Chyba pora wyciagnac wnioski i w koncu porządnie podejść do tematu bez druciarstwa, zeby auta nie tylko generowaly kolorowe cyferki na wykresach ale jezdzily i o wlasnych silach wracaly z zawodow.
Programy pisane na kolanie w 15 minut nie pomoga osiagnac sukcesu. Awarie były i bedzie ich wiecej...


--------------------

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:05
Post #753


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W ponad 500konnym wozie z seryjnym silnikiem 2.0 wydaje mi się że awarie to normalka i to jest wpisane w tego typu projekt, tym nie mniej że się uczę eksparymentalnych modyfikacji na swoim Saabie i szukam przyczyny Awarii - tu na forum biggrin.gif

Auto przed zawodami stroiłem na ulicy w całym zakresie boostu do 3 barów łącznie, zero stuków, AFR w normie, Zegara EGT nie mam i nie wiem jakie ono było ale chyba nie krzywdzące skoro na IV do odcinki szło latać...
A na zawodach jedynie co zmieniłem to na II biegu dołożyłem 0,1bara więcej w całym zakresie i jego przebieg rósł od 1,5 do 1,8 bo trakcja super była oraz odcinka została przeniesiona przed czwartym przejazdem z 8150 na 8250...

Panewka na 4 tym cylindrze gdzie urwało korbę zmielona, co widać po rozkręceniu korbowodu - hehe bez ściągania miski:


Boost był raczej łagodny z 2,5bara w zakresie 5200-5300 do ok 7200-7300 po czym przejście na 3 z haczykiem...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:10
Post #754


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Czy jest opcja żeby od dużego egt denka tłoków się przegrzały i rozszerzyły na tyle żeby zacząć się przycierać nie topiąc się ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:22
Post #755


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





CYTAT
Zegara EGT nie mam i nie wiem jakie ono


Z całym szacunkiem do Ciebie Coobcio, ale mi to zakrawa na mega "drut". Jak w aucie które ma grubo ponad 500KM i 3B boostu, można nie mieć EGT ;/
Może nagle skoczyło i o tym nie wiedziałeś, a dzięki zegarowi byś uratował motor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:26
Post #756


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Tak więc poza odbudowaniem silnika trzeba zainwestować jeszcze w Zegarki - od tego zacznę, jeszcze jakieś doradztwa, wszystkie mile widziane smile.gif ??
Choć wydaje mi się że EGT nie mogło być zbyt duże bo żaden tłok nie jest przytopiony...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chester
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:29
Post #757


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Jeśli AFR i zapłon był ok to EGT na odcinku 400m gwałtownie na pewno nie skoczyło wink.gif. Chociaż zegarek w tym aucie na pewno by się przydał.

Chyba lepiej ogarnąć sterowanie doładowaniem żeby nie było takich przeładowań, ewentualnie ustawić mapę żeby nie brakowało benzyny w przypadku takich przeładowań.
Boost cut jest rozwiązaniem, ale tylko w przypadku gdy przeładowania będą występowały bardzo sporadycznie.


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:30
Post #758


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Moim zdaniem powinieneś zainteresować się luźniejszym pasowaniem 0,08 - 0,1. Widać że tłok przycierał się w cylindrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:37
Post #759


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Panowie chyba troche przesadzacie. Coobcio sobie robi to dla zabawy i zeby poeksperymentowac. Ma czas i pieniadze na takie zajęcie w stylu "do ilu wyda" i do tego dzieli sie fuck-upami na forum, co jest poniekąd nieczęste. I nie ma w tym projekcie druciarstwa oprócz braku zegarów, które zastępuje mu w większości wyswietlacz saaba biggrin.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Tue, 20 Sep 2011 - 10:37
Post #760


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Panowie chyba troche przesadzacie. Coobcio sobie robi to dla zabawy i zeby poeksperymentowac. Ma czas i pieniadze na takie zajęcie w stylu "do ilu wyda" i do tego dzieli sie fuck-upami na forum, co jest poniekąd nieczęste. I nie ma w tym projekcie druciarstwa oprócz braku zegarów, które zastępuje mu w większości wyswietlacz saaba biggrin.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 17:49