Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 32 33 34 35 36 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
adam87
post Fri, 12 Aug 2011 - 21:04
Post #661


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





To moze z wałem korbami i tlokami tyle wazyl.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 12 Aug 2011 - 21:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Fri, 12 Aug 2011 - 23:14
Post #662


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Thu, 11 Aug 2011 - 00:22) *
Może i jestem nowy itd. ale przy aucie które ma 556 KM kupować najtańsze zamienniki jest trochę nieodpowiedzialne .

Nie wpływa bo Poli i tak wchodzi wiec pozostanie tylko blaszana obudowa i sworznie...

Dziś przyszło poli, zarówno to do wachaczy jak i do poduszki od skrzyni oto i ono:



Przy okazji wrzuciliśmy tylną poduszkę nówkę:


Oraz został zaadobtowany taki łącznik od wybieraka zmiany biegów z nowszego modelu 9-3 z unibalami, dzieki niemu lżej i precyzyjniej chodzi dźwignia zmiany biegów i to sporo...


Z ciekawostek to wczoraj zaczął mi się przycinać chiński Wastegate i napłatał mi figli, doładowanie miałem w granicach 3,0barów (boos cut ustawiony na 3,05) tak się dziwiłem czemu tak fajnie idzie, myślałem że to III bieg a to była piątka hehe, niszczące efekty takiego boostu na 17 letniej gumie:


No i WG po wciśnięciu paluchami:


Fajnie że przy takim dość sporym booście starczało jeszcze paliwa AFR w granicach 12 do 5500-5700pbr.min na V biegu, jednak udało mi się przejechać 3/4 mostu siekierkowskiego i spadła kibelrura oraz rozwaliło tą gumkę z fotki powyżej...

Teraz do ogarnięcie poduszka od strony rozrządu oraz dokładamy jeszcze jedną poduszkę silnikową dedykowaną do modelu 9000 wraz z łapami, będzie to taki typowy ogranicznik wychylenia silnika...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 12 Aug 2011 - 23:24
Post #663


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ps. Silnik jest dość długi bo ma duże tłoki 90mm średnicy do tego jest duża przerwa miedzy garami, niektórzy wrzucają do B234/B235 czyli silników 2,3L tłoki kute 92mm i dzięki temu pojemność robi się 2,46L na seryjnej tulej i można sobie z dmuą strzelić naklejeczkę 2,5L na tylnej klapie smile.gif

Silniki Saaba są dość pancerne ale tylko te 2.0, 2,3 L w serii znosi dobrze obroty maks 7200-7300 i tylko 650Nm - powyżej tej wartości gnie już korby !!
Co do 2.0 to wklejałem w tym wątku już opis projektu, także uszczelka pod głową i śruby głowicy Erling i znosiło to w granicach 850KM i 750Nm seria 2.0 na Holsecie HX52 i doładowanie 2,7 bara...

Z wachaczami od Vectry tak jest że koła na nich się robią w lekkim pozytywie, ale jak się obniży auto o 30mm to już wraca wszystko do Zera, niedawno co zamówiłem obniżające springi coby poprawić aerodynamikę, gleba -40mm - powinno pomóc w szybszym dokręcaniu V do odcinki biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 12 Aug 2011 - 23:51
Post #664


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(arexsewen @ Thu, 11 Aug 2011 - 22:28) *
Zielono czarny Saab robi wrażenie,zwłaszcza akustyczne.Na Płowieckiej koło mojego serwisu przemknął tak ,że mechanikom
kl;ucze z rąk powypadały.

Bardzo mi miło smile.gif
Od Matiego/Logana wracałem... przy okazji poskręcałem u Niego dolocik ale po wrzuceniu III i znowu rurki pospadały - WG się zacięło i non stop 3 bary, przez takie doładowanie to spalanie fajnie mi wzrosło po mieście średnia tego dnia to 34L Shell V-power Racing 100 biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel-2005
post Fri, 12 Aug 2011 - 23:55
Post #665


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Płońsk





fajne wartości jak dla seryjnego silnika:P jak widać niewielkim kosztem można zrobić duże moce a w 1.8t żeby takie coś zrobić trzeba włożyć walizę pieniędzy;/ ech zazdraszczam:P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 13 Aug 2011 - 14:00
Post #666


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Odcinka na 8000 się przyjęła smile.gif

Ps. Dzisiaj była okazja odwiedzić obciążeniową Hamownię u Doktora i obadać przesunięcie odcinki do tych 8000obr.min jak widać na załączonym obrazku odcinka się przyjęła na Tronicu5 smile.gif
ale za to coś auto ma dużą turbodziurę i generuje mało mocy, dziś pomiar na obciążeniówce, spore problemy z trakcją bo chwilowo nie obecny był Vty bieg tak więc trzeba było na rolkach rozgrzać nieco opony... Coś jednak na obciążeniu wyniki nie chciały wychodzić turbo z dnia na dzień wstaje coraz gorzej od ostatniego pomiaru na inercji znowu turbodziura się powiększyła tak więc obstawiam że coś musi być jakaś nieszczelnosć w dolocie, być może po jeździe na 3 barach któraś kibel rurka puściła tongue.gif

Oto wynik z dnia dziś:

Do wyniku Kozła na dzień dzisiejszy trochę brakuje...

Jakiś sprzęt do sprawdzania szczelności dolotu ogarnę i posprawdzam co i jak to ponownie po nowe kreski do doktora pojadę biggrin.gif
Musi być regularne potwierdzone i złamane 500 na Obciążeniu tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Sat, 13 Aug 2011 - 14:06
Post #667


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





Ładnie się moc wyciągnęłą w funkji obrotów - wcześniej ostro pikowała w dół od 7300 a teraz sporo później biggrin.gif
Tylko KM jakby mniej tongue.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 13 Aug 2011 - 14:12
Post #668


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dla porównania Inercjia:


W Obu przypadkach Zadany boost 2,1 bara i utrzymany idealnie, u Doktora jeszcze sprawdziliśmy z Jego map sensorem doładowanie, poproszę go o dołożenie przebiegu doładowania....
Mocy Maluto wyszło, za to jak fajnie kolektor wydechowy świecił podczas tych paru pomiarów tongue.gif biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Sat, 13 Aug 2011 - 14:16
Post #669


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Tutaj filmiki z dziś smile.gif biggrin.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 13 Aug 2011 - 14:17
Post #670


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W Nocy jakiegoś filma trzeba nagrać jak ogniem wali ze scrimera pipa tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Sat, 13 Aug 2011 - 21:30
Post #671


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





powyzej 2 bar mus juz opaski sruba skrecane smile.gif
Do mojego wyniku na seryjnym silniku jeszcze ci troche brakuje wink.gif tymbardziej ze u mnie 2 litry tylko biggrin.gif
aczkolwiek koncze ta nierowna walke wink.gif zro bie jeszcze jeden pomiar po zmianie kolektora ssacego (moze jakos w tym tyg ) i zaczyznam projekt 700 nm i 400 km smile.gif


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Sat, 13 Aug 2011 - 21:37
Post #672


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(koziol1 @ Sat, 13 Aug 2011 - 21:30) *
powyzej 2 bar mus juz opaski sruba skrecane smile.gif
Do mojego wyniku na seryjnym silniku jeszcze ci troche brakuje wink.gif tymbardziej ze u mnie 2 litry tylko biggrin.gif
aczkolwiek koncze ta nierowna walke wink.gif zro bie jeszcze jeden pomiar po zmianie kolektora ssacego (moze jakos w tym tyg ) i zaczyznam projekt 700 nm i 400 km smile.gif


A tu niby jaka pojemność ? tongue.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Sat, 13 Aug 2011 - 21:39
Post #673


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





aa faktycznie 2.0 . cos mi sei zdawalo ze 2.3 smile.gif


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 13 Aug 2011 - 22:00
Post #674


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wombat kiedyś miał w podpisie po co są hamownie rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Sat, 13 Aug 2011 - 22:03
Post #675


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(hz10 @ Sat, 13 Aug 2011 - 22:00) *
wombat kiedyś miał w podpisie po co są hamownie rolleyes.gif


PO co? tongue.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Sat, 13 Aug 2011 - 22:07
Post #676


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





"hamy " się tam spotykają wink.gif Kuba - dajesz szejset tongue.gif


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Sun, 14 Aug 2011 - 00:34
Post #677


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Hamownia Doktora sprowadza na ziemie.. Sam się o tym przekonałem, gdzie inercja pokazywała zawyżone odczyty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Sun, 14 Aug 2011 - 08:14
Post #678


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT(koziol1 @ Sat, 13 Aug 2011 - 21:30) *
zaczyznam projekt 700 nm i 400 km smile.gif


Spróbój skrooker 2,4 a nie 2,3.

Coobcio Twój projekt miażdży cyce, czytam go od początku i jestem wiernym kibicem, dajesz radę z tymi samochodami niemiłosiernie.


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 14 Aug 2011 - 16:35
Post #679


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





CYTAT(G-Rad @ Sun, 14 Aug 2011 - 00:34) *
Hamownia Doktora sprowadza na ziemie.. Sam się o tym przekonałem, gdzie inercja pokazywała zawyżone odczyty.

To ja muszę chyba pojechać tam gdzie Coobcio na inercję. Ciekawe co by pokazało


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Sun, 14 Aug 2011 - 22:26
Post #680


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Ja byłem u Doktora i wyszło 322 a potem w Red Race i 316.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 32 33 34 35 36 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 04:05