Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
cowboy
post Tue, 09 Nov 2010 - 17:22
Post #61


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Coobcio @ Mon, 08 Nov 2010 - 16:52) *
Fotki smile.gif

Robi się:


o taki ładny znany i lubiany FMIC popsułeś wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 09 Nov 2010 - 17:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Tue, 09 Nov 2010 - 21:47
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ja się obawiam o to że mogę zatrzeć te wałki kręcąc silnik do 8000obr.min bowiem wałki wyrównoważające wówczas będą miały 16000obr.min...
Poza tym jakby przyniosły 4-5KM to już bym miał 400-401 tongue.gif
No jutro od kolegi przejmuję wydłubany już silnik z mojej saabinki smile.gif

No co zrobić icek się nie mieścił trzeba było 1cm z lewej i 1,5cm z prawej wyczarować...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 09 Nov 2010 - 23:49
Post #63


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Robi robotę, wszystko wygląda tak łatwo i prosto jak się to czyta, swoją drogą już prawie kupowałem takiego saab'a ale ktoś mi sprzątnął a teraz wpakowałem się w X25.
Gratulacje projektu.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 10 Nov 2010 - 10:21
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Znalazłem jeszcze śmieszne porównanie mojej poprzedniej turbosprężarki T3 z mojego dawnego srerbnego Nissana Priemry oraz obecnej T3/T4:


Na starej turbince dmuchałem 1,4 bara spadające na 1,2...
Tak jak się przyglądam i wspominał z dołu ona fajnie jednak ciągnęła tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 10 Nov 2010 - 10:41
Post #65


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja jako emeryt chyba bym wybral ten zielony smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Wed, 10 Nov 2010 - 14:58
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





z tego co widzialem to saabik pod 500km mial przed rozbiorka ale sprzegielko nie dawalo rady.... biggrin.gif Takze czekamy na update'y.

Ps. Sorry doktor nie moglem sie powstrzymac biggrin.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 10 Nov 2010 - 15:44
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No ładnie zepsułeś całą niespodziankę... Fakt że po wymianie sprzęgła ponownie na rolki pójdę celem ponownej weryfikacji...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evo 11
post Wed, 10 Nov 2010 - 21:22
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





rewelacja biggrin.gif


--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 11 Nov 2010 - 17:22
Post #69


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No to motorownia już wyfruneła smile.gif
Rozkminiłem już jak zmodyfikować koło zamachowe w 900 by wpakować większe sprzęgło z Saaba 9-5 (240mm).
Wyjdzie na to że środek będę musiał o 10mm i pogłebić powstały nowy otwór o 5,2mm czyli trochę mięsa się wybierze obstawiam jakieś 1-1,5kg do tego będę musiał dorobić gwinty i miejsca na kołki ustalające ale to to pikuś...

Problem w tym że tak obrobione koło zamachowe wypadało by chyba wyważyć tylko gdzie ??
Krasnobrodzka wyważa same koła ?

Ps. Fotki porónawcze z lewej fruty z 9-5 (masywny zamach i jakieś tuningowe sprzęgło SPEC do 700Nm):



--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dudis1987
post Thu, 11 Nov 2010 - 21:04
Post #70


User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Ziębice





No No mega projekcik pełen szacunek za autko. To teraz jak już 500 pękło to jeszcze troszkę z masy zlecieć i będzie mega killerek. W moim B235R miało być tylko 300KM ale jak poczytałem opis twojego autka to nakręciłem się na większą ilość koni smile.gif
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego upalania biggrin.gif

PS. Dużo jest roboty z tym kolektorem dolotowym z tymi grzałkami bo też je będę wywalał i wolał bym wiedzieć jak się do tego przygotować bo wygląda banalnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evo 11
post Thu, 11 Nov 2010 - 21:11
Post #71


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





to ja wrzucam nastepna ofiare:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details....amp;tabNumber=1


--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 12 Nov 2010 - 10:37
Post #72


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





O jaki łądy czerwony Saab, aluski mu tylko zapodać i też pod 500KM zrobić smile.gif
Następna tubina jaka chodzi mi po głowie to taka jaką ma pewna osoba tu z forum w swoim audi 80 jakiś holset HX35 z IVECO - na mojeg oko do ok 550KM powinien wydać smile.gif

PS. Co do kolektora ssącego to wykręca się go bardzo przyjemnie ale nim go zdejmiesz musisz wodę spóścić bo pójdzie CI do garów, przy tej okazji warto pozbyć się podgrzewania z przepustnicy gazu oraz tych grzałek - je programowo mogę oczywiście wyłączyć po usunięciu...

Mam jeszcze takąfotką z obrobionym jednym kanałem w kolektorze a drugi seria:


Tak suma sumarum jakieś 0,5cm wybrać trzeba mięsa coby kanał w kolektorze na równo był z tym w głowicy.

Pss. Na allgro dorwałem chłopaka co zajmuje się odelżaniem i wyważaniem kół zamachowych - mnie tylko same wyważanie interesuje smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dudis1987
post Fri, 12 Nov 2010 - 16:17
Post #73


User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Ziębice





Dzięki za pomoc i za fotkę wink.gif A ja mam silnik na vemsie w lanosie i mam już te grzałki wyłączone a tylko się jeszcze zastanawiam nad tymi wałkami od 900 bo nie wiedziałem że w 9-5 z której mam silnik są mniej ostre ale to zobaczymy biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max325
post Fri, 12 Nov 2010 - 16:57
Post #74


Rookie
Dołączył: Mon, 25 October 2010





Tak co do tego sprzegla to po lewej to jest chyba dwumasa a po prawej jedno tak???? jesli tak to nie zakladaj dwumasy bo rozleci sie przy takiej mocy. proponuje dorobic spieka do jednomasy i wzmocnic docisk, taki setup wystarczy na duzo KM/nm i bedzie bezawaryjny czego nie mozna powiedziec o zestawie z dumasa a przy tym duuzo lzejszy.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 12 Nov 2010 - 22:53
Post #75


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Wałki w 9-5 miały po 8,45mm wzniosu i po 236-240 stopni...
Natomiast walki z 900 i 9000 8,65mm i po 240-246 stopni...

Ps. to takie duże koło zamachowe pochodzi z saaba 9-5 jest to jednomas i waży ok. 13kg, natomiast to malutkie wiąziutkie z 900 ok 7,4kg - i jeszcze z 1 kg będzie musiał z niego zejść coby przypasować sprzęgło z 9-5, a w spieki nie chce się bawić bowiem bardziej męczą one skrzynię biegów a tak to za pół darmo dostałem sprzęgło z 9-5 AERO 240mm i za 120zł się nabije nową okładzinkę na placu Hallera i te 550-600Nm powinno to bez bólu znieść przy czym nie będzie najmniejszego dyskomfortu przy jeździe na co dzień...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 12 Nov 2010 - 23:59
Post #76


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Podoba mi sie, nawet bardzo biggrin.gif
Co do Billsteina B4, mam takiego w Astrze i zaskakujaco dobrz sie sprawdza. Niestety z trwaloscia niespecjalnie, przejechal mniej niz 30k km i tyl juz strasznie stuka. Kolejny bedzie B6 z utwardzeniem w Zerkpolu.

Mam pytanie do wyjadaczy, jaka jest mozliwosc przeszczepienia mocnego (i trwalego) silnika/napedow do Saaba 90? Zeby miec trwale 250 - 270 KM do jezdzenia do pracy?



--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Sat, 13 Nov 2010 - 06:50
Post #77


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(grzywaczewski @ Fri, 12 Nov 2010 - 23:59) *
Podoba mi sie, nawet bardzo biggrin.gif
Mam pytanie do wyjadaczy, jaka jest mozliwosc przeszczepienia mocnego (i trwalego) silnika/napedow do Saaba 90? Zeby miec trwale 250 - 270 KM do jezdzenia do pracy?


Zależy co masz na myśli pisząc trwałe/mocne napędy - skrzynka f25 (czyli seria z NG) potrafi znieść prawie 3xseryjny moment, ale wszystko zależy od użytkownika. Jeśli chodzi o motor - to i tak będzie dłubanina, więc poleciłbym ze względu na (tu wpisz cokolwiek - koszta, prostota budowy, wytrzymałość, etc.) B204L - czyli to co ma teraz Kuba. Chyba że ma jechać tylko do przodu to B234R wink.gif Plus seryjna skrzynka.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 13 Nov 2010 - 09:57
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Tak jest u mnie obecnie siedzi skrzynia o oznaczeniu Saaba FM55 z przełożeniem głownym 3,82...
Jest to odpowiednik oplowskiej F25 - identyczne przłożenia biegów, optycznie wyglądają niemal identycznie i chyba można stosować je na przemiennie...

To co mnie w tej skrzyni wnerwia to strasznie krótki Pierwszy bieg... Maks co na nim jadę to ok 55km/h na dwujce 115km/h a na trujce 185km/h przy 7300obr.min
Tak jakby jedynka była do ok 65-70 to i do setki to auto miało by szanse być szybkie nawet jak na ośkę biggrin.gif

Ps. Czy skrzynia F25 i F28 są ze sobą kompatybilne, ta druga chodzi mi po głowie w moim sabiszczu no i lans bo ma 6 biegów biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Petercali
post Sat, 13 Nov 2010 - 11:43
Post #79


User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Piotrków tryb.





F25 i F28 mocowaniem do bloku sie nie różnią. A jestes pewny ze ta z saaba jest taka sama jesli chodzi o punkty mocowań dzwonu jak F25,bo to by oznaczalo ze pasuje do tego silnika rowniez np R25 z omegi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba_guzik110
post Sat, 13 Nov 2010 - 12:04
Post #80


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Białystok reprezentant





do wywazenia zamachu polecam otoczaka, z tego co pamietam oglasza sie rowniez na alegro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:19