Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 28 29 30 31 32 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
m6nj
post Tue, 09 Aug 2011 - 23:49
Post #581


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





Bożesz Ty mój jaka ta skrzynia jest dłuuuuugaa!

gratuluje wyniku!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 09 Aug 2011 - 23:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Tue, 09 Aug 2011 - 23:58
Post #582


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Głowa mnie już boli od tego wszystkiego jakieś półtorej godziny rąbania na hamowni non stop aż się wentylator 5,5 kilowata przegrzał i wyłączył, trzeba było zrobić przerwę aż ostygnie... biggrin.gif
Ogólnie jestem cholernie zadowolony, a za pomoc przy aucie chciałbym serdecznie podziękować Limonowi.
Dzisiaj wymieniliśmy filtr paliwa na oryginał Knechta KL-28 - po tym samym zabiegu doszedł taki ogrom paliwa że to masakra... poprzednio przy doładowaniu 1,7 AFR był w Granicach 12,4 to teraz nie ma problemu by zejść do dyszki a chciałem już przewody paliwowe wymieniać !! To znaczy że pompa Bosch wewnątrz bakowa daje radę smile.gif smile.gif smile.gif

Kolejne usprawnienie to wrzucenie cholernie długo oczekiwanego 4ro barowego map sensora, jakiś najtańszy chińczyk który zaniża mi odczyty o 0,18bara ale idzie na nim bez trudy wystroić wóz smile.gif
Stuków absolutne zero, ale auto wystrojone pod paliwo V-Power 100 i czułość ustawiona na 75% fabrycznie jest sporo mniej smile.gif

Do tego jeszcze na tył wleciały Klocki Hamulcowe Breake bo stare się porozklejały... Przy okazji został płyn hamulcowy zmieniony na Ferodo Dot 5.1...

A i nowe świece BCPR8ES wleciały smile.gif

I to wszystko złożyło się wygenerowanie tego przy doładowaniu 2,1bara (odczyt chińskiego map sensora 2,30-2,31):


AAAAa i temperaturę w Dolocie miałem stałą na poziomie 39-42stopnie nie zależnie od boostu i obrotów silnika... Zwiększanie doładowania od 1,9 nie wpływało już na moc a tylko na Nm, 550KM jest już przy 1,9bara...

Co do jazdy na drodze to muszę przyznać że skuurwysn jest nie do opanowania - miota nim jak szatan, masakra przyspieszenie z pewnością ma lepsze jak hamowanie no jednym słowem Dzikus !!

Do poprawek jeszcze dużo przed nami, poduszki silnikowe, zawieszenie, heble, wybierak od zmiany biegów z 9-3 podciągną sprzęgło i jeszcze trochę...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 10 Aug 2011 - 00:11
Post #583


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





A Sherko-potwór ma już Steering Rack Brace & Clamp Kit?
Czy całe zawieszenie seria (poza wahaczami od opla)?


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 10 Aug 2011 - 00:15
Post #584


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





wachaczy od opla nie ma ma serię z wywalonymi silentblokami w bananach... Właśnie chce kupić wachacze z Vectry A po taniości i dodatkowo zmienić w nich gumki na poliuretan ale nie wiem czy np. w Olkuszu mają coś takiego... ?? To pierwsza rzecz którą chce zrobić w zawiasie !


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Wed, 10 Aug 2011 - 00:24
Post #585


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





Gratulacje , bardzo mocny wynik !!!


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 10 Aug 2011 - 00:27
Post #586


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Masakrator, jak zobaczyłem opis w gg Coobcia to szczena mi opadła ! Kiedy jakieś wideo z niemieckiej autostrady ? wink.gif A, i mógłbyś przypomnieć specyfikację silnika ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 10 Aug 2011 - 00:38
Post #587


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(siewcu @ Wed, 10 Aug 2011 - 00:27) *
Masakrator, jak zobaczyłem opis w gg Coobcia to szczena mi opadła ! Kiedy jakieś wideo z niemieckiej autostrady ? wink.gif A, i mógłbyś przypomnieć specyfikację silnika ?

Jak tylko zawias ogarnę, na III i IV biegu jest ciężko mieścić się w pasie tak więc filmik chilę poczeka a chciałbym coś nagrać z rolki jak się z Mirage biorę tongue.gif

Ps. specyfikacja silnika to:
- Blok B206 ze 136konnego wolnossaka bez wałków balansujących + dołożenie kranów natryskujących olej na denko tłoka
- Korby seria z wolnossaka, tłoki i sworznie z B204 - normalny turbo silnik który występował w 900NG w wersji 185KM a w 9-3 okrojono go do 150...
- Wałki z B204
- Głowica z silnika B235 (170KM 2,3L LPT z modelu 9-5 ale taka sama jest w 2.0)
- Sprężyny zaworowe Brian Crower dedykowane do nissanowego silnika SR20VE
- Porting kolektora ssącego
- Delikatny porting głowicy w okolicach gniazd zaworowych
- Wyważony wał korbowy wraz z kołem pasowym, kołem zamachowim i dociskiem (dodatkowo koło zamachowe odelżone o 1,5kg i przystosowane do współpracy z większym sprzęgłem z Saaba 9-5 AERO)

Jeśli chodzi o silnik to wsio...
Głowna siła napędowa to turbosprężarka HOLSET HX super40, troszkę chyba jednak zbyt lagliwa jak na 2.0, zastanawiam się nad zmianą żeliwa wydechowego na rozmiar mniejsze obecnie mam 16cm2 a myślę że 14 by było optymalnie - ciekawe tylko czy moc by nie spadła biggrin.gif ??

Obecnie odcinkę przesuniętą mam z seryjnych 6400 na 7480 powyżej tej wartości silnik kręci się wyżej ale przechodzi automatycznie na mapy stukowe...
Śmiesznie bo przy podglądzie na żywo widzi stałe 7480 ale mimo to silnik kręci się na tyle na ile się ustawi odcinkę...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Wed, 10 Aug 2011 - 00:41
Post #588


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Z dziś wink.gif







I po jeździe;

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Wed, 10 Aug 2011 - 00:44
Post #589


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





Ladny wynik! Gratulacje!! happy.gif


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 10 Aug 2011 - 05:33
Post #590


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Sick ! Bez żadnej kucizny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 10 Aug 2011 - 08:11
Post #591


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(TJung @ Wed, 10 Aug 2011 - 05:33) *
Sick ! Bez żadnej kucizny?


To stary dobry Saab biggrin.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Wed, 10 Aug 2011 - 08:22
Post #592


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





W saabie nic kuć nie trzeba smile.gif gratuluje Coobcio wyniku, wlasnie dlatego ze udowodniles ze taka moc mozna osiagnac na seryjnym dole, seryjnych walkach no i mozna powiedziec seryjnej glowicy bo ta jest po prostu przelozona z innego modelu. Jaka predkosc max na hamowni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wilu 20VT
post Wed, 10 Aug 2011 - 08:23
Post #593


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 September 2007
Skąd: SS





Coobcio wynik gruby ale filmik słabej jakości i niezbyt dobrze widać jak wskazówka się napędza.

Kawał dobrej roboty!


--------------------
www.premium-detailing.pl

Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bandziorno
post Wed, 10 Aug 2011 - 09:15
Post #594


User
Dołączył: Sat, 14 October 2006
Skąd: Warszawa - Grochów





Wynik niesamowity - gratuluje!!!
Jak sobie tylko pomyślę, że to wszystko zrodziło się w małym blaszaku koło Wiatraka, to aż się wierzyć nie chce biggrin.gif
a pamiętam stare czasy jak w swojej srebrnej p10 robiłeś 160KM i był szał ku.. ciał cool.gif


--------------------
Ford Escort Kabrio 1,6 RST MY86
Saab 9-5 2,3 LPT MY00
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 10 Aug 2011 - 09:31
Post #595


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





288,3km/h na V biegu przy 7480obr.min - to jest najkrótsza skrzynia jaka była w Saabie z 2.0 N/A o przełożeniu głównym 4,45, fabrycznie w turbo była 3,82 a dodam że mam ciut wyższe jak seryjne opony tzn. 205/55R16 zamiast 205/50R16 przez co licznik minimalnie zaniża prędkość (w granicach 4% względem GPS)

Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia na poprzednim 3 barowym map sesnsorze to turbo sporo wcześniej mi wstawało ale miałem wówczas stałe wyprzedzenie zapłonu... Teraz mam jak należy z dołu wycofane i ze wzrostem obr wyprzedzenie rośnie ale przez to że z dołu nie mam odrazu 39stopni to turbo 500obr.min wolniej wstaje (no chyba że coś się rozszczelniło) dla przypomnienia stary wykres:


I nowy:


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 10 Aug 2011 - 09:39
Post #596


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(Coobcio @ Wed, 10 Aug 2011 - 00:38) *
Głowna siła napędowa to turbosprężarka HOLSET HX super40, troszkę chyba jednak zbyt lagliwa jak na 2.0, zastanawiam się nad zmianą żeliwa wydechowego na rozmiar mniejsze obecnie mam 16cm2 a myślę że 14 by było optymalnie - ciekawe tylko czy moc by nie spadła biggrin.gif ??

Kompresorem go ! tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 10 Aug 2011 - 09:57
Post #597


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





No to pewnie Coobio musisz założyć jakieś dobre gumki 235mm, skoro wiadomo, że tyle wchodzi - zawsze to trochę więcej trakcji.
Faktycznie turbina budzi się do życia spooooro później


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 10 Aug 2011 - 10:16
Post #598


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Było:
3000obr.min - 230Nm
3500obr.min - 280Nm
4000obr.min - 350Nm
4500obr.min - 450Nm
5000obr.min - 530Nm
5500obr.min - 530Nm

A kurde jest:
3000obr.min - 200Nm
3500obr.min - 230Nm
4000obr.min - 280Nm
4500obr.min - 355Nm
5000obr.min - 455Nm
5500obr.min - 555Nm

Do 5000 obr.min wszystko ostro się pokasztaniło, no obadam szczelności pewno znowu pękł wąż od silniczka krokowego... Z jakiegoś silikona trzeba podjechać...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Wed, 10 Aug 2011 - 10:31
Post #599


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





Panie Mechaniku Kubo..
a moze warto podjechac na jakas obciążeniówkę przy taki mocach i momentach?
to moze odrazu wykres sie troche wyplaszczy;)

A tak zupelnie na marginesie
widze tu komentarze typu "wrocilismy, zrobilismy itd" . Czyżby tak szanowana stajnia wyscigowa saablab przekształcila sie w jakas spółkę?smile.gif


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 10 Aug 2011 - 10:39
Post #600


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Z miłą chęcią odwiedzę obciążeniówkę ale o godzinie 22:20 jak zaczynaliśmy stroić to było jedynie otwarte na Górczewskiej w Red Race biggrin.gif
Ps. we wszystkich pracach przy aucie pomagał mi Limon stąd wróciliśmy, zrobiliśmy itd smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 28 29 30 31 32 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 17:03