![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#461
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dziś z Limonem odebraliśmy od pana silnik wolnossący silnik, jedyny bez balansów o kodowej nazwie B206 - miły pan nie dość że dowiózł silnik do mnie do garażu to zgodził się by go rozebrać oraz dał pisemną gwaranację na silnik, który po trwającej niespełna 40minut pracy został rozebrany na czynniki pierwsze, ku mojemu zaskoczeniu okazał się być w świetnej kondycji !!!
Panewki zero śladów złużycia - pasowanie jak fabryka wszystkie się mieściły w tolerancji do 5setek, do tego zero rys, wał prosty leciutko się obracający w bloku, gładzie igły, przerwy na pierścieniach 0,4mm !! NO mistrzunio ale żeby nie było tak pięknie to trzeba coś z tą wolną przestrzenią zrobić: ![]() Tak więc goły blok powędrował do Autoszlifu na wiercenie otworów pod natrysk na denko tłoka... Wał z B206, wraz z kołem pasowym i zamachem z dociskiem z mojej 900NG powędrowały już na wyważenie... Ciekawostka, śmiało mogę stwierdzić że blok z B206 jest blisko dwu krotnie lżejszy od mojego dotychczasowego z B204 ![]() Na tej fotce widać jak fajnie cienki jest ten blok - bez tego wstrętnego, ciężkiego i pożerającego ciśnienie oleju balansu: ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#462
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice ![]() |
Nie przekroczyłeś budżetu?
![]() -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
![]()
Post
#463
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Czyli do bloku b206 wsadzisz korby i tłoki z b204? A głowica z czego?
|
|
|
![]()
Post
#464
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Jak przechodziłem dzisiaj jakoś koło 18:30 to się coś działo w okolicach garażu, zauważyłem ze saabów stało 6 a nissan tylko jeden...
|
|
|
![]()
Post
#465
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Czyli do bloku b206 wsadzisz korby i tłoki z b204? A głowica z czego? Do bloku z B206 wrzucam jedynie swoje stare tłoki z B204 i głowicę z B235... Budżetowo nie będzie bo 500zł mnie Autoszlif skasował za zamocowanie natrysków na denko tłoka to i tak o stówkę taniej jak na Krasnobrodzkiej... Do tego jeszcze wyważanie całego dołu... Tak jeszcze zastanawiam się nad zmianą skrzyni biegów, dostałem ofertę zakupienia takowej o przełożeniu głównym 4,45, obecna ma 3,86 i wydaje mi się ciut przy długa tzn. pierwszy bieg beznadziejnie krótki... Takie prędkości mi robił mój saab przy 8000obr.min: I. do 65km/h II do 135km/h III do 200km/h IV do ok 250km/h Mnie strasznie ten I-rwszy bieg drażni jest zdecydowanie za krótki, na krótkiej skrzyni mógłbym z dwójki ruszać chyba... Mój przyjaciel z Saabklubu niejaki Adam87 ma takową u siebie i strasznego kopa mu dała, przy 7000obr.min jego prędkości mają się następująco: I. do niecałych 50km/h II do 95km/h III do 150km/h IV do 195km/h V do ok. 245km/h U mnie silnik tysiaczka wyżej się kręci to jakieś 15% bym miał dłuższe biegi, wchodzić w to ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#466
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Coobcio dobrze, że wybrałeś tą opcję bez balansu. W zeszłym roku podczas wstępnego strojenia przed sezonem miałem małą awarię - spadło ciśnienie oleju. Po rozebraniu dołu okazało się, że wałek balansowy miał luz na panewce, który powodował jej coraz głębsze wycieranie. Skończyło się dodatkowo zniszczeniem panewek głównych. Podczas naprawy usunąłem wałki balansowe i teraz jest git
![]() |
|
|
![]()
Post
#467
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice ![]() |
A czy przy mocy 500+ będziesz miał trakcję na dwójce, że tak Ci zależy by z niej ruszać?
Przy dłuższych biegach jest nadzieja, że gdzieś koło czwartego biegu może przestaniesz mielić. A jeżeli czwórka skończy Ci się przy ~200 kmh to pewnie jeszcze na piątce będziesz mielił. No chyba, że masz skrzynię za czapkę gruszek to możesz ją w kąt garażu rzucić i jak Cię najdzie ochota to przetestować. -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
![]()
Post
#468
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Komputer saaba jest tak skonstruowany że masz wbudowanego boost kontrolera na pierwszych 3 biegach
![]() |
|
|
![]()
Post
#469
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Komputer saaba jest tak skonstruowany że masz wbudowanego boost kontrolera na pierwszych 3 biegach ![]() No właśnie można w ECU pozmieniać przełożenia tak żeby myślał że I i II bieg to tak naprawdę pierwszy, do tego potrzebne są wydajne i poprawnie zamontowane wastegaty i dzięki temu można np. w funkcji prędkości boost wysterować od 0,4 bara do 3 barów... Silnik poskładamy wleci na miejsce dotrze się go ogarnie się dwa WG i będzie zabawa w programowanie ![]() Ps. dziękuje za wskazówki z balansem -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#470
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Coobcio a nie lepiej bylo brac b206r ?
|
|
|
![]()
Post
#471
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Bloczek odebrany, tak się prezentuje:
![]() Ps. nigdy nie słyszałem o silniku B206R... Cóż to takiego jest, gdzie można o nim poczytać i się dowiedzieć, w Polsce jest on do dostania ?? Teraz rozkminiam czy by nie wsadzić twardszych sprężyn zaworowych bo na tych z nissana SR20VE powyżej 7500 dochodzi do lekkiej kolizji zaworów wydechowych... Mam u siebie na półce Brian Crowery znacznie twardsze od dotychczasowych - chyba pasowało by je wsadzić tym nie mniej że silnik kręcić będę chyba ciut ponad 8000obr.min. -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#472
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Cobcio a nie chciałeś iść w pojemność 2,3? Czemu nie??
|
|
|
![]()
Post
#473
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Taki rachunek sumienia sobie zrobiłem, 2.0 można bezpiecznie kręcić do 8500 obr.min na dobrych sprężynach zaworowych i mamy zakres męskiego ciągu 5000-8500.
2,3 poprawi jazdę na podciśnieniach i zmniejszy laga o ok 500obr.min ale można go maksymalnie na seryjnej korbie kręcić do ok. 7300 (skok 90mm prędkość tłoka już przekracza 25ms) i wówczas zakres pełnego ciągu mamy na poziomie 4500-7300 - węższy jak w przypadku 2.0 ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#474
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
ja wiem, ze to troche ot, ale coobcio, który silnik (turbo oczywiscie) brać w 95 roczniki 2003 - 2007 zeby go na lpg zrobic. do dzis nie chcialem zmieniac dupowozu, ale jak czytam, co ty z saabinami na lpg wyczyniasz, to mi sie zachcialo myslec...
![]() -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#475
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
one wszystkie maja b205/b235 , wiec maja slabe tloki. Mozna zawsze pozenic jakos z bebechami z b204/b234 i wtedy 400 koni lajt. Na serii te b2X5 do 300 koni znosza. CO do lpg to najlepiej odlaczyc uczenie z sondy lambda. Komp w saabie potrafi zmienic CALA mape (nawet WOT) na bazie wskazan sondy lambda, wiec na lpg zle wyregulowanym jest ryzyko,ze zubozy sobie cala mape i wtedy silnik szlag trafi.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#476
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
z 280 kuca i z 400 niuta na lpg mi wystarczy
![]() -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#477
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dzisiaj jakiś miły użytkownik tego forum podrzucił mi skrzynkę 4,45 ale miła niespodzianka
![]() Nie mogę się już doczekać pierwszych testów ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#478
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Coobcio skad sterownik silnika wie wie na ktorym jest biegu? Dalo by sie na wiazce i kompie z saaba odpalic silnik innego producenta?
|
|
|
![]()
Post
#479
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Ha ha. Niedługo wszyscy będą chcieli na mądrym Trionicu jeździć. . .
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#480
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ciekawostka, śmiało mogę stwierdzić że blok z B206 jest blisko dwu krotnie lżejszy od mojego dotychczasowego z B204 ![]() Na tej fotce widać jak fajnie cienki jest ten blok Pytanie czy ten lekki i fajnie cienki blok zniesie takie dmuchanie jak pancerny B204... Czy też rozlezie się przy 2,5bara + |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:44 |