Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
Coobcio
post Thu, 31 Mar 2011 - 20:49
Post #461


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dziś z Limonem odebraliśmy od pana silnik wolnossący silnik, jedyny bez balansów o kodowej nazwie B206 - miły pan nie dość że dowiózł silnik do mnie do garażu to zgodził się by go rozebrać oraz dał pisemną gwaranację na silnik, który po trwającej niespełna 40minut pracy został rozebrany na czynniki pierwsze, ku mojemu zaskoczeniu okazał się być w świetnej kondycji !!!
Panewki zero śladów złużycia - pasowanie jak fabryka wszystkie się mieściły w tolerancji do 5setek, do tego zero rys, wał prosty leciutko się obracający w bloku, gładzie igły, przerwy na pierścieniach 0,4mm !!

NO mistrzunio ale żeby nie było tak pięknie to trzeba coś z tą wolną przestrzenią zrobić:


Tak więc goły blok powędrował do Autoszlifu na wiercenie otworów pod natrysk na denko tłoka...
Wał z B206, wraz z kołem pasowym i zamachem z dociskiem z mojej 900NG powędrowały już na wyważenie...

Ciekawostka, śmiało mogę stwierdzić że blok z B206 jest blisko dwu krotnie lżejszy od mojego dotychczasowego z B204 smile.gif

Na tej fotce widać jak fajnie cienki jest ten blok - bez tego wstrętnego, ciężkiego i pożerającego ciśnienie oleju balansu:


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 31 Mar 2011 - 20:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tcharec
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:01
Post #462


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 May 2005
Skąd: Gliwice





Nie przekroczyłeś budżetu? wink.gif


--------------------
'91 Sierra kombi 24V (BOA)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:03
Post #463


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





Czyli do bloku b206 wsadzisz korby i tłoki z b204? A głowica z czego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:12
Post #464


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Jak przechodziłem dzisiaj jakoś koło 18:30 to się coś działo w okolicach garażu, zauważyłem ze saabów stało 6 a nissan tylko jeden...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:20
Post #465


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(mx79 @ Thu, 31 Mar 2011 - 21:03) *
Czyli do bloku b206 wsadzisz korby i tłoki z b204? A głowica z czego?

Do bloku z B206 wrzucam jedynie swoje stare tłoki z B204 i głowicę z B235...
Budżetowo nie będzie bo 500zł mnie Autoszlif skasował za zamocowanie natrysków na denko tłoka to i tak o stówkę taniej jak na Krasnobrodzkiej...
Do tego jeszcze wyważanie całego dołu...

Tak jeszcze zastanawiam się nad zmianą skrzyni biegów, dostałem ofertę zakupienia takowej o przełożeniu głównym 4,45, obecna ma 3,86 i wydaje mi się ciut przy długa tzn. pierwszy bieg beznadziejnie krótki... Takie prędkości mi robił mój saab przy 8000obr.min:
I. do 65km/h
II do 135km/h
III do 200km/h
IV do ok 250km/h

Mnie strasznie ten I-rwszy bieg drażni jest zdecydowanie za krótki, na krótkiej skrzyni mógłbym z dwójki ruszać chyba...

Mój przyjaciel z Saabklubu niejaki Adam87 ma takową u siebie i strasznego kopa mu dała, przy 7000obr.min jego prędkości mają się następująco:
I. do niecałych 50km/h
II do 95km/h
III do 150km/h
IV do 195km/h
V do ok. 245km/h

U mnie silnik tysiaczka wyżej się kręci to jakieś 15% bym miał dłuższe biegi, wchodzić w to ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:27
Post #466


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Coobcio dobrze, że wybrałeś tą opcję bez balansu. W zeszłym roku podczas wstępnego strojenia przed sezonem miałem małą awarię - spadło ciśnienie oleju. Po rozebraniu dołu okazało się, że wałek balansowy miał luz na panewce, który powodował jej coraz głębsze wycieranie. Skończyło się dodatkowo zniszczeniem panewek głównych. Podczas naprawy usunąłem wałki balansowe i teraz jest git wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tcharec
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:28
Post #467


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 May 2005
Skąd: Gliwice





A czy przy mocy 500+ będziesz miał trakcję na dwójce, że tak Ci zależy by z niej ruszać?
Przy dłuższych biegach jest nadzieja, że gdzieś koło czwartego biegu może przestaniesz mielić. A jeżeli czwórka skończy Ci się przy ~200 kmh to pewnie jeszcze na piątce będziesz mielił.
No chyba, że masz skrzynię za czapkę gruszek to możesz ją w kąt garażu rzucić i jak Cię najdzie ochota to przetestować.


--------------------
'91 Sierra kombi 24V (BOA)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:41
Post #468


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Komputer saaba jest tak skonstruowany że masz wbudowanego boost kontrolera na pierwszych 3 biegach smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 01 Apr 2011 - 00:00
Post #469


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(michalp21 @ Thu, 31 Mar 2011 - 21:41) *
Komputer saaba jest tak skonstruowany że masz wbudowanego boost kontrolera na pierwszych 3 biegach smile.gif

No właśnie można w ECU pozmieniać przełożenia tak żeby myślał że I i II bieg to tak naprawdę pierwszy, do tego potrzebne są wydajne i poprawnie zamontowane wastegaty i dzięki temu można np. w funkcji prędkości boost wysterować od 0,4 bara do 3 barów...

Silnik poskładamy wleci na miejsce dotrze się go ogarnie się dwa WG i będzie zabawa w programowanie biggrin.gif

Ps. dziękuje za wskazówki z balansem


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Fri, 01 Apr 2011 - 21:13
Post #470


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Coobcio a nie lepiej bylo brac b206r ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 01 Apr 2011 - 22:11
Post #471


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Bloczek odebrany, tak się prezentuje:


Ps. nigdy nie słyszałem o silniku B206R... Cóż to takiego jest, gdzie można o nim poczytać i się dowiedzieć, w Polsce jest on do dostania ??

Teraz rozkminiam czy by nie wsadzić twardszych sprężyn zaworowych bo na tych z nissana SR20VE powyżej 7500 dochodzi do lekkiej kolizji zaworów wydechowych...
Mam u siebie na półce Brian Crowery znacznie twardsze od dotychczasowych - chyba pasowało by je wsadzić tym nie mniej że silnik kręcić będę chyba ciut ponad 8000obr.min.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Fri, 01 Apr 2011 - 22:32
Post #472


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





Cobcio a nie chciałeś iść w pojemność 2,3? Czemu nie??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 01 Apr 2011 - 22:39
Post #473


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Taki rachunek sumienia sobie zrobiłem, 2.0 można bezpiecznie kręcić do 8500 obr.min na dobrych sprężynach zaworowych i mamy zakres męskiego ciągu 5000-8500.

2,3 poprawi jazdę na podciśnieniach i zmniejszy laga o ok 500obr.min ale można go maksymalnie na seryjnej korbie kręcić do ok. 7300 (skok 90mm prędkość tłoka już przekracza 25ms) i wówczas zakres pełnego ciągu mamy na poziomie 4500-7300 - węższy jak w przypadku 2.0 tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Mon, 04 Apr 2011 - 19:29
Post #474


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





ja wiem, ze to troche ot, ale coobcio, który silnik (turbo oczywiscie) brać w 95 roczniki 2003 - 2007 zeby go na lpg zrobic. do dzis nie chcialem zmieniac dupowozu, ale jak czytam, co ty z saabinami na lpg wyczyniasz, to mi sie zachcialo myslec... smile.gif


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 04 Apr 2011 - 20:18
Post #475


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





one wszystkie maja b205/b235 , wiec maja slabe tloki. Mozna zawsze pozenic jakos z bebechami z b204/b234 i wtedy 400 koni lajt. Na serii te b2X5 do 300 koni znosza. CO do lpg to najlepiej odlaczyc uczenie z sondy lambda. Komp w saabie potrafi zmienic CALA mape (nawet WOT) na bazie wskazan sondy lambda, wiec na lpg zle wyregulowanym jest ryzyko,ze zubozy sobie cala mape i wtedy silnik szlag trafi.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Mon, 04 Apr 2011 - 21:00
Post #476


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





z 280 kuca i z 400 niuta na lpg mi wystarczy smile.gif


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 05 Apr 2011 - 01:48
Post #477


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dzisiaj jakiś miły użytkownik tego forum podrzucił mi skrzynkę 4,45 ale miła niespodzianka smile.gif
Nie mogę się już doczekać pierwszych testów biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syncros
post Fri, 08 Apr 2011 - 18:34
Post #478


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





Coobcio skad sterownik silnika wie wie na ktorym jest biegu? Dalo by sie na wiazce i kompie z saaba odpalic silnik innego producenta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Fri, 08 Apr 2011 - 18:36
Post #479


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Ha ha. Niedługo wszyscy będą chcieli na mądrym Trionicu jeździć. . .


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Fri, 08 Apr 2011 - 19:10
Post #480


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





CYTAT(Coobcio @ Thu, 31 Mar 2011 - 20:49) *
Ciekawostka, śmiało mogę stwierdzić że blok z B206 jest blisko dwu krotnie lżejszy od mojego dotychczasowego z B204 smile.gif

Na tej fotce widać jak fajnie cienki jest ten blok


Pytanie czy ten lekki i fajnie cienki blok zniesie takie dmuchanie jak pancerny B204...
Czy też rozlezie się przy 2,5bara +
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:44