![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#441
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
If so, my bad...
-------------------- On the edge.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#442
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Nieciekawa to wieść Coobcio. Chciałem się w miarę szybko dowiedzieć ile wypluje a tu lipa
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#443
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Aj tam lipa. Zrzuci głowę i miskę, wyciągnie wadliwy korbowód i po sprawie
![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#444
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 08 March 2011 ![]() |
Witam sory za ot . Mam wielki problem. Mam silnik z saaba taki jak na zdjęciu. Czy blok się różni od tego silnika co ma Coobcio czyli z saaba 900 on ma inną klape zaworów. Mój silnik ma spływ oleju w misce a na zdj zauważyłem że są w bloku. I jeszce jedno czy mocowanie skrzyni się różni?
http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal...7/80/1495678074 http://s1.ifotos.pl/img/xxczOMEGA_hrqhxnw.JPG |
|
|
![]()
Post
#445
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Ty masz b202 nie b204 to inne silniki
|
|
|
![]()
Post
#446
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 08 March 2011 ![]() |
A te silniki mają inną wytrzymałość ?
|
|
|
![]()
Post
#447
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Mazowieckie ![]() |
podobno B202 jest pancerny to to stara szkoła lotnictwa. I coś mi się obiło o uszy że 700hp przetrzymał.
-------------------- Stage3
|
|
|
![]()
Post
#448
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
i z tego co wiem to nie am na starcie juz balansow
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#449
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
I jak silnik już udało się naprawić, czy na razie brakuje czasu?
Mam nadzieje, że nie wystąpiły większe szkody, niż początkowo wyglądało. |
|
|
![]()
Post
#450
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Auto obecnie znajduje się u dobrego wujka Osy...
Szukam do niego jakiegoś pewnego silnika z wolnossaka bez wałków balansujących o oznaczeniu B206i mam na to przygotowane i odłożone 1000zł... Tak więc jest to pokaźny budżet jak na Saaba który ma mieć zaledwie 600KM ![]() Także zamówiłem dwa chińskie zewnętrzne Wastegaty 38mm na V-benda, dzięki nim będzie w pełni wykorzystany twin scroll no i wydaje mi się że znacnzie ograniczę boost na wysokich obr coby nie ładowało więcej jak 2 barów przed nadejściem 4ro barowego map sensora... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#451
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Coobcio mam do ciebie kilka pytań odnośnie saabów bo jesteś w nich guru jak by na to nie patrzeć a więc.. W opisie masz 9-5 2.3 turbo lpg te 241km to na lpg?? Jeśli tak to napisz jaka instalacje polecasz do 900ng 185km? Na seryjnym kompie stroiłeś to LPG? Pytanie następne jakie czasy robi seryjny 900ng 185hp na ćwiartkę i do setki a ile taki wystrojony na ok 300hp? Wiem że pytania laickie ale strasznie spodobały mi się saaby i patrze za jakim dupowozem...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#452
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Cobcio powinien dostać nagrodę od przedstawiciela Saaba w Polsce za krzewienie kultury Sabbowej. Wielu moich znajomych rozgląda się przynajmniej za silnikami saaba po przeczytaniu Cobcia projektów...
|
|
|
![]()
Post
#453
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
z tego co kojarze, to seryjne 900 185 konne ma ~7.6 do 100 i jakies 15.5 na 1/4.
Ja mam obecnie ~240 konne 900 z gazem i do 100 robi ~6.5, na 1/4 nie sprawdzalem, ale 80-120 ma 4sek, 100-140 4.8 sek (2 osoby na pokladzie) Co do lpg to szukaj takiej, ktora obsluzy ci zadana moc. Mozna zawsze na lpg troche obciac doladowanie (zasilanie EBC przez przekaznik, zeby na lpg byl base boost ustawiony sprezyna WG) i wtedy na gazie wyrobi kazda instalka ~200 koni. A katowanie jest na PB ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#454
|
|
User Dołączył: Fri, 06 August 2010 ![]() |
Dwie mapy i sprawa załatwiona, 200KM mniejsze doładowanie i płaski wykres Nm do jazdy na LPG i hella power na pb. Da się to ogarnąć bez DET3?
Faktycznie dzięki Coobciowi SAAB stał się popularny na tym forum. |
|
|
![]()
Post
#455
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
jest możliwość zrobienia dwóch map na seryjnym sterowniku , ale chyba jeszcze nie jest to do końca rozkminione
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#456
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Niestety ECU Saaba jest bardzo proste i nie ma możliwości tworzenia wielu map...
W przypadku LPG można zrobić jak opisał to kolega powyżej, czyli na gaziku śmigamy na base booście a na PB normalnie doładowanie sterowane przez elektrozaworek APC. Na seryjnym ECU można auto sobie wystroić w zakresie pracy map sensora fabrycznie jest on 2,5 barowy więc stroimy wszystko od -1 do + 1,5 bara, oczywiście można do niego podłączyć do wolny map sensor np. 5cio barowego taniego i popularnego firmy motorola. Ostatnio wykminiłem stosowanie tak dużego map sensora by wykorzystywać w nim powiedzmy pierwsze 14 kolumn co by odpowiadało np. w zakresie pracy -1 do +2,5 bara a ostatnia kolumna niby 4bary czyli podanie 5V i było by to zarezerwowane dla pracy na podtlenku azotu czyli zapłon - i paliwo + coby nie trzeba było dodatkowych wtrysków paliwa montować tylko np. główne dać 4x 1600ccm które da radę obsłużyć seryjnye ECU ale w przypadku silnika 2,3 bo już przy 2,0 będzie AFR na wolnych w granicach 13,4-6 @ 900rpm Ps. Saaby chyba ponad przeciętnie tolerują LPG, choć zdarzają się czasem usterki jak jest za uboga mieszanka i ktoś sprawdza V-max na lpg, usterki jakie widziałem w saabach odwiedzających mój garage to: - stopione świece zapłonowe... Jak auto śmiga na LPG to obowiązkowo trzeba zapodać BCPR7ES - wywalona uszczelka pod głowicą na skutek przegrzania - przy okazji jej wymiany warto wymienić uszczelniacze zaworowe - stopione wirniki wydechowe w turbosprężarce oraz odkształcone żeliwa na skutek za wysokiej temperatury Pss, Dziś fajny pojedynek był 300Konny Saab 900NG Adama87 Vs. 300konny 200SX S14 na wisłostradzie, pojedynek z rolki, moce niby te same ale Saab nieznacznie szybszy się okazał po mimo tego że waży ok. 100kg więcej (1360kg) ![]() Więc jakoś strasznie wolne to auta nie są ale w środku nie czuć kompletnie przyspieszenia do tego prędkościomierz ma przekłamanie rzędy 3-4km/h przy 200 i wydaje się że jedzie się wolno bo w normalnym samochodzie by był uśmiech na twarzy że na szafie mamy już 220 lub 230... Hehe pozdrowienia dla właściciela tej dwusetki ![]() ![]() ![]() http://moto.allegro.pl/nissan-200sx-s14-20...1510701412.html -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#457
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
No właśnie pozdrowienia dla Pana i gratulacje za stoczonych kilka walk.
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#458
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Ja kupiłem do saaba 900NG reduktor Scorpion GT (podobno do 360koni przykład) tylko że jest w nim pewna wada techniczna przez którą deklarowana moc jest nieosiągalna, a mianowicie za mały elektrozaworek który nie unosi wystarczająco wysoko trzpienia zaworu przez co blokuje przepływ, i jeszcze na dodatek jest tam instalowany przykry filterek, który także powinno się wyrzucić i zastąpić zewnętrznym zespołem elektrozaworu z filtrem, to wszystko zakładam na miedzi fi8 i wielozaworze Tomasetto super, Na elektronice Stag 300 plus i na początek wtryskach Magic Jet. Taki zestaw poleciło mi kilka osób, nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie ale warto przemyśleć bo same graty beż węży i miedzi wychodzą 1250zł wiec na początek fajna opcja i powinno zasilić te 185koni seryjne, a dalej to Pb.
sorry za OT. -------------------- Stage3
|
|
|
![]()
Post
#459
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Daj wykres tego twojego 9-5 na LPG i jakie graty tam masz... Co do strojenia kumpel ostatnio przeprowadzał testy z silnikiem M20b25 z dwoma eeprom'ami przełączanymi online w trakcie jazdy, i tam praktycznie jest to nie zauważalne, wiec do saaba też by dwa komplety kości pamięci bym spróbował, ciekawe czy seryjny ECU pociągnął by wtryski od LPG w razie potrzeby można by dać mosfety do sterowania bo trochę niska impedancja... Saab ma lambdę szerokopasmową fabrycznie?
PS. Tak poza tematem wytłumaczy mi ktoś dlaczego nie stosuje się w silnikach ZI turbin VNT, bo jeśli chodzi o EGT to do końca nie jest wyższe... -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#460
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Niestety Tylko w Saabie GM 2.8 V6 Turbo były szerokopasmowe, We wszystkich 2.0 i 2.3 Turbo jest sonda 0-1V
-------------------- Stage3
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 11:31 |