Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
Flathead
post Wed, 09 Mar 2011 - 19:34
Post #441


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





If so, my bad...


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 Mar 2011 - 19:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mirage
post Wed, 09 Mar 2011 - 22:26
Post #442


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Nieciekawa to wieść Coobcio. Chciałem się w miarę szybko dowiedzieć ile wypluje a tu lipa


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Wed, 09 Mar 2011 - 22:41
Post #443


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Aj tam lipa. Zrzuci głowę i miskę, wyciągnie wadliwy korbowód i po sprawie wink.gif Pińcet pęknie jak nic panie..


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nismo1
post Thu, 17 Mar 2011 - 22:11
Post #444


Rookie
Dołączył: Tue, 08 March 2011





Witam sory za ot . Mam wielki problem. Mam silnik z saaba taki jak na zdjęciu. Czy blok się różni od tego silnika co ma Coobcio czyli z saaba 900 on ma inną klape zaworów. Mój silnik ma spływ oleju w misce a na zdj zauważyłem że są w bloku. I jeszce jedno czy mocowanie skrzyni się różni?


http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal...7/80/1495678074


http://s1.ifotos.pl/img/xxczOMEGA_hrqhxnw.JPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 17 Mar 2011 - 22:49
Post #445


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Ty masz b202 nie b204 to inne silniki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nismo1
post Thu, 17 Mar 2011 - 22:53
Post #446


Rookie
Dołączył: Tue, 08 March 2011





A te silniki mają inną wytrzymałość ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Fri, 18 Mar 2011 - 23:44
Post #447


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





podobno B202 jest pancerny to to stara szkoła lotnictwa. I coś mi się obiło o uszy że 700hp przetrzymał.


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 19 Mar 2011 - 07:26
Post #448


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





i z tego co wiem to nie am na starcie juz balansow


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Sat, 26 Mar 2011 - 14:41
Post #449


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





I jak silnik już udało się naprawić, czy na razie brakuje czasu?
Mam nadzieje, że nie wystąpiły większe szkody, niż początkowo wyglądało.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 26 Mar 2011 - 21:40
Post #450


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Auto obecnie znajduje się u dobrego wujka Osy...
Szukam do niego jakiegoś pewnego silnika z wolnossaka bez wałków balansujących o oznaczeniu B206i mam na to przygotowane i odłożone 1000zł... Tak więc jest to pokaźny budżet jak na Saaba który ma mieć zaledwie 600KM smile.gif

Także zamówiłem dwa chińskie zewnętrzne Wastegaty 38mm na V-benda, dzięki nim będzie w pełni wykorzystany twin scroll no i wydaje mi się że znacnzie ograniczę boost na wysokich obr coby nie ładowało więcej jak 2 barów przed nadejściem 4ro barowego map sensora...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 27 Mar 2011 - 22:30
Post #451


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Coobcio mam do ciebie kilka pytań odnośnie saabów bo jesteś w nich guru jak by na to nie patrzeć a więc.. W opisie masz 9-5 2.3 turbo lpg te 241km to na lpg?? Jeśli tak to napisz jaka instalacje polecasz do 900ng 185km? Na seryjnym kompie stroiłeś to LPG? Pytanie następne jakie czasy robi seryjny 900ng 185hp na ćwiartkę i do setki a ile taki wystrojony na ok 300hp? Wiem że pytania laickie ale strasznie spodobały mi się saaby i patrze za jakim dupowozem...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Sun, 27 Mar 2011 - 23:54
Post #452


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





Cobcio powinien dostać nagrodę od przedstawiciela Saaba w Polsce za krzewienie kultury Sabbowej. Wielu moich znajomych rozgląda się przynajmniej za silnikami saaba po przeczytaniu Cobcia projektów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 28 Mar 2011 - 00:02
Post #453


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





z tego co kojarze, to seryjne 900 185 konne ma ~7.6 do 100 i jakies 15.5 na 1/4.
Ja mam obecnie ~240 konne 900 z gazem i do 100 robi ~6.5, na 1/4 nie sprawdzalem, ale 80-120 ma 4sek, 100-140 4.8 sek (2 osoby na pokladzie)

Co do lpg to szukaj takiej, ktora obsluzy ci zadana moc. Mozna zawsze na lpg troche obciac doladowanie (zasilanie EBC przez przekaznik, zeby na lpg byl base boost ustawiony sprezyna WG) i wtedy na gazie wyrobi kazda instalka ~200 koni. A katowanie jest na PB smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
werladyn
post Mon, 28 Mar 2011 - 01:07
Post #454


User
Dołączył: Fri, 06 August 2010





Dwie mapy i sprawa załatwiona, 200KM mniejsze doładowanie i płaski wykres Nm do jazdy na LPG i hella power na pb. Da się to ogarnąć bez DET3?

Faktycznie dzięki Coobciowi SAAB stał się popularny na tym forum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Mon, 28 Mar 2011 - 01:17
Post #455


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





jest możliwość zrobienia dwóch map na seryjnym sterowniku , ale chyba jeszcze nie jest to do końca rozkminione


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 28 Mar 2011 - 01:46
Post #456


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Niestety ECU Saaba jest bardzo proste i nie ma możliwości tworzenia wielu map...
W przypadku LPG można zrobić jak opisał to kolega powyżej, czyli na gaziku śmigamy na base booście a na PB normalnie doładowanie sterowane przez elektrozaworek APC.

Na seryjnym ECU można auto sobie wystroić w zakresie pracy map sensora fabrycznie jest on 2,5 barowy więc stroimy wszystko od -1 do + 1,5 bara, oczywiście można do niego podłączyć do wolny map sensor np. 5cio barowego taniego i popularnego firmy motorola.

Ostatnio wykminiłem stosowanie tak dużego map sensora by wykorzystywać w nim powiedzmy pierwsze 14 kolumn co by odpowiadało np. w zakresie pracy -1 do +2,5 bara a ostatnia kolumna niby 4bary czyli podanie 5V i było by to zarezerwowane dla pracy na podtlenku azotu czyli zapłon - i paliwo + coby nie trzeba było dodatkowych wtrysków paliwa montować tylko np. główne dać 4x 1600ccm które da radę obsłużyć seryjnye ECU ale w przypadku silnika 2,3 bo już przy 2,0 będzie AFR na wolnych w granicach 13,4-6 @ 900rpm

Ps. Saaby chyba ponad przeciętnie tolerują LPG, choć zdarzają się czasem usterki jak jest za uboga mieszanka i ktoś sprawdza V-max na lpg, usterki jakie widziałem w saabach odwiedzających mój garage to:
- stopione świece zapłonowe... Jak auto śmiga na LPG to obowiązkowo trzeba zapodać BCPR7ES
- wywalona uszczelka pod głowicą na skutek przegrzania - przy okazji jej wymiany warto wymienić uszczelniacze zaworowe
- stopione wirniki wydechowe w turbosprężarce oraz odkształcone żeliwa na skutek za wysokiej temperatury

Pss, Dziś fajny pojedynek był 300Konny Saab 900NG Adama87 Vs. 300konny 200SX S14 na wisłostradzie, pojedynek z rolki, moce niby te same ale Saab nieznacznie szybszy się okazał po mimo tego że waży ok. 100kg więcej (1360kg) biggrin.gif
Więc jakoś strasznie wolne to auta nie są ale w środku nie czuć kompletnie przyspieszenia do tego prędkościomierz ma przekłamanie rzędy 3-4km/h przy 200 i wydaje się że jedzie się wolno bo w normalnym samochodzie by był uśmiech na twarzy że na szafie mamy już 220 lub 230...

Hehe pozdrowienia dla właściciela tej dwusetki smile.gif smile.gif smile.gif
http://moto.allegro.pl/nissan-200sx-s14-20...1510701412.html


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Mon, 28 Mar 2011 - 08:33
Post #457


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





No właśnie pozdrowienia dla Pana i gratulacje za stoczonych kilka walk.


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Mon, 28 Mar 2011 - 17:26
Post #458


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





Ja kupiłem do saaba 900NG reduktor Scorpion GT (podobno do 360koni przykład) tylko że jest w nim pewna wada techniczna przez którą deklarowana moc jest nieosiągalna, a mianowicie za mały elektrozaworek który nie unosi wystarczająco wysoko trzpienia zaworu przez co blokuje przepływ, i jeszcze na dodatek jest tam instalowany przykry filterek, który także powinno się wyrzucić i zastąpić zewnętrznym zespołem elektrozaworu z filtrem, to wszystko zakładam na miedzi fi8 i wielozaworze Tomasetto super, Na elektronice Stag 300 plus i na początek wtryskach Magic Jet. Taki zestaw poleciło mi kilka osób, nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie ale warto przemyśleć bo same graty beż węży i miedzi wychodzą 1250zł wiec na początek fajna opcja i powinno zasilić te 185koni seryjne, a dalej to Pb.
sorry za OT.


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 28 Mar 2011 - 17:50
Post #459


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Daj wykres tego twojego 9-5 na LPG i jakie graty tam masz... Co do strojenia kumpel ostatnio przeprowadzał testy z silnikiem M20b25 z dwoma eeprom'ami przełączanymi online w trakcie jazdy, i tam praktycznie jest to nie zauważalne, wiec do saaba też by dwa komplety kości pamięci bym spróbował, ciekawe czy seryjny ECU pociągnął by wtryski od LPG w razie potrzeby można by dać mosfety do sterowania bo trochę niska impedancja... Saab ma lambdę szerokopasmową fabrycznie?

PS. Tak poza tematem wytłumaczy mi ktoś dlaczego nie stosuje się w silnikach ZI turbin VNT, bo jeśli chodzi o EGT to do końca nie jest wyższe...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Mon, 28 Mar 2011 - 18:13
Post #460


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





Niestety Tylko w Saabie GM 2.8 V6 Turbo były szerokopasmowe, We wszystkich 2.0 i 2.3 Turbo jest sonda 0-1V


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 11:31