Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
knopers
post Sun, 13 Feb 2011 - 10:19
Post #381


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 September 2010
Skąd: słupno





Wyprodukowanie 1l czystego 95% etanolu kosztuje coś około 2,5 zł przy produkcji na dużą skalę. Przy produkcji domowej http://allegro.pl/destylator-bimber-destyl...1446727383.html cos około 4 zł. Po prostu cukier jest drogi. Jest metoda syntetyczna , ale w domu tego nie zrobi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 13 Feb 2011 - 10:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zxcv
post Sun, 13 Feb 2011 - 14:18
Post #382


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





E85 to 85% alkoholu etylowego, pozostałe 15% to benzyna i inne dodatki. Czytałem gdzieś że ma wejść w tym roku na stacje benzynowe i być ok 1zl/L tańsze od zwykłej pb, ale pewnie nic z tego nie będzie. Można zawsze pędzić w piwnicy:) albo kupować ale jak widać za zl/L raczej nie da rady kupić..


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Sun, 13 Feb 2011 - 15:40
Post #383


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(CrocodileReggae @ Sun, 13 Feb 2011 - 08:40) *
w Polsce jest sporo gorzelni... Sprzedają etanol do orlenu - litr za trochę powyżej złotówki.
Związek Gorzelni Polskich
http://www.zgp.org.pl/kontakt.htm
Tam można uzyskać namiary na najbliższą gorzelnię.



A po co orlenowi etanol ? Ciekawe ile minimalnie mozna kupic za 1 litr/zlotowka ?
50 do baku + 7 benzyny i jazda.. jezdza i na czystym 100 etanolu tylko w zimie problemy z odpalaniem male sa
afr w aucie wystrojonym na metanol troche nizsze biggrin.gif

E85 stoichiometric 9.765
E85 max power rich 6.975
E100 stoichiometric 9.0078
E100 max power rich 6.429
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 13 Feb 2011 - 16:25
Post #384


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ojej na bezynie masz stoichoiometric 14,7 max powera 12,5 to dwa razy większe spalanie by było...
Hehe w takim przypadku od Bobra bym musiał zamówić 4 wtryski o wydajności 1600cc każdy bo nie widziałem w jego ofercie by 2000cc sprzedawał... ?


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sun, 13 Feb 2011 - 16:30
Post #385


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(Coobcio @ Sun, 13 Feb 2011 - 16:25) *
Ojej na bezynie masz stoichoiometric 14,7 max powera 12,5 to dwa razy większe spalanie by było...
Hehe w takim przypadku od Bobra bym musiał zamówić 4 wtryski o wydajności 1600cc każdy bo nie widziałem w jego ofercie by 2000cc sprzedawał... ?



Ale piszesz teraz o metanolu ?? bo na bioetanolu spalanie jest wieksze tylko o 20procent ...czyli wtryskiwacze teoretycznie musza byc o ok 20procent wieksze


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 14 Feb 2011 - 17:10
Post #386


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(saab93 @ Sun, 13 Feb 2011 - 15:40) *
E85 stoichiometric 9.765
E85 max power rich 6.975
E100 stoichiometric 9.0078
E100 max power rich 6.429


Widziałem już tę tabelkę w necie.
Miałem okazję wypróbować E85 na hamowni silnikowej z DET2. Testowałem E85 i E40 w zakresie średnich obciązeń i prędkości obrotowych, silnik K16 Rovera, montowany m.in. w Poldasie. Moc maksymalna wychodziła dla AFR ~9, przy 8 miałem już lekki spadek mocy. Z tym, że to silnik N/A.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Mon, 14 Feb 2011 - 17:44
Post #387


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





kompot a moc jaka w porównaniu do PB98?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 14 Feb 2011 - 18:03
Post #388


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Niestety tak jak napisałem testy odbyły się w zakresie średnich obciązeń i prędkości obrotowych z kilku powodów(były to badania do pracy magisterskiej), zyski w tym zakresie były niewielkie/żadne. Silnik powtarzam - wolnossący. Jeszcze co do zużycia paliwa, musiałem podlać ~25%. Testowałem też pewien dodatek zwiększający liczbę oktanową, niestety nie pamiętam jaki, musiałbym zobaczyć butelkę, też trzeba było dolać paliwa, co zrozumiałe, bez wyraźnych efektów poza trzykrotnym wzrostem emisji niespalonych węglowodorów smile.gif


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 14 Feb 2011 - 20:47
Post #389


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





A skąd brałeś bioetanol?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 14 Feb 2011 - 22:07
Post #390


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(kompot @ Mon, 14 Feb 2011 - 18:03) *
Niestety tak jak napisałem testy odbyły się w zakresie średnich obciązeń i prędkości obrotowych z kilku powodów(były to badania do pracy magisterskiej), zyski w tym zakresie były niewielkie/żadne. Silnik powtarzam - wolnossący. Jeszcze co do zużycia paliwa, musiałem podlać ~25%. Testowałem też pewien dodatek zwiększający liczbę oktanową, niestety nie pamiętam jaki, musiałbym zobaczyć butelkę, też trzeba było dolać paliwa, co zrozumiałe, bez wyraźnych efektów poza trzykrotnym wzrostem emisji niespalonych węglowodorów smile.gif

No tak, ale jesli nie podnosi sie kompresji i nie wyprzedza zaplonu, to po co podnosic liczbe oktanowa?


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 15 Feb 2011 - 00:37
Post #391


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(Gr00bY @ Mon, 14 Feb 2011 - 20:47) *
A skąd brałeś bioetanol?

Z niemiec ze zwykłej stacji paliw.

CYTAT(grzywaczewski @ Mon, 14 Feb 2011 - 22:07) *
No tak, ale jesli nie podnosi sie kompresji i nie wyprzedza zaplonu, to po co podnosic liczbe oktanowa?

Nie mam teraz przy sobie pliku z excela z wynikami, ale jestem praktycznie pewien(było to pł roku temu), że zapłon w każdym z przypadków był ustawiony na max ciśnienia indykowanego, bo miałem przerobioną świecę z czujnikiem ciśnienia na pierwszym cylindrze.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 16 Feb 2011 - 01:15
Post #392


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dziś w wolnej chwili udało mi się odnaleźć w binie od ecu funkcje korekty mieszanki w funkcji temepratury wody oraz dawkę rozruchową, pokobinowałem z szerokopasmówką wkręconą w miejsce seryjnej sondy i udało się zrobić trak że na ssaniu od -5 do 5 stopni AFR na wolnych mam 14 po czym stopniowo powolutku się zubaża do 14,7 która ma już od 68 stopni.

Do tego po korekcie dawki rozruchowej auto pali na dotyk i to bez dodawania gazu - wcześniej się przylewało i trzeba było deczko uchyloną przepustnicę trzymać przy kręceniu.

Hehe naprawdę fajne jest to seryjne ECU ma wszytko i ogarnia 3 razy większe wtryski jak seryjne smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Sun, 20 Feb 2011 - 21:15
Post #393


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Dla czego używasz uszczelki i śrub Elringa? Są jakieś znacząco lepszy niż reszta? Wiele osób twierdzi co innego że jednak Goetze a tym bardziej Victor Reinz są lepsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AS...
post Sun, 20 Feb 2011 - 22:07
Post #394


Forum Homee
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem!





Reinz i goetze w tej chwili to ta sama firma...
czyli federal modul, Elring-a trudnej wydmuchać spod głowicy, goetze znacznie łatwiej... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 22 Feb 2011 - 01:54
Post #395


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Jak się kupuje orginalną uszczelkę pod głowicę firmy Saab to jest ona hermetycznie zafoliowana, łądne eleganckie tło niebieskie z napisami SAAB itd...
A na uszczelce normalnie jest napisane ERLING... ERLING to pierwszy montaż, pierwszy montaż = spokój do 700KM... Z resztą w żadnych projektach nie spotkałem się by co kolwiek innego stosowali nawet w tym co latał na HX52 z mocą przeszło 700KM na koniach w cztero łapie i śruby i uszczelkę pod głowice miał ERLINGA...

A i Erling w stosunku do tańszego zamiennika Ajusy łatwiej się go usuwa z bloku czy głowicy - wiertarka z druciakiem i wszystko do czyścioszka idzie, nawet główki do autoszlifu nie trzeba dawać...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 22 Feb 2011 - 23:37
Post #396


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Zmieniam zdanie co do uszczelki pod głowicę firmy AJUSA... U Miraga w 400konnym Saabie 900 bezawaryjnie się sprawowała przez 3 lata chłosty, dziś mu łep z 9-5 swapowałem i Ajuska się pod nim znajdowała, tak więc pewno do 500-550KM jest wystarczająca powyżej lepiej wrzucać blisko dwu krotnie droższego Erlinga (120ZŁ)


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 22 Feb 2011 - 23:58
Post #397


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Coobcio, jakiś progres z Twoim autem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Wed, 23 Feb 2011 - 00:14
Post #398


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Czekamy jak narazie na 4 barowy map sensor smile.gif Mechanicznie wsio juz poskładane, tylko strojenie i wizyta na hamce
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LEKKER
post Wed, 23 Feb 2011 - 11:28
Post #399


Rookie
Dołączył: Tue, 02 February 2010





Coobcio wyczyść odbiorczą bo nie można dac na PW:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Wed, 23 Feb 2011 - 12:04
Post #400


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





Coobcio czym przyjedziesz za miesiąc do Kazimierza?


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 09:04