![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 11 September 2010 Skąd: słupno ![]() |
Wyprodukowanie 1l czystego 95% etanolu kosztuje coś około 2,5 zł przy produkcji na dużą skalę. Przy produkcji domowej http://allegro.pl/destylator-bimber-destyl...1446727383.html cos około 4 zł. Po prostu cukier jest drogi. Jest metoda syntetyczna , ale w domu tego nie zrobi.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#382
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
E85 to 85% alkoholu etylowego, pozostałe 15% to benzyna i inne dodatki. Czytałem gdzieś że ma wejść w tym roku na stacje benzynowe i być ok 1zl/L tańsze od zwykłej pb, ale pewnie nic z tego nie będzie. Można zawsze pędzić w piwnicy:) albo kupować ale jak widać za zl/L raczej nie da rady kupić..
-------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]()
Post
#383
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
w Polsce jest sporo gorzelni... Sprzedają etanol do orlenu - litr za trochę powyżej złotówki. Związek Gorzelni Polskich http://www.zgp.org.pl/kontakt.htm Tam można uzyskać namiary na najbliższą gorzelnię. A po co orlenowi etanol ? Ciekawe ile minimalnie mozna kupic za 1 litr/zlotowka ? 50 do baku + 7 benzyny i jazda.. jezdza i na czystym 100 etanolu tylko w zimie problemy z odpalaniem male sa afr w aucie wystrojonym na metanol troche nizsze ![]() E85 stoichiometric 9.765 E85 max power rich 6.975 E100 stoichiometric 9.0078 E100 max power rich 6.429 |
|
|
![]()
Post
#384
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ojej na bezynie masz stoichoiometric 14,7 max powera 12,5 to dwa razy większe spalanie by było...
Hehe w takim przypadku od Bobra bym musiał zamówić 4 wtryski o wydajności 1600cc każdy bo nie widziałem w jego ofercie by 2000cc sprzedawał... ? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#385
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Ojej na bezynie masz stoichoiometric 14,7 max powera 12,5 to dwa razy większe spalanie by było... Hehe w takim przypadku od Bobra bym musiał zamówić 4 wtryski o wydajności 1600cc każdy bo nie widziałem w jego ofercie by 2000cc sprzedawał... ? Ale piszesz teraz o metanolu ?? bo na bioetanolu spalanie jest wieksze tylko o 20procent ...czyli wtryskiwacze teoretycznie musza byc o ok 20procent wieksze -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#386
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
E85 stoichiometric 9.765 E85 max power rich 6.975 E100 stoichiometric 9.0078 E100 max power rich 6.429 Widziałem już tę tabelkę w necie. Miałem okazję wypróbować E85 na hamowni silnikowej z DET2. Testowałem E85 i E40 w zakresie średnich obciązeń i prędkości obrotowych, silnik K16 Rovera, montowany m.in. w Poldasie. Moc maksymalna wychodziła dla AFR ~9, przy 8 miałem już lekki spadek mocy. Z tym, że to silnik N/A. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#387
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
kompot a moc jaka w porównaniu do PB98?
|
|
|
![]()
Post
#388
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Niestety tak jak napisałem testy odbyły się w zakresie średnich obciązeń i prędkości obrotowych z kilku powodów(były to badania do pracy magisterskiej), zyski w tym zakresie były niewielkie/żadne. Silnik powtarzam - wolnossący. Jeszcze co do zużycia paliwa, musiałem podlać ~25%. Testowałem też pewien dodatek zwiększający liczbę oktanową, niestety nie pamiętam jaki, musiałbym zobaczyć butelkę, też trzeba było dolać paliwa, co zrozumiałe, bez wyraźnych efektów poza trzykrotnym wzrostem emisji niespalonych węglowodorów
![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#389
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A skąd brałeś bioetanol?
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#390
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Niestety tak jak napisałem testy odbyły się w zakresie średnich obciązeń i prędkości obrotowych z kilku powodów(były to badania do pracy magisterskiej), zyski w tym zakresie były niewielkie/żadne. Silnik powtarzam - wolnossący. Jeszcze co do zużycia paliwa, musiałem podlać ~25%. Testowałem też pewien dodatek zwiększający liczbę oktanową, niestety nie pamiętam jaki, musiałbym zobaczyć butelkę, też trzeba było dolać paliwa, co zrozumiałe, bez wyraźnych efektów poza trzykrotnym wzrostem emisji niespalonych węglowodorów ![]() No tak, ale jesli nie podnosi sie kompresji i nie wyprzedza zaplonu, to po co podnosic liczbe oktanowa? -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#391
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
A skąd brałeś bioetanol? Z niemiec ze zwykłej stacji paliw. No tak, ale jesli nie podnosi sie kompresji i nie wyprzedza zaplonu, to po co podnosic liczbe oktanowa? Nie mam teraz przy sobie pliku z excela z wynikami, ale jestem praktycznie pewien(było to pł roku temu), że zapłon w każdym z przypadków był ustawiony na max ciśnienia indykowanego, bo miałem przerobioną świecę z czujnikiem ciśnienia na pierwszym cylindrze. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#392
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dziś w wolnej chwili udało mi się odnaleźć w binie od ecu funkcje korekty mieszanki w funkcji temepratury wody oraz dawkę rozruchową, pokobinowałem z szerokopasmówką wkręconą w miejsce seryjnej sondy i udało się zrobić trak że na ssaniu od -5 do 5 stopni AFR na wolnych mam 14 po czym stopniowo powolutku się zubaża do 14,7 która ma już od 68 stopni.
Do tego po korekcie dawki rozruchowej auto pali na dotyk i to bez dodawania gazu - wcześniej się przylewało i trzeba było deczko uchyloną przepustnicę trzymać przy kręceniu. Hehe naprawdę fajne jest to seryjne ECU ma wszytko i ogarnia 3 razy większe wtryski jak seryjne ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#393
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Dla czego używasz uszczelki i śrub Elringa? Są jakieś znacząco lepszy niż reszta? Wiele osób twierdzi co innego że jednak Goetze a tym bardziej Victor Reinz są lepsze.
|
|
|
![]()
Post
#394
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! ![]() |
Reinz i goetze w tej chwili to ta sama firma...
czyli federal modul, Elring-a trudnej wydmuchać spod głowicy, goetze znacznie łatwiej... ![]() |
|
|
![]()
Post
#395
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Jak się kupuje orginalną uszczelkę pod głowicę firmy Saab to jest ona hermetycznie zafoliowana, łądne eleganckie tło niebieskie z napisami SAAB itd...
A na uszczelce normalnie jest napisane ERLING... ERLING to pierwszy montaż, pierwszy montaż = spokój do 700KM... Z resztą w żadnych projektach nie spotkałem się by co kolwiek innego stosowali nawet w tym co latał na HX52 z mocą przeszło 700KM na koniach w cztero łapie i śruby i uszczelkę pod głowice miał ERLINGA... A i Erling w stosunku do tańszego zamiennika Ajusy łatwiej się go usuwa z bloku czy głowicy - wiertarka z druciakiem i wszystko do czyścioszka idzie, nawet główki do autoszlifu nie trzeba dawać... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#396
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Zmieniam zdanie co do uszczelki pod głowicę firmy AJUSA... U Miraga w 400konnym Saabie 900 bezawaryjnie się sprawowała przez 3 lata chłosty, dziś mu łep z 9-5 swapowałem i Ajuska się pod nim znajdowała, tak więc pewno do 500-550KM jest wystarczająca powyżej lepiej wrzucać blisko dwu krotnie droższego Erlinga (120ZŁ)
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#397
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Coobcio, jakiś progres z Twoim autem ?
|
|
|
![]()
Post
#398
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Czekamy jak narazie na 4 barowy map sensor
![]() |
|
|
![]()
Post
#399
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 February 2010 ![]() |
Coobcio wyczyść odbiorczą bo nie można dac na PW:)
|
|
|
![]()
Post
#400
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Coobcio czym przyjedziesz za miesiąc do Kazimierza?
-------------------- Stage3
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 09:04 |