![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#321
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Te 1400cc to chyba Gardena robi
![]() A ja podjarany bylem, bo 440cc do Legaca kupilem ![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#322
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
Coobcio - 1600ccm
![]() dzieki za pogawedke dzisiaj ![]() ogarniasz te Saaby jak malo kto. Teraz powodzenia w poskladaniu i bezawaryjnej jezdzie! -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#323
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 August 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Nieźle ten kolektor wyszedł. Kończ szybko, i rób kolektor dla mnie
![]() -------------------- aka mati
------------------------------ |
|
|
![]()
Post
#324
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ale do CIebie to chyba pod inną suszarkę
![]() Taką która bardziej sprawdzi się w jeździe na co dzień ![]() Coby nie trzeba było wchodzić na poprzednią stronę, przedstawiam jeszcze raz foto gotowego kolekotra jaki niebawem wskoczy na swoje miejsce: ![]() ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#325
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Kurczę troszkę żałuję że jednak nie poszedłem w 2.3... Silnik delikatny w sumie korbę potrafi zgiąć jak się przegnie z Nm ale na filmiku poniżej zamieszczam jak seria radzi sobie z 610KM i 710Nm w oparciu o HX30/40 z gorącą stroną 14cm2, niby tych Nm nie ma zbyt wiele a na normalnych oponach potrafi zerwać trakcję i to latem na IV biegu:
http://www.lowbudgetrides.com/Movies/buhu.avi "Some pulls with poor street tires - serious traction problems even past 125mph." GRUBO ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#326
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Mam coraz wieksza ochote na jakiegos krokodyla, zwlaszcza ze wiem gdzie moznaby go 'wstawic' hehehehe.
Coobcio, z Saaba 90 tez bys cos wykrzesal? -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#327
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Mam coraz wieksza ochote na jakiegos krokodyla, zwlaszcza ze wiem gdzie moznaby go 'wstawic' hehehehe. Coobcio, z Saaba 90 tez bys cos wykrzesal? Tam silnik wzdłuż był montowany trzeba by go przerobić na Tronic5 czyli dołożyć czujnik położenia wału, kasetę zapłonową i cały osprzęt z np. 900Ng... PS. te stare silniki Saaba nie miały natrysku oleju na denko tłoka i przy stałej pracy silnika z EGT na poziomie 950 może dojść do przytarcia tłoka więc po zrobieniu z niego 500KM nie da rady np. całej poznańskiej autostrady przejechać na WOT... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#328
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Czyli dużo rzeźby, szkoda. a silnika z ng nie włożysz, z 2.3 też podobno jest problem bez custom korb albo tłoków.
|
|
|
![]()
Post
#329
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Nie mowie o 500, dla mnie 200KM w takiej pieknej budzie byloby zadowalajace.
Jedyne co mnie powstrzymuje, to doswiadczanie stalego dlubania w dwoch pazdzierzach. Trzeci... -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#330
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Przede wszsytkim Buda, podłużnice są ważne w takim starym sprzęcie...
A 200KM zrobisz sobie po przez naciągnięcie WG i dołożenie IC, do 1 bara masz AFR w granicach 11,5... (okolica 220KM). -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#331
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Coobcio jak jest z awaryjnością jakich jednostek jak twoja? I Które więcej zniesie 2,0 czy 2,3?
Skoro te silniki są tak dobre i podatne na mody to aż dziw bierze że nikt ich u nas jeszcze nie zastosował do napędy mocnego RWD... |
|
|
![]()
Post
#332
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
szkoda ze nie pokazales spawu jak laczy sie twinscrool na dole tam ... i teraz juz chyba za pozno na przegrode az przy samym WG w srodku zeby nie naruszac dzilania twinscroola ale mysle ze to by duzo nie poprawilo (?)
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#333
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Coobcio jak jest z awaryjnością jakich jednostek jak twoja? I Które więcej zniesie 2,0 czy 2,3? Skoro te silniki są tak dobre i podatne na mody to aż dziw bierze że nikt ich u nas jeszcze nie zastosował do napędy mocnego RWD... masz pan dolar pan sie bawisz ![]() http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope....1775/f01775.htm |
|
|
![]()
Post
#334
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Widziałe tan temat już dawno gdy się pojawił na e30.de i przyznaje że piękna budowa i świetny pomysł.
Co do wcześniejszego posta to widze że mogłem podkreślić fraze "U NAS". Coobcio który silnik byś wkładał wzdłużnie przy projekcie RWD? A może już coś się tworzy ![]() |
|
|
![]()
Post
#335
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
2,3L ma duży skok tłoka i z tego powodu na seryjnej korbie maks bezpieczne obroty to ok 7300... Do tego znosi nieznacznie wyższą wartość Nm co 2.0 czyli ok. 700Nm - mowa o seryjnych bebechach... Ma tą zaletę że dość szybko napędza turbinę ale nie lubi tak wysokich obrotów jak 2.0 które ma skok 68mm.
Generalnie jeśli chodzi o duże moce to 2.0 wypada lepiej ze względu na wysokie obroty (bezpieczny maks dla seryjnej hydrauliki to 8500obr.min) żeby w bezpieczny sposób kręcić go wyżej wrzuca się do nich mechaniczne szklanki z Wiliamsa 1.8 16V (średnica 32mm). Następnym ograniczeniem jest już seryjny rozrząd i maks obroty jakie znosi to tylko 9000 bowiem powyżej tych obrotów następuje nadmierne złużywanie plastikowych prowadnic łańcucha... Niestety jeszcze u siebie nie zbliżyłem się do takich mocy i nie mogę tych informacji w 100% potwierdzić - tak po po prostu podają na stronach o saabach... Aha no i seryjne ECU SAABA Tronic5 ogarnia maks obroty do 7499, jak mu się wprowadzi wyższa wartość to widzi to jako błąd - taki juz soft jest... Tak wiec wysoko kręcące się saaby to już grubsza kasa bo trzeba zainwestować np. w MegaSquirta albo ECU MAstera DET III jako stand alona do paliwa... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#336
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 December 2010 ![]() |
A ja jestem ciekawy czy ktoś montował do tego silnika jakiś kompresor typu Eaton M62, a jeżeli nie to czy była by to dobra opcja do jakiegoś driftwozu ? ewentualnie jakaś średniej wielkości turbinka wspomagana przez ww kompresor ?
|
|
|
![]()
Post
#337
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ale Coobcio już wrzucał jeden wykres.
Ja się pytam po co komu kompresor jak się ma taki moment z dołu ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#338
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
Ale Coobcio już wrzucał jeden wykres. Ja się pytam po co komu kompresor jak się ma taki moment z dołu ![]() ![]() ja mysle ze przedmowcy chodzilo bardziej o wieksze turbo wspomagane kompresorem anizeli tym co na wykresie, bo to bez sensu skoro tak wyglada wykres -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#339
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 March 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Masakra, przy 2400 RPM około 300Nm i jak tu nie zakochać sie w takim sabie
![]() -------------------- Śledziu
|
|
|
![]()
Post
#340
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No ten akurat miał 2.3L pojemności poczytać o nim więcej można tu: http://www.coobcio.pl/?p=963
Jego właściciel ma ogromne ciśnienie by przełamać w nim 400KM na GT28RS, plan na to mamy następujący: - wywalić wałki wyrównowarzające - przeswapować głowicę z modelu 9-5 - usunąć seryjną pompę wody oraz termostat i na ich miejsce wsadzić elektryczną pompę Myślę że coś pod 410-415KM to chyba już sporo jak na GT28RS... Choć bez problemu była ona w stanie przełamać 600Nm ![]() Tak czy siak mimo takiego jej Nm potencjału będziemy Nm ograniczać do ok 540-530 Coby na 4 była przyczepność... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 14:59 |