Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
grzywaczewski
post Wed, 12 Jan 2011 - 23:59
Post #321


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Te 1400cc to chyba Gardena robi laugh.gif
A ja podjarany bylem, bo 440cc do Legaca kupilem rolleyes.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 12 Jan 2011 - 23:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bobr4
post Thu, 13 Jan 2011 - 01:35
Post #322


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Coobcio - 1600ccm wink.gif

dzieki za pogawedke dzisiaj biggrin.gif

ogarniasz te Saaby jak malo kto. Teraz powodzenia w poskladaniu i bezawaryjnej jezdzie!


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Logan
post Thu, 13 Jan 2011 - 08:28
Post #323


Super User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Warszawa





Nieźle ten kolektor wyszedł. Kończ szybko, i rób kolektor dla mnie wink.gif


--------------------
aka mati
------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 13 Jan 2011 - 09:24
Post #324


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ale do CIebie to chyba pod inną suszarkę tongue.gif ??
Taką która bardziej sprawdzi się w jeździe na co dzień biggrin.gif

Coby nie trzeba było wchodzić na poprzednią stronę, przedstawiam jeszcze raz foto gotowego kolekotra jaki niebawem wskoczy na swoje miejsce:



--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 14 Jan 2011 - 01:26
Post #325


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Kurczę troszkę żałuję że jednak nie poszedłem w 2.3... Silnik delikatny w sumie korbę potrafi zgiąć jak się przegnie z Nm ale na filmiku poniżej zamieszczam jak seria radzi sobie z 610KM i 710Nm w oparciu o HX30/40 z gorącą stroną 14cm2, niby tych Nm nie ma zbyt wiele a na normalnych oponach potrafi zerwać trakcję i to latem na IV biegu:
http://www.lowbudgetrides.com/Movies/buhu.avi
"Some pulls with poor street tires - serious traction problems even past 125mph."

GRUBO biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 14 Jan 2011 - 10:08
Post #326


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Mam coraz wieksza ochote na jakiegos krokodyla, zwlaszcza ze wiem gdzie moznaby go 'wstawic' hehehehe.
Coobcio, z Saaba 90 tez bys cos wykrzesal?


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 14 Jan 2011 - 10:45
Post #327


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(grzywaczewski @ Fri, 14 Jan 2011 - 10:08) *
Mam coraz wieksza ochote na jakiegos krokodyla, zwlaszcza ze wiem gdzie moznaby go 'wstawic' hehehehe.
Coobcio, z Saaba 90 tez bys cos wykrzesal?

Tam silnik wzdłuż był montowany trzeba by go przerobić na Tronic5 czyli dołożyć czujnik położenia wału, kasetę zapłonową i cały osprzęt z np. 900Ng...
PS. te stare silniki Saaba nie miały natrysku oleju na denko tłoka i przy stałej pracy silnika z EGT na poziomie 950 może dojść do przytarcia tłoka więc po zrobieniu z niego 500KM nie da rady np. całej poznańskiej autostrady przejechać na WOT...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Fri, 14 Jan 2011 - 11:14
Post #328


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Czyli dużo rzeźby, szkoda. a silnika z ng nie włożysz, z 2.3 też podobno jest problem bez custom korb albo tłoków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 14 Jan 2011 - 11:18
Post #329


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Nie mowie o 500, dla mnie 200KM w takiej pieknej budzie byloby zadowalajace.
Jedyne co mnie powstrzymuje, to doswiadczanie stalego dlubania w dwoch pazdzierzach. Trzeci...


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 14 Jan 2011 - 14:32
Post #330


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Przede wszsytkim Buda, podłużnice są ważne w takim starym sprzęcie...
A 200KM zrobisz sobie po przez naciągnięcie WG i dołożenie IC, do 1 bara masz AFR w granicach 11,5... (okolica 220KM).


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Fri, 14 Jan 2011 - 21:47
Post #331


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Coobcio jak jest z awaryjnością jakich jednostek jak twoja? I Które więcej zniesie 2,0 czy 2,3?
Skoro te silniki są tak dobre i podatne na mody to aż dziw bierze że nikt ich u nas jeszcze nie zastosował do napędy mocnego RWD...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Fri, 14 Jan 2011 - 21:56
Post #332


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





szkoda ze nie pokazales spawu jak laczy sie twinscrool na dole tam ... i teraz juz chyba za pozno na przegrode az przy samym WG w srodku zeby nie naruszac dzilania twinscroola ale mysle ze to by duzo nie poprawilo (?)


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Fri, 14 Jan 2011 - 23:42
Post #333


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(Blacha @ Fri, 14 Jan 2011 - 21:47) *
Coobcio jak jest z awaryjnością jakich jednostek jak twoja? I Które więcej zniesie 2,0 czy 2,3?
Skoro te silniki są tak dobre i podatne na mody to aż dziw bierze że nikt ich u nas jeszcze nie zastosował do napędy mocnego RWD...




masz pan dolar pan sie bawisz laugh.gif
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope....1775/f01775.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Sat, 15 Jan 2011 - 02:14
Post #334


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Widziałe tan temat już dawno gdy się pojawił na e30.de i przyznaje że piękna budowa i świetny pomysł.
Co do wcześniejszego posta to widze że mogłem podkreślić fraze "U NAS".
Coobcio który silnik byś wkładał wzdłużnie przy projekcie RWD? A może już coś się tworzy rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 15 Jan 2011 - 02:28
Post #335


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





2,3L ma duży skok tłoka i z tego powodu na seryjnej korbie maks bezpieczne obroty to ok 7300... Do tego znosi nieznacznie wyższą wartość Nm co 2.0 czyli ok. 700Nm - mowa o seryjnych bebechach... Ma tą zaletę że dość szybko napędza turbinę ale nie lubi tak wysokich obrotów jak 2.0 które ma skok 68mm.
Generalnie jeśli chodzi o duże moce to 2.0 wypada lepiej ze względu na wysokie obroty (bezpieczny maks dla seryjnej hydrauliki to 8500obr.min) żeby w bezpieczny sposób kręcić go wyżej wrzuca się do nich mechaniczne szklanki z Wiliamsa 1.8 16V (średnica 32mm). Następnym ograniczeniem jest już seryjny rozrząd i maks obroty jakie znosi to tylko 9000 bowiem powyżej tych obrotów następuje nadmierne złużywanie plastikowych prowadnic łańcucha...

Niestety jeszcze u siebie nie zbliżyłem się do takich mocy i nie mogę tych informacji w 100% potwierdzić - tak po po prostu podają na stronach o saabach...
Aha no i seryjne ECU SAABA Tronic5 ogarnia maks obroty do 7499, jak mu się wprowadzi wyższa wartość to widzi to jako błąd - taki juz soft jest...
Tak wiec wysoko kręcące się saaby to już grubsza kasa bo trzeba zainwestować np. w MegaSquirta albo ECU MAstera DET III jako stand alona do paliwa...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fixel
post Sun, 16 Jan 2011 - 16:46
Post #336


Rookie
Dołączył: Wed, 15 December 2010





A ja jestem ciekawy czy ktoś montował do tego silnika jakiś kompresor typu Eaton M62, a jeżeli nie to czy była by to dobra opcja do jakiegoś driftwozu ? ewentualnie jakaś średniej wielkości turbinka wspomagana przez ww kompresor ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Sun, 16 Jan 2011 - 21:14
Post #337


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Ale Coobcio już wrzucał jeden wykres.
Ja się pytam po co komu kompresor jak się ma taki moment z dołu tongue.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sun, 16 Jan 2011 - 21:18
Post #338


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(Grzesi(E30)k @ Sun, 16 Jan 2011 - 21:14) *
Ale Coobcio już wrzucał jeden wykres.
Ja się pytam po co komu kompresor jak się ma taki moment z dołu tongue.gif



ja mysle ze przedmowcy chodzilo bardziej o wieksze turbo wspomagane kompresorem anizeli tym co na wykresie,
bo to bez sensu skoro tak wyglada wykres


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śledziu
post Sun, 16 Jan 2011 - 21:18
Post #339


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 March 2003
Skąd: Gdańsk





Masakra, przy 2400 RPM około 300Nm i jak tu nie zakochać sie w takim sabie biggrin.gif


--------------------
Śledziu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 16 Jan 2011 - 21:39
Post #340


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No ten akurat miał 2.3L pojemności poczytać o nim więcej można tu: http://www.coobcio.pl/?p=963
Jego właściciel ma ogromne ciśnienie by przełamać w nim 400KM na GT28RS, plan na to mamy następujący:
- wywalić wałki wyrównowarzające
- przeswapować głowicę z modelu 9-5
- usunąć seryjną pompę wody oraz termostat i na ich miejsce wsadzić elektryczną pompę

Myślę że coś pod 410-415KM to chyba już sporo jak na GT28RS... Choć bez problemu była ona w stanie przełamać 600Nm smile.gif
Tak czy siak mimo takiego jej Nm potencjału będziemy Nm ograniczać do ok 540-530 Coby na 4 była przyczepność...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 14:59