Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
Dziku
post Thu, 23 Dec 2010 - 18:44
Post #261


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(Pan. B @ Thu, 23 Dec 2010 - 18:34) *
A ja mam pytanie w innej beczki, jaki sens ma taka przpepustnica na na scroll'u.



To ma sens w kolektorze bez twin scrolla...

Edit: k64 mnie ubiegł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 23 Dec 2010 - 18:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pan. B
post Thu, 23 Dec 2010 - 19:02
Post #262


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





To w przypadku kolektora bez ts np do r5 ma to chyba jakis sens. ciekawe jak spoll wypada w porownaniu z kolektorem z ts. w takiej samej motorowni.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 23 Dec 2010 - 20:25
Post #263


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





ale jest jeszcze jedno cos , twinscrool powoduje powiedzmy 80% dzialanie turbiny (moc) , faktem jest - szybciej sie rozkreci ale te "pulsowanie" i dwie komory w przypadku twinscroola nie daja takiej pary "pozniej" jak zwykly kolektor.

WIec jesli ktos ma mala strone wydechowa tzn na tyle mala dla swojej pojemnosci silnika ze spokojnie szybko rozkreci turbine bez twinscroola to lepsze wyniki "mocowe" powinny byc pozniej osiagalne, (info prywatne ale na chlopskim rozum tak powinno byc) .

co do projektu, jaka oficjalnie zostaje turbina?


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 23 Dec 2010 - 21:37
Post #264


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





A ja widze to tak. Twinscroll to nie tylko pulsowanie,ale rowniez rozna srednica lopatek w srodku. Robiac taka przepustnice na zwyklym twinscrollu mozemy nawet zyskac , poniewaz cale spaliny ida na mniejsze lopatki (tak jakby turbo mialo mniejsza muszle) i dzieki temu jest wieksze cisnienie,a wiec sila dzialajaca na turbo. To powoduje szybsze wstawanie


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 23 Dec 2010 - 21:45
Post #265


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(jackkpl @ Thu, 23 Dec 2010 - 21:37) *
A ja widze to tak. Twinscroll to nie tylko pulsowanie,ale rowniez rozna srednica lopatek w srodku. Robiac taka przepustnice na zwyklym twinscrollu mozemy nawet zyskac , poniewaz cale spaliny ida na mniejsze lopatki (tak jakby turbo mialo mniejsza muszle) i dzieki temu jest wieksze cisnienie,a wiec sila dzialajaca na turbo. To powoduje szybsze wstawanie

o tej srednicy lopatek to fakt, ale tam zakrecisz bardziej gdzie strumien pedu spalin (wiatr np jak smiglo w samolocie) napotka wiekszy opor , napewno lewa strona twin scroola jest fajniejsza, dlatego ze te lopatki tam sa ale nie mniejsze tylko potrafia wiecej odebrac spalin na siebie lepsza budowa ich (kat) , co jeszcze : prawa strona jest wogole nie na miejscu , nic to nie daje jak dmuchamy w prawa strone, widac to idealnie tutaj



. sorki za ot ja juz wiecej nie pisze wink.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 23 Dec 2010 - 22:11
Post #266


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Mysle,ze ten OT akurat jest bardzo na miejscu, ze wzgledu na techniczne aspekty twinscrolla. Nawet jesli lopatki sa tej samej srednicy, to proponuje zrobic sobie doswiadczenie w domu, ktore uzmyslowi jak to dziala.

Nagralem amatorski filmik. Sprzet testowy - stary wentylator , pompka do materaca , rura do gazu 16mm. Pompka sama z siebie ma wylot 10mm.
Roznica w predkosci (analiza w virtualdubie poklatkowo) :
16mm wylot - 17ms (1/60 sekundy) robi ok 1/4 obrotu
10mm wyloy - 17ms wiatrak robi prawie 1/2 obrotu

filmik tutaj http://jackkpl.dyndns.org:81/srednica_wylotu.avi

Jesli ta sama ilosc spalin idzie duza srednica , to predkosc i tym samym cisnienie rozpedzajace lopatki jest mniejsze. Jesli natomiast zastosujemy taka zwezke zaraz przed wylotem powietrza (spalin), to nabieraja one duzego pedu i mocniej rozpedzaja wiatrak, mimo,ze ilosc powietrza jest taka sama (lub nawet ciut mniejsza przy zwezce).

Mi ten patent z klapka sie bardzo podoba i mysle,ze bede chcial to u siebie sprobowac, jak tylko dorwe turbo od EVO


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 23 Dec 2010 - 22:15
Post #267


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





bardzo fajna sprawa, nawet co lepsze, z ojcem dochodzimy do wniosku ze lepiej zrezygnwac z typowego twinscroola na rzecz tej klapki .

lewa strona twinscroola jest poprostu lepsza, przez chwile nawet byla opcja po co prawa WOGOLE ... widac ze ona odbiera bardzo malo wrecz prawie wcale, ale cyklicznosc powoduje ze my tego tutaj nie widzimy ale prawa strona na wyzszych jest potrzebna po to zeby "WYPLUKAC" spaliny z lewej strony , na poczatku prawa strona bezposrednio bije w prawa strone lopat (glowna czesc lopat) OK super latwo rozkreci ale z fizyki wiemy ze pozniej przy wysokich obrotach to juz bedzie nieco blokowac a prawa strona pozniej sie wkreci - wspomaga to wyplukiwanie spalin w kierunku wylotu spalin, pomaga lewej.
(na zdjeciu zaznaczylem prawa strone spaliny bija bezposerdnio pod katem prostym na lopatki a pozniej lewa strona niebieska kreska kierunek nadaje)
http://img413.imageshack.us/i/40853032.gif/


ale troche jest to dziwne, jak uklad bez twinscroola (kolektor) w turbinie z twinscroolem moze byc lepszy od kolektora z twinscroolem cool.gif laugh.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 23 Dec 2010 - 22:39
Post #268


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Tutaj chodzi bardziej o to,ze na wyzszych obrotach jedna komora twinscrolla po prostu dlawi spaliny i zatyka silnik. Przez dany przekroj przy jakims tam cisnieniu mozna przepuscic ograniczona ilosc spalin.
Tak sie dzieje wlasnie z malymi turbosprezarkami - lepszy spool z dolu, ale na gorze dlawi wydech. Coobcio napewno taki patent przetestuje, kwestia czasu wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 23 Dec 2010 - 22:49
Post #269


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Stronę wcześniej zamieszczałem foto nowej suszareczki, w ramach przypomnienia: http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coo...X40Docelwoy.jpg
Jest to Holset super HX40 i coś mi się wydaje że Guziora tokarza odwiedzę coby mi przerobił gorące żeliwo z poprzedniej T3/T4 tak by współgrało z resztą od Holseta bowiem ma on wirnik wydechowy o blisko 1cm większy...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 24 Dec 2010 - 12:59
Post #270


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Powinno wejsc. K26 trzeba roztaczac o 0,5 cm na strone pod wirnikod HX35


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 24 Dec 2010 - 20:57
Post #271


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No u mnie po całości 1cm czyli ok 0,5cm na stronę do tego trzeba jakby wyokrąglić miejsce wypływu spalin, no i niestety nie dysponowałem suwmiarką ale pewno dodatkowo trzeba będzie powiększyć fazkę w którą wchodzić część środkowa...
Materiał to niewdzięczne żeliwo więc pewno do 15 minut roboty z tym będzie...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Sat, 25 Dec 2010 - 13:08
Post #272


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(Coobcio @ Fri, 24 Dec 2010 - 20:57) *
No u mnie po całości 1cm czyli ok 0,5cm na stronę do tego trzeba jakby wyokrąglić miejsce wypływu spalin, no i niestety nie dysponowałem suwmiarką ale pewno dodatkowo trzeba będzie powiększyć fazkę w którą wchodzić część środkowa...
Materiał to niewdzięczne żeliwo więc pewno do 15 minut roboty z tym będzie...



Tylko zauwaz ze jak roztoczysz zeliwo to zmieni sie jego a/r i spadnie moc na gorze bo zebys zblizyl sie do 500 - 600 koni a/r ze wzglednym egt housing musi byc z 16 - 18 cm2 przeliczajac na a/r = 1.21

((cm2x8)-7)/100=a/r
so
8- 0.57
9- 0.65
10- 0.73
11- 0.81
12- 0.89
13- 0.97
14- 1.05
15- 1.13
Twoj housing 16- 1.21
17- 1.29
18- 1.37

wiem ze w przypadku b234 motoru z kompresorem wielkosci hx35/40 przy 9 cm 2 stronie goracej turbo wstaje lekko powyzej 3000 ale przy butowaniu egt przekracza 1000 stopni wiec 12 cm2 to ideal wink.gif choc jak ktos nie jezdzi po torze tylko czasami poszaleje wracajac z pracy to 9cm2 + egt sensor --- czemu nie biggrin.gif

k64 co do scrollow
wedlug mnie powinno sie dmuchac w prawy scroll bo spaliny wpdajace do niego oplywaja cala powierzchnie lopatek - o wyplukiwanie spalin nie ma sie co martwic ... przy takich cisnieniach !!!??? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 25 Dec 2010 - 14:27
Post #273


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





A nie wziąłem tego pod uwagę być może że wraz z roztoczaniem żeliwa powiększy się otwór przez ktory wlatują spaliny na wirnik i tym samym będzie większe A/R... No Toczenie już za dwa dni smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Sat, 25 Dec 2010 - 14:43
Post #274


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





zamiast roztaczania wtryski 850 by sie przydaly do 500 - 600 bhp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Sat, 25 Dec 2010 - 14:53
Post #275


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





zgrac szybki spool i top end power bedziesz mogl tylko przy uzyciu tej klapki wink.gif jesli turbo nie ma kierownicy spalin!
jesli pwiekszysz szczeline puszczajaca spaliny na wirnik z mniejszej na wieksza spool przesunie sie w gore obrotow razem z top end power smile.gif
przy turbinie ze stala wielkoscia strony goracej jest:

- albo szybki spool mala moc na gorze duze egt i back pressure
- albo lag, duza moc na gorze wzgledne egt

takze jak chcesz uderzyc w 500 - 600 bhp i jednoczesnie miec spoola kolo 3000 - 3500 to wedlug mnie 16cm2 + klapka wink.gif
rozpedzisz turbo na polowce hot side - 8cm2 - a/r 0.57 - moze jakies 1.5 bara a po przekroczeniu 4000 - 4500 zaczniesz otwierac klapke i na 16cm2 a/r 1.21 hot side uzyskasz top end power 500 - 600 bhp przy 2.0 - 2.2 bara

ta klapka zmienia kazdego twinscrolla w turbine o zmiennej geometrii o 2 wiekosciach strony goracej he he ... ciekawe kto wymyslil twinscrolla hehe ????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sat, 25 Dec 2010 - 22:08
Post #276


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





z tym ze zmienia sie goraca strona po otwarciu klapki / lub zamknieciu to nie dokonca tak chyba jest, wkoncu obie strony jednak sa ze soba polaczone.
Malo tego przez caly twinscrool strona goraca powiedzmy ar rownemu 10 wcale nie jest takim samym ar10 jak bez twinscroola
(wkoncu jakis obszar zajmoje przegroda na calej dlugosci muszli itd) ?

jeszcze cos mi wpadlo do glowy, spaliny uderzajac w zamknieta klapke (jeden przedzial twinscroola) jednak Musza isc w mala dziurke tzn druga lewa strone ale uderzaja pod dupiatym katem wlasnie w ta klapke, tam sie dziwne rzeczy dzieja panowie. ja bym byl za tym zeby wymyslec cos jeszcze lepszego, klapke pod jakims innym katem zeby spaliny lagodniej po niej bily + jakis bajer zeby pozniej byl prawidlowy twinscrool z cyklem "pulsu" odpowiednich cylindrow.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 25 Dec 2010 - 23:45
Post #277


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Powiedzcie mi jedną rzecz, bo czegoś chyba nie chwytam: ideą twin-scrolla jest rozdzielenie spalin tak, by 1-4 i 2-3 cylinder dmuchały na swoją połowę, absolutnie bez łączenia tych strumieni wcześniej: gałązki kolektora nie są połączone przed turbo. Jeśli zamkniemy magiczną klapkę, to gdzie spaliny z jednej z par mają uchodzić? Czy w tym celu trzeba przerobić t-s na prawie-jak-t-s?

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 25 Dec 2010 - 23:52
Post #278


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Właśnie patent z klapką może jedynie być wykorzystany przy tradycynym kolektorze 4-1...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sun, 26 Dec 2010 - 01:21
Post #279


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





To nie lepiej wyspawać kolektor pod t-s, najlepiej równoodległościowy?

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Sun, 26 Dec 2010 - 01:25
Post #280


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(Coobcio @ Sat, 25 Dec 2010 - 23:52) *
Właśnie patent z klapką może jedynie być wykorzystany przy tradycynym kolektorze 4-1...


pozatym twinscroll daje duza poprawe spoola przy 6 - 8 - 10 cylindrach ( hx35 /hx40/hx55 montowane w dieslach o pojemnosciach 6 - 12 - 16 litrow pojemnosci i wiecej niz 4 cylindrach ) przy takiej ilosci cyl interferencjie spalin mogo narobic problemow ale przy 4 cyl straty z tego powodu nie sa wieksze niz 5 - 10 % mysle
w 4 cyl to jakies 300 - 500 obrotow wczesniejsze wstawanie

no nic montowac i pokazywac wyniki nam zostaje smile.gif

jedna rzecz mnie zastanawia w konstrukcji tego quick spool valve - jak zmontowac klapke z oska w flanszy twinscroll T3 zeby spaliny nie uciekaly przez luzy w otworku flanszy przez ktory wchodzi oska od klapki ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 09:04