Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
nevada
post Mon, 29 Nov 2010 - 10:52
Post #161


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





CYTAT(Brama @ Sun, 28 Nov 2010 - 18:26) *
taka z dupą 12cm2 będzie Ci wstawać podobnie jak ten garrett chyba że zrobisz twin scrolla.


ile szybciej może wstawać na kolektorze twin scroll? to kwestia 500rpm czy wiecej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 29 Nov 2010 - 10:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Mon, 29 Nov 2010 - 13:35
Post #162


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ten Holset HX35 ktorego chce kupić z allegro za niebagatela 2100zł ale nówka ma dupę wydechową 16cm2 - chyba wystarczająca do 2.0...
Do tego kolektor wydechowy będzie budowany z rurek 42mm i oczywiście Twin Scroll...

HOlset HX40 z dupą właśnie 16cm2 na kolekotrze z rurek 42mm + najagresywniejsze wałki dostępne do tego silnika ENeM 272 przy 10,6m liftu wstaje tak:
http://www.saabklub.pl/forum/index.php?act...ach=39632;image

Wstaje lepiej jak mój padnięty Garrett T3/T4 z dupą wydechową AR .82 i to po mimo tego że mam seryjne wałki, tak wieć taki Holset na seryjnych wałkach powinien mi dawać te 2,5-2,7 bara przy ok 4500obr.min spokojnie...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Mon, 29 Nov 2010 - 14:13
Post #163


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Wykres tylko po zalogowaniu..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 29 Nov 2010 - 14:27
Post #164


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Coobcio @ Mon, 29 Nov 2010 - 13:35) *
Ten Holset HX35 ktorego chce kupić z allegro za niebagatela 2100zł ale nówka ma dupę wydechową 16cm2 - chyba wystarczająca do 2.0...
Do tego kolektor wydechowy będzie budowany z rurek 42mm i oczywiście Twin Scroll...

HOlset HX40 z dupą właśnie 16cm2 na kolekotrze z rurek 42mm + najagresywniejsze wałki dostępne do tego silnika ENeM 272 przy 10,6m liftu wstaje tak:
http://www.saabklub.pl/forum/index.php?act...ach=39632;image


ten Holset ma zeliwo 16 - sam takiego mam wink.gif

nie było HX35 z kompresorem 7blade z żeliwem non wastegate 12 wink.gif

HX40 z kompresorem 8 blade ma zdaje sie taką samą wydajność kompresora jak ten HX35

możesz dokupić sobie żeliwo 12 do tego HX35




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wilu 20VT
post Mon, 29 Nov 2010 - 15:52
Post #165


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 September 2007
Skąd: SS





Coobcio masz chyba zapchaną skrzynke pw sad.gif


--------------------
www.premium-detailing.pl

Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 30 Nov 2010 - 18:24
Post #166


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





DObra, kiedy saab ruszy i pokaze 500+ ? smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brama
post Tue, 30 Nov 2010 - 23:03
Post #167


User
Dołączył: Sat, 03 January 2009





16cm2 będzie za duże IMO, nie wiem czy trzymales to kiedyś w ręku ale to już jest kawał housingu.

Taki przelicznik znalazłem to troche działa na wyobraźnię:

6cm2 = 0.41 A/R
7cm2 = 0.49 A/R
8cm2 = 0.57 A/R
9cm2 = 0.65 A/R
10cm2 = 0.73 A/R
11cm2 = 0.81 A/R
12cm2 = 0.89 A/R
14cm2 = 0.97 A R
15cm2 = 1.05 A/R
16cm2 = 1.13 A/R
17cm2 = 1.29 A/R
19cm2 = 1.37 A/R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 30 Nov 2010 - 23:27
Post #168


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Brama - dlaczego ma byc przyduze?

Coobcio - ozesz sie przygotowac na naprawde duuuuuuuuuuuze moce biggrin.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 01 Dec 2010 - 11:17
Post #169


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Projekcik powolutku idzie do przodu wczoraj wieczorem wróciłem do lublina skąd przywiozłem ostatnie duperele do złożenia silnik tzn. oringi do uszczelnienia smoka i takiej tam rurki olejowej...
Dziś potraktuje jeszcze poduszki silnikowe klejem do szyb i zawożę motorownie do Andrzeja bardziej znanego jako OSA coby mi to ulokował pod maską, jeszcze tylko to koło zamachowe gdzieś mi zaginęło w akcji - na pocztę trzeba się wybrać może już jest...

Ps. 16cm2 to już męski rozmiar nie ukrywam biggrin.gif
Ale skoro w Saabach to się sprawuje to czemu nie, kolektorek Motowydech wyspawa z ciut cieńszych rurek jak poprzedni tzn 42mm w miejsc 48,3mm i mam nadzieję że sensownie będzie to wstawało smile.gif

Pss. Stary numer GT przeglądałem i tam chłopaki wsadzili Holseta HX52 do Talona -to dopiero suszarka jak na silnik 2.0... Ciekawe jaką gorącą stronę zastosowali biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 01 Dec 2010 - 11:49
Post #170


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W sumie to nie zamierzam wydawać 2000zł na turbosprężarkę by zrobić tylko 500KM czy tam trochę więcej...
Właśnie dokonałem zakupu, mam nadzieję że słusznego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1343801589

Tak na szybko sprawdziłem to ona ma wydajność ok 550KM i wstaje ciut gorzej jak HX35 no ale cena mówi sama za siebie smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Wed, 01 Dec 2010 - 12:24
Post #171


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





z 8 lopatkami moze miec problem z 550KM, za to powinna wstawac lepiej niz z 7 lopatkami.


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 01 Dec 2010 - 12:35
Post #172


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Coobcio, jakie żeliwo ma ten Holset z DAFa ? 16 czy wiecej ?
ta akurat ma mniej wydajny kompresor..

The 8blade hx35 has a 56mm compressor inducer. This is found on 1995-1998 cummins manual pickups. The compressor flows 52 lb/min according to the compressor map. The bolton BEP housing (0.55 a/r) is enough to push the limit of the compressor. There's several 500whp 8blade hx35 cars out there with the bolt on housing. It reaches 20+psi by 3500rpms in 3rd with 272 cams. Smaller cams would equal a faster spool speed in most cases.

The 7blade hx35 has a 56mm compressor inducer. This is found on the 1999-2002 cummins manual pickups. The compressor flows 60lb/min according to the compressor map and logged results from a member here. The bolton BEP housing with the hx35 turbine wheel do not SEAM to have enough flow to really reach the potential of 60lb/min. But many have logged over 50lb/min so far and seen 500whp. The stock hx35 12cm^2 twinscroll turbine housing is a t3 flange housing. This mated to a NON-divided runner manifold has produced a 132mph trap speed with a full weight 1g AWD. This is about 600whp. So the flow is there with the stock housing if you use a non-divided manifold. The spool speed of the 7blade hx35 is similar to the 8blade hx35 with 20+ psi by 3500rpms in the bolton housing and by 4000rpms with the stock housing with a non-divided manifold.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 01 Dec 2010 - 18:58
Post #173


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Turbina za 500zł musi dawać radę do 500KM takie jest moje zdanie, dzisiaj już nie zdążyłem jej odebrać jutro tego dokonam.
Co do strony gorącej to jest to albo 16 albo 19 czyli takie troszkę sporawe jak do 2.0 ale bez przesady smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Wed, 01 Dec 2010 - 19:08
Post #174


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Zawsze możesz psiknąć NX z dołu. Pozdro Coobcio, dobry wariat jesteś!


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 01 Dec 2010 - 19:10
Post #175


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Kenet @ Wed, 01 Dec 2010 - 19:08) *
Zawsze możesz psiknąć NX z dołu. Pozdro Coobcio, dobry wariat jesteś!


A moze by dalo rade wepchnac kompresor ,zeby z dolu troche turbo rozkrecal ? wink.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 01 Dec 2010 - 19:20
Post #176


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W planach mam jeszcze dorzucenie ECU Mastera by sobie zrobić procedurę startową i flat shifta coby nie zwalniać zanadto turbiny przy zmianie biegów i w zasadzie to by było na tyle.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brama
post Wed, 01 Dec 2010 - 19:32
Post #177


User
Dołączył: Sat, 03 January 2009





CYTAT(guzior @ Tue, 30 Nov 2010 - 23:27) *
Brama - dlaczego ma byc przyduze?

Coobcio - ozesz sie przygotowac na naprawde duuuuuuuuuuuze moce biggrin.gif


No bo to wielka locha jest. Spekuluje tak sobie tylko wink.gif Jesli szwedzi to juz sprawdzili to czemu nie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 02 Dec 2010 - 21:02
Post #178


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Coś ten link z tym Saabem 900NG z Holsetem Super HX40 i dupką gorącą 16cm2 mi nie wyszedł, wklejam go ze swojego serwera:


A także zamieszczam fotkę kolejnego modu coby pewnie przekazywać moce rzędu 500KM na asfalt, bez żadnego podskakiwania opony, mowa o profi zmodowanych poduszkach silnikowych na które poszło jakieś 15ml kleju do szyb:




--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 02 Dec 2010 - 22:45
Post #179


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Tą pierwszą poduchę trzeba było ogarnąć z np.: delrinem w środku (chociaż klej do szyb i tak jest srylion razy lepszy od serii)



A procedurę startową podobno idzie opanować na seryjnym kompie (na razie nie doszedłem jak)



--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 03 Dec 2010 - 02:44
Post #180


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Szukałem też opcji procedury startu i podtrzymania turbo w seryjnym kompie ale jedynie dogrzebałem się do shif lighta i to dość rozbudowanego hehe tzn. dużo warunków można w nim ustawić no ale to nie to czego szukałem...

Saab jakby nie było ma dość rozbudowane ECU jak na auto z 94 roku, łącznie kontroluje każdy cylinder z osobna bowiem ma 4 czujniki stuku i dla poszczególnych garów sobie może osobno regulować sobie zapłon jak coś mu się nie podoba, a tą procedurę startu także powinien mieć, trzeba szukać jakiejś opcji odnośnie sprzęgła, ja na razie rozgryzłem jakieś 300 funkcji z blisko 500:P tak więc trochę jeszcze tego zostało a do nie wszystkich funkcji ma się dostęp podczas Real Time Tuningu...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 17:46