![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Coobcio a widziałęś na jakich doładowaniach oni latają? 2.2-2.5 bara! Trochę trzeba nagrzebać żeby tyle dmuchać
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Coobcio a widziałęś na jakich doładowaniach oni latają? 2.2-2.5 bara! Trochę trzeba nagrzebać żeby tyle dmuchać Wydaje mi się że moja obecna turbinka powinna nadmuchać ciut ponad 2 bary, z 1,95 bara sobie radziła ale sprzęgło niestety nie... Dodam że tyle dmuchałem w motorownie i to na seryjnej nieco zmodyfikowanej puszcze filtra powietrza + wkładka K&N, teraz wsadzę Grzybka HKS to myślę że te 2,5 bara napompuje obecny Garrett T3/T4 - oczywiście jak wróci naprawiony z Moto Remo... ![]() http://www.stcf.net/Tribute_2x4.pdf Powyższy Saabik też przyjemnie jest zrobiony, pewno jakby pan zapodał tak jak ja głowicę z saaba 9-5 to z 700KM by pękło ![]() Pan przy tej mocy kręci 0-100km/h w 6 sek po kolejnych 6,65sek ma już 200km/h a po 27 sekundach wali 300km/h... I to na seryjnym nie obniżonym zawiasie ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Coobcio a widziałęś na jakich doładowaniach oni latają? 2.2-2.5 bara! Trochę trzeba nagrzebać żeby tyle dmuchać ? Trochę nagrzebać, tzn.? ![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Żeby bezpiecznie dmuchać tyle w Saaba to mocno zalecane są oryginalne podzespoły takie jak uszczelka pod głowice oraz śruby...
Ja i jedno i drugie wsadzam z zamiennika ERLING -a - ponoć jakoś nie odstaje zbytnio od oryginału - niebawem się okaże. No i jeszcze narodziła się koncepcja przerobienia silnika na 2,3L potrzebuję jedynie wał, korby i tłoki... Ale będzie strasznie duży skok tłoka wynoszacy 90mm i to już nie sprzyja wysokim obrotom jak kiedyś wyliczałem to przy zaledwie 7500obr.min jego prędkość wyniesie 23 m/s... Z Dołem od 2,3 o tyle jest fajnie że szybciej wstawać będzie turbina no i z obecnej suszarki przy tych 2 barach doładowaniu coś koło 700Nm powinno być ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
700Nm FWD... masakra jakaś.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Czy ja wiem, przecież w Saabie możesz sobie ustawić dokładnie od którego biegu i od jakich obrotów ma tyle być - o ile pozwoli na to suszarka...
Tzn. W Tronicu 5.5 który wyposażony jest mój saab mogę dowoli ustawiać sobie boost na pierwszych 3 biegach... Poniżej przedstawiam Print Scrina z mojego II biegu (przebieg boostu do obrotów) coby lepiej zobrazować skąd beirze się trakcja w ośce: ![]() PS. Fajnie by było w Polsce takie coś zorganizować (sciganko na 1 mile): http://www.youtube.com/watch?v=GwVElPHJOxE...feature=related -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Motor z takim momentem i mocą aż się prosi o Quattro ;-)
-------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
? Trochę nagrzebać, tzn.? ![]() To znaczy, że dla mnie aż niemożliwe jest żeby w seryjny silnik dmuchać 2.5 bara ciśnienia względnego wstawiając większy IC i dając MBC. Co na to np półki w tłokach, pierścienie, panewki przy takiej ilości ładunku w cylindrze? Może jestem przeczulony bo męczę tylko japońskie samochody i tam dmuchnąć 2.5 bara to kosmos dla mnie. -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Różnie podają Generalnie seryjne te silniki przy dobrym mapowaniu znoszą 600-650KM...
"The pistons are cast. But very good cast. About 600bhp capable with good mapping. Standard valves springs are good for about 6500rpm. I have the volvo springs (£75). Those are good for 8500rpm tops. Standard lifters are fine." To był cytat stąd: http://www.saabscene.com/forum/index.php?s...;#entry31732664 Najmocniejszy Projekt jaki widziałem na seryjnym B202 (poprzednik tego mojego) silniku Saaba miał ok 900KM (700KM na kołach): http://www.carthrottle.com/the-ultimate-sl...-quattro-turbo/ -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Doładowanie jak w mocnym dizlu, nawet nie przypuszczałem że z takim zapasem robia seryjne motory. Gratki. Hey.
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
CYTAT PS. Fajnie by było w Polsce takie coś zorganizować (sciganko na 1 mile): http://www.youtube.com/watch?v=GwVElPHJOxE...feature=related Jestem za! -------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jak widac Saab ma spore doswiadczenie w dziedzinie lotnictwa
![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Kurcze no mam zajebisty dylemat nie wiem czy iść w obroty czy w pojemność...
Bulit nawet niezły kompromis uzyskał, sporo Nm przy dość ciekawej liczbie KM i do tego pełen ciąg od 4500obr.min a u mnie o 1000 wyżej na 2.0... W dobrej Cenie mogę przerobić sobie silnik na 2,3L o wykorbieniu 90mm a obecnie mam 78mm... Na pojemności 2,3L zakręcić na maksa będę mógł do 7500 i na 2,0 do 8500... Na 2,3 mniejsza turbo dziura pewno z 700Nm ![]() Na 2,0 Fun z obrotów ale do tego przydała by się krótsza skrzynia biegów no i w ogóle 2.0 jakie miałem cholernie lagliwe było a chce jeszcze większe turbo wsadzić, bo z poprzednim mam problemy z reklamacją i wyjdzie na to że będę musiał za swoje płacić za wirniki itd... Taniej mi wyjdzie pewno zakup nowej HX40... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 December 2007 Skąd: Dominican Republic ![]() |
bierz większą pojemność
-------------------- BRmotoRS
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Przy pojemności masz mniejsze obroty --> mniej rzeźby z głowicą , może być po prostu taniej
ja wybrałem 2.3 dlatego |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI ![]() |
ja tam jestem zadowolony z przejścia z 2.0 na 2.3, dupohamownia odczuwa wstawanie turbo ok. 1000 obrotów wcześniej, fabryczna odcinka jest okej i tak biegi są długie.
-------------------- CCWA i ARX
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
bierz większą pojemność Głowicę już zrobiłem pod wyższe obroty czyli wstawiłem sprężynki zaworowe z Nissana, po przetoczeniu talerzyków zaworowych przypasowało wszystko, tak więc myślę że te 8000-8200obr.min to zniesie. No ale jak ktoś tu wspomniał że po przejściu z 2.0 na 2.3 turbosprężarka o 1000obr.min wcześniej wstaje to nie mam nad czym się zastanawiać i lecę zaraz po fruty ![]() Ps. Parę Saabów 9-5 2.0 i 2.3 miałem i w przypadku tych o większej pojemności było czuć że jakoś tak wolniej się wkręcają i na wysokich obrotach puchną, fakt że żadnym w nich nie miałem męskiej turbiny... Ale z drugiej Strony nawet u Bulitta w EVO jest podobnie, tzn. góra beznadziejnych Nm a potem spadek tego na łep na szyję: http://i56.tinypic.com/f0xkkh.jpg Fakt że w Saabie można to ładnie wyprostować bo zamiast MBC mam na pokładzie wbudowany dość rozwiniętego EBC i mogłbym sobie progresywnie wymodelować przebieg boostu w funkcji obrotów... Dziękuje za szybką odpowiedź ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Coobcio, konfiguruj pod zastosowanie.
Chcialem miec Legaca do technicznych upalanek (slalomy, nawroty, szykany itd.) wiec zalozylismy male turbo, maly IC, teraz czeka na nowy komputer zeby to wystroic, ale nawet na oryginalnym ktory nie ogarnia wyzszych obrotow, jest pelna lycha przy 2,5k rpm. Licze ze z MBC i APEXI Power FC jeszcze troche zejdzie. A przy przebudowie silnika pojde w strokera. Teraz licze na 250KM / 350Nm, docelowo do 400Nm jak najnizej. Jakbym mial jezdzic tym po szybkich torach, to bym szedl w wysokie obroty, duza sprezarke dajaca kopa przy 4k rpm i ciagnaca do 8k. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja tam ekspertem nie jestem,ale w przypadku dlugich biegow lepiej chyba brac pojemnosc. Tak naprawde liczy sie uzyteczny zakres obrotow. Trzeba przeklakulowac, czy 2.0 krecacy sie do 8tys rpm i majacy maks moment przy 4.5 ma szerszy zakres obrotow niz 2.3, w ktorym turbo wstaje przy 3.5 i kreci sie do 7. Ja osobiscie wybralbym 3.5-7 (przez 50% z maks obrotow silnika auto bedize jechalo), a przy 4.5-8 tylko ~43%. Z drugiej jednak strony mniejszy moment i wyzsze obroty sa lepsze dla ukladu przeniesienia napedu
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:16 |