Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
mate96
post Sat, 20 Nov 2010 - 13:59
Post #121


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Coobcio a widziałęś na jakich doładowaniach oni latają? 2.2-2.5 bara! Trochę trzeba nagrzebać żeby tyle dmuchać


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 20 Nov 2010 - 13:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Sat, 20 Nov 2010 - 20:23
Post #122


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(mate96 @ Sat, 20 Nov 2010 - 13:59) *
Coobcio a widziałęś na jakich doładowaniach oni latają? 2.2-2.5 bara! Trochę trzeba nagrzebać żeby tyle dmuchać

Wydaje mi się że moja obecna turbinka powinna nadmuchać ciut ponad 2 bary, z 1,95 bara sobie radziła ale sprzęgło niestety nie...
Dodam że tyle dmuchałem w motorownie i to na seryjnej nieco zmodyfikowanej puszcze filtra powietrza + wkładka K&N, teraz wsadzę Grzybka HKS to myślę że te 2,5 bara napompuje obecny Garrett T3/T4 - oczywiście jak wróci naprawiony z Moto Remo... smile.gif

http://www.stcf.net/Tribute_2x4.pdf
Powyższy Saabik też przyjemnie jest zrobiony, pewno jakby pan zapodał tak jak ja głowicę z saaba 9-5 to z 700KM by pękło smile.gif
Pan przy tej mocy kręci 0-100km/h w 6 sek po kolejnych 6,65sek ma już 200km/h a po 27 sekundach wali 300km/h... I to na seryjnym nie obniżonym zawiasie smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Sun, 21 Nov 2010 - 12:07
Post #123


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(mate96 @ Sat, 20 Nov 2010 - 13:59) *
Coobcio a widziałęś na jakich doładowaniach oni latają? 2.2-2.5 bara! Trochę trzeba nagrzebać żeby tyle dmuchać

? Trochę nagrzebać, tzn.? wink.gif


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 21 Nov 2010 - 15:56
Post #124


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Żeby bezpiecznie dmuchać tyle w Saaba to mocno zalecane są oryginalne podzespoły takie jak uszczelka pod głowice oraz śruby...
Ja i jedno i drugie wsadzam z zamiennika ERLING -a - ponoć jakoś nie odstaje zbytnio od oryginału - niebawem się okaże.

No i jeszcze narodziła się koncepcja przerobienia silnika na 2,3L potrzebuję jedynie wał, korby i tłoki... Ale będzie strasznie duży skok tłoka wynoszacy 90mm i to już nie sprzyja wysokim obrotom jak kiedyś wyliczałem to przy zaledwie 7500obr.min jego prędkość wyniesie 23 m/s...
Z Dołem od 2,3 o tyle jest fajnie że szybciej wstawać będzie turbina no i z obecnej suszarki przy tych 2 barach doładowaniu coś koło 700Nm powinno być smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 21 Nov 2010 - 21:27
Post #125


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





700Nm FWD... masakra jakaś.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 22 Nov 2010 - 00:16
Post #126


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Czy ja wiem, przecież w Saabie możesz sobie ustawić dokładnie od którego biegu i od jakich obrotów ma tyle być - o ile pozwoli na to suszarka...
Tzn. W Tronicu 5.5 który wyposażony jest mój saab mogę dowoli ustawiać sobie boost na pierwszych 3 biegach...
Poniżej przedstawiam Print Scrina z mojego II biegu (przebieg boostu do obrotów) coby lepiej zobrazować skąd beirze się trakcja w ośce:


PS. Fajnie by było w Polsce takie coś zorganizować (sciganko na 1 mile):
http://www.youtube.com/watch?v=GwVElPHJOxE...feature=related


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Mon, 22 Nov 2010 - 07:07
Post #127


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Motor z takim momentem i mocą aż się prosi o Quattro ;-)


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Mon, 22 Nov 2010 - 08:18
Post #128


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Flathead @ Sun, 21 Nov 2010 - 12:07) *
? Trochę nagrzebać, tzn.? wink.gif


To znaczy, że dla mnie aż niemożliwe jest żeby w seryjny silnik dmuchać 2.5 bara ciśnienia względnego wstawiając większy IC i dając MBC. Co na to np półki w tłokach, pierścienie, panewki przy takiej ilości ładunku w cylindrze? Może jestem przeczulony bo męczę tylko japońskie samochody i tam dmuchnąć 2.5 bara to kosmos dla mnie.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 22 Nov 2010 - 12:19
Post #129


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Różnie podają Generalnie seryjne te silniki przy dobrym mapowaniu znoszą 600-650KM...
"The pistons are cast. But very good cast. About 600bhp capable with good mapping.

Standard valves springs are good for about 6500rpm. I have the volvo springs (£75). Those are good for 8500rpm tops. Standard lifters are fine."
To był cytat stąd: http://www.saabscene.com/forum/index.php?s...;#entry31732664

Najmocniejszy Projekt jaki widziałem na seryjnym B202 (poprzednik tego mojego) silniku Saaba miał ok 900KM (700KM na kołach):
http://www.carthrottle.com/the-ultimate-sl...-quattro-turbo/


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Mon, 22 Nov 2010 - 14:44
Post #130


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Doładowanie jak w mocnym dizlu, nawet nie przypuszczałem że z takim zapasem robia seryjne motory. Gratki. Hey.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Mon, 22 Nov 2010 - 15:30
Post #131


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





CYTAT
PS. Fajnie by było w Polsce takie coś zorganizować (sciganko na 1 mile):
http://www.youtube.com/watch?v=GwVElPHJOxE...feature=related



Jestem za!


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 22 Nov 2010 - 15:44
Post #132


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Jak widac Saab ma spore doswiadczenie w dziedzinie lotnictwa biggrin.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 24 Nov 2010 - 23:38
Post #133


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Kurcze no mam zajebisty dylemat nie wiem czy iść w obroty czy w pojemność...
Bulit nawet niezły kompromis uzyskał, sporo Nm przy dość ciekawej liczbie KM i do tego pełen ciąg od 4500obr.min a u mnie o 1000 wyżej na 2.0...
W dobrej Cenie mogę przerobić sobie silnik na 2,3L o wykorbieniu 90mm a obecnie mam 78mm...

Na pojemności 2,3L zakręcić na maksa będę mógł do 7500 i na 2,0 do 8500...
Na 2,3 mniejsza turbo dziura pewno z 700Nm tongue.gif
Na 2,0 Fun z obrotów ale do tego przydała by się krótsza skrzynia biegów no i w ogóle 2.0 jakie miałem cholernie lagliwe było a chce jeszcze większe turbo wsadzić, bo z poprzednim mam problemy z reklamacją i wyjdzie na to że będę musiał za swoje płacić za wirniki itd...
Taniej mi wyjdzie pewno zakup nowej HX40...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@ffcio
post Thu, 25 Nov 2010 - 00:19
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 December 2007
Skąd: Dominican Republic





bierz większą pojemność


--------------------
BRmotoRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 25 Nov 2010 - 00:45
Post #135


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Przy pojemności masz mniejsze obroty --> mniej rzeźby z głowicą , może być po prostu taniej

ja wybrałem 2.3 dlatego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Warpi
post Thu, 25 Nov 2010 - 08:00
Post #136


Super User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: LBI





ja tam jestem zadowolony z przejścia z 2.0 na 2.3, dupohamownia odczuwa wstawanie turbo ok. 1000 obrotów wcześniej, fabryczna odcinka jest okej i tak biegi są długie.


--------------------
CCWA i ARX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 25 Nov 2010 - 09:41
Post #137


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(P@ffcio @ Thu, 25 Nov 2010 - 00:19) *
bierz większą pojemność

Głowicę już zrobiłem pod wyższe obroty czyli wstawiłem sprężynki zaworowe z Nissana, po przetoczeniu talerzyków zaworowych przypasowało wszystko, tak więc myślę że te 8000-8200obr.min to zniesie.
No ale jak ktoś tu wspomniał że po przejściu z 2.0 na 2.3 turbosprężarka o 1000obr.min wcześniej wstaje to nie mam nad czym się zastanawiać i lecę zaraz po fruty smile.gif

Ps. Parę Saabów 9-5 2.0 i 2.3 miałem i w przypadku tych o większej pojemności było czuć że jakoś tak wolniej się wkręcają i na wysokich obrotach puchną, fakt że żadnym w nich nie miałem męskiej turbiny...


Ale z drugiej Strony nawet u Bulitta w EVO jest podobnie, tzn. góra beznadziejnych Nm a potem spadek tego na łep na szyję:
http://i56.tinypic.com/f0xkkh.jpg

Fakt że w Saabie można to ładnie wyprostować bo zamiast MBC mam na pokładzie wbudowany dość rozwiniętego EBC i mogłbym sobie progresywnie wymodelować przebieg boostu w funkcji obrotów...

Dziękuje za szybką odpowiedź smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Thu, 25 Nov 2010 - 09:44
Post #138


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(P@ffcio @ Thu, 25 Nov 2010 - 00:19) *
bierz większą pojemność


bierz wyższe obroty
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Thu, 25 Nov 2010 - 09:56
Post #139


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Coobcio, konfiguruj pod zastosowanie.

Chcialem miec Legaca do technicznych upalanek (slalomy, nawroty, szykany itd.) wiec zalozylismy male turbo, maly IC, teraz czeka na nowy komputer zeby to wystroic, ale nawet na oryginalnym ktory nie ogarnia wyzszych obrotow, jest pelna lycha przy 2,5k rpm. Licze ze z MBC i APEXI Power FC jeszcze troche zejdzie. A przy przebudowie silnika pojde w strokera. Teraz licze na 250KM / 350Nm, docelowo do 400Nm jak najnizej.

Jakbym mial jezdzic tym po szybkich torach, to bym szedl w wysokie obroty, duza sprezarke dajaca kopa przy 4k rpm i ciagnaca do 8k.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 25 Nov 2010 - 09:57
Post #140


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja tam ekspertem nie jestem,ale w przypadku dlugich biegow lepiej chyba brac pojemnosc. Tak naprawde liczy sie uzyteczny zakres obrotow. Trzeba przeklakulowac, czy 2.0 krecacy sie do 8tys rpm i majacy maks moment przy 4.5 ma szerszy zakres obrotow niz 2.3, w ktorym turbo wstaje przy 3.5 i kreci sie do 7. Ja osobiscie wybralbym 3.5-7 (przez 50% z maks obrotow silnika auto bedize jechalo), a przy 4.5-8 tylko ~43%. Z drugiej jednak strony mniejszy moment i wyzsze obroty sa lepsze dla ukladu przeniesienia napedu smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:16