Shoutbox 0 nowych PW 


44 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Closed TopicStart new topic
> Coobcio SAAB 900NG - Najmocniejszy SAAB w Polsce, 556KM i 589Nm @ 2,1 bara z Holset HX40@16cm2
DOHC
post Tue, 16 Nov 2010 - 00:27
Post #101


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





nie ma problemu , mój projekt zanim zacznie go potrzebować jeszcze dużo wody w wisle upłynie smile.gif . Problem jest tylko logistyczny bo sprzeglo pod radomiem , ja w lublinie a w warszawie bywam w weekendy .

Pozdrawiam

edit

mam docisk i zamach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Nov 2010 - 00:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Wed, 17 Nov 2010 - 02:18
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Mały dylemacik mam...
- Czy nowo zmodowane koło zamachowe wysłać na wyważenie do Krakowa
- Czy może wykręcić wał z bloku i pojechać z tym na krasnobrodzką

Tak w ogóle to da radę dobrze wyważyć sam zamach bez wału - wiem że fabrycznie tak jest robione ale w Polsce w każdym autoszlifie mi mówią że muszę dać im komplet tzn. wał i koło razem...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Wed, 17 Nov 2010 - 08:59
Post #103


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Ja tez zawsze slysze/czytam, ze jesli jest mozliwosc, to powinno sie wywazyc wal razem z kolem.
Celujesz w takie moce, ze chyba nie ma co oszczedzac na tym procesie.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 17 Nov 2010 - 13:31
Post #104


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Hmmm no u mnie wszystko w sumie seria smile.gif
Z tym że sprzęgło puszczało i znalazłem alternatywę cenowo wyglądającą jak zrobienie spieku i do tego zdrowsze od niego dla napędu tongue.gif
Tzn. mowa o upchnięciu sprzęgła z Saaba 9-5 AERO o śr. tarczy 240mm - koło już mechanicznie przygotowane...
Tylko muszę je wyważyć coby jakiś wibracji nie było przy 8000obr.min jakie ma generować silnik - właśnie robię paczkę na nie smile.gif
Tłoczki takzę już przygotowane, nie musiałem ich nawet wyważać różnica miedzy nimi nie przekraczałą 0,3 grama, z korbami podobnie, z jednej zdjąłem 0,8 bara a z drugiej 1,6 wiec chyba nie wiele smile.gif

Jak mi photobucket zacznie działać to zapodam troszkefotek smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 17 Nov 2010 - 14:06
Post #105


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Są i fotki:



W sumie z zamachu nie wiele zdjęte by wpasować większe sprzęgło, obecnie koło z seryjnych 7,5kg waży 5,22kg, w najcieńszym miejscu ma ok 1cm grubość - mam nadzieję że się nie urwie tongue.gif

Z tłoków od góry podebrane 0,5mm, i fazki pod zawory wydechowe są pogłębione o 1mm:



Korbowody wyważone, wszystkie ważą dokładnie po tyle samo i mają taki sam stosunek wagi główki do dupki, waga seryjnych wachała się między 916-918gram, teraz wszystkie mają po 915g:


Tłoki też do najlżejszych nie należą - blisko 0,5kg sztuka bez sworznia a sworznie po 152,2grama każdy smile.gif
Tak więc dość pancerne te elementy są, w Nissanie korba ważyła mi w granicach 600gram a tłok 400 tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osa
post Wed, 17 Nov 2010 - 20:51
Post #106


Super User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





...... ja tam bym wyważał razem z wałem i dociskiem


--------------------
Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307
Sękocin Stary
ul.Starowiejska 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Wed, 17 Nov 2010 - 22:52
Post #107


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





A może by się tak wypowiedział ktoś kto się tym zajmuje ? Bo wypowiedzi ja bym tak zrobił chyba nie wiele wnoszą poza tym popatrzmy na zjawiska fizyczne (dodajże 8 klasa podstawówki smile.gif i zastanówmy się razem czy wirujące koło zamachowe osobno (dobrze wyważone ) ma jaki kolwiek wpływ na wał który i tak przenosi zmienne obciążenia. Generalnie olał bym wyważanie całości ! i zrobił dobrze samo koło smile.gif


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arexsewen
post Wed, 17 Nov 2010 - 22:52
Post #108


User
Dołączył: Sat, 30 October 2010
Skąd: W-wa





CYTAT(Coobcio @ Wed, 17 Nov 2010 - 14:06) *
Są i fotki:



W sumie z zamachu nie wiele zdjęte by wpasować większe sprzęgło, obecnie koło z seryjnych 7,5kg waży 5,22kg, w najcieńszym miejscu ma ok 1cm grubość - mam nadzieję że się nie urwie tongue.gif

Z tłoków od góry podebrane 0,5mm, i fazki pod zawory wydechowe są pogłębione o 1mm:



Korbowody wyważone, wszystkie ważą dokładnie po tyle samo i mają taki sam stosunek wagi główki do dupki, waga seryjnych wachała się między 916-918gram, teraz wszystkie mają po 915g:


Tłoki też do najlżejszych nie należą - blisko 0,5kg sztuka bez sworznia a sworznie po 152,2grama każdy smile.gif
Tak więc dość pancerne te elementy są, w Nissanie korba ważyła mi w granicach 600gram a tłok 400 tongue.gif

Mozna wyważyc samo kolo.Jak bys kupil Fidanze albo inne kolo aftemarket to nikt nie wyjmuje walu do dodatkowego
wyważania.
Korbowody można jeszcze wylżyć usuwając wszystkie ostre kanty.
Podziwiam zwlaszcza jeśli chodzi o remap.
Ja mam problemy nawet z czyms tak prostym jak Tactrix przy WRX-ie. POzdr. M.S.


--------------------
06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold
92 suz.dr350
03 wrx hybrid/sold
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 18 Nov 2010 - 13:09
Post #109


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Pan Otoczek powiedział żebym się niczego nie obawił, seryjnie te elementy są wyważane oddzielnie, przecież nie zamierzam tego silnika kręcić do 10tyś obr.min - wówczas zastanawiał bym się nad wyważeniem całości z wałem... A jak to będzie osiagać tylko 8000obr.min to chyba no stres...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 18 Nov 2010 - 14:03
Post #110


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





I dobrze mówi ja miałem robione u niego i naprawde mnóstwo osób i nic nigdy tfu tfu nikomu ...
Moje koło odelżył z 7.2 na 4.9 ponoć wyważa przy 20000 obr rolleyes.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Thu, 18 Nov 2010 - 15:31
Post #111


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Dobra, a teraz jakie jest prawdopodobienstwo tego, ze takie odelzone kolo sie po prostu urwie? Przeciez ludziom zdarzały sie takie wypadki, ze kolo odlatywało w sina dal, z róznymi czesciami po drodze. Pamietam raz, co nie dokrecone kolo zamachowe narobiło w moim samochodzie.. Dobrze ze miałem drugie...


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 18 Nov 2010 - 18:28
Post #112


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Jak jest źle/nierozsądnie odchudzone, to rzadkie wylać, gęste wyrzucić, czerwone dać lwom. Ale koło odchudzone z głową powinno działać długo i szczęśliwie.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Thu, 18 Nov 2010 - 21:58
Post #113


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





CYTAT(Coobcio @ Thu, 18 Nov 2010 - 14:09) *
Pan Otoczek powiedział żebym się niczego nie obawił, seryjnie te elementy są wyważane oddzielnie, przecież nie zamierzam tego silnika kręcić do 10tyś obr.min - wówczas zastanawiał bym się nad wyważeniem całości z wałem... A jak to będzie osiagać tylko 8000obr.min to chyba no stres...

Z tym tylko 8000/min to fajne napisane ale prędkości obracających się części są zajebiste 8000obr. min to 133 obroty na sekundę a to już sobie na żywo ciężej wyobrazić tongue.gif Ale za to destrukcję silnika jak by coś było z nim nie teges już łatwiej i nie ma szans zgasić silnika jak dobiegną z niego niepokojące dogłosy tongue.gif Prędzej są już dziury w misce lub ładna duża w bloku -sprawdzane wiele razy smile.gif


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 19 Nov 2010 - 21:47
Post #114


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Graciki doszły, można zatem działać smile.gif



Nie wiem tylko jak ma być ustawiony rozrząd... Bowiem na łańcuchu mam dwa żółte ogniwa obok siebie dla wałka ssącego, dla wydechowego oraz dla wału są pojedyncze - czy to jakiś rodzaj fabrycznej regulacji wyprzedzenia wałka ssącego jest smile.gif ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Fri, 19 Nov 2010 - 22:00
Post #115


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Same cenione w świecie motorsportu marki częsci smile.gif

Elring, FAE, OE GM i Filtron. Fantastyczny silnik. Jak inna jednostka zapewni takie przyrosty poskładana na zupełnie seryjnych gratach, bez jakichś cudów z logo Greddy, HKS itp. Rewelka dla mnie smile.gif


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 19 Nov 2010 - 22:17
Post #116


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ponoć bardzo dobrze sprawuje się uszczelka Erlinga w Saabie, je chce dmuchać tylko 2 bary to nie silnik F1 z dawnych lat gdzie pompowali po 5 barów i męczyli go przez godzinę non stop...
Mnie zadowoli bezawaryjne 500KM którym bez obaw będę mógł sprawdzać V-maxa, dla jaj pojechać sobie na tor poznań i poupalać cały dzień, zjarać ze 20 sztuk opon i 4 baki paliwa i tak latami cieszyć się bezawaryjnym silniczkiem w którym jedynie trzeba będzie zmieniać olej, Filtrona i świeczki - oczywiście najtańsze NGK, nie platynowe bo w Saabie nawet przy 1,95 barach boostu nie zdmuchuje iskry - to nie nissan tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hater
post Sat, 20 Nov 2010 - 09:24
Post #117


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 August 2009
Skąd: Sobótka





Ja zapytam tak z innej beczki domyslam się ze zawias w tym aucie raczej nastawiony jest na komfort niz na mykanie po winklach, teraz pytanie czy jest jakies godne uwagi (nie zabijające ceną żeby pasowało do reszty projektu) zawieszenie ktore sprawi że to autko chetniej bedzie pokonywac zakrety przy takich mocach jak teraz ??

to auto mi sie zawsze podobalo, a twoje to juz w ogole wypas prejekt wink.gif
pozdrawiam


--------------------
e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 20 Nov 2010 - 11:19
Post #118


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No przede żeby 900 się prowadziła to seryjne silentbloki trzeba wymienić na coś takiego: http://allegro.pl/tuleje-wahacza-poliureta...1236288492.html
A co do reszty się nie zastanawiałem, mam tego Bilsteina B4 na pokładzie - jest fajny dość twardy ale na tor raczej za miekki, z czasem jakieś sprężyny Jamexa wsadzę to się okaże co z tego wyjdzie...
Generalnie auto nie zostało stworzone z myślą o zakrętach, strasznie bezpłuciowo się prowadzi, i tylny hebel za słaby by wymusić z auta nadsterowność lewą nogą...
Ale tylne heble pasują PnP z innych modeli Saaba... Największe co można wsadzić to 308mm z przodu i wentylowane 302mm z tyłu...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 20 Nov 2010 - 12:25
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Wczoraj wieczorem naogladałem się filmów z Rosii o wyścigach na 1 mile, może by kiedys w tym Schaba sprawdzić ??
Takie troszkę dłubnięte 900 pod 650KM kręcą czasy na poziomie 27 sek przy 300km/h...
Np. Takie coś na Holsecie HX40 co po 1 mili osiągnęło 311km/h - wóz nie obniżony, jakby zainwestować w springi jamexa -35mm to myślę że z dyszkę szybciej by pojechał... :
http://www.youtube.com/watch?v=qW-z__-OcOw
http://www.youtube.com/watch?v=Df_zLHZKe_M...62&index=45

Skrzynię biegów jeszcze z diesla można zapodać...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 20 Nov 2010 - 12:46
Post #120


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Zajeb.ste filmiki. SIlnik wyje tak,ze ciary po plecach przechodza. No i ladnie sie napedza 0-100 czy 100-200 idzie tak samo wskazowka smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

44 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:14