![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
nie ma problemu , mój projekt zanim zacznie go potrzebować jeszcze dużo wody w wisle upłynie
![]() Pozdrawiam edit mam docisk i zamach |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Mały dylemacik mam...
- Czy nowo zmodowane koło zamachowe wysłać na wyważenie do Krakowa - Czy może wykręcić wał z bloku i pojechać z tym na krasnobrodzką Tak w ogóle to da radę dobrze wyważyć sam zamach bez wału - wiem że fabrycznie tak jest robione ale w Polsce w każdym autoszlifie mi mówią że muszę dać im komplet tzn. wał i koło razem... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Ja tez zawsze slysze/czytam, ze jesli jest mozliwosc, to powinno sie wywazyc wal razem z kolem.
Celujesz w takie moce, ze chyba nie ma co oszczedzac na tym procesie. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Hmmm no u mnie wszystko w sumie seria
![]() Z tym że sprzęgło puszczało i znalazłem alternatywę cenowo wyglądającą jak zrobienie spieku i do tego zdrowsze od niego dla napędu ![]() Tzn. mowa o upchnięciu sprzęgła z Saaba 9-5 AERO o śr. tarczy 240mm - koło już mechanicznie przygotowane... Tylko muszę je wyważyć coby jakiś wibracji nie było przy 8000obr.min jakie ma generować silnik - właśnie robię paczkę na nie ![]() Tłoczki takzę już przygotowane, nie musiałem ich nawet wyważać różnica miedzy nimi nie przekraczałą 0,3 grama, z korbami podobnie, z jednej zdjąłem 0,8 bara a z drugiej 1,6 wiec chyba nie wiele ![]() Jak mi photobucket zacznie działać to zapodam troszkefotek ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Są i fotki:
![]() ![]() W sumie z zamachu nie wiele zdjęte by wpasować większe sprzęgło, obecnie koło z seryjnych 7,5kg waży 5,22kg, w najcieńszym miejscu ma ok 1cm grubość - mam nadzieję że się nie urwie ![]() Z tłoków od góry podebrane 0,5mm, i fazki pod zawory wydechowe są pogłębione o 1mm: ![]() ![]() Korbowody wyważone, wszystkie ważą dokładnie po tyle samo i mają taki sam stosunek wagi główki do dupki, waga seryjnych wachała się między 916-918gram, teraz wszystkie mają po 915g: ![]() Tłoki też do najlżejszych nie należą - blisko 0,5kg sztuka bez sworznia a sworznie po 152,2grama każdy ![]() Tak więc dość pancerne te elementy są, w Nissanie korba ważyła mi w granicach 600gram a tłok 400 ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 16 January 2003 ![]() |
...... ja tam bym wyważał razem z wałem i dociskiem
-------------------- Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307 Sękocin Stary ul.Starowiejska 3 |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
A może by się tak wypowiedział ktoś kto się tym zajmuje ? Bo wypowiedzi ja bym tak zrobił chyba nie wiele wnoszą poza tym popatrzmy na zjawiska fizyczne (dodajże 8 klasa podstawówki
![]() ![]() -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Są i fotki: ![]() ![]() W sumie z zamachu nie wiele zdjęte by wpasować większe sprzęgło, obecnie koło z seryjnych 7,5kg waży 5,22kg, w najcieńszym miejscu ma ok 1cm grubość - mam nadzieję że się nie urwie ![]() Z tłoków od góry podebrane 0,5mm, i fazki pod zawory wydechowe są pogłębione o 1mm: ![]() ![]() Korbowody wyważone, wszystkie ważą dokładnie po tyle samo i mają taki sam stosunek wagi główki do dupki, waga seryjnych wachała się między 916-918gram, teraz wszystkie mają po 915g: ![]() Tłoki też do najlżejszych nie należą - blisko 0,5kg sztuka bez sworznia a sworznie po 152,2grama każdy ![]() Tak więc dość pancerne te elementy są, w Nissanie korba ważyła mi w granicach 600gram a tłok 400 ![]() Mozna wyważyc samo kolo.Jak bys kupil Fidanze albo inne kolo aftemarket to nikt nie wyjmuje walu do dodatkowego wyważania. Korbowody można jeszcze wylżyć usuwając wszystkie ostre kanty. Podziwiam zwlaszcza jeśli chodzi o remap. Ja mam problemy nawet z czyms tak prostym jak Tactrix przy WRX-ie. POzdr. M.S. -------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Pan Otoczek powiedział żebym się niczego nie obawił, seryjnie te elementy są wyważane oddzielnie, przecież nie zamierzam tego silnika kręcić do 10tyś obr.min - wówczas zastanawiał bym się nad wyważeniem całości z wałem... A jak to będzie osiagać tylko 8000obr.min to chyba no stres...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
I dobrze mówi ja miałem robione u niego i naprawde mnóstwo osób i nic nigdy tfu tfu nikomu ...
Moje koło odelżył z 7.2 na 4.9 ponoć wyważa przy 20000 obr ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Dobra, a teraz jakie jest prawdopodobienstwo tego, ze takie odelzone kolo sie po prostu urwie? Przeciez ludziom zdarzały sie takie wypadki, ze kolo odlatywało w sina dal, z róznymi czesciami po drodze. Pamietam raz, co nie dokrecone kolo zamachowe narobiło w moim samochodzie.. Dobrze ze miałem drugie...
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Jak jest źle/nierozsądnie odchudzone, to rzadkie wylać, gęste wyrzucić, czerwone dać lwom. Ale koło odchudzone z głową powinno działać długo i szczęśliwie.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
Pan Otoczek powiedział żebym się niczego nie obawił, seryjnie te elementy są wyważane oddzielnie, przecież nie zamierzam tego silnika kręcić do 10tyś obr.min - wówczas zastanawiał bym się nad wyważeniem całości z wałem... A jak to będzie osiagać tylko 8000obr.min to chyba no stres... Z tym tylko 8000/min to fajne napisane ale prędkości obracających się części są zajebiste 8000obr. min to 133 obroty na sekundę a to już sobie na żywo ciężej wyobrazić ![]() ![]() ![]() -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Graciki doszły, można zatem działać
![]() ![]() ![]() Nie wiem tylko jak ma być ustawiony rozrząd... Bowiem na łańcuchu mam dwa żółte ogniwa obok siebie dla wałka ssącego, dla wydechowego oraz dla wału są pojedyncze - czy to jakiś rodzaj fabrycznej regulacji wyprzedzenia wałka ssącego jest ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Same cenione w świecie motorsportu marki częsci
![]() Elring, FAE, OE GM i Filtron. Fantastyczny silnik. Jak inna jednostka zapewni takie przyrosty poskładana na zupełnie seryjnych gratach, bez jakichś cudów z logo Greddy, HKS itp. Rewelka dla mnie ![]() -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ponoć bardzo dobrze sprawuje się uszczelka Erlinga w Saabie, je chce dmuchać tylko 2 bary to nie silnik F1 z dawnych lat gdzie pompowali po 5 barów i męczyli go przez godzinę non stop...
Mnie zadowoli bezawaryjne 500KM którym bez obaw będę mógł sprawdzać V-maxa, dla jaj pojechać sobie na tor poznań i poupalać cały dzień, zjarać ze 20 sztuk opon i 4 baki paliwa i tak latami cieszyć się bezawaryjnym silniczkiem w którym jedynie trzeba będzie zmieniać olej, Filtrona i świeczki - oczywiście najtańsze NGK, nie platynowe bo w Saabie nawet przy 1,95 barach boostu nie zdmuchuje iskry - to nie nissan ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
Ja zapytam tak z innej beczki domyslam się ze zawias w tym aucie raczej nastawiony jest na komfort niz na mykanie po winklach, teraz pytanie czy jest jakies godne uwagi (nie zabijające ceną żeby pasowało do reszty projektu) zawieszenie ktore sprawi że to autko chetniej bedzie pokonywac zakrety przy takich mocach jak teraz ??
to auto mi sie zawsze podobalo, a twoje to juz w ogole wypas prejekt ![]() pozdrawiam -------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No przede żeby 900 się prowadziła to seryjne silentbloki trzeba wymienić na coś takiego: http://allegro.pl/tuleje-wahacza-poliureta...1236288492.html
A co do reszty się nie zastanawiałem, mam tego Bilsteina B4 na pokładzie - jest fajny dość twardy ale na tor raczej za miekki, z czasem jakieś sprężyny Jamexa wsadzę to się okaże co z tego wyjdzie... Generalnie auto nie zostało stworzone z myślą o zakrętach, strasznie bezpłuciowo się prowadzi, i tylny hebel za słaby by wymusić z auta nadsterowność lewą nogą... Ale tylne heble pasują PnP z innych modeli Saaba... Największe co można wsadzić to 308mm z przodu i wentylowane 302mm z tyłu... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Wczoraj wieczorem naogladałem się filmów z Rosii o wyścigach na 1 mile, może by kiedys w tym Schaba sprawdzić ??
Takie troszkę dłubnięte 900 pod 650KM kręcą czasy na poziomie 27 sek przy 300km/h... Np. Takie coś na Holsecie HX40 co po 1 mili osiągnęło 311km/h - wóz nie obniżony, jakby zainwestować w springi jamexa -35mm to myślę że z dyszkę szybciej by pojechał... : http://www.youtube.com/watch?v=qW-z__-OcOw http://www.youtube.com/watch?v=Df_zLHZKe_M...62&index=45 Skrzynię biegów jeszcze z diesla można zapodać... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zajeb.ste filmiki. SIlnik wyje tak,ze ciary po plecach przechodza. No i ladnie sie napedza 0-100 czy 100-200 idzie tak samo wskazowka
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:14 |