Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> hamowanie ABS i blokada kół (pełne hamowanie)
pavel
post Fri, 19 Nov 2010 - 01:00
Post #21


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT(Feluke @ Thu, 18 Nov 2010 - 23:51) *
jedziesz bez ABS'u i masz nagla sytuacje awaryjna to pierwszym odruchem bedzie maksymalne wcisniecie pedalu hamulca tak ze kola sie przyblokuja. Dopiero jak sie przyblokuja i poczujesz to na kierownicy czy tylnej czesci ciala to lekko odpuscisz zeby znowu sie zaczely krecic i bedziesz odpowiednio modulowac sile hamowania.
Z ABS poprostu wciskasz hamulec do oporu.


W sytuacji awaryjnej nikt, kto nie ma doświadczenia w rajdach/wyścigach nie odpuści wciskania hamulca do dechy. Nie odpuści do końca życia zderzaka i nie tylko zderzaka, co często widać po przydrożnych krzyżach.

Jedynie będąc aktywnym w motosporcie można wyrobić w sobie instynkt działający wbrew pierwszemu prawu biologicznemu i wbrew logice, taki jak puszczanie hamulców, prostowanie kierownicy i dodawanie gazu przed obiektywną przeszkodą zagrażającą zderzakowi....i życiu.

Dla niedoświadczonych w motosporcie kierowców ABS to zbawienie, doświadczonym ten system nie jest do niczego potrzebny, a często przeszkadza


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Nov 2010 - 01:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Paweł#G
post Mon, 06 Dec 2010 - 16:45
Post #22


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Nie wiem jak na suchej nawierzchni, ale czytałem kiedyś artykuł o teście przeprowadzonym na zamarzniętym jeziorze gdzieś w Skandynawii gdzie Golf III z ABSem hamował dużo dłużej niż wersja bez. Na ile ten artykuł jest rzetelny nie mam pojęcia bo obecnie nie mogę go nawet znaleźć smile.gif . Nie zmienia to jednak faktu, że przy sytuacji awaryjnej w pojeździe bez ABS pod wpływem stresu wciśniemy pedał hamulca do końca i pojedziemy jak na sankach.
W sumie chciałem napisać o korektorach siły hamowania w Astrze F. Moja Astra kombi ma ABS i korektor siły hamowania przy tylnej belce (mocniej obciążony tył mocniej hamuje), a koledzy którzy pisali wcześniej, że w swoich Astrach nie mieli korektora siły hamowania może go jednak mieli smile.gif , znalazłem kiedyś opis korektora montowanego przed przewodem elastycznym idącym do zacisków :
koretor siły hamowania Astra F
Korektor siły hamowania Astra F



Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 06 Dec 2010 - 16:47
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





No moja Asteroida kilka razy byla juz rozkladana/skladana i nic takiego nam w rece nie wpadlo wink.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Sun, 12 Dec 2010 - 15:31
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Paweł#G @ Mon, 06 Dec 2010 - 16:45) *
W sumie chciałem napisać o korektorach siły hamowania w Astrze F. Moja Astra kombi ma ABS i korektor siły hamowania przy tylnej belce (mocniej obciążony tył mocniej hamuje), a koledzy którzy pisali wcześniej, że w swoich Astrach nie mieli korektora siły hamowania może go jednak mieli smile.gif , znalazłem kiedyś opis korektora montowanego przed przewodem elastycznym idącym do zacisków :
koretor siły hamowania Astra F
Korektor siły hamowania Astra F


Oczywiście, że takie elementy występują. W Astrach, które nie miały korektora na belce, są właśnie takie 2 korektory na przewodach hamulcowych kół tylnich. Jednak nie są one regulowane i po odelżeniu auta pojawia się problem. W DE były dostępne korektory m-techa 3/20 ale ciężko o taki towar.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sun, 12 Dec 2010 - 19:25
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Kenet @ Sun, 12 Dec 2010 - 15:31) *
Oczywiście, że takie elementy występują. W Astrach, które nie miały korektora na belce, są właśnie takie 2 korektory na przewodach hamulcowych kół tylnich. Jednak nie są one regulowane i po odelżeniu auta pojawia się problem. W DE były dostępne korektory m-techa 3/20 ale ciężko o taki towar.

Przypuszczam ze ktos je wczesniej wywalil. Troche szkoda ze Tilton nie wystarczy :/


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Mon, 13 Dec 2010 - 11:50
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(grzywaczewski @ Sun, 12 Dec 2010 - 19:25) *
Troche szkoda ze Tilton nie wystarczy :/


Zakładałeś tiltona do Astry? Nie sprawdził się?


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 13 Dec 2010 - 12:06
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Tak, zalozylem tego z dzwignia. Sporo ograniczyl, ale nawet w maksymalnym przymknieciu nadal za malo. Nie ma problemu przy oponach 195mm na suchym asfalcie, ale ja glownie jezdze na wezszych po syfie (od 155 do 175, na lato kupie 185mm) i nie jest zadowalajaco. Moglbym jeszcze sporo z przednich wycisnac, ale tyl juz traci przyczepnosc.
Podobno Willwood z pokretlem lepiej sobie radzi, tzn. jest w stanie bardizej ograniczyc.

Sprobuje jeszcze kombinacji z ostrzejszymi klockami na przod (tylko ze to jest najmniejszy hamulcec wiec watpie czy sa jakies DS2500) i moze obetne czesc okladziny z szczeki hamulcowej (ale to uposledzi reczny).

Tylko stale brakuje czasu na takie eksperymenty. Przerabianie samochodow to wyczerpujacy temat wink.gif

Czeka mnie jeszcze przymiarka do innych sprezyn z tylu, bo teraz po zalozeniu poliweglanow i odcieciu wszystkiego co nie bylo niezbedne do jazdy, tylne zawieszenie pracuje... glownie na oponie. Sprezyny mam swieze (roczne) chyba Jamexa, odpowiedniki serii. Pusty tyl poszedl baaardzo do gory i na dziurach amortyzatory slabo pracuja, dupsko skacze jak pilka.

Mysle nad zalozeniem miekciejszych sprezyn, prawdopodobnie od Corsy B, musze tylko sprawdzic czy nie sa wiele krotsze. Byla jeszcze koncepcja dania z przodu od diesla plus utwardzone amortyzatory, to by przywrocilo proporcje, ale chyba trakcja calkiem by przepadla. Ktos przerabial juz ten temat?




--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:19