![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
jedziesz bez ABS'u i masz nagla sytuacje awaryjna to pierwszym odruchem bedzie maksymalne wcisniecie pedalu hamulca tak ze kola sie przyblokuja. Dopiero jak sie przyblokuja i poczujesz to na kierownicy czy tylnej czesci ciala to lekko odpuscisz zeby znowu sie zaczely krecic i bedziesz odpowiednio modulowac sile hamowania. Z ABS poprostu wciskasz hamulec do oporu. W sytuacji awaryjnej nikt, kto nie ma doświadczenia w rajdach/wyścigach nie odpuści wciskania hamulca do dechy. Nie odpuści do końca życia zderzaka i nie tylko zderzaka, co często widać po przydrożnych krzyżach. Jedynie będąc aktywnym w motosporcie można wyrobić w sobie instynkt działający wbrew pierwszemu prawu biologicznemu i wbrew logice, taki jak puszczanie hamulców, prostowanie kierownicy i dodawanie gazu przed obiektywną przeszkodą zagrażającą zderzakowi....i życiu. Dla niedoświadczonych w motosporcie kierowców ABS to zbawienie, doświadczonym ten system nie jest do niczego potrzebny, a często przeszkadza -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Nie wiem jak na suchej nawierzchni, ale czytałem kiedyś artykuł o teście przeprowadzonym na zamarzniętym jeziorze gdzieś w Skandynawii gdzie Golf III z ABSem hamował dużo dłużej niż wersja bez. Na ile ten artykuł jest rzetelny nie mam pojęcia bo obecnie nie mogę go nawet znaleźć
![]() W sumie chciałem napisać o korektorach siły hamowania w Astrze F. Moja Astra kombi ma ABS i korektor siły hamowania przy tylnej belce (mocniej obciążony tył mocniej hamuje), a koledzy którzy pisali wcześniej, że w swoich Astrach nie mieli korektora siły hamowania może go jednak mieli ![]() koretor siły hamowania Astra F Korektor siły hamowania Astra F |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
No moja Asteroida kilka razy byla juz rozkladana/skladana i nic takiego nam w rece nie wpadlo
![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
W sumie chciałem napisać o korektorach siły hamowania w Astrze F. Moja Astra kombi ma ABS i korektor siły hamowania przy tylnej belce (mocniej obciążony tył mocniej hamuje), a koledzy którzy pisali wcześniej, że w swoich Astrach nie mieli korektora siły hamowania może go jednak mieli ![]() koretor siły hamowania Astra F Korektor siły hamowania Astra F Oczywiście, że takie elementy występują. W Astrach, które nie miały korektora na belce, są właśnie takie 2 korektory na przewodach hamulcowych kół tylnich. Jednak nie są one regulowane i po odelżeniu auta pojawia się problem. W DE były dostępne korektory m-techa 3/20 ale ciężko o taki towar. -------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Oczywiście, że takie elementy występują. W Astrach, które nie miały korektora na belce, są właśnie takie 2 korektory na przewodach hamulcowych kół tylnich. Jednak nie są one regulowane i po odelżeniu auta pojawia się problem. W DE były dostępne korektory m-techa 3/20 ale ciężko o taki towar. Przypuszczam ze ktos je wczesniej wywalil. Troche szkoda ze Tilton nie wystarczy :/ -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Troche szkoda ze Tilton nie wystarczy :/ Zakładałeś tiltona do Astry? Nie sprawdził się? -------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Tak, zalozylem tego z dzwignia. Sporo ograniczyl, ale nawet w maksymalnym przymknieciu nadal za malo. Nie ma problemu przy oponach 195mm na suchym asfalcie, ale ja glownie jezdze na wezszych po syfie (od 155 do 175, na lato kupie 185mm) i nie jest zadowalajaco. Moglbym jeszcze sporo z przednich wycisnac, ale tyl juz traci przyczepnosc.
Podobno Willwood z pokretlem lepiej sobie radzi, tzn. jest w stanie bardizej ograniczyc. Sprobuje jeszcze kombinacji z ostrzejszymi klockami na przod (tylko ze to jest najmniejszy hamulcec wiec watpie czy sa jakies DS2500) i moze obetne czesc okladziny z szczeki hamulcowej (ale to uposledzi reczny). Tylko stale brakuje czasu na takie eksperymenty. Przerabianie samochodow to wyczerpujacy temat ![]() Czeka mnie jeszcze przymiarka do innych sprezyn z tylu, bo teraz po zalozeniu poliweglanow i odcieciu wszystkiego co nie bylo niezbedne do jazdy, tylne zawieszenie pracuje... glownie na oponie. Sprezyny mam swieze (roczne) chyba Jamexa, odpowiedniki serii. Pusty tyl poszedl baaardzo do gory i na dziurach amortyzatory slabo pracuja, dupsko skacze jak pilka. Mysle nad zalozeniem miekciejszych sprezyn, prawdopodobnie od Corsy B, musze tylko sprawdzic czy nie sa wiele krotsze. Byla jeszcze koncepcja dania z przodu od diesla plus utwardzone amortyzatory, to by przywrocilo proporcje, ale chyba trakcja calkiem by przepadla. Ktos przerabial juz ten temat? -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:19 |