![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
No dobra , prawie mnie przekonaliscie
![]() Ja moge zrezygnowac z kilkunastu kucy na rzecz tego , abym mial jak najwiecej momentu od samego dolu. Bo to jest najwazniejsze w offroadzie. JAk stoisz po ostrym wzniesieniem i od zera musisz osiagnac ile sie da tak aby na nia wskoczyc to zdrowy moemnt od dolu jest nie do przecenienia - dlatego wybralem v6 . Bardzo to pomaga przy wspinaniu sie , gdy zeby nie tracic trakcji trzeba pracowac pedalem gazu. -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
X30XE z Opla Omegi B MV6 spełnia wszystkie warunki, ma 211KM w serii, jest tani jak barszcz (podobnie jak całe wozy w UK), ma manualną skrzynię, można go doładować w rozsądnym budżecie, można mu zapodać ITB, opcji jest wiele. Do tego jest dość prosty, nie m,a nowomodnych udziwnień.
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
no i jeszcze 1uz-fe z lexa/toyoty. 245KM w najsłabszej wersji, lekki jak diabli ale korby jak uda Jennifer Lopez.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
X30XE z Opla Omegi B MV6 spełnia wszystkie warunki, ma 211KM w serii, jest tani jak barszcz (podobnie jak całe wozy w UK), ma manualną skrzynię, można go doładować w rozsądnym budżecie, można mu zapodać ITB, opcji jest wiele. Do tego jest dość prosty, nie m,a nowomodnych udziwnień. Nie spełnia pierwszego warunku - niskiej masy . Jednostka opla to żeliwny blok ![]() no i jeszcze 1uz-fe z lexa/toyoty. 245KM w najsłabszej wersji, lekki jak diabli ale korby jak uda Jennifer Lopez. lekkim to bym go nie nazwał - niecałe 200kg -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jest jeszcze Mitasubiszi 6G72, ale cena będzie pewnie za wysoka.
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Jest jeszcze Mitasubiszi, ale cena będzie pewnie za wysoka. A który z nich był rwd ? -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Przepraszam, że odpowiem w tej formie, ale wklejanie wszystkiego nie ma sensu, a tu masz konkrety, how to do etc.
http://6g72rwd.forumcircle.com/index.php |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Przepraszam, że odpowiem w tej formie, ale wklejanie wszystkiego nie ma sensu, a tu masz konkrety, how to do etc. http://6g72rwd.forumcircle.com/index.php Nad tym silnikiem tez sie juz wczesniej zastanawialem , mozna nawet tanio kupic - problem ten sam co z oplem - blisko 200 kg wagi (żeliwny blok) -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
DOHC 24v TT z osprzętem waży ~170kg
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
DOHC 24v TT z osprzętem waży ~170kg Z info w sieci wychodzi co innego . Poza tym tyle to ważą silniki aluminiowe , a ten jest przecie żeliwny. Skąd masz informacje na temat wagi ? -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Nie jestem specjalistą od off-roadu ale skoro potrzebny jest Ci moment z dołu bo auto do wspinaczki itd. to może przemyśl jakieś 4 albo 5 cylindrowe tdi... Można z nich wydusić ponad 200KM a moment bajka. No i oczywiście bezawaryjność.
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Nie jestem specjalistą od off-roadu ale skoro potrzebny jest Ci moment z dołu bo auto do wspinaczki itd. to może przemyśl jakieś 4 albo 5 cylindrowe tdi... Można z nich wydusić ponad 200KM a moment bajka. No i oczywiście bezawaryjność. 1.9 tdi będzie ważył w przybliżeniu pewnie tyle co duratec v6. Żeby osiągnąć moc pod 200 koni trzeba jednak troche silnik doinwestować. Ja już miałem silnik turbo w swojej maszynie - jednym z problemów jest to , iż nie ma jak wychłodzić doładowanego powietrza . Tam jest potrzebna moc tu i teraz , ale samochód nie jeździ szybko , IC nie ma jak wychłodzić . No i jeszcze jedno . Takie TDI nie ma chyba momentu dostępnego w zakresie od 1000 - 7000 rpm , chyba pzy nieco ponad 5000 rpm kończy żywot . Następna spraw - v6 to zwarta budowa , mogę obniżyć środek ciężkości montując go nisko - to bardzo duży plus. No i czym takie TDI zesterować ? I proszę tego nie traktować jako odrzucenie z góry - to dyskusja ![]() -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Tdi da się podobno* spiąć ze skrzynią VW LT, która jest rwd.
*wyczytane w sieci, nigdy tego sam nie robiłem. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Tdi da się podobno* spiąć ze skrzynią VW LT, która jest rwd. *wyczytane w sieci, nigdy tego sam nie robiłem. W tej samej sieci wyczytasz , że to plotka. Ale ok , powiedzmy , że jakoś to zepnę , są nawet kity do spięcia ze skrzynią z samuraia - a skoro są kity to da się zrobić samemu , dwa lata temu o tym myślałem. Ale co dalej. TDI to kupa elektroniki . Pewnie , że wszystko można ogarnąć ale koszty nie są małe i całe przedsięwzięcie staje się bardzo trudne. Poza tym , żeby fajnie dmuchało od dołu to przydałoby się VNT , to następna kupa elektroniki itd. Jedyne co można zrobić prosto to TD , ale tu moc jest zbyt niska to pierwsze , a drugie te silniki są wyższe od v6. -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
Czy na forum nikt nie ma doswiadczenia w kastracji zmiennych faz rozrzadu tego typu ? Chyba w bmce to wyglada podobnie ? A moze koelktor ssacy da sie przelozyc w calosci z forda ? (jak ogladam zdjecia lotusow z wsadzoncymi silnikami z jaga to maja wlasnie kolektor ssacy z forda : http://www.youtube.com/watch?v=gWJpM03-tak ) Dowiedz się przede wszystkim czy nie ma jakichś problemów żeby ustawić to na sztywno... bo jeśli nie ma, to pewnie da radę, pewnie na jakimś pośrednim ustawieniu skoro zależy Ci na dole. Przecież to dość mocny silnik, w każdym razie dużo mocniejszy od Twoich innych opcji, więc nawet jeśli trochę stracisz to i tak sporo zostanie. Co do kolektora to możliwe, że pasuje ten od Mondeo 3.0, ale w sumie nie wiem czy jest sens no chyba, że ze względu na przepustnicę. Co do TDI to jeździłem trochę 1.9 TDI VP 8v i to w ogóle nie ma dołu w porównaniu do Durateka 25 nie mówiąc o 30. Mam na myśli oczywiście zakres powiedzmy 1200-2200. -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Tak , jeżdzę na codzień właśnie takim pompowtryskiem - bardzo lubię ten samochód , zrobiłem nim już 125000 km. Ale tak jak mówisz , poważnie zaczyna się robić dopiero przy 2000 rpm , ale wtedy momentu jest multum - a tam jest VNT . Zrobilem tez kilkadziesiat tysiecy kilometrow 1.9 td. Tam bylo podobnie , okolice 2000 rpm wstawal , tyle ze w calym zakresie bylo o wiele gorzej w porównaniu do PD. To co jest do 2000 rpm w PD tez nie traci nudą , jest tam dosc duzo momentu , ale nagły przeskok jaki następuje w okolicach 2000 rpm nie jest korzystny w tym co robie . Im bardziej liniowy jest moment tym lepiej . Klamka w zasadzie zapadla , zamawiam jagowskiego ajv6 , przedewszystkiem ze wzgledu na cene - za 2000 pln dostaje silnik ze skrzynia z malym przebiegiem , ze wszystkim potrzebnym do montażu pod maska , jedynie co to z durateca 25 musze dok[ic kolektro z przepustnica , koszt okolo 70 pln. Niska waga , mysle ze ponizej 200 koni nie spadne . Nie omieszkam zalozyc jakiegos tematu z fotorelacja z przebiegu prac. To bedzie trwalo dlugo , auto ma byc gotowe na przyszly sezon , czyli gdzies do marca , a robota bedzie czyniona popoludniami raz - dwa razy w tygodniu - identycznie budowalem auto dwa lata temu
![]() edit : jest ktoś kto może pomóc w ogarnięciu faz rozrządu ? Z opisu wynika , że jest tam "zawór żaluzjowy" w bezpośrednim tłumaczeniu z języka angielskiego. A kolektor z mondeo chce zastosować bo ten z jaga jest naprawdę wielki i posiada trzy fazy . Wole płaski z mondeo , który posiada dwie fazy i zwyczajną przepustnicę ![]() -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: St-ce ![]() |
Może pomyśl nad 3.0 v6 od alfy, ponoć suchy waży 170 kg. Skrzynia transaxle z 75ki. Alu blok, moce dobre, dość kompaktowy, prosta konstrukcja.
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Może pomyśl nad 3.0 v6 od alfy, ponoć suchy waży 170 kg. Skrzynia transaxle z 75ki. Alu blok, moce dobre, dość kompaktowy, prosta konstrukcja. A co mi z transaxle'a ? Równie przydatna co przednionapędowa . Silnik jest trochę cięższy niż forda no i brak skrzynki rwd ![]() ![]() -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
jedynie co to z durateca 25 musze dok[ic kolektro z przepustnica , koszt okolo 70 pln. Chyba raczej z Durateka 30. W 2.5 masz kolektor z 12 kanałami o przekroju koła i małą przepustnicę 55 mm. To przecież w ogóle nie będzie pasować. W 3.0 jest kolektor z 6 eliptycznymi kanałami i przepustnica 60 mm i raczej tego powinieneś szukać. Pytanie czy kanały, szpilki będą się pokrywały z tym co jest w Jagu, ale jest pewna szansa, że tak. Koszt 300-500 zł. -------------------- :)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:34 |