Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mazda 3 MPS, 362KM@478Nm
MisiekWAW
post Sat, 30 Oct 2010 - 21:23
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





Moja przygoda z tuningiem zaczęła się od Felicji 1.3 gdzie z 68KM udało się wykrzesać 92, później była Octa 130KM zrobiona na 194, seryjny WRX który wymagał głównie ciągłych napraw aż w końcu przyszedł czas na coś co miało zastąpić Octę i WRXa i było w miarę fajne w serii rolleyes.gif

Auto ze względu na swoją wagę nigdy nie będzie powalająco szybkie zwłaszcza że nie zamierzam go wybebeszać tongue.gif Założenie jest takie że ma być w miarę dynamicznym dupowozem do jazdy na codzień po przysłowiowe bułki, który będzie powodował banana na gębie właściciela i czasem zdziwienie innych kierowców. Jak na razie spełnia pokładane w nim nadzieje smile.gif

Prawdę mówiąc przez jakiś czas wahałem się czy umieszczać tu opis auta, bo ani nie jest wybebeszone do gołej blachy ani nie ma pierdyliarda koni ale może komuś sie spodoba mellow.gif

Marka i Model:
2007 Mazda 3 BK (L3-VDT) MPS

Silnik:
pojemność 2261cm3, 4 cylindrowy, benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowany

Układ Dolotowy:
- Short Ram Intake 3 cale HTP z filtrem AEM
- FMIC Precision z orurowaniem 2,5 cala by StreetShadowsGarage
- zawór upustowy Forge BPV
- zaślepiony EGR przy pomocy James Barone Racing EGR Block Off Kit MS3
- wywalone grzanie przepustnicy przy pomocy James Barone Racing Thermal Insulating Throttle Body Gasket & Coolant Bypass Kit
- hydroshield James Barone Racing
- custom airbox
- poprawiony dolot powietrza pod maskę + kierownice powietrza Corksport

Układ Wydechowy:
- downpipe 3 cale z katalizatorem o obniżonych oporach made by StreetShadowsGarage, aktualnie bez kataliztora bo się wytopił podczas testowania Launch Control
- przelotowy układy wydechowy z jednym tłumikiem - 2,75 cala made by StreetShadowsGarage, catback + test pipe

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
- seryjny ECU wystrojony mazdaEdit
- pompa paliwa DeatschWerks DW65C 265lph
- HPFP internals KMD v. 2.1
- N2MB WOT BOX w/2-step launch control

Układ Napędowy:
- napęd na koła przednie, skrzynia przekładniowa 6-biegowa manualna, fabryczna szpera
- sprzęgło spiekowe ACT 6 klockowe ze sprężynkami, koło zamachowe jednomasowe StreetLite
- Short shifter James Barone Racing Short Shift Plate Kit Stage 1
- zmienione mocowania mechanizmu zmiany biegów z seryjnych gumowych na aluminiowe TWM Shifter Base Bushings
- wymieniona tylna poduszka silnika na twardą AWR
- wymieniona lewa poduszka (passenger mount) na twardą James Barone Racing
- utwardzona seryjna poduszka skrzyni
- 8x18" OZ Ultraleggera Kumho KU36 225/40R18
- 8x17" OZ Ultraleggera Bridgestone LM 32 215/50R17

Układ Hamulcowy:
- seria 320mm przód + klocki Hawk HPS
- seria 280mm tył + Hawk HPS
- płyn hamulcowy Motul RBF600
- przewody Goodridge w stalowym oplocie

Modyfikacje Zawieszenia:
- sprężyny Eibach z fabrycznego kitu "Aero" (Pro-Kit)
- amortyzatory Bilstein B8
- tylny stabilizator James Barone Racing
- rozpórka górna kolumn McPersona przód
- rozpórka dolna zawieszenia przód - Corksport
- tylna rozpórka w miejscu fabrycznych zastrzałów

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
- dodatkowy zestaw wskaźników STRI Racing - Boost, Oil Temp, EGT
- customowe mocowanie zegarów
- car audio BOSE
- link do iPoda

Body KIT i Oświetlenie:
- delikatnie przyciemnione szyby
- czarne pasy na przetłoczeniach karoserii z przodu i z tyłu
- fabryczne (czyli żółtawe) postojówki wymienione na LEDy Philips
- halogeny i drogowe wymienione na Philips BlueVision
- pomarańczowe żarówki kierunkowskazów wymienione na Philips SilverVision
- pomalowane dwukolorowo zaciski + logo MPS
- wysoki spojler na klape z MazdaSpeed3
- pomalowany na czarny mat grill, dół zderzaka przedniego, znaczki tył

Fabryczna moc i moment:
- Moc maksymalna - 191 kW (260 KM) przy 5500 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy - 380 Nm przy 3000 obr/min

Faktyczna moc seryjna zmierzona:
- Moc maksymalna - 266 KM przy 5850 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy - 396 Nm przy 3270 obr/min



Moc i moment po modyfikacjach mechanicznych (2010):
- Moc maksymalna - 313KM przy 5668 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy - 415Nm przy 4600 obr/min



Moc i moment po modyfikacjach (2011):
- Moc maksymalna - 327KM przy 5350 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy - 451Nm przy 4250 obr/min



Moc i moment po modyfikacjach (2013):
- Moc maksymalna - 362KM przy 5975 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy - 478Nm przy 4290 obr/min



Oficjalny czas na 1/4 mili(2010 przed modyfikacją programu)
13,88



Na rozecie byłem dopiero dwa razy (2010), aktualny czas na oponach typu śmietnik to 1:23.15


Także mam nadzieję że będzie jeszcze trochę lepiej cool.gif

Prędkość maksymalna niestety fabrycznie ograniczona do 250km/h, jak widać licznik jest dość mocno optymistyczny rolleyes.gif


Fotki by habzimierz:
























fotki by Yarek






fotki z GT
















Sezon 2011:


Sezon 2012:













Sezon 2013:






--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Oct 2010 - 21:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
sadam55
post Sat, 30 Oct 2010 - 22:07
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





te czarne naklejki psuja caly urok auta


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Sat, 30 Oct 2010 - 23:16
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





Jak dla mnie świety samochód na codzień smile.gif Na prawde super, gratki świetnej Mazdy! cool.gif

Jakie czasy 0-100 i na cwiare?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Sat, 30 Oct 2010 - 23:39
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(sadam55 @ Sat, 30 Oct 2010 - 22:07) *
te czarne naklejki psuja caly urok auta


imho (i nie tylko) na żywo robią robotę

CYTAT(K@rol @ Sat, 30 Oct 2010 - 23:16) *
Jak dla mnie świety samochód na codzień smile.gif Na prawde super, gratki świetnej Mazdy! cool.gif

Jakie czasy 0-100 i na cwiare?


czas na ćwiarę jest podany 13,88 przy moim zdaniem przeciętnej trakcji


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Sun, 31 Oct 2010 - 02:02
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





wypas auto

te zegary na srodku kosmos smile.gif wyglada tak profi ze dal bym cos uciac ze to fabryka smile.gif

ile taka 2.3 potrafi wyssac na codzien ?


ważyłeś może auto ?


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
weede
post Sun, 31 Oct 2010 - 02:51
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 03 February 2005
Skąd: Bydgoszcz





świetne auto na codzień!


--------------------
15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specnaz14
post Sun, 31 Oct 2010 - 05:05
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





elegancka mazdzia:) pewnie fajnie sie smiga:) gratuluje maszynki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Sun, 31 Oct 2010 - 09:05
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(R6 @ Sun, 31 Oct 2010 - 02:02) *
wypas auto

te zegary na srodku kosmos smile.gif wyglada tak profi ze dal bym cos uciac ze to fabryka smile.gif

ile taka 2.3 potrafi wyssac na codzien ?


ważyłeś może auto ?


co do zegarów to właśnie takie było założenie wink.gif

to chyba normalne, że pali ile wlejesz laugh.gif a poważnie od 7.5 przy absolutnie emeryckiej jeździe w trasie, 8.5 przy zgodnej z przepisami i płynnej jeździe w trasie, 9.5 przy zgodnej z przepisami jezdzie autostradowej i od 10 w Wawie. Górne granice zużycia zależą głównie od fantazji kierownika. Dla mnie max do tej pory to było 17,5 liczone z tankowania. Z życia wzięte - wczorajsze tankowanie 14,76 a poprzednie 11,4. Średnie z 56000km mam 12,33.

Nie ważyłem jej, według danych powinna ważyć 1410, chociaż to jest wersja z pół skórą i BOSE to może być cięższa.


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Sun, 31 Oct 2010 - 09:21
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





auto przekozak - spalanie tak z ciekawosci

co do wagi to pytam bo wlasnie w katalogach sa ogromne rozbieznosci

trafilem nawet na info ze 6.1 do 100 i 1280 kg :/ co na hatchbacka z 4wd to troszke malo tej wagi
inny katalog podal wlasnie 1530 kg w full opcji i 6.5 do 100

i troszke lola strzelilem przy tej pierwszej wadze bo moje fwd wazy 1280 zemna


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Sun, 31 Oct 2010 - 09:27
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





Po pierwsze primo to jest FWD! Lub jak kto woli WWD (Wrong Wheels Drive) laugh.gif
Waga według oficjalnych danych Mazdy to 1485kg z kierowcą 75kg.


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Sun, 31 Oct 2010 - 10:55
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





to 3 niejest 4wd ? tylko 6 jest awd ?

sork zatem :/


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KaeS
post Sun, 31 Oct 2010 - 11:06
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 02 March 2006
Skąd: Pomorskie





Nie spodziewałem się, że kiedykolwiek to napiszę ale... świetne naklejki!
To są wyniki przed strojeniem ?
Jak z awaryjnością?


--------------------
CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Sun, 31 Oct 2010 - 12:00
Post #13


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Bardzo zacny projekt daily drivera, brakuje takich na forum. Swoją drogą, reszcie użytkowników polecam zwrócić uwagę na konstrukcję pierwszego postu, bowiem jest to wzorcowy temat na forum Projekty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 31 Oct 2010 - 12:38
Post #14


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





twoje auto wyglada naprawde fajnie , i dobrze ze podniosles moc bo w ori te 260 koni szalu nie robia

pewnie ze wzledu na wage i przedni naped


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Sun, 31 Oct 2010 - 13:49
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





po kolei smile.gif

CYTAT(R6 @ Sun, 31 Oct 2010 - 10:55) *
to 3 niejest 4wd ? tylko 6 jest awd ?

sork zatem :/


niestety tylko 6 jest AWD

CYTAT(KaeS @ Sun, 31 Oct 2010 - 11:06) *
Nie spodziewałem się, że kiedykolwiek to napiszę ale... świetne naklejki!
To są wyniki przed strojeniem ?
Jak z awaryjnością?


tak, to jest wynik po jak to ktoś określił "samej hydraulice" laugh.gif po strojeniu nie będzie pewnie wiele więcej bo kończy się wydajność seryjnej turbiny, ale pożyjom uwidzim cool.gif

CYTAT(240Z @ Sun, 31 Oct 2010 - 12:00) *
Bardzo zacny projekt daily drivera, brakuje takich na forum. Swoją drogą, reszcie użytkowników polecam zwrócić uwagę na konstrukcję pierwszego postu, bowiem jest to wzorcowy temat na forum Projekty.


blush.gif

CYTAT(artix @ Sun, 31 Oct 2010 - 12:38) *
twoje auto wyglada naprawde fajnie , i dobrze ze podniosles moc bo w ori te 260 koni szalu nie robia

pewnie ze wzledu na wage i przedni naped


to samo można powiedzieć o pozostałych tzw hot hatch'ach rolleyes.gif


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Sun, 31 Oct 2010 - 14:34
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





szperunek jakis jest ?

jesli niema to od razu dopytam czy wogole wystepuje gdzies za wielka wodą na ebayu jakas opcja customowa tego rozwiazania >?


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Sun, 31 Oct 2010 - 14:43
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





A ja jestem ciekaw jak się sprawuję skrzynia? Podobno tam jakiś patent ciekawy z synchronizatorami jest... ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Sun, 31 Oct 2010 - 14:43
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(R6 @ Sun, 31 Oct 2010 - 14:34) *
szperunek jakis jest ?

jesli niema to od razu dopytam czy wogole wystepuje gdzies za wielka wodą na ebayu jakas opcja customowa tego rozwiazania >?


czytałeś pierwszy post? rolleyes.gif

CYTAT(MisiekWAW @ Sat, 30 Oct 2010 - 21:23) *
Układ Napędowy:
- skrzynia przekładniowa 6-biegowa manualna, fabryczna szpera
- zmienione mocowania mechanizmu zmiany biegów z seryjnych gumowych na aluminiowe TWM Shifter Base Bushings
- wymieniona tylna poduszka silnika na twardą StreetUnit
- wymieniona lewa poduszka (passenger mount) na twardą AWR
- 18" Enkei Evo 6 anthracite, opony Bridgestone Potenza S001 235/40R18
- 18" stock MPS, opony Nokian WR 225/40R18
- 17" Enkei z Evo z oponami do upalania biggrin.gif
Plany:
- short shifter


dopisze jeszcze, że napęd na przód mellow.gif

CYTAT(Szydło @ Sun, 31 Oct 2010 - 14:43) *
A ja jestem ciekaw jak się sprawuję skrzynia? Podobno tam jakiś patent ciekawy z synchronizatorami jest... ?


Generalnie to sam mechanizm zmiany biegów jest jednym z najsłabszych elementów tego auta a i biegi lubią zgrzytać i szpera hałasować.
Rozwiązaniem problemu z precyzją zmiany biegów jest wymiana tylnej poduszki silnika i gumowych podkładek mocujących mechanizm lewarka w kabinie, jeśli chodzi o zgrzytanie i hałas to ASO ma jakis magiczny olej od Mazdy. Co ciekawe problem zgłaszałem od nowości a olej pojawił się w tym roku wiosną.
Wymienili na gwarancji i zdecydowanie się poprawiło.


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Sun, 31 Oct 2010 - 18:52
Post #19









CYTAT(MisiekWAW @ Sat, 30 Oct 2010 - 22:23) *
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
- seryjny ECU
- seryjna pompa paliwa
W trakcie:
- strojenie



Gdzie stroisz? MR?

i drugie pytanie - 0-100 mierzyłeś kiedyś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Sun, 31 Oct 2010 - 19:08
Post #20


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(gucior @ Sun, 31 Oct 2010 - 18:52) *
Gdzie stroisz? MR?

i drugie pytanie - 0-100 mierzyłeś kiedyś?


na razie nie MR ani zadna inna firma biggrin.gif rozmawiałem z Witkiem i mam go przy okazji odwiedzić wink.gif zobaczymy jak to będzie cool.gif

mierzyłem g-techem, powiedzmy że moje umiejętności ogarnięcia startu w tym aucie są znikome, na ulicy przy 1/4 w 14,1 - 14,2 pokazywał 60mph w 5,8-5,9 nie wiem na ile to jest realne rolleyes.gif przy tych 13,88 które zrobiłem na Bemowie wydaje mi się że jakieś wysokie 5 do 100km/h było rolleyes.gif

a jak mierzyłem w porównaniu z 6tkami to zwykle spuszczały mi straszliwy łomot na starcie i wyprzedzałem je wrzucając 3kę czyli około 85km/h wink.gif
oczywiście jak chłopaki w 6tkach ruszali z jajem z obrotów wink.gif


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 15:35