![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Moja przygoda z tuningiem zaczęła się od Felicji 1.3 gdzie z 68KM udało się wykrzesać 92, później była Octa 130KM zrobiona na 194, seryjny WRX który wymagał głównie ciągłych napraw aż w końcu przyszedł czas na coś co miało zastąpić Octę i WRXa i było w miarę fajne w serii
![]() Auto ze względu na swoją wagę nigdy nie będzie powalająco szybkie zwłaszcza że nie zamierzam go wybebeszać ![]() ![]() Prawdę mówiąc przez jakiś czas wahałem się czy umieszczać tu opis auta, bo ani nie jest wybebeszone do gołej blachy ani nie ma pierdyliarda koni ale może komuś sie spodoba ![]() Marka i Model: 2007 Mazda 3 BK (L3-VDT) MPS Silnik: pojemność 2261cm3, 4 cylindrowy, benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowany Układ Dolotowy: - Short Ram Intake 3 cale HTP z filtrem AEM - FMIC Precision z orurowaniem 2,5 cala by StreetShadowsGarage - zawór upustowy Forge BPV - zaślepiony EGR przy pomocy James Barone Racing EGR Block Off Kit MS3 - wywalone grzanie przepustnicy przy pomocy James Barone Racing Thermal Insulating Throttle Body Gasket & Coolant Bypass Kit - hydroshield James Barone Racing - custom airbox - poprawiony dolot powietrza pod maskę + kierownice powietrza Corksport Układ Wydechowy: - downpipe 3 cale z katalizatorem o obniżonych oporach made by StreetShadowsGarage, aktualnie bez kataliztora bo się wytopił podczas testowania Launch Control - przelotowy układy wydechowy z jednym tłumikiem - 2,75 cala made by StreetShadowsGarage, catback + test pipe Modyfikacje Elektroniki i Paliwa: - seryjny ECU wystrojony mazdaEdit - pompa paliwa DeatschWerks DW65C 265lph - HPFP internals KMD v. 2.1 - N2MB WOT BOX w/2-step launch control Układ Napędowy: - napęd na koła przednie, skrzynia przekładniowa 6-biegowa manualna, fabryczna szpera - sprzęgło spiekowe ACT 6 klockowe ze sprężynkami, koło zamachowe jednomasowe StreetLite - Short shifter James Barone Racing Short Shift Plate Kit Stage 1 - zmienione mocowania mechanizmu zmiany biegów z seryjnych gumowych na aluminiowe TWM Shifter Base Bushings - wymieniona tylna poduszka silnika na twardą AWR - wymieniona lewa poduszka (passenger mount) na twardą James Barone Racing - utwardzona seryjna poduszka skrzyni - 8x18" OZ Ultraleggera Kumho KU36 225/40R18 - 8x17" OZ Ultraleggera Bridgestone LM 32 215/50R17 Układ Hamulcowy: - seria 320mm przód + klocki Hawk HPS - seria 280mm tył + Hawk HPS - płyn hamulcowy Motul RBF600 - przewody Goodridge w stalowym oplocie Modyfikacje Zawieszenia: - sprężyny Eibach z fabrycznego kitu "Aero" (Pro-Kit) - amortyzatory Bilstein B8 - tylny stabilizator James Barone Racing - rozpórka górna kolumn McPersona przód - rozpórka dolna zawieszenia przód - Corksport - tylna rozpórka w miejscu fabrycznych zastrzałów Modyfikacje Wnętrza i Car Audio: - dodatkowy zestaw wskaźników STRI Racing - Boost, Oil Temp, EGT - customowe mocowanie zegarów - car audio BOSE - link do iPoda Body KIT i Oświetlenie: - delikatnie przyciemnione szyby - czarne pasy na przetłoczeniach karoserii z przodu i z tyłu - fabryczne (czyli żółtawe) postojówki wymienione na LEDy Philips - halogeny i drogowe wymienione na Philips BlueVision - pomarańczowe żarówki kierunkowskazów wymienione na Philips SilverVision - pomalowane dwukolorowo zaciski + logo MPS - wysoki spojler na klape z MazdaSpeed3 - pomalowany na czarny mat grill, dół zderzaka przedniego, znaczki tył Fabryczna moc i moment: - Moc maksymalna - 191 kW (260 KM) przy 5500 obr/min - Maksymalny moment obrotowy - 380 Nm przy 3000 obr/min Faktyczna moc seryjna zmierzona: - Moc maksymalna - 266 KM przy 5850 obr/min - Maksymalny moment obrotowy - 396 Nm przy 3270 obr/min ![]() Moc i moment po modyfikacjach mechanicznych (2010): - Moc maksymalna - 313KM przy 5668 obr/min - Maksymalny moment obrotowy - 415Nm przy 4600 obr/min ![]() Moc i moment po modyfikacjach (2011): - Moc maksymalna - 327KM przy 5350 obr/min - Maksymalny moment obrotowy - 451Nm przy 4250 obr/min ![]() Moc i moment po modyfikacjach (2013): - Moc maksymalna - 362KM przy 5975 obr/min - Maksymalny moment obrotowy - 478Nm przy 4290 obr/min ![]() Oficjalny czas na 1/4 mili(2010 przed modyfikacją programu) 13,88 Na rozecie byłem dopiero dwa razy (2010), aktualny czas na oponach typu śmietnik to 1:23.15 Także mam nadzieję że będzie jeszcze trochę lepiej ![]() Prędkość maksymalna niestety fabrycznie ograniczona do 250km/h, jak widać licznik jest dość mocno optymistyczny ![]() Fotki by habzimierz: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() fotki by Yarek ![]() ![]() ![]() fotki z GT ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sezon 2011: ![]() Sezon 2012: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sezon 2013: ![]() ![]() ![]() -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
te czarne naklejki psuja caly urok auta
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Jak dla mnie świety samochód na codzień
![]() ![]() Jakie czasy 0-100 i na cwiare? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
te czarne naklejki psuja caly urok auta imho (i nie tylko) na żywo robią robotę Jak dla mnie świety samochód na codzień ![]() ![]() Jakie czasy 0-100 i na cwiare? czas na ćwiarę jest podany 13,88 przy moim zdaniem przeciętnej trakcji -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
wypas auto
te zegary na srodku kosmos ![]() ![]() ile taka 2.3 potrafi wyssac na codzien ? ważyłeś może auto ? -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 February 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
świetne auto na codzień!
-------------------- 15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 ![]() |
elegancka mazdzia:) pewnie fajnie sie smiga:) gratuluje maszynki
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wypas auto te zegary na srodku kosmos ![]() ![]() ile taka 2.3 potrafi wyssac na codzien ? ważyłeś może auto ? co do zegarów to właśnie takie było założenie ![]() to chyba normalne, że pali ile wlejesz ![]() Nie ważyłem jej, według danych powinna ważyć 1410, chociaż to jest wersja z pół skórą i BOSE to może być cięższa. -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
auto przekozak - spalanie tak z ciekawosci
co do wagi to pytam bo wlasnie w katalogach sa ogromne rozbieznosci trafilem nawet na info ze 6.1 do 100 i 1280 kg :/ co na hatchbacka z 4wd to troszke malo tej wagi inny katalog podal wlasnie 1530 kg w full opcji i 6.5 do 100 i troszke lola strzelilem przy tej pierwszej wadze bo moje fwd wazy 1280 zemna -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Po pierwsze primo to jest FWD! Lub jak kto woli WWD (Wrong Wheels Drive)
![]() Waga według oficjalnych danych Mazdy to 1485kg z kierowcą 75kg. -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
to 3 niejest 4wd ? tylko 6 jest awd ?
sork zatem :/ -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
Nie spodziewałem się, że kiedykolwiek to napiszę ale... świetne naklejki!
To są wyniki przed strojeniem ? Jak z awaryjnością? -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Bardzo zacny projekt daily drivera, brakuje takich na forum. Swoją drogą, reszcie użytkowników polecam zwrócić uwagę na konstrukcję pierwszego postu, bowiem jest to wzorcowy temat na forum Projekty.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
twoje auto wyglada naprawde fajnie , i dobrze ze podniosles moc bo w ori te 260 koni szalu nie robia
pewnie ze wzledu na wage i przedni naped -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
po kolei
![]() to 3 niejest 4wd ? tylko 6 jest awd ? sork zatem :/ niestety tylko 6 jest AWD Nie spodziewałem się, że kiedykolwiek to napiszę ale... świetne naklejki! To są wyniki przed strojeniem ? Jak z awaryjnością? tak, to jest wynik po jak to ktoś określił "samej hydraulice" ![]() ![]() Bardzo zacny projekt daily drivera, brakuje takich na forum. Swoją drogą, reszcie użytkowników polecam zwrócić uwagę na konstrukcję pierwszego postu, bowiem jest to wzorcowy temat na forum Projekty. ![]() twoje auto wyglada naprawde fajnie , i dobrze ze podniosles moc bo w ori te 260 koni szalu nie robia pewnie ze wzledu na wage i przedni naped to samo można powiedzieć o pozostałych tzw hot hatch'ach ![]() -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
szperunek jakis jest ?
jesli niema to od razu dopytam czy wogole wystepuje gdzies za wielka wodą na ebayu jakas opcja customowa tego rozwiazania >? -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
A ja jestem ciekaw jak się sprawuję skrzynia? Podobno tam jakiś patent ciekawy z synchronizatorami jest... ?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
szperunek jakis jest ? jesli niema to od razu dopytam czy wogole wystepuje gdzies za wielka wodą na ebayu jakas opcja customowa tego rozwiazania >? czytałeś pierwszy post? ![]() Układ Napędowy: - skrzynia przekładniowa 6-biegowa manualna, fabryczna szpera - zmienione mocowania mechanizmu zmiany biegów z seryjnych gumowych na aluminiowe TWM Shifter Base Bushings - wymieniona tylna poduszka silnika na twardą StreetUnit - wymieniona lewa poduszka (passenger mount) na twardą AWR - 18" Enkei Evo 6 anthracite, opony Bridgestone Potenza S001 235/40R18 - 18" stock MPS, opony Nokian WR 225/40R18 - 17" Enkei z Evo z oponami do upalania ![]() Plany: - short shifter dopisze jeszcze, że napęd na przód ![]() A ja jestem ciekaw jak się sprawuję skrzynia? Podobno tam jakiś patent ciekawy z synchronizatorami jest... ? Generalnie to sam mechanizm zmiany biegów jest jednym z najsłabszych elementów tego auta a i biegi lubią zgrzytać i szpera hałasować. Rozwiązaniem problemu z precyzją zmiany biegów jest wymiana tylnej poduszki silnika i gumowych podkładek mocujących mechanizm lewarka w kabinie, jeśli chodzi o zgrzytanie i hałas to ASO ma jakis magiczny olej od Mazdy. Co ciekawe problem zgłaszałem od nowości a olej pojawił się w tym roku wiosną. Wymienili na gwarancji i zdecydowanie się poprawiło. -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Gdzie stroisz? MR? i drugie pytanie - 0-100 mierzyłeś kiedyś? na razie nie MR ani zadna inna firma ![]() ![]() ![]() mierzyłem g-techem, powiedzmy że moje umiejętności ogarnięcia startu w tym aucie są znikome, na ulicy przy 1/4 w 14,1 - 14,2 pokazywał 60mph w 5,8-5,9 nie wiem na ile to jest realne ![]() ![]() a jak mierzyłem w porównaniu z 6tkami to zwykle spuszczały mi straszliwy łomot na starcie i wyprzedzałem je wrzucając 3kę czyli około 85km/h ![]() oczywiście jak chłopaki w 6tkach ruszali z jajem z obrotów ![]() -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 15:35 |