Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW 330CI w holenderskim gazie, "to nie ma jeżdzić prosto, to ma skręcać"
hz10
post Sat, 16 Oct 2010 - 15:21
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(kosiniak @ Sat, 16 Oct 2010 - 12:58) *
w ogolnym owszem ale mi bardziej chodzilo o przemieszczanie, spalanie smile.gif

nie bardzo, ostatnio przejechałem około 4 tyś km z kolegą ja 330i on nissan primera 2.0 td jechaliśmy razem u mnie średnie spalanie z tej trasy 10.5 u niego 7.9 , ja gaz średnio po 2.2 on napędowy po 4.3 smile.gif co do tematu wyważenia to ja u siebie odczułem założenie butli w koło na plus tzn lepsze starty, w zime znacznie lepiej sie rusza i mam wrazenie że zrobił sie w zakrecie mniej nerwowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 16 Oct 2010 - 15:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kosiniak
post Sat, 16 Oct 2010 - 15:28
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





diesel 2l 7,9 w trasie? a 3.0 benzyna 10,5 gazu? bozeee, mi 3.0i w X3 nie spalalo mniej niz 14l benzyny, zakaldam ze gazu spalilaby wiecej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 16 Oct 2010 - 15:41
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





głównie to były autostrady (chorwacja) na naszych trasach pali więcej ale nie jakoś znaczaco, x3 nie ma co porownywać wyższy, cięższy , 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sat, 16 Oct 2010 - 16:05
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





rozumiem ze nie ma co porownywac ale dziwi mnie to ze 2l diesel pali 8 a 3l benz w gazie 10, troche to dziwne smile.gif Pewnie jakby diesel byl twoj to bys napisal ze spalil 5 a ze bmw w gazie 15 tongue.gif ale fakt szybciej bym uwierzyl w druga wersje. Mialem juz sporo aut, glownie benzyny ale byly tez jakies diesle. Powyzej 8-9l ropy w trasie zeby spalil ktorykolwiek to trzeba bylo sie dosc mocno starac, kazda zas benzyna jadac podobnie palila od 1.0 ok 8-9l po 2litrowki palace ok 10-14l i doladowane 2,3-2,7 palace ok 13-17l po wolnossace 3.2-3,7 spalajace srednio ok 13-16l Mialem tez auto w gazie, fakt starej generacji i 1,8benz palila ok 12l gazu ale wspolnik ma z nowa generacja i wolnossace, amerykanskie 3,7 ktore nie spala mu mniej niz 20l gazu i nie mam podstaw by mu nie wierzyc bo sam zrobilem tym autem tysiace km :/ Nie pisze to o jezdzie emeryckiej tylko dosc szybkim przemieszczaniu sie, kazdym autem w pododnym tempie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 16 Oct 2010 - 18:38
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Sorry, za dalszy OT - jednocześnie proponuję moderatorom wydzielić posty do Offtopic, bo chcąc nie chcąc temat o LPG, a za tym idącej ekonomii (tak jak tu widać - diesel vs. Pb+LPG) oraz skutkach użytkowania LPG będzie wracał jak bumerang, a można by podyskutować, co mają do powiedzenia zwolennicy oraz przeciwnicy - oczywiście merytorycznie.

Zatem Kosiniak,

jestem w stanie uwierzyć w te 8l/100km w 2.0 TDI i 11l/100km LPG w M54. M54 to na prawdę oszczędna jednostka przy umiejętnym użytkowaniu (wcale nie oznacza to powolnej jazdy). X3 to inna bajka - przede wszystkim oprócz masy, 4x4 dochodzi jeszcze skrzynia, która ma inne przełożenia.

Dam Ci przykład 3.0si (czyli benzyna biturbo - też bardzo oszczędny w podobie do M54 ale już dużo silniejszy motor) - u mego koleżki w E92 na 18" feldze pali 12,5l/100km w mieście. W dwóch E60 na M-pakiecie czyli także kawał felgi plus większa masa względem 3-er spalanie odpowiednio 12,5 i 13,5 . Aha - WSZYSTKIE TO AUTOMATY. W X3 zaś raz tylko udało mi się zejść poniżej 14 l przy tym motorze. A spalanie na LPG to też kwestia instalacji. Co do amerykańców - nawet nowej generacji silniki w większości do oszczędnych nie należą - zatem w te 20l jak najbardziej wierzę.

A i w E60 z M54 na manualnej skrzyni można zejść do 13l w mieście.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 16 Oct 2010 - 22:11
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Kosiniak jak domniemywam auto wspólnika to cherokee 3,7...to auto pali więcej od g.cherokee 4,7..a z kolei 4,7 więcej niz Hemi ot taki paradoks .
Primera to starej generacji turbodiesel ...który jest oszczędny do 110...dalej wcina jak benzyna.
jak by diesel palił 5l (raczej oszczedna jazda) to przy podobnych warunkach benzyna o poj do 3l zużyje ok 10kg gazu i w to jestem wstanie uwierzyć wink.gif Tyle OT

Co do projektu bardzo fajna lista modyfikacji.

P.S ta butla gazowa byłaby dobrym rozwiazaniem dla średnio wyważonych audi wink.gif



--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Sat, 16 Oct 2010 - 22:16
Post #27









CYTAT(joker @ Sat, 16 Oct 2010 - 18:38) *
jestem w stanie uwierzyć w te 8l/100km w 2.0 TDI

2.0 td, a nie tdi. stary silnik, ktory nijak ma sie do 2.0 tdi.
te 8l jak najbardziej mozliwe, bo przy predkosciach autostradowych obroty sa juz dosyc spore.

EDIT: widze, ze kiwi juz wyjasnil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Sun, 17 Oct 2010 - 00:09
Post #28


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(bozo @ Sat, 16 Oct 2010 - 12:28) *
Jaka jest temperatura spalina na LPG i na Pb ?

Nie mam ani turbo ani kompresora więc nie montowałem wskaźnika EGT

CYTAT(kosiniak @ Sat, 16 Oct 2010 - 12:58) *
w ogolnym owszem ale mi bardziej chodzilo o przemieszczanie, spalanie smile.gif
Co do wykresow to widze ze na gazie masz wiecej niz ludzie na PB, to swiadczy o dobrej kondycji motoru smile.gif


Odpukać silnik na razie daje rade.


CYTAT(joker @ Sat, 16 Oct 2010 - 18:38) *
Sorry, za dalszy OT - jednocześnie proponuję moderatorom wydzielić posty do Offtopic, bo chcąc nie chcąc temat o LPG, a za tym idącej ekonomii (tak jak tu widać - diesel vs. Pb+LPG) oraz skutkach użytkowania LPG będzie wracał jak bumerang, a można by podyskutować, co mają do powiedzenia zwolennicy oraz przeciwnicy - oczywiście merytorycznie.

Zatem Kosiniak,

jestem w stanie uwierzyć w te 8l/100km w 2.0 TDI i 11l/100km LPG w M54. M54 to na prawdę oszczędna jednostka przy umiejętnym użytkowaniu (wcale nie oznacza to powolnej jazdy). X3 to inna bajka - przede wszystkim oprócz masy, 4x4 dochodzi jeszcze skrzynia, która ma inne przełożenia.

Dam Ci przykład 3.0si (czyli benzyna biturbo - też bardzo oszczędny w podobie do M54 ale już dużo silniejszy motor) - u mego koleżki w E92 na 18" feldze pali 12,5l/100km w mieście. W dwóch E60 na M-pakiecie czyli także kawał felgi plus większa masa względem 3-er spalanie odpowiednio 12,5 i 13,5 . Aha - WSZYSTKIE TO AUTOMATY. W X3 zaś raz tylko udało mi się zejść poniżej 14 l przy tym motorze. A spalanie na LPG to też kwestia instalacji. Co do amerykańców - nawet nowej generacji silniki w większości do oszczędnych nie należą - zatem w te 20l jak najbardziej wierzę.

A i w E60 z M54 na manualnej skrzyni można zejść do 13l w mieście.



No to i ja dodam coś od siebie. M54 to naprawdę oszczędny silnik na PB Beta paliła w trasie z Poznania do Wawy 8l przy prędkości 130km/h. Z Wawy do Szczytna 7l przy pizdo.... stylu jazdy. W mieście spalanie PB na poziomie 12-13l. W trasie na LPG średnie spalanie 9-10l, w mieście 13-14l. Po zamontowaniu szpery i zmiane przełożenń w mieście spalanie wzrosło do 15l a w trasie do 12l LPG.



--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Sun, 17 Oct 2010 - 00:30
Post #29


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(G-Rad @ Fri, 15 Oct 2010 - 11:57) *
Zawias wymiata, kierownik ogarnia. Przełożenie mostu wg. mnie dobrane idealnie.
Cisza w środku pomimo dużej prędkości za oknem. To lubię wink.gif

Wydech trochę hałasuje ale da się znieść, co innego twierdzą moi sąsiedzi laugh.gif

CYTAT(Norbi328 @ Fri, 15 Oct 2010 - 15:00) *
EDIT: filmik z fajnego ujecia, ale te trzaski psuja przyjemnosc ogladania..


Jeszcze jeden filmik, ten sam wyścig tylko z tylnej kamery. Dzwięk troszkę lepszy.


--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sun, 17 Oct 2010 - 01:43
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





CYTAT(kiwi @ Sat, 16 Oct 2010 - 23:11) *
Kosiniak jak domniemywam auto wspólnika to cherokee 3,7...to auto pali więcej od g.cherokee 4,7..a z kolei 4,7 więcej niz Hemi ot taki paradoks .
Primera to starej generacji turbodiesel ...który jest oszczędny do 110...dalej wcina jak benzyna.
jak by diesel palił 5l (raczej oszczedna jazda) to przy podobnych warunkach benzyna o poj do 3l zużyje ok 10kg gazu i w to jestem wstanie uwierzyć wink.gif Tyle OT

Co do projektu bardzo fajna lista modyfikacji.

P.S ta butla gazowa byłaby dobrym rozwiazaniem dla średnio wyważonych audi wink.gif

akurat commander ale nie wazne, ja nie mowie ze tak nie jest, dla mnie jest to tylko poprostu dziwne smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Sun, 17 Oct 2010 - 08:42
Post #31









Moze ma cos nie tak z instalacja, bo w Commander z tym samym silnikiem spalil na trasie ponad 600km 12l benzyny, a z wielka przyczepa 18 na 100..
To tak w ramach kontynuacji OT. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 17 Oct 2010 - 16:21
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Jak wsadziłem do Sierry z LPG silnik DOHC nie podpinałem gazu do silnika. Butla, przewody i parownik zostały, silnik był PB only. Chwilę tak posmigałem, potem wywaliłem reszte instalacji. I pożałowałem. Sam się zdziwiłem ja zmieniło się prowadzenie auta. Pomijam trakcję zimą, ale w poślizgu zrobiła sie franca nerwowa, samo wprowadzenie jej w boka i wyprowadzenie stało sie trudniejsze. Generalnie instalacja może pomóc. I pomijam tu kwestie ekonomii czy zdrowia silnika. Oczywiście, lepiej mieć akumulator w bagaznika (E46 chyba i tak ma?). Ale naprawdę taka butla w kufrze dobrze robi na wywazenie.

Ogólnie bardzo mi sie podoba projekt. Bez branzlowania się kreskami z hamowni, za to konkretne zawieszenie i hamulce. Dokładnie tak jak lubię smile.gif


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sun, 17 Oct 2010 - 16:26
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





CYTAT(Czacza @ Sun, 17 Oct 2010 - 17:21) *
lepiej mieć akumulator w bagaznika (E46 chyba i tak ma?).

tak, ma
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Sun, 17 Oct 2010 - 16:47
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





a jak wygląda sprawa zużycia opon w DD jeżeli chodzi o nastawy zawieszenia, jak u Ciebie RESPECT?? Bo to nie są wartości zalecane przez fabrykę. Czy opony zuzywają się nie równomirnie i szybcie?? Weźmy pod uwagę opony używane tylko do codziennej jazdy ( na imprezy mamy inny komplet opon ). Bo raczej nie ma sensu zmiany geometrii tylko na pojeżdżawki.

Pytanie całkiem serio bo nigdy tego nie praktykowałem.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Sun, 17 Oct 2010 - 21:00
Post #35


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(uki82 @ Sun, 17 Oct 2010 - 16:47) *
a jak wygląda sprawa zużycia opon w DD jeżeli chodzi o nastawy zawieszenia, jak u Ciebie RESPECT?? Bo to nie są wartości zalecane przez fabrykę. Czy opony zuzywają się nie równomirnie i szybcie?? Weźmy pod uwagę opony używane tylko do codziennej jazdy ( na imprezy mamy inny komplet opon ). Bo raczej nie ma sensu zmiany geometrii tylko na pojeżdżawki.

Pytanie całkiem serio bo nigdy tego nie praktykowałem.


Fabrycznie miałem 1,5 stopnia z tyłu, po 4 miesiącach jazdy na 3stopniach już widać, że opony są delikatnie podcięte. Większy negatyw pozytywnie wpłynął na prowadzenie auta na torze i na mniejsze zużywanie się slicków. Na seryjnym zawieszeniu po jednym dniu na torze opony były ściete od zewnątrz i nadawały się na śmietnik. Na przyszły sezom muszę jeszcze zwiększyć negatyw przednich kół bo na ostatniej pojeżdżawce podcinało mi opony na zewnątrz.


--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Mon, 17 Jan 2011 - 22:27
Post #36


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





Zima trwa jest czas na ulepszenia. Dzisiaj zważyłem carbonową "home made" maskę i waży równe 6kg. Gdybym pozbył się garba na środku maski pewnie waga spadłaby o kolejny 1kg. Seryjna maska waży 22kg, też zważona dzisiaj.
W wnętrzu zawitała nowa kolorystyka. W firmie http://www.hydrotransfer.pl/ została płożona hydrografika wzór carbon na multifunkcji, podłokietnikach, listwach, ramce wokół lewarka zmiany biegów















--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 18 Jan 2011 - 00:31
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





No ujdzie... Szały nie ma, bo to BMW. No ale jak już musisz nim jeździć... wink.gif tongue.gif

Daj znać co w mechanice zmieniasz, a nie pierdołami oczy mydlisz wink.gif

PS. Też chce takiego karbona. Odezwę się w przyszłym tygodniu wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 20 Jan 2011 - 08:10
Post #38


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Wiesz co, zastanawia mnie waga twojej maski, moja z laminatu do e36 waży 4-5kg (ożebrowana). Czy jest więc sens bawić się samemu w carbon? Zamiast malować okleiłem folią (+200g) i działa i jakoś wygląda, a do tego kupuje się ją gotową za ok. 500zł.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 20 Jan 2011 - 18:42
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Jest sens, bo jedynie ją wzmocniliśmy. To był carbon zdjęty z seryjnej maski ( respect kupił orginała obłożonego carbonem ), więc to było bardziej w celu zabawy, niż poważnego tuningu smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patp
post Thu, 01 Sep 2011 - 17:55
Post #40


User
Dołączył: Tue, 16 August 2011





Czemu idzie pod młotek ?


--------------------
Daily: Passat Variant Highline 2012'; CFGB + DSG
Weekend: RX-8 HP 2004'
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 10:02