![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, co do czyszczenia przez mixol to bym się nie zgodził, raczej smaruje. Co do oleju maszynowego również słyszałem, że chłopaki leją to do ciężarówek i jeżdżą. Jeszcze takie pytanie gdzie nabyć taki olej maszynowy?
Mixol przynajmniej jest tańszy od środków czyszcząco uszlachetniających i sprawdzony, ale może lać jakiś inny olej do 2T niż mixol, jakiś syntetyczny. Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 October 2013 ![]() |
Mixol to delikatnie mówiąc dno, pamiętające czasy PRL. Podejrzewam, że receptura się nie zmieniła od tego czasu.
Temat oleju 2T był, jest szeroko wałkowany na forach np. w DE, pakują do najnowszy CR z DPF. Co do rekomendacji, to: - Monzol5C the best, praktycznie same +, - taki, że nie do kupienia w PL, - Elf Moto 2Hp Eco, b. dobry i niedrogi, - Ravenol Scooter 2T, dobrze czyści, słabo smaruje, lekko obciąża DPF, - Addinol MZ 406, dobrze czyści i smaruje, znacznie wpływa na dodaną dawkę (zmniejsza LC), dobrze połączyć z cetolem. W takiej kolejności. Jeszcze pomiędzy tym pierwszym, a Elfem, znajdą się 3-4 lepsze, ale nie do kupienia w PL, więc o nich nie piszę. Co do dodatków na zwiększenie liczby cetanowej, smarności, depresatorów to można kupić w jednej ze spółek Orlenu. Problem taki, że min. 30L w cenie 400zł. Stosunek dodawania to 1-2:1000, więc ilość nie do przejedzenia dla Kowalskiego, czy nawet szerszego grona entuzjastów. Musiało by się znaleźć z min. 15 osób, a każdy by musiał wziąć po 2 litry, co by wystarczyło po wsze czasy. Tak w telegraficznym skrócie to wygląda. Co do produktów dla Kowalskiego, a działających zgodnie z opisem to: - to Forte (made in NL), dorgie to i stricte warsztatowe, jeszcze 2-3 lata wstecz cała grupa VAG na tym siedziała, również Toyota. Teraz w VAGu coś z Węgier (umowa centralna i długoterminowa), a w tojce znowu siedzi Castrol. - LM działające, ale pakują jeden wsad w kilka opakowań, taka dywersyfikacja podnosząca sprzedaż i robiąca specjalistę od dodatków, przystępna cena. Tyle ode mnie dla Was. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Co do dodatków na zwiększenie liczby cetanowej, smarności, depresatorów to można kupić w jednej ze spółek Orlenu. Problem taki, że min. 30L w cenie 400zł. Stosunek dodawania to 1-2:1000, więc ilość nie do przejedzenia dla Kowalskiego, czy nawet szerszego grona entuzjastów. Musiało by się znaleźć z min. 15 osób, a każdy by musiał wziąć po 2 litry, co by wystarczyło po wsze czasy. Można coś wiecej o tym? nazwa? gdzie co i jak? Temat ogólnie bardzo interesujacy, bo mimo obecności takiej ilości klekotów na naszych drogach ciagle nie rozpoznany.. Dzięki -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
to jaką ilość profilaktycznie lać do tdika tego oleju?
1:200? -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 August 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
a czy ktoś się orientuje, jak jakościowo wypada olej 2T z orlenu?
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Odkąd paliwa zgodnie z wymogami EU są bezsiarkowe pojawił się problem z ich właściwościami smarnościowymi. Paliwa sprzedawane obecnie spełniają wymogi w tym względzie poprzez dozowanie pakietów dodatków podczas produkcji, sytuację trochę ratują estry podnosząc smarność . Gdyby używać tylko czysty ON to można by pokusić się o doszlachetnianie paliwa o coś poprawiającego właściwości smarujące, z estrami nie wydaje się to konieczne.
Poszukując dodatków wystarczy wpisać w google "dodatki do paliw" ![]() http://www.pachemtech.eu/index.html http://benzyny.pl/inig/index.php po angielsku/francusku będzie jeszcze z 4-5 możliwości wyboru producenta -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 Skąd: okolice Breslau ![]() |
W starych dieslach typy fiat td100 i 1.9 tdi 1z słychać różnice że wtryski tak nie klepią a lałem ok 0,5 litra na zbiornik ale na CR od renault nie słychać różnicy. Jak lałem do 1.5 dci na wtryskach delphi to i tak wymieniłem 3 w tym jeden się zawiesił a 2 padły przelewy ale jeden (chyba) lekko dzwonił na zimnym silniku ale przejeździł do końca.
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 31 December 2013 ![]() |
A jak wydląda sprawa dolewania oleju 2T do silników z pompowtryskami?? Konkretnie to mam 1,9 TDI ARL 150 km na pompowtryskach własnie. Nie uszkodzi to pompowtrysku czy cos?? Pytam bo mam zamiar na próbe zalać 2T do baku ale chce sie upewnić zanim wleje. Kolega ma common rail, zalewa do baku 2T i chwali sobie, ale pompowtrysk to troche inne urządzenie. Więc jak to wygląda?? pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, lej bez obaw Kubus1155 , będzie pan zadowolony.
![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Ja leje 1 litr mixolu na caly zbiornik i but trasa 2 razy w roku od 8 lat jeszcze nigdy nie bylo problemow z wtryskami w sprincie 2.7 CDI 700 tys motor klęka a wtryski dalej zyja. Leje do wszystkich samochodow diesla i wszystko ok także polecam
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 31 December 2013 ![]() |
"Witam, lej bez obaw Kubus1155 , będzie pan zadowolony.
Pozdrawiam. " Ile zalecacie zalać oleju 2T na 50 litrów paliwa?? i raz na ile baków paliwa dodajecie tego oleju?? co każdy bak czy co 3 na przykład?? |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
0d 0,2-0,5l spokojnie można wlać.
Ja do 1,9VP leje 0,5l na 50-52l ONu. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
Witam,
ztcp Bosch zalecił w 2006r. (czyli po wycofaniu siarki z ON) dolewanie 200-250ml oleju 2T na 50L paliwa, do diesli zasilanych pompą VP44. Nie wiem jak do innych. Na liście polecanych olei znalazły sie m.in. Liqui Moly, czy nasz Orlen Premium. Spróbowałem i już po pierwszej trasie praca stała się płynniejsza, silnik* żwawiej wkręca się na obroty. Zaprzyjaźniony mechanik potwierdza info. Notkę można znaleźć na stronie Bosch'a. *Nissan YD22DTT |
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#54
|
![]() |
wlałem u siebie w dci i różnicy nie zauważyłem.. Ale bede dolewał dalej, 2 setki na zbiornik 60L
U kumpla do AGU na 20L setke.. Dojechał do domu i zaraz dzwonił co to za patent z tym mixolem, bo silnik zupełnie inaczej pracuje. Nawet jego dziewczyna zauważyła :E |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
DCI to common rail - nie jestem pewny, czy wtryski to polubią na dłuższą metę.
VP44 to pompa rotacyjna, tu jest znaczna różnica. Jak w AGU to nie wiem - nie testowałem, ale poleć mu Orlenowski 2T premium, lub inny sensowny semisynth - przy tych ilościach różnica w cenie żadna, a mniej syfu na wtryskach. |
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#56
|
![]() |
a czemu miało by zaszkodzić w dci?
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
nie znam szczegołów, ale ponoć wtryski są wrażliwe na osad
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
dla vp44 środek smarny w ropie to zbawienie.te pompy są znane z tego, że sie po prostu z czasem zacieraja, taka ich konstrukcja.
Ja przy nastepnym tankowania tez zaleje sobie shell'a 2t do pd. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Wlalem 2T Midland (dostepny w casto) do silnika Mazdy DiTD, auto zamulone, fura ojca, jezdzone po miescie rzadko przekraczane 2,5k na obrotomierzu. Dolane 300ml na 60 litrow ON po jednym baku znaczaca poprawa
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 06 September 2025 - 20:08 |