![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
User Dołączył: Thu, 18 November 2010 ![]() |
Spytałem znajomego mechanika z ASO on zalewa swoje dti tak samo mixolem, ponieważ polecili mu to przy regeneracji pompy i jeździ bez większego szwanku a ma 350 000 km.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
zrobisz to samo w Actrosie z Euro V czy w innym nowoczesnym silniku ? A co mial by mixol zepsuc w silniku? Jedyne co moglo by ucierpiec to filtr czastek stalych. Mixol niedosc ze poprawi wlasnosci smarne paliwa to jeszcze zawiera uszlachetniacze pluczace i dlatego dobrze dziala. Podobna sytuacja jest z bioestrami gdzie jedynym ich minusem jest przyspieszony rozpad pod wplywem temperatury co przy CR moglo by powodowac szybki spadek jakosci takiego paliwa. Jak szybko to nastepuje, nie mam pojecia bo nikt tego nie udostepnia ale mysle ze dla samochodow ktore duzo jezdza i czesto maja dolewane paliwo nie stanowilo by to jakiegos problemu. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#23
|
![]() |
CYTAT Jedyne co moglo by ucierpiec to filtr czastek stalych. a jak zareaguje Actros na takie uszkodzenie/zatkanie/niewłaściwą pracę filtra cząstek stałych ? |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Żółtą lampką?
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#25
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Czy lepiej stosować Mixol czy dodatki uszlachetniające np. Millers Oils Diesel Power ECOMAX czy Liqui Moly Speed Diesel Zusatz? Mowa o silniku CR.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 December 2007 Skąd: Dominican Republic ![]() |
a jak z silnikiem TDI 16V ? ciekawi mnie to bo po zalaniu stp u siebie do passata nie zauważyłem jakiejś diametralnej różnicy wręcz powiem, że nic się nie zmieniło
-------------------- BRmotoRS
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#28
|
![]() |
u mnie w z19tdh po zalaniu jakiegokolwiek dodatku dostępnego na stacji paliw nie czuć żadnej różnicy
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
User Dołączył: Thu, 14 July 2005 Skąd: Lubliniec , Gliwice ![]() |
Jako , ze jestem, delikatnie mówiąc, maniakiem rożnego rodzaju dodatków do ON ... deczko przeszperałem net ... o jak na razie opinie są raczej na tak ... czyli nie zaszkodzi , a czy pomorze .... padają opinie i cichszej pracy , teoretycznie dłuższej żywotności systemu wtryskowego i delikatnych wzrostów v max .... wiadomo jak to jest ... każdy usłyszy lub poczuje co chce ... Jednak najciekawsze było to co przeczytałem na www.audi-sport.net
2-stroke oil and diesel found this on another forum I'm not going to do it I just thought id show everyone to all interested: due to the pollution control measures of the EC diesel-oil is nearly sulphur free and contains up to 5% of bio-diesel. Sulphur has the property to grease the high pressure injection pump and the injectors. Without sulphur, the reduced greasing property of the new diesel has already shown negativ impacts on the long-term stability of the injectors and the high pressure pump. The pump manufacturers have tried to react by lining the moving parts of the pumps with teflon or other suitable material. However, the long term stability is still not achieved as with the old (sulphor contained) diesel. The engine-research centre of a well known German car manufacurer has conducted some long term tests of diesel additives to find out whether any one of them will have an impact on the long term reliability of the diesel engine components. This introduction to explain were my information comes from. The results of this research: any diesel additive of any manufacturer presently on the market is not worth the money! BUT: 2-stroke oil, which we use in our motor saws, lawn mower or in 2-stroke motor engines has shown to have an extreme positive impact on diesel engines, if such 2-stroke oil is added to the diesel in a homoeophatic dosis of 1:200. In practical terms: 0,300 litre of 2-stroke oil into the 70l diesel tank. The 2-stroke oil will be absorbed by the diesel (emulsion) and grease every moving part of the high pressure pump and the injectors. Besides this, the 2-stroke oil will keep the diesel engine clean, as it burnes cleaner as the diesel itself. In other words, the 2-stroke oil has a much lower ash-content as diesel, when burned. This proven fact delays the DPF (diesel particulate (soot) filter) to clogg, and the "burn free" process of the DPF will be much less. One more information: in Germany we have to present our cars every 2 years to the TUV -Technical Supervision Organisation - who will check, amongs others, the pollution of petrol and diesel engines. The measured cloud-factor of a diesel engine without use of 2-stroke oil has been 0,95. The same factor with the use of 2-stroke oil has been 0,47 - reduction of nearly half of the soot particles. Besides this, the use of 2-stroke oil in the diesel will increase the milage by 3-5%. and more :- You may all know that Mercedes Benz have conducted in 2007 a long distance reliability test with a number of Mercedes E-Class 320 cdi from Paris to Beijing. Due to the fact that the diesel quality in East European Countries, Russia and China does not meet the DIN requirements, and Mercedes did not want to take the risk of their engines to flopp due to lousy fuel, the total tour has been accompanied by diesel tanks to re-fuel the E-Class cdi's. Selected members of the Mercedes clientele could apply to participate in selected parts of this test-tour, and advocats and notaries had to certify the correctness of this long term reliability test. Although Mercedes does not like it published or made public, it is a fact that the diesel-fuel used for this test did contain 2-stroke oil to grease the high pressure pump components and to keep the engines clean during this marathon. Why our car manufacturers do not officially allow the homoeophatic addition of 2-stroke oil to the diesel fuel has many reasons, mostly of legal nature. Besides this, which car manufacturer has any interest in excessive reliability of their engines? Their repair shops will have great problems. Meanwhile the "2-stroke-oil to diesel" issue has attracted the interest of a number of Universities in Germany, as this 2-stroke oil has shown to have amazing poperties if added in a small dosis to diesel fuel (1:200), especially the positive impact on air pollution, reduced fuel consumption and improved long term reliability of the diesel engine. The pro and con discussions will go on for a while. But as soon as an accademic report has been published by one of our Universities, this will change very fast. By the way: all car manufacturers reject the addition of any fuel "additive" in their cars, and warn that guarantee MAY be affected. Nobody says, that guarantee WILL be rejected. 2-stroke oil in its properties is not an additive, as you add oil to oil if you "dope" you fuel with a dosis of 2-stroke oil. The dosis of 2-stroke oil in your diesel-fuel is very difficult to analyse, as every (chemical) analysis has the main function to identify substances which are harmful. But 2-stroke oil has proven not to be harmful at all, on the contrary! Personally, I use 2-stroke oil now for many years in all of my diesel cars (my present business car is a Mercedes 320 cdi DPF Automatic). And I never had any problems whatsoever. Kazdy niech rozwazy za i przeciw w swojej głowie ... -------------------- Fiut na rope
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
Wynika z tego, że taki olej do 2T jest lepszy od typowych dodatków do ON?
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Thu, 14 July 2005 Skąd: Lubliniec , Gliwice ![]() |
Generalnie tak ... lecz czas pokaże ...
-------------------- Fiut na rope
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
jeżeli lać już cokolwiek to chyba lepiej dobry olej do 2t a nie mixol, nawet do prostych silników 2t jakie używam to zawsze leję droższe oleje 2t a nie mixol, jakoś nie mam do niego zaufania, choć w ilości 100ml na 50l czyli 1:500 to raczej nie zaszkodzi ale pewnie też nie pomoże zbyt dużo
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 July 2009 Skąd: warm-maz ![]() |
Pozwolę sobie odgrzać kotleta.
Po lekturze postu kolegi opisującego działanie mixolu na ciężarówkę, opowiem Wam moją historię. Pod koniec 2010 roku kupiłem opla vectrę 2,0 DI ze znaną i lubianą pompą vp44. Auto w momencie zakupu nie jeździło. Odpalało raz na trzydzieści prób, chodziło czasem kilka sekund, czasem minutę po czym gasło. O jeździe nie było co marzyć. Komputer wyrzucał błąd pompy, a dokładnie czujnika obrotów w pompie. Prowadzę serwis samochodowy. Gdyby to było auto klienta to oczywiście pompa poszłaby ekspresowo do regeneracji ale skoro to było moje auto to postanowiłem poeksperymentować. Spuściłem całe paliwo z auta i wlałem mieszankę ON z mixolem w proporcji UWAGA 1 litr mixolu na 4 litry ON. W ciągu kilku dni auto było odpalane i pracowało na wolnych obrotach ale nadal nie jeździło. Mieszanka w proporcji 4 do 1 była wlana bodaj 5 razy. Auto zaczęło jeździć. Wtedy zmieniłem proporcję na 1 litr mixolu na 9 litrów ON. Przepaliłem chyba 30 litrów takiej mieszanki już normalnie użytkując auto które tylko co jakiś czas potrafiło samo z siebie zgasnąć. Następnie kolejna zmiana proporcji: 2 litry mixolu na cały zbiornik ON - wyjeżdżone dwa zbiorniki. Wtedy kolejna zmiana proporcji: tym razem 1 litr mixolu na zbiornik paliwa. W tym momencie auto jeździło już zupełnie normalnie. Można uznać, że "się" naprawiło. Do auta mam cały czas podejście na zasadzie "pompa do regeneracji" więc jakiś miesiąc temu zacząłem lać bioester. Oczywiście nadal jest wszystko OK. Od zakupu auta zrobione jest już jakieś 6k km. Oczywiście mój przypadek może być wyjątkowy ale IMO mixol dużo pomógł. Byłem do tego eksperymentu dość sceptycznie nastawiony i jestem zaskoczony wynikiem. Myślę, że litr mixolu (czy może faktycznie lepiej jakiegoś syntetycznego oleju) na zbiornik raz na kilka tankowań pozwoli nieco przedłużyć żywot nawet nowoczesnych diesli. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#34
|
![]() |
To samo byś osiągnął zalewając do ON środku do czyszczenia układu paliwowego
![]() PS no to teraz czekamy na efekty testowania Mixol'u w silnikach EURO5 ... |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
To samo byś osiągnął zalewając do ON środku do czyszczenia układu paliwowego ![]() PS no to teraz czekamy na efekty testowania Mixol'u w silnikach EURO5 ... Przecież jasno kolega sprecyzował że to silnik "2,0 DI ze znaną i lubianą pompą vp44"...a nie zaraz spełniający Euro 5..Tam może pomogło co nie znaczy że ma wszędzie czynić cuda.. -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 July 2009 Skąd: warm-maz ![]() |
To samo byś osiągnął zalewając do ON środku do czyszczenia układu paliwowego ![]() PS no to teraz czekamy na efekty testowania Mixol'u w silnikach EURO5 ... Śmiem wątpić. Mixol w tym przypadku niczego nie wyczyścił (raczej wręcz przeciwnie). Mixol ma właściwości smarujące, a nie czyszcząco myjące. Znasz konstrukcję pomp vp44? Co do euro5. Nie wiem co gorsze. Uszkodzony DPF czy układ wtryskowy? Bez pierwszego da się jeździć, bez drugiego raczej nie ![]() Ale ja do lania mixolu nie namawiam. Taka tam luźna dyskusja opisująca własne doświadczenia ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#37
|
![]() |
Śmiem wątpić. Mixol w tym przypadku niczego nie wyczyścił (raczej wręcz przeciwnie). Mixol ma właściwości smarujące, a nie czyszcząco myjące. Znasz konstrukcję pomp vp44? znam skoro nie odpalał a po mixolu odpalał... to wypada na to, że moxol "wyczyścił" pompe i głównie układ wtryskowy. gdyby pompa była zatarta/uszkodzona to lanie mixolu by ją naprawiło ? Co do euro5. Nie wiem co gorsze. Uszkodzony DPF czy układ wtryskowy? Bez pierwszego da się jeździć, bez drugiego raczej nie ![]() nie mam pojęcia.. w Vectra nie leję niczego po za paliwem premium + dodatek do szyszenia od czasu do czasu i przez 120k km nie mam problemów Touareg na tej samej zasadzie 60k i też bez problemu tak samo robiłem w Vivaro z silnikiem F9Q i zrobił bez remontu 450k (co mniej więcej 100k był czyszczony EGR) Kiedyś w Scenic'u mocno experymentowałem ..nawet jeździłem w lecie na oleju LAN6 i silnik dawał radę.. w przeciwieństwie do EGR'a który padł po około 50k km Samochód poszedł do nowego właściciela z przebiegiem około 100k km Jak mowa o doświadczeniach... to w silniku F9Q najlepiej "pracuje" zalany do zbiornika olej LAN6 ![]() trochę więcej pali.. ale dynamika się poprawia i jest masakrycznie cichy |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
bezduszny, co to jest LAN6 i skąd to wziąć?
![]() A co do eksploatacji, paliw premium itp.. to niestety doświadczenia rożnych osób są rożne. Ze swojej strony mogę przytoczyć przypadek Focusa 1.8 TDCI (seria) mojego współpracownika/dostawcy/kolegi który regularnie (każdy tydzień) jeździ służbowo do Niemiec (ok 1600 km w obie strony). Tankowane tylko Verva ON (stacja koncernowa) oraz na Orlenie (obecnie Star) w DE. Przy ok 120 kkm auto zaczęło lekko przydymiać, potem pojawiły się kłopoty z rozruchem i nierówna praca zaraz po dopaleniu, potem auto weszło w tryb awaryjny przy dłuższej jeździe z prędkością maksymalna, a zaraz potem zdechło kompletnie. Diagnoza - wtryski do wymiany, za późno na jakakolwiek chemie itd... Uznaliśmy ze widać tak musiało być a wtryski w Fordach są słabe... Po wymianie wszystko git, auto mniej paliło, nie dymiło, chociaż Vmax trochę spadło. Przelataliśmy ze 30 kkm i... znowu dymek przy pełnym bucie, zaraz potem problemy z rozruchem i praca na zimno w niskich temperaturach.. ![]() Z tego co się dowiedziałem, powodem padania wtrysków na "suchym" paliwie jest nie paliwo samo w sobie tylko pyl z utwardzonego powierzchniowo metalu którym sypie pompa wysokiego ciśnienia pracująca w warunkach zbyt dużego tarcia. Byłoby to w zgodzie z wynikami tego badanie które wrzuciłem w innym topicu (o mechanizmie przyspieszonego zużycia pomp wysokociśnieniowych z powodu zbyt "suchego" paliwa). Dlatego sama naprawa wtrysków bez rozwiązania pierwotnego problemu (pompa) jest rozwiązaniem chwilowym. Nowe wtryski przy zmęczonej pompie zaraz znów się poddadzą. Od lat serwisuje wszystkie auta (w zakresie serii, nie tuningowym) u tego samego mechanika. Super gość, do tego z bardzo rozległa wiedza, na bieżąco z literatura techniczna itd. Facet przelatał Octavia TDI 340 kkm i jeździ dalej. Wtryski, pompa oryginalne, turbo tez. Od zawsze podlewa paliwo olejem 2T, proporcja ok 1:200. Za jego namowa zacząłem robić to samo w moim 330xd. Po ok 5 kkm widzę ze poprawiły się korekcje na wtryskach (były -0.4 do +1.9, teraz od -0.4 do +0.8) Kolega od Forda tez zaczął "chrzcić". Jeszcze w temacie Vmax. 1. Wplyw oleju 2T na Vmax - brak. 2. W Fordzie 1.8 TDCI (100KM) oraz Octavii PD (105KM) na Vervie ON Vmax licznikowy jest ok 5kmh wyższy niż na zwykłym ON z Orlenu. 3. Super Diesel Additive Liqui Molly zwieksza licznikowy Vmax mojej 330xd z ok 228 do ok 235 kmh -------------------- Pozdro, Alek
Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#39
|
![]() |
LAN6 to.........
olej maszynowy ![]() Na zimę się nie nadaje.. ale na lato spisuje się rewelacyjnie. CYTAT Z tego co się dowiedziałem, powodem padania wtrysków na "suchym" paliwie jest nie paliwo samo w sobie tylko pyl z utwardzonego powierzchniowo metalu którym sypie pompa wysokiego ciśnienia pracująca w warunkach zbyt dużego tarcia. z tego co słyszałem.. to właśnie ford miał problem z "łuszczącymi się" pompami które padały i zacierały wtryskiwacze |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 July 2009 Skąd: warm-maz ![]() |
z tego co słyszałem.. to właśnie ford miał problem z "łuszczącymi się" pompami które padały i zacierały wtryskiwacze Nie tylko. Renault również. Ale trafiło mi się też bmw 320d 2002 z opiłkami w paliwie. Obawiam się, że we wszystkich typach CR będzie z tym problem jedynie u jednych może być szybciej niż u drugich. A co mnie najbardziej dziwi to alfa 156 z 98 roku1,9jtd która ma ponad 300k i NIE MIAŁA nigdy zmienianych wtrysków. Fart czy jeszcze inna polityka budowania aut? ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 06 September 2025 - 20:08 |