Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> ZMiana Dwumasa na jednomas, ZMiana Dwumasa na jednomas
AT89S52
post Fri, 19 Jul 2013 - 17:13
Post #41


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





Tylko 500pln trzeba doplacic ekstra (roztoczenie jednomasu ponad 250pln + drozsze sprzeglo 250pln. Przy turbo, to wiadomo, ze trzbeba, ale tutaj mowa o serii.

Chyba, ze ja zle zrozumialem Pana z radomska, bo standardowe odelzenie 190pln + roztoczenie 280pln... Chyba ze to roztoczenie zawieralo juz w sobie odelzenie. Moze ktos podac nr do niego na pw? Przez mails nie chce tylka mu juz zawracac.


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Jul 2013 - 17:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
metan
post Fri, 19 Jul 2013 - 18:11
Post #42


User
Dołączył: Sat, 11 October 2008
Skąd: Włocławek





zaloz do kola od jednomasu m50,tarcze organika 228mm,do tego wzmocniony docisk tez pod 228mm i bez problemowo zniesie to co masz i o wiele wiecej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Fri, 19 Jul 2013 - 18:23
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(Broder @ Thu, 18 Jul 2013 - 11:59) *
W zeszlym tygodniu zmienilem dwumas na jednomas firmy RUFF ok. 5kg w swoim E36 M3, rowniez szukalem info przed modyfikacja, bo wszedzie jakies chore mity krazyly po sieci!

Mam to samo z grzechoczaca skrzynia po rozgrzaniu, zreszta praktycznie kazdy w BMW ma ten sam objaw i na pewno nie koczy sie skrzynia!

Firme UUC wiekszosc osob powinna kojarzyc, radze poczytac ich artykuly, bo mimo ze handluja profesjonalnymi lekkimi sprzeglami, to objawy grzechotania z ich zestawami rowniez wystepuja!
http://www.nexternal.com/uuc/articles/gear_rattle.htm

i ich porady jak mozna sprobowac skrzynie wyciszyc
http://www.nexternal.com/uuc/articles/reduce_rattle.htm

To samo bylo z mitem szarpiacego sprzegla z jednomasem laugh.gif Jak ktos nie naumial sie jezdzic to bedzie szaprac zawsze!
Mam sprzeglo poskladane z jednomasa Ruff, tarczy BEZ sprezynek/tlumikow i ze wzmocnionym dociskiem od Radzikowskiego - nic nie szarpie! Jedynie np. przy parkowaniu na polsprzegle, bez gazu czuc lekkie charakterystyczne tarcie, nic poza tym!


Się znaczy u mnie zaczęła grzechotać po zrobieniu strokera ale i przy okazji zmieniałem na jednomase.
Na zimnym jest idealnie cicho, na ciepłym gdy wcisnę sprzęgło tak, że skrzynia się zatrzyma też jest cicho. albo jak bez sprzęgła tak lekko popycham wajchę od biegów też cichnie.
|Ponoć padło łożysko igiełkowe na wałku głównym skrzyni, i niema to nic wspólnego z lżejszym kołem.
Fakt faktem od kiedy rzęzi przejechałem 4 tys km i nic się nie dzieje.

mam olej 75W90 nowy.

u mnie dwumas z tarczą i dociskiem - 18,4 KG
Jednomas odważony z tarczą i dociskiem - 11 KG.

Wszystko w rozmiarze 228MM!
Tylko w tym przypadku nie ździwcie się tak jak ja się ździwiłem, bo zestaw na jednomasie jest niższy o 9-10 MM od dwumasowego, więc po złożeniu tego tak poprostu by nie wysprzęglało nie działałoby. ! więc zakupiłem nowe łożysko oporowe sachs'a i dotoczyłem pod nie pierścień stalowy o grubości 10mm ( kosztowało to 20zł u tokarza) i sprzęgło działa mi zajebiście, zakresu jeszcze ma dużo więc jak się tarcza będzie zużywać to poprostu wysprzęglik wysunie się dalej.

Wszystko mi się udało super ale skrzynia rzęzi i denerwuje, więc zapene ją zmienie chyba, że znacie ktoś jakąś firmę która zajmuje się regeneracją skrzyń do BMW to skrzynia ZF duża, chodzi chyba o łożysko wałka głównego, igiełkowe..








pozdrooo


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Mon, 22 Jul 2013 - 09:48
Post #44


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





Od czego docisk?

BTW: Ma ktoś na sell śruby od jednomasu? Ewentualnie od czego podchodzą M12X1,5X25 ?


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Mon, 22 Jul 2013 - 11:10
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





np m40, m20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Mon, 22 Jul 2013 - 22:28
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Ja mam kompletne sprzęg ło M50B20 ! docisk i tarcza oraz koło z takiego silnika.
Łapa i wysprzęglik seria - pierścień pod łożyskiem oporowym tak jak widzieliscie na fotkach wyżej.

Działa zajebiście, lżej chodzi niż moje wcześniejsze na dwumasie.

Śruby ja mam od M52B28 E39 automat, bo akurat takie mi wpadły w ręce więc zakręciłem ( na kleju do gwintów )
Ale każde od jednomasa M50B20 będą dobre,

Są krutsze niż te od dwumasa, w sumie to można uciąć to któe się ma na dwumasie i też będzie git, różnica koło 10mm.

W krakowie u nas jest taki sklepik z śrubkami , i takie od jednomasu to można u nich kupić za grosze, twartość sobie zapodać 12,9 i będzie git kolego AT89S52, znajdziesz w WWA też taki sklepik i sobie kup nowe.

pozdro



--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Tue, 23 Jul 2013 - 20:02
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





A to ja chciałbym zapytac kolegów w takim razie, czy wszystkie silniki w BMW e46 (benzynowe) miały fabrycznie dwumasowe koło zamachowe?

Z tego co się sam orientuje to wszystkie e39 je posiadały. a jak w przypadku e46 i e36?Cos, gdzieś, ktoś mowił, że po 1994 roku stały się integralną częścią nowych BMW. TO prawda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Tue, 23 Jul 2013 - 20:16
Post #48


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





Wszystkie E46 mialy dwumas, w e36 tylko niektore wersje 320 bez klimy. Mniejsze silniki chyna tez.


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Tue, 23 Jul 2013 - 21:01
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(AT89S52 @ Tue, 23 Jul 2013 - 20:16) *
Wszystkie E46 mialy dwumas, w e36 tylko niektore wersje 320 bez klimy. Mniejsze silniki chyna tez.


W sensie e36 miały tylko w niektórych silnikach 320 bez klimy, tak? 325, 328 nie miały (e36)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Tue, 23 Jul 2013 - 21:26
Post #50


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





CYTAT(Honada @ Tue, 23 Jul 2013 - 21:01) *
W sensie e36 miały tylko w niektórych silnikach 320 bez klimy, tak? 325, 328 nie miały (e36)?


Tak.

EDIT:

Sorry, bo teraz jak przeczytalem to ponownie, to wyszło masło maślane (zmęczony strasznie byłem). Podsumowując:
- Wszystkie E46 miały dwumas
- w E36 wszystkie 323, 325 i 328 miały dwumas
- w E36 niektóre 320 bez klimy miały jednomas


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Wed, 24 Jul 2013 - 12:18
Post #51


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(AT89S52 @ Tue, 23 Jul 2013 - 21:26) *
Tak.

EDIT:

Sorry, bo teraz jak przeczytalem to ponownie, to wyszło masło maślane (zmęczony strasznie byłem). Podsumowując:
- Wszystkie E46 miały dwumas
- w E36 wszystkie 323, 325 i 328 miały dwumas
- w E36 niektóre 320 bez klimy miały jednomas


Ooo smile.gif właśnie teraz jest wszystko klarowne. Fajnie, że dałeś znać i zmęczyłeś raz jeszcze temat. Dlatego właśnie forum RF.PL jest tak dobre smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Broder
post Thu, 22 Aug 2013 - 20:47
Post #52


Rookie
Dołączył: Sun, 30 October 2011
Skąd: Wrocław





Dzis zmienilem lozysko oporowe, okazalo sie ze w skrzyni siedzialo fabryczne lozysko z 96 roku wiec mialo prawo miec luzy wink.gif dlatego tak halasowalo. Przy okazji pomyslalem ze sztywna tarcze zastapie taka z tlumikiem drgan, mialem nadzieje ze calosc pomoze zniwelowac halas ze skrzyni. Eureka ! Skrzynia milczy smile.gif Wiec obecnie u mnie zestaw w m3 wyglada tak : jednomas Ruff, tarcza sprzegla Kager z tlumikiem drgan z e32 m30 , docisk m3 wzmocniony. Wyszlo tez ze nowe lozysko sachsa jest ciutke dluzsze od tego z pierwszego montazu i teraz nawet lepiej wysprzegla.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 05 Sep 2013 - 18:35
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Witam,
Czy mógłbym prosić o podsumowanie setup'ów sprzegła na jednomas do M50 ? Najlepiej na 240mm
Przeczytałem temat ale chciałbym poznać szczegóły.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 05 Sep 2013 - 20:20
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





-Jednomas z M50B20 roztoczony na 240mm.
-Docisk z M57D30.
-Tarcza z tłumikami drgań z M30 KAGER 15-5072. Chyba że nie przeszkadza Ci ruszanie z lekkim szarpaniem to możesz dać od M52B28 tarcze bez sprężyn.
-Musisz zmodyfikować łapę sprzęgła bo taki zestaw jest niższy i nie wyprzęglisz (Brakuje ok 1.5cm). Możesz wyciąć z drugiej takiej łapy te cześć która siada na łożysko oporowe(odpowiednio wyższą) i wspawać na obecną łape. Na bmw turbo jest temat na 20 stron ze zdjęciami jest wszystko ładnie pokazane;)
Pozdro


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 06 Sep 2013 - 05:42
Post #55


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Dzieki wielkie!
Jest jeszcze jedna rzecz, czy mógłby ktoś zmierzyć długość/wysokość zesawu sprzegła po złożeniu mierzone od zamachu (od strony przylegajacej do wału) aż do słoneczka tam gdzie przylega łożysko oporowe? oraz skok łozyska

Poproszę linka do tego forum na którym jest to opisane.
Pozdrawiam.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Fri, 06 Sep 2013 - 06:49
Post #56


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=9


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sat, 21 Nov 2015 - 23:22
Post #57


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Panowie,
W pon bede mial wszytkie elementy ukladanki juz, zamach z m50, tarcze z m30, docisk z m57.
Bede wysylal to do otoczaka, odelzenie i wywazenie, i roztoczenie pod 240mm, klasyka.
kiedys szukajac info o jednomasie, znalazlem wzmiankę o koniecznyn dystansie przy lapie wysprzeglika,
Teraz nie moge znalezc. I nie jestem pewien czy chodzi o taki zestaw, czy o inny w ktorym to trzebaby podlozyc? I jaka.grubosc, wymiary tej tulejki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sat, 21 Nov 2015 - 23:24
Post #58


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Ha, widze kilka postow wyzej, co i jak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sun, 22 Nov 2015 - 10:35
Post #59


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(kirpek @ Sat, 21 Nov 2015 - 23:22) *
Panowie,
W pon bede mial wszytkie elementy ukladanki juz, zamach z m50, tarcze z m30, docisk z m57.
Bede wysylal to do otoczaka, odelzenie i wywazenie, i roztoczenie pod 240mm, klasyka.
kiedys szukajac info o jednomasie, znalazlem wzmiankę o koniecznyn dystansie przy lapie wysprzeglika,
Teraz nie moge znalezc. I nie jestem pewien czy chodzi o taki zestaw, czy o inny w ktorym to trzebaby podlozyc? I jaka.grubosc, wymiary tej tulejki?

Jeśli fabrycznie miałeś jednomas to nie będzie trzeba ruszać, jeśli z dwumasy przechodzisz na jednomas to 11mm skrócisz zestaw sprzęgła.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quli
post Sun, 22 Nov 2015 - 21:14
Post #60


Frequent User
Dołączył: Sun, 30 December 2007





panowie troche z innej beczki.
trzeba mi jednomas do m57d30 poddał sie kevlar i chce zrobic spieka, dlatego tez odrazu chce sztywne koło.
ma ktoś jakies doswiadczenia z czego wziac zamach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 06:56